Przerobiłem temat w poprzednim tygodniu. Wymieniłem oba termostaty i zawór zwrotny ( ori ASO). Poprawy brak, bardzo długo się rozgrzewa ok 15 km normalnej jazdy 1800- 2000 obr. Jedyna poprawa to jeśli już dobije do 90 stopni to utrzymuje ją, temp na zewnątrz ok -1 C. Próbowałem również zaciskać węże od obydwu termostatów, i nic to nie dało więc, termostaty można raczej wykluczyć.Ogólnie jest tak, że do 50 - 58 st. grzeje się dość szybko ale powyżej jest masakra, zanim dobije do 90 st C. Zauważyłem że górny wąż od chłodnicy nagrzewa się razem z "małym" obiegiem, więc wygląda na to że ciepły płyn idzie na chłodnicę od góry. Zastanawiam się tylko dlaczego ? Po przejechaniu ok 8 km temp dobiła do 72 st . Po zatrzymaniu zaczęła spadać do ok 65 (ogrzewanie ustawione na ok 18 st) wtedy zacisnąłem górny wąż od chłodnicy i temp zaczęła rosnąć( na postoju ) po ok 15 min. dochodziła do 90 st . Wartości temp odczytane z VCDSa. Więc trzeba szukać dalej. Gdzieś znalazłem, że ktoś zamienił kierunek zaworu zwrotnego i pomogło. W wolnej chwili sprawdzę może coś pomoże.