-
Postów
85 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O kubunia

Informacje
-
Imię
Kuba
-
Miasto
DPL
Auto
-
Model
A4 B6
-
Nadwozie
Sedan
-
Rok produkcji
2001
-
Silnik
2.0
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
PB
-
Zepsuty, bądź brak styku lub urwany kabel od czujnika poziomu oleju.
-
Ponoć B8 lubi olej to B7 pewnie też. Chcieli zrobić silniki bardziej ekologiczne a wyszło odwrotnie
-
Audi a4 b6 Odcina zaplon przy 4 tys i ciezko pali na zimnym
kubunia odpowiedział(a) na Przemysław Krzywiel temat w 2.0
Co do pierwszego i drugiego problemu to wygląda na uszkodzenie czujnika położenia wału bądź wałków rozrządu. Przy wyższych obrotach łapie błąd i przechodzi w tryb serwisowy a wtedy komp odcina przy 4tys. obrotów. Warto też sprawdzić ciśnienie paliwa, bo może pompa nie wyrabia już i też będą takie cyrki plus problem z rozruchem. -
Olej mineralny to rychła śmierć dla tego silnika i ja bym zmieniał jak najszybciej. Ile ludzi tyle opinii
-
Najbezpieczniej przejść stopniowo. Zrób płukankę np. Liqui Moly Engine Flush (lub inną) przed wymianą i zalej półsyntetykiem 10W40, a przy następnej wymianie znowu płukanka i zalejesz syntetyk. Silnik nie ma prawa się rozszczelnić, bo to nie nagar uszczelnia silnik tylko uszczelnienia. Nic złego się nie stanie.
-
Kupuję olej po 129zł za 5L prosto z Niemiec. W zimie jak najbardziej ok, żadnych problemów, mniejsze opory w stosunku do15W to i rozruch łatwiejszy.
-
Ja leję Liqui Moly Top Tec 4100 5W40 od początku i ubywa mi 200-300ml na 1tys km. Jak teraz będę wymieniał to zrobię dodatkowo płukankę Liqui Moly Pro Line bo wcześniej tego nie robiłem ale zostaję przy tym samym oleju
-
Lanie oleju mineralnego to jest śmierć dla tego silnika. Żadne 15W! Nie lejcie śmieci bo zabijecie ten silnik. Otwory w popychaczach mają średnicę szpilki i tak lepki olej nie jest w stanie tam dotrzeć zbyt szybko, nie mówiąc o nastawniku rozrządu. 5W30 bądź 5W40 to odpowiednie oleje dla tego silnika.
-
Ciężko powiedzieć jednoznacznie, od nieszczelności w dolocie przez uszkodzony silniczek krokowy, a na pompie paliwa kończąc. Skupiłbym się na sondzie lambda naj sam pierw, bo wywala błąd.
-
Mi w Vectrze komp uparcie pokazywał uszkodzenie zaworu EGR i wymieniłem 3 sztuki, dalej lipa. Okazało się że padła sonda lambda i po wymianie jak ręką odjął, także nie ma też ślepo wierzyć w to co wywala komp, a trzeba postarać się wyeliminować wszystkie usterki o których wiemy
-
Przepływ powietrza zasysanego przed kolektorem mierzony przez przepływomierz będzie ok, za kolektorem nie jest mierzony więc jest lipa.
-
Mam to samo, potencjometr od silniczka obiegu wewnętrznego powietrza szwankuje. Czyszczenie daje rezultat na krótko więc wymiana silniczka nadchodzi nieubłaganie. Na szczęście nie są to drogie rzeczy ale zabawy przysparza. Dobrze jest kupić silniczek z B7, bo są poprawione i pasują P&P. Więcej informacji znajdziesz w tym temacie http://a4-klub.pl/index.php?/topic/119271-bledy-silnikow-klap-nagrzewnicy-rozmieszczenie-opis-nastawy-podstawowe/
-
Jak Ci Motula nie chla to nic nie zmieniaj, nie kombinuj bo może być gorzej
-
może pasek od rozrządu przeskoczył, wróżenie z fusów trochę
-
Niekoniecznie jeśli tylko fałszuje wskazania. Błąd będzie kiedy w ogóle nie da sygnału.