Skocz do zawartości

papi90

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O papi90

Informacje

  • Imię
    Korneliusz
  • Miasto
    Zielona Góra

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1999
  • Silnik
    1.2 TFSI
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

489 wyświetleń profilu

Osiągnięcia papi90

0

Reputacja

  1. Siemasz po 6 latach, ⌛ odkopuje swój temat. Przez ostatnie lata doprowadziłem, a w sumie wymieniłem mnóstwo części w Audi. Przepływomierz turbina świece przewody podciśnienia sprawdzana szczelność itd. setki razy auto podłączane do vaga,i dalej tkwię z jednym problemem. Gdy silnik dostanie jakiekolwiek obciążenie zaczyna falować. Obroty na vaga skaczą na biegu jałowym w granicy 800-850rpm. Włączenie klimatyzacji powoduje efekt jakbym naciskał co chwilę gaz 700-800rpm. Gdy nacisne jednocześnie dwa przyciski od otwierania szyb przednich, auto na sekundę spada z obrotów (takie szarpnięcie) każdy dodatkowe źródło które obciąża silnik powoduje jego nierówną pracę bardziej lub mniej ale faluje. Zdecydowanie bardziej odczuwam to latem i w upalne dni, ale myślę że jest to spowodowane tym, że latem korzystam z klimy. Dwa razy zdarzyło się że auto całkowicie zgasło ? Podczas robienia logów 6 lat temu wyszedł przepływomierz i cofanie zapłonów (liczby 7-8). Przepływomierz wyczyściłem i auto zdecydowanie lepiej się zbiera. Nic jednak nie zrobiłem z tym cofaniem zapłonów. Czy to może mieć wpływ na moje objawy czy zdecydowanie nie?? Czy wystarczy wymienić cewki ? Nie chcę swapa na tfsi to wystarczą Ori ??
  2. papi90

    Czy wymieniać rozrząd?

    Jednak wymieniłem rozrząd z pompą wody. U mnie też pompa jest na osobnym pasku i okazało się że ten pasek jest już bardzo wyjechany. Rozrząd wyszedł mnie 500zl plus 350 wymiana, najważniejsze że będę teraz spokojniejszy
  3. papi90

    Czy wymieniać rozrząd?

    Właśnie mija 5 rok jak jestem posiadaczem audi b5. Na pierwszym serwisie czyli po zakupie wymieniłem rozrząd. Pamiętam że był pasek CONTI coś tam Ina, wymiana bez pompy wody. W tym miesiącu mija 5 lat od wymiany i zastanawiam się czy wymienić, bo autem przez te 5 lat zrobiłem 32 tysiące. Jeśli nadaje się już do wymiany to myślę że warto razem z pompą, jaki zestaw jest polecany Ina rozrząd a pompa ?? Chyba że jednak nie wymieniać jeszcze ale niewiem czy to troszkę nie siedzenie na bombie.
  4. Od paru dni podczas delikatnego hamowania czuje że załącza się ABS. Podłączyłem vaga żeby sprawdzić który czujnik i wychodzi że tył lewy, spróbuję go wyczyścić może pomoże. Dodatkowo pokazuje dwa błędy i niewiem co to jest. Wrzucam zdjęcia z kompa. Najbardziej nie rozumiem 16795. Auto to audi a4b5 1.8t 99rok Sprawdzałem Google i forum ale przeważnie błąd 16795 dotyczy pompy SAI a u mnie wyskakuje inny komunikat. Sai miałem błąd zaraz po kupnie auta odłączyłem wtedy wąż który szedł od filtra powietrza do Sai bo był pęknięty a otwór zaślepiłem. Sai zostawiłem niewiem nawet czy to działa czy nie. Wtedy błąd SAI mi się pokazywał dziwne że teraz go nie ma.
  5. Siemasz, Audi a4b5 ośka podczas zmiany biegu najbardziej 1-2-3 (4-5 już nie słyszalne) jest jakieś stuknięcie, dźwięk podobny do uderzenia młotkiem. Nie występuje to tylko podczas zmiany biegu, bo też w przypadku gdy się rozpędzam. Najczęściej w przedziale 1,5-2k obrotów. Przykład rozpędzam auto tuż przed 2k obrotów puszczam gaz i jest stuknięcie nawet bez wyciskania sprzęgła. Przeważnie gdy tak dodaje i puszczam gaz w tym przedziale obrotów to zawsze jest stuknięcie. W przedziale 3-4-5k obrotów tego nie słyszę. Dodatkowo często przy wyjazdach z ronda też jest ten dźwięk kiedy kierownicę wyrównuje lub zmieniam jej położenie, rondo kiera w lewo wychodzę z ronda kiera w prawo i puk. Byłem na skp gościu szukał szukał i twierdzi że w zawieszeniu wszystko jest okej, jedź Pan do mechanika. Mechanik szukał cały dzień diagnoza do wymiany poduszka pod skrzynią no dobra wymieniaj. Po wymianie dalej to samo puk puk i kur...jeszcze raz puk. Mechanika już zmieniam bo ten nie diagnozuje tylko bawi się w zgadywanie, może to może co innego no wymieniać jak idzie. Ja na początku myślałem że może dwumas, ale stuki są nie tylko podczas wciskania sprzęgła, a też podczas +/-gazu, autem przy ruszaniu nie szarpie biegi zmienia płynnie bez problemu. Teraz myślę że może na skp czegoś nie zauważył i może to dolny banan. Gościu z skp powiedział że to może być przegub wewnętrzny. Ja to odczuwam od środka auta do lewego koła raz słyszę stukot w kole od strony kierowcy raz zaraz na środku auta. Może ktoś spotkał się z czymś podobnym, jakieś propozycje gdzie szukać. Pozdrawiam
  6. papi90

    Sprężyny H&R

    Z ciekawości koła masz 16 cali? I jakie opony?
  7. papi90

    Sprężyny H&R

    Witam poszukuje sprężyn do b-piątki do amorów 1BE. Dziś znalazłem sprężyny hr, gościu wstawił zdjęcie jak to wyglądało u niego i mi się wydaje że tył siedzi niżej niż przód pytanie dlaczego?? Dodam że dzwoniłem do niego on ma silnik 1.6 i tył nie był załadowany. dodaje link żebyście zobaczyli jak to wygląda może doradzicie czy wszystko okej czy jednak coś jest nie tak, bardzo proszę was o pomoc pozdro link: https://www.olx.pl/oferta/h-r-audi-a4-b5-sprezyny-obnizajace-CID5-IDnVvw2.html#f16afd93fc
  8. Dzięki za odpowiedz odpisuje dopiero teraz bo byłem na wakacjach, powiedz mi kolego załatwił ci ale też miałeś amorki 1BE??
  9. Siemasz posiadam zawieche 1BE na przeglądzie wyszło mi że tylne amory mają tylko 12% skuteczności, tutaj akurat sprawa łatwa można niby kupić amorki sachs. Problem pojawia się w tym że do wymiany są też sprężyny ponieważ jest pęknięty jeden zwój. Od miesięcy śledzę aukcje i szukam sprężyn z takim samym oznaczeniem kropki na sprężynach jakie mam na aucie niestety bez powodzenia, nie dostępne na chwilę obecną. Dowiedziałem się że polecają sprężyny Eibach ale to koszt około 600zł na co w chwili obecnej mnie nie stać, natomiast znalazłem sprężyny obniżające firmy technix -40/40 za około 200zł zastanawiam się czy auto będzie podobnie się prowadziło jak na sprawnym ori 1BE, i czy mogę do amorów 1be założyć bez problemu sprężyny -40. A może jednek jest jakaś możliwość kupienia sprężyn ori takich jak potrzebuje np. nowych ?? Pozdrawiam
  10. papi90

    Czy to termostat??

    Naprawdę nikt nic w tym temacie?
  11. papi90

    Czy to termostat??

    Siemasz problem zaczął się w tamtym tygodniu było tak że auto przestało nabierać temp. 90 stopni dochodziło do 75stopni. Na klimatronicu w pozycji 49 pokazywał 75 a na pozycji 50 90stopni. Teraz coś się stało bo na blacie cały czas wskazówka stoi na zero? Nic nie rośnie temperatura natomiast na klimie kanał 49 pokazuje 30stopni i cały czas stoi a kanał 50 pokazuje 112stopni. Podłączyłem audi pod kompa zero błędów. Czy to termostat?? Rok temu wymieniłem tak szybko by padł? Pozdrawiam
  12. Siemasz w mojej Be-Piątce przyszedł czas wymiany tlumika środkowego, obecny jeszcze ori już się rozwarstwia zaczyna dudnić i śmierdzi spalinami. Czytając forum wyczytałem że jeśli nie przerabiam środkowego na przelot to najlepiej kupić zdrową ori uzywke, akurat w moim mieście jest za 90zł. Do tego chcę końcowy WM sport i tu problem jak to połączyć środkowy 55mm wejście końcowego 58 lub 60mm jakieś złącza?? Obecnie ori nie jest nigdzie skręcany cały jednolity będzie trzeba ciąć.
  13. Witam, parę dni temu minął rok od kiedy jestem posiadaczem be'piątki 1.8T ANB (przesiadka z golf3 75km) Zaraz po zakupie mój mechanik dokładnie sprawdził stan auta, i tak wyszło że sporo rzeczy było do zrobienia czego akurat się spodziewałem auto kupione bardzo tanio z paroma bolączkami. Wymienione: Świece i kable NGK Uszczelka pokrywy zaworów LORENZ Kompletny rozrząd Pełna regeneracja turbiny (szkoda ze wcześniej nie znałem tego forum bo tu za te pieniądze miałbym troszkę lepszą turbinkę) Olej VALVOLINE 5W40 Później poznałem te forum i napisałem do was, wtedy zakupiłem kabel i sprawdziłem błędy wyskoczył tylko problem z odkurzaczem przyznam się że nic z nim nie zrobiłem do dziś. W celu sprawdzenia dokładniejszej pracy powiedzieliscie mi żebym zrobił logi, tak też zrobiłem i wpisałem na forum wyszło że przeplywka troszkę słabo zaczyna działać. Minął już rok a mi brakuje mocy konkretnego szarpniecia kiedy tego chce i niewiem czy może coś działa nie prawidłowo czy czas na podnoszenie mocy. Prosił bym o podanie mi jakie miałbym zrobić logi abyście mogli mi powiedzieć coś o kondycji mojej A-czworeczki, z góry dziękować
  14. Ile mniejwięcej dawałeś kolego za te cewki?? Wszystko normalnie pasuje??
  15. Pełna regeneracja mojej turbiny. Jak cacy jak przeplywka do wymiany.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...