Skocz do zawartości

Sowa80

Pasjonat
  • Postów

    79
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Sowa80

Informacje

  • Imię
    Adrian
  • Miasto
    Krosno

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2013
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    CJCB
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

811 wyświetleń profilu
  1. to jak ATE to fajans, to jakie klocki do Zimmermana?
  2. A które z tarcz wspominasz najlepiej?
  3. Przymierzam się do zakupu tarcz i klocków na przód 2× ATE 24.0125-0184.1 Tarcza hamulcowa 314 mm + Klocki ATE 13.0460-7256.2 Czy ATE z doświadczenia będzie ok? Zależy mi na nie biciu, braku pisków, i minimalnym pyleniu. Hamowanie po prostu, żeby było ok. Czasem zdarza się gwałtowne wyhamowanie na autostradzie, jak ktoś wyjedzie.
  4. Sowa80

    Spalanie oleju 2.0 TDI CR

    Witam, ten sam pacjent 136km. 317 tys km. Pobor oleju nagły 3/4 bagnetu na tysiac km. W najnizszym punkcie IC odrobina oleju i troche wody. (okres zimowy) wydaje mi sie ze moze sie skraplac. Jak wsadze palec w miejsce rurki wychodzacej z pokrywy zaworow od odmy, do rury od powietrza idacej do turba. To na palcu olej. Membranka w grzybku cała, aczkolwiek pofaldowana. (dziwne). Pokrywa zdjeta bedzie płukana pod lekkim cisnieniem. Pokrywa ma orginalna uszczelke pod pokrywa z roku produkcji auta. Membranke z grzybka odmy mysle wymienic na taka z zestawu naprawczego z allegro. Chyba ze jak palcem sprawdzilem ze szczelna to zostawić. Turbo od strony zimnej kropla oleju, wydaje mi sie ze to kropla z odmy. Turbo od strony goracej tylko nalot brak oleju, brak mokrego nalotu. Wirnik ma lekkie tycie dygniecie osiowe (wzdlozne) ale tylko jak chwyce kombinerkami. W palcach nie rusza sie. EGR troche zabrudzony ale bez tragedi, natomiast chlodniczka i jej kanaly dosc mocno ju zalepione jednak polowa drozna bede czyszcil. Sztanga plastykowa EGR nie pracuje rozruszam po moczeniu. Przepustnica czysciutka. Kolektor dolotowy (ssacy) zafajdany poniewaz ktos ta rurke od odmy zdazyl juz obrocic w strone kolektora (choc jak wyszedl nowy to byl w strone przepustnicy zdaje sie) chyba ze w poliftach z automatu kierowali ja w strone kolektora ssacego planuje wylot obrocic jednak w strone przepustnicy (co myslicie?). Podkladki pod wtryskami jak nowe, wtryski czyste, uszczelnienia na wtryskiwaczach ok. Silnik pod pokrywa zaworów czysciutki. Silnik zaczal pobierac olej nagle po wymianie oleju z płukanka. Wczesniej robilem plukanki i wymiany oleju co 10 000km nie zuzywal oleju w widoczny sposob na MMI. (Olej sprawdzany tez serwisowym bagnetem). Na zimnym silniku w zimne dni auto dymi bardziej niz inne auta stojace obok. Az dymy leca nad dach pojazdu. DPF sie wypala co 260km, wczesniej co 290-300km. Ktoś ma pomysl co to moze byc? Ktos przerabial podobny przypadek? Bede sprawdzal kompresje jak poczyszcze wszystkie podzespoly wyzej wymienione. Rozumiem ze jakby pekl pierscien lub cylinder byl zarysowany to to wyjdzie na pomierze cisnienia? Test na C02 negatywny na postoju i po ostrzejszej jezdzie.
  5. Sowa80

    Piasek przy korku olejowym

    Sprawdze magnesem
  6. Sowa80

    Piasek przy korku olejowym

    Tak to takie mini drobiny piasku. Wygląda jak z drogi. Jednak piasek jest przyklejony do spodu korka oleju oraz jak jadę palcem po ściance pokrywy zaworów pod korkiem tam gdzie się wlewa olej też trafiam na ziarnka. Zastanawiam się czy ktoś doświadczony mi powie czy ktoś wyspał mi piasku na złość i zostało pod korkiem czy po prostu przy wymianie oleju ostatniej mechanik olał temat i jak odkrecal korek to wpadło mu tam piasku. Lub jak wlewać olej to z wargi gumowe wokół korka wlal drobiny piasku pod pokrywę. Jeżeli to ten drugi wariant to jak duże szkody mogą powstać przejechałam tysiąc km i diagnozuje auto ma nagle branie oleju. Dotychczas od wymiany do wymiany nie brał a teraz po wymianie spalił sporo oleju. Ma wolnych obrotach dymi na biało bardziej niż wczesnieh podejrzewałem że po prostu puściło turbo.
  7. Sowa80

    Piasek przy korku olejowym

    Ja mam troche piasku pod korkiem oleju, i jak przejade palcem pod pokrywa zaworow (pod korkiem oleju) ktos nasypal na zlosc czy po prostu moglo spasc troche piasku. Jak bardzo to jest szkodliwe?
  8. Dziękuje, zrobie to samo u siebie. To u mnie to bylo sztywne 280-300km nie wazne czy miasto czy trasa. Teraz zauwazylem nagly spadek kilometrazowy wypalania 220km i nagly wzrost roznicy cisnienia. Na jalowych obrotach przed wypaleniem mam 12/14 hpa, natomiast na 2500 bez obciazenia, 35hpa. Gdzie jeszcze chwile temu to były wartosc po wypaleniu odpowiednio: 6hpa i 16hpa. Z racji, że to CJCB 136km, jest posadowiony na niższym zawieszeniu. Nie mialem jeszczcze dostepu do podnosnika, kanału zeby to sprawdzic. A na zewnatrz snieg. Odepne sam waz od dolu turbo i zobacze co bedzie. Odma puszcza to na pewno, ale nie wydaje mi się żeby aż tyle oleju wyrzuciła. Myślę ze mogło by to zrobić turbo jeżeli puściły uszczelnienia.
  9. Sowa80

    Odma A4 B8 2.0TDI

    Czy jest mozliwe wyczyszczenie pokrywy zaworów, i zmiana samej membranki odmy (sa zestawy na allegro) czy tylko wymiana pokrywy wchodzi w gre. Tez mam troche oleju po stronie zimnej turba. Od odmy idzie. Boje sie ze tamtendy zjada mi olej.
  10. Dziekuje za uspokojenie co do płukanki. Podejrzewam przepał. Ciekawe czy mogloby zassac tyle oleju przed niedrozna lub niesprawna odme w pokrywie zaworów. Widze ze w gre chodzi tylko kupno całej pokrywy. Zastanawiam sie czy zwykłe płukanie jej, oraz wymiana gumowej membrany w grzybku dalaby ten sam efekt co wymiana pokrywy na nową. Wymieniłeś kompletny EGR, czy EGR z chłodniczką? Wleciał OE czy zamiennik? Też szukałem kogoś kto zrobi downgarde softweru na sprzed dieselegate. Co ile ci sie wypala po dieselgate? U mnie było to co 300 km sztywno. Odkad znikac zaczal olej czyli od jakis 1000 km to dpf chce sie wypalic 100km szybciej dlatego podejrzewam ze to olej z ukladu dolotwego lub turbiny idzie w DPF.
  11. Urządzenie grzewcze jest elektryczne. To chyba dodatkowa nagrzewnica. Płyn powoli, może znikać też przez chłodniczkę EGR, szczegolnie w ciepłe dni
  12. Mam polifta 2013, CJCB 317000km.. W lecie mam wrazenie ze ubywały mi mikro ilosci plynu chlodniczego. Teraz jak jest zimno tego nie obserwuję. Znikać mi za to zaczał olej, nagle od wymiany oleju i zrobienia płukanki Oilsyn ReleaseTech Power Flush (chemicznej siekiery, nie na bazie nafty). Wczesniej nie brał oleju od wymiany do wymiany (wymiany na 5w30 TOP TEC + wraz z płukanka naftowa od Liquy Moly). Z rana do 60 stopni silnika na wolnych obrotach widze więcej białego dymu, ale nie przesadnie duzo. Silnik trzyma 70 stopni jak mam wlaczona klime z nawiewem na 23 stopnie C. Jak wylacze jakiekolwiek grzanie wskazowka idzie do 90 stopni. Poprzedni wlasciciel mówił, że wymienial dwa termostaty (jeden stary znalazl, drugiego nie mogl znalezc wiec nie mam pewnosci czy go wymienial). 1. Czy płyn chlodniczy przestal znikac ponieważ termostat pozniej puszcza płyn chłodniczy na chłodniczke EGR a w chłodniczce mam minimalna nieszczelność a ja jezdze maks 20km? Brak CO2 w zbiorniczku wyrównawczym płynu. 2. Czy przetestował ktoś sposób kolegi wyzej w przeprogramowaniu funkcji EGR, w zimie będzie ok, co jak w lecie potrzebne bedzie lepsze chłodzenie? 3. Czy widzicie prawdopodobna przyczynę nagłego znikania oleju po zastosowaniu ultra silnej płukanki? (Wymieniałem uszczelniacz wału korbowego ostatnio, bo zmieniony przez poprzednika 50tys km puszczał olej. Podejrzewam, że odma nie pracuje prawidłowo i auto szuka sobie ujścia kompresji skrzyni korbowej). Rozebrałem wąż od strony zimnej turba, byly tam dwie krople oleju. Gdy wsadziłem palec w miejsce wyjścia odmy z pokrywy zaworów do przewodu powietrza na stronę zimna turbo to cały palec w oleju. Jakby odma puszczała. Turbo ma mikro luz wzdłużny wyczuwalny tylko gdy złapię wirnik kombinerkami, w palcach nie. Mam wrażenie, że słyszę cykanie jednego wtryskiwacza gdy jest założona pokrywa plastykowa z logo Audi. Chyba, że to niesie z pompy VACUM. W planie wymiana podkładek pod wtryskiwaczami. Zadaje te pytania, bo to mogą być system naczyń połączonych. PS. Ciekawostka, znalazlem użytkownika forum któremu wymiana termostatów nie pomogła, wymiana zaworka również nie pomogła. Pomogło mu uruchomienie zapieczonej sztycy plastykowej która jest w EGR. Zrobił to jakimś płynem do kominków. Godzine zabawy z rozruszaniem, teraz jego auto trzyma temperaturę.
  13. Ja mam troche mokro przed turbo, widzę, że od strony ODMY jest mokro. Wymiana membrany wystarczy czy całą pokrywę zaworów trzeba wymieniać.
  14. Czy jest możliwe, że w tym miejscu oprocz płynu chłodniczego do dolotu dostanie się również olej? Zjada mi jedno i drugie na raz gwałtownie (wczesniej brak ubytków obu płynów). Nie mieszają sie one ze sobą tylko są spalane. Gosc z kanału Audi napraw to sam pisal cos ze mu przez chlodniczke mieszalo płyn chłodniczy z olejem i palilo plyn chlodniczy. To może jest mozliwe ze u mnie olej i plyn chlodniczy idzie do dolotu z powodu chłodniczki EGR?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...