Skocz do zawartości

Fenix1

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Fenix1

Informacje

  • Imię
    Sławek
  • Miasto
    Włocławek

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2004
  • Silnik
    1.9 TDI PD
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

325 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Fenix1

0

Reputacja

  1. Koło pasowe w moim audi jest już na wykończeniu. "Świerszcz" na zimnym silniku, bicie. Mam pytanie a zarazem prośbę. Mam silnik 1.9 TDI AVB 101KM produkcja 02.2004 czy koło firmy CORTECO 80000543 będzie odpowiednie? Mam jeden pasek który napedza alternator, klimatyzacje i pompę układu wspomagania.
  2. Wtrące swoje trzy grosze... Audi mam od lata także nie miałem możliwości sprawdzić odpalania zimą aż do dziś. -17st w nocy, podczas odpalania -15,5... Przepraszam za obrócony ekran. Licho, prawda? Miernik w rekę i jaki rezultat? Wszystkie świece spalone. Próba z kabelkiem z plusa akumulatora potwierdziła...
  3. Nie do końca tak jest jak kolega wyżej napisał. Blokady są po to aby nie przestawić się na pasku. Blokady wbrew pozorom nie blokują nieruchomo kół. Przestawienie o jeden ząbek i już auto nie zapali (po za zasięgiem odczytu czujników). Synchronizacja to doprecyzowanie innego paska, innego napinacza, rolek itd. To nic innego jak w ustawianie początku wtrysku na pompie mechanicznej co kiedyś się czyniło w innych, starszych silnikach. Przestawienie o 1mm na kole wałka rozrządu do około 1,5 w synchronizacji. Powyżej 3 nie zapali. Jestem 5 dni po wymianie rozrządu i ustawianiu synchronizacji. Powinno być ustawione 0,0. Ja ustawiłem -1. I jest lepiej pod względem spalania (mniej), ciut twardsza praca, silnik żwawszy. Pytanie do mechaników. Czy nie uważacie, że pasek w avb jest napinany bardzo mocno? Nie jestem zawodowym mechanikiem ale w swoich autach zawsze wszystko robiłem sam i nie jeden rozrząd robiłem. Kupiłem oryginalny rozrząd od kolegi tu z forum, bez pompy wody bo takową miałem nową firmy DOLZ. Po prawidłowym napięciu paska nie szło go ugiąć więcej niż 2mm na najdłuższej stronie. A pompa wody wyła jakby miała zaraz skończyć swój żywot. Poluźniłem napinacz, pompa ucichła, pasek idzie ugiąć około 5mm. Albo musi być tak mocno napięte i pompa którą mam jest do kitu albo z rolką napinającą jest coś nie tak.
  4. U siebie odkręciłem śrubę na wale trzymającą koło zębate rozrządu (wymiana uszczelniacza). Dokręcone było ok. Nie widać aby koło pracowało względem wału (nie wyrobiło przylgni tracąc płaszczyznę powodując bicie). Myślę i podejrzewam że problem leży w samym kole pasowym. U siebie zauważyłem, że koło trochę pordzewiało, szczególnie przy wypustce ustalającej. Samo koło wkręciłem w imadło i próbowałem sprawdzić luzy. Jest sztywne. Złoże tak jak było odczyszczając rdzę, dbając o czystość i zobaczę co będzie.
  5. W AVB czy innych nie ma dwóch czujników ciśnienia jak np w golfach? Jeden biały, drugi brązowy. Dziś rozebrałem auto do rozrządu ale szczerze nie patrzyłem za drugim czujnikiem.
  6. Nie rozumie, wyświetli się od razu czy dopiero przy wyższych obrotach? Jesli przy wyższych to super rozwiązanie, tylko gratulować inżynierom. "PRZEWAGA DZIĘKI TECHNICE"
  7. Czujnik można sprawdzić vagiem. Poziom jest informacyjny. Ważniejsze jest cisnienie oleju. Pomiar może mierzyć cyklicznie po jakims dystansie ale brak cisnienia wyświetlić powinien od razu. Ale czy tak zrobi? Doczytałem że podniesiona maska dezaktywuje pomiar poziomu oleju. Jest jakiś pstryczek przy zamku, który odpowiada miedzy innymi za wyswietlanie otwartej maski we FIS. Zeby to sprawdzić trzeba byłoby zrzucić olej i zamknąć maskę. Podobno bez oleju silnik nie odpali. Niech ktoś sprawdzi ;-) Dziś połączyłem się vagiem. Widać pod nim poziom oleju który widzi czujnik. U mnie po 5 godzinach stania auta było 57mm, po odpaleniu 54-55 (skakało). Czyli odczyt jest dynamiczny. Jest też w Vagu oznaka działania czujnika cisnienia oleju (switch 2>min czy jakoś tak). Znaczy się, że czujniki działają poprawnie. Ale czy w razie czegoś wyświetli informacje? Spróbuje jutro na pracującym silniku odłączyć czujnik ciśnienia oleju. Działa on na zasadzie zwarcia do masy, dlatego dochodzi do niego jeden przewód. Odłączenie bedzie imitowało brak ciśnienia oleju.
  8. Musiałem wstrzymać się z rozrządem bo kupiłem nie ten co trzeba, w dodatku rolki INA są na chinskich łożyskach, oddałem i zamówiłem oryginał tu z forum. Dziś dostałem zatem jutro od rana zabiorę się za wymianę. Śruby kupiłem nowe. Przy tak ważnych sprawach jak rozrząd nie zaszkodzi wymiana śrub. Nie kosztują dużo w InterCarsie 27zł za śrubę wału i 4 śruby mocujące koło pasowe. Jutro napiszę jak to mi poszło.
  9. Czy ktoś posiada wiedzę jakimi momentami dokręcania należy potraktować śrubę mocującą koło zębate rozrządu na wale (19' 12-kątna) i 4 śruby mocujące koło pasowe od osprzętu? W AVB.
  10. Poprzednio miałem lagunę 1.9dci. W niej również nie działała kontrolka ciśnienia oleju. Podłączyłem brzeczyk pod czujnik ciśnienia i umiejscowiłem go w skrzynce bezpieczników. "Słyszałem" wtedy czy ciśnienie jest czy go nie ma. Uratowało mnie to kiedy obrócił panewkę, szybko zgasiłem silnik i wymiana samych panewek uratowała silnik.
  11. Witam. Nie lubię osobiście aut w których nie ma zwyczajnej kontrolki ciśnienia oleju. Audi niestety takowej nie posiada. Wyświetla tylko komunikaty. Wyświetlać powinien ale moj egzemplarz niestety nie wyświetla. Dziś przy zmianie oleju, gdy silnik był suchy, załączyłem zapłon w nadziei że zobaczę komunikat o niskim stanie oleju. Niestety wyświetliło się magiczne "OK". Gdy wcisnąłem przycisk "check" przeleciał wszyskie moduły nie wywalajac komunikatu o niskim (braku) oleju. Dodam, że nie działa mi również kontrolka od niezapiętych pasów. Co to może byc? Tak raczej być nie powinno. PS. Dysponuje Vagiem. Licznik mam chyba pełny FIS.
  12. Obyś miał racje. Pocieszyłeś mnie W sobotę będe rozbierał rozrzad to zobacze co i jak. Czy wymieniać też uszczelniacze na wale i wałku rozrzadu? Jest sucho.
  13. Jak czytam teraz po internecie problem występował w 1.9 TDI o oznaczeniu 1Z i innych których nie pamiętam. Wybijał się się klin na zębatce na wale od rozrządu do której jest dokręcone to koło pasowe. W późniejszym etapie potrafiło to rozpiąć rozrząd i doprowadzić do kolizji jak przy zerwaniu paska rozrządu. Czy temat ten dotyczy też silników 1.9 TDI w a4? avb i innych? Ktoś spotkał się z tym tematem?
  14. Witam. Dziś zauważyłem bicie na kole pasowym na wale. Wcześniej czyt. przy zakupie tego nie było albo nie zauważyłem. Czy to jest coś groźnego (krzywy wał) czy tylko zużyte koło pasowe dwu-masowe? Zdjąłem osłonę rozrządu jednak nie widzę dobrze zębatki rozrządu na wale czy też bije. Chce w sobotę zająć się rozrządem. Czy muszę kupić zębatkę i śrubę?
  15. Wyczytałem przed sekundą w "Instructieboekje" zalecenia aby olej był klasy SAE 0W30 505.01. Na forum radzicie 5W40 a aktualnie mam 5W30. Mętlik... Jaki lać? Silnik zdrowy, przebieg realny 210tyś. Cały czas serwisowany na oleju 5W30. (książka serwisowa).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...