
Rattamahata
Pasjonat-
Postów
26 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
1O Rattamahata

Informacje
-
Imię
Grzes
-
Miasto
Krakow
Auto
-
Model
A4 B5
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
2000
-
Silnik
2.5 TDI V6
-
Kod silnika
1B
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
ON
Ostatnie wizyty
538 wyświetleń profilu
-
Jaki olej i ile na wymianę do skrzyni biegów S-tronic w Audi?
Rattamahata odpowiedział(a) na tomasm64 temat w Audi
A mam pytanie odnosnie smarowania przedniego mechanizmu roznicowego w skrzyni S-tronic 0B5. Pojazd Audi Q5 vin WAUZZZ8R2BA076401. Dyferencjal ma swoj oddziely olej czy smarowany jest olejem ze skrzyni z czesci mechatronicznej? Moze blache pytanie ale wujek google nie potrafi jednoznacznie odpowiedziec badz ja juz jestem dzis na tyle zmeczony ze formuje niewlasciwe pytania. Oki juz wiem. Przedni mechanizm roznicowy jest smarowany olejem z czesci mechanicznej skrzyni a nie z mechatronicznej. -
Jaki olej i ile na wymianę do skrzyni biegów S-tronic w Audi?
Rattamahata odpowiedział(a) na tomasm64 temat w Audi
Dzieki wielkie -
Jaki olej i ile na wymianę do skrzyni biegów S-tronic w Audi?
Rattamahata odpowiedział(a) na tomasm64 temat w Audi
Witam. Czy moglbym was poprosic o podanie numeru oleju do czesci mechanicznej (tylniej) skrzyni biegow S tronic . VIN pojazdu WAUZZZ8R2BA076401 I pytanie czy wchodzi 4 L czy jednak 4.5L bowiem dane sa rozbiezne. -
Od pewnego czasu walczylem z brakiem mocy w moim AKNie. Po zakupie wszystkie niedomagania byly wyeliminowane i od kilku lat codziennie moje Audi napawa mnie radoscia. Zwlaszcza rano gdy jade do pracy i drogi sa opustoszale przed porannym szczytem. Niestety od pewnego czasu cos bylo nie tak, brakowlo mocy. Najpierw sporadycznie az w konczu stal sie ustawicznym mulem. Tym dziwniejsze ze bledow nie rejestrowal. Majac kilka zachowanych elementow z wymian takich jak przeplywka, map sensor, zaworki nie zauwazylem zadnej roznicy podmieniajac je. Rozebralem turbinke i w sumie oniemialem gdyz byla czysciutka, jedynie posiadala minimlane slady zakopcenia przy kierownicy. Zakupilem manometr i posprawdzalem podcisnienia w ukladzie sterowania i tez wyszlo ze jest wpozadku. Nie majac pomyslu zaczalem witac u mechanikow lecz zaden nie wsiadl i nie zlogowal samochodu. Zapewne znacie te rozmowy o niczym :). Jezdziem tak jakis czas, samochod nie dymil, nie szarpal i dawal sie rozpedzic przy powsciagliwym operowaniu gazem. I tak zawitalem do kolejnego mechesa ktoremu ukazal sie blad niskiego cisnienia w kolektorze ssacym i to juz byla jakas wskazowka. Majac przegladniety caly uklad dolotowy blad wkazywal na uszkodzenie pompy wtryskowej. Wczytalem sie w takie historie z ktorych wynikalo ze gdy pompa podaje za male cisnienie to wtryski nie generuja odpowiednio duzej dawki paliwa przez co jest malo spalin ktore nie sa wstanie napedzic turbiny. Juz bylem gotowy w tym miesiacu oddac pompe do regeneracji ale pan w zakladzie remontowym pomp nie byl przekonany do tego typu usterki i poradzili sprawdzic jeszcze raz wszystko. W sumie jedyna rzecz jaka pozostala to filtr paliwa ktory byl wymieniany kilka miesiecy wczesniej i nie mial przejechanych 5 tys km. I to byl strzal w dziesiatke!!! Po jego wymianie samochod znow odrzyl, znow wciskajac gaz mam wrazenie ze ukrece polosie :). Z ciekawosci zlalem paliwo z filtra aby zobaczyc czy nie plywa w nim syf ktory mogl go zatkac. Ale nic z tych rzeczy, diesel byl czysiutki takze za cale perypietie moge obarczyc felerny produkt firmy Bosch. Ot taka sytuacja
-
Poszukaj na forum A6 sporo tam bylo informacji kilka lat temu. Natomiast nowsze glowice wyposazone w dzwigienki z rolka tez najszczesliwsze nie sa - podobno zdaza im sie peknac a jak sie to zdazy to jestes uziemiony. Ja kupilem zestaw Ruville"a (walki, dzwigienki, regulatory luzu) do swojego AKNa i po przejechaniu ok 70 tys km nie widze zuzycia na nich. Jakies ryski sa na krzywkach ale nie wyczuwalne pod palcem ani pod igla takze nie wiem czy jest sens podmieniac cale glowice. W sumie to ryski pojawily sie zaraz po wymianie i obarczam za to olej mobila 5W40. Cos z tym olejem nie bylo tak, byl mega zadki i silnik jakos glosno chodzil. Po bodaj 800 kliometrach wymienilem go na Motula 10W40, silnik zaczol ladnie cykac i od tamtej pory nie zauwazylem degradacji walkow.
-
Walcze z podobnym objawem w 2.5tdi- gdy jest zimno idzie gdy robi sie cieplo zmula. To nawet czuc na niewielkim dystansie po rozgrzaniu silnika. Podmienilem czujnik temperatury zewnetrznej "mapsensor", kupilem nowa przeplywke Bosch, podmienialem zaworki N75 i zbyt duzego efektu to nie dalo. Wlasnie zamowilem drugie turbo bo po rozebraniu tego co mialem okazalo sie ze jest czysciutkie zero nagaru jedyne czego sie moglem doczepic to iz kierownica ma spore luzy - ale moze takie maja byc nie jestem specjalista. Przyjdzie drugie, zaloze, zobaczymy. Najgorsze jest to ze problem nie produkuje zadnych bledow jak rowniez ze silnik nie puszcza zadnego dyma z dwururki co wydaje sie naturalna sprawa gdy auto slabnie. No coz nastepny do podmianki bedzie sterownik
-
Jakie tarcze i klocki hamulcowe do Audi A4 B5?
Rattamahata odpowiedział(a) na szmekot temat w Audi A4 B5
Ujezdzam od czerwca komplet hamulcow firmy JURID - zwykle nie ceramiczne i powiem szczerze ze sa mega. Wczesniej mialem zalozone orginaly audi/vw. Zwalnianie na Juridach z predkosci wiekszych jak 200km/h nie stanowi zadnego problemu. W predkosciach ok 100 sa znakomite. I to co najwazniejsze - to ze po przejechaniu juz ok. 10 tys km nadal sie nie zwichrowaly. -
Hej panowie. Mam pytanko czy mocowania boczkow do A4 AVANT B5 przed/po lift roznia sie tylko umiejscowieniem otworu na hak tylniej kanapy? Reszta zatrzaskow jest w tym samym miejscu? Mam A4 z r. '00 i znalesc cale boczki nawet w najpopularniejszym kolorze do polifta graniczy z cudem.
-
moze opadla ci ramka szyby w tych miejscach i uszczelka nie przylega dokladnie. Ja mam tak z prawymi drzwiami tylko ze szum pojawia sie gdy przekraczam 200km/h
-
pompka spietrzajaca znajdujaca sie w baku dziala ciagle dopiero gdy w zbiorniku jest ponizej polowy stanu, gdy masz wiecej paliwa niz pol zbiornika ona nie pracuje.
-
Ja smigam na 10w40 motula, wymieniam olej co 10 tys i po przejechaniu 60 tys nie zauwazylem ubytkow na krzywkach.
-
demontarz nie jest trudny, odkreca sie kilka srub torx'em badz imbusem- nie pamietam juz niestety. Zablokuj sobie kolo pompy wtryskowej blokada lub oznacz sensownie ustawienie jego wzgledem kola pasowego walka rozrzadu gdyz przy montarzu dekla bedziesz musial ponownie napiac pasek napedowy pompy. Ponizej masz zdjecie pogladowe silnika ktore ci podpowie polozenie srub.
-
Dekielki bija w oczy he he ale z gwintem juz wyglada zacnie.
-
A tak prezentuje sie moj AKN w pierwszych promieniach slonca tej poznej wiosny.... Plany na ten sezon: - znalesc i zalozyc skrecane fafcie w rozmiarze 18" -spasowac je z nadwoziem za pomoca gwintowanego zawieszenia -we wrzesniu odwiedzic V-tech'a aby moc juz zdecydowanie rozwiewac zludzenia niektorym kierowcom Skod.
-
2.5 dlaczego krąży wokół tego silnika zła opinia?
Rattamahata odpowiedział(a) na Piko94 temat w 2.5TDI
Ja pierdziu.... takiej wlasnie wersji szukalem! Ten kolor te wnetrze ehhhhh dla mnie bajka. Musisz sie tylko uodpornic na lamenty, miec druga siodemke w kieszeni na male co nieco i bedzie git Gartuluje Jumis wspanila maszyna!