-
Postów
4 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O morphin88
Informacje
-
Imię
kris
-
Miasto
olsztyn
Auto
-
Model
A4 B5
-
Nadwozie
Sedan
-
Rok produkcji
2000
-
Silnik
1.8
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
PB
Ostatnie wizyty
191 wyświetleń profilu
Osiągnięcia morphin88
0
Reputacja
-
Wiem, że ten wpis był dawno ale ogólnie mam ten kolektor bez łopat już prawie dwa lata i ponad 25000 km i należy zwrócić uwagę na pewne kwestie. Kolektor aluminiowy bez łopat ma kanały nieco dłuższe od kanałów w chwili otwarcia i zarazem krótsze niż gdy łopaty są otwarte. Jednocześnie średnica kanałów jest większa niż w kolektorze z klapami. Ogólnie wolniej się zbiera poniżej 2000 obrotów podczas jazdy na 4 i 5 biegu. Za to powyżej 3 tysięcy jedzie bardzo dobrze. Jeśli chodzi o ruszanie ze świateł wydaje mi się, że reaguje dużo szybciej niż jak miał klapy. Ogólnie ma inna charakterystykę więc trzeba się przestawić na trochę inny styl jazdy. Ja mam w swoim audi dodatkowo zamiast katalizatora tłumik przelotowy i lekko poprawiony układ dolotowy z wkładką K&N.
-
Takie info dla tych co nie mają kasy na ori napinacz z zaworem n205 do silnika ARG. Napinacz bez wtyczki można zakladać bez problemu jedyny minus to nieznaczna utrata elastyczności poniżej 2000 obrotów i błąd otwartego obwodu nastawnika, który powoduje ustawienie map paliwowych na sztywno bez korekt związanych z działaniem zaworu n205. Spalanie nie wzrosło, silnik pracuje równo.
-
Jako, że minął już rok i 15000 km przebiegu mojego ARG z kolektorem ssącym z silnika ADR o oznaczeniu 058133206D bez gruszki chciałbym się podzielić swoimi odczuciami. 1. przez cały okres użytkowania brak błędów i problemów z pracą silnika 2. zmieniła się charakterystyka pracy silnika moim zdaniem na plus. 3. spalanie średnie nie uległo pogorszeniu 4. przyspieszenie się poprawiło 5. elastyczność między 2.500 -3.200 uległo lekkiemu pogorszeniu 6. polepszył się dźwięk zasysanego powietrza 7. montaż plug and play w około 30 minut 8. łatwiejszy dostęp np. do odmy 7. brak problemów z gruszą
-
Od dłuższego czasu miałem problemy z gruszką. Analizowałem powyższy temat i temat związany z silnikiem 2.0ALT. I mam dwa spostrzeżenia, które można odebrać za herezje niepodparte o dowody naukowe jednak może ktoś się skusi na własną odpowiedzialność . 1. Ominięcie gruszki jest możliwe i nic złego się nie dzieje z silnikiem tzn. odpala, pracuje równo, jeździ, nie wyskakują błędy. Wyciągamy sprężynę z gruszki, zaciągamy opaską zaciskową (trytką) pozycję otwartą dla klap kolektora, zaślepiamy przewód podciśnienia zaworka elektromagnetycznego idącego do "gruszki, koniec". 2. Aby się pozbyć całkowicie problemów z klapami i gruszką można zainstalować kolektor ssący z silnika ADR o oznaczeniu 058133206D. Wszystko pasuje p&p, oczywiście należy pamiętać aby zostawić podłączony zaworek elektromagnetyczny. Silnik pracuje równo, nie wyskakują błędy, jest znacznie żywszy od 0-100. Jestem w fazie testowania tego zestawienia. Obecnie negatywnych stron tej zmiany nie znalazłem.
-
Cześć wam Dzięki za przyjęcie. Obserwuję to forum od dość dawna, mam nadzieję, że i ja zostawię w nim kilka ciekawych informacji.