-
Postów
47 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
3O Piotr Korkosz

Informacje
-
Imię
Piotr
-
Miasto
Lublin
Auto
-
Model
A4 B6
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
2002
-
Silnik
1.8 T
-
Kod silnika
BFB
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
PB+LPG
Ostatnie wizyty
749 wyświetleń profilu
-
AVJ remont silnika - jaki może być przybliżony koszt?
Piotr Korkosz odpowiedział(a) na Gez temat w 1.8T
Robiłem remont u siebie jakieś 4 lata temu. Głównie mi chodziło o pobór oleju który sięgał czasami 1l. Auto chodziło równo nie dymiło natomiast podciekało w okolicach turbiny. Auto kupiłem już niestety z problemem poboru oleju i po prostu tak jeździłem dolewając oliwy. Postanowiłem zrobić porządek i oddałem do mechanika. Okazało się, że korpus turbiny popękany i dlatego coś tam podciekało natomiast samochód przepalał olej na dwóch cylindrach, które okazały się przytarte(mimo, że dymku nie puszczało) Więc 4 tłoki regeneracja turbiny honowanie uszczelki i inne pierdoły potrzebne aby zrobić to porządnie i wyszło 6,5k a to i tak była cena atrakcyjna i po znajomości. Natomiast na pocieszenie dodam, że auto jeździ do teraz w zupełności wystarczy 4l oleju na wymianę i zero dolewek między wymianami. Końcówki wydechowe czyste pozbawione czarnego nalotu. Więc jak chcesz autem pojeździć i masz sprawdzonego magika od silników znającego temat tego silnika to zalecam dozbierać i zrobić to porządnie bo ten problem niestety nie zniknie za sprawą olei uszczelek czy filtrów. -
Tak jeszcze z moich obserwacji bo też testowałem różne olej w 1.8 i równolegle w 1.6mpi. Co zaobserwowałem, że w 1.8 olej zmieniał barwę na ciemniejszą i zapach po 6 do 8 tysięcy żaden nie dotrwał do 10k natomiast w 1.6 (tam była zmiana przy 13k) te oleje nadal wyglądały ładnie. Poza tym mój z niemiec jeżdziło od początku na 5w40.
-
Piotr Korkosz zmienił(a) swoje zdjęcie profilowe
-
Dodam jeszcze od siebie, że też miałem grzechotanie łańcuszka a cały czas jeździłem i jeżdżę na 5w40. Wymiana ślizgów i łańcucha naprawiła sprawę. Poza tym jak to się ma do innych krajów gdzie jeżdżą a4-ki tam gdzie klimat jest inny ?
-
Ja robiłem swojego bfb. silnik plus turbo wyszło prawie 7k z robocizną ale jestem bardzo zadowolony silnik od wymiany do wymiany nie pobiera zauważalnych ilości olej turbo pompuje jak należy. Też stałem przed takim wyborem jak ty ale podjąłem się remontu bo dobry silnik w brew pozorom nie jest tak prosto znaleźć a dodatkowo nie wiadomo w jakim jest stanie i trzeba by było też go jakoś przeanalizować.
-
Jestem prawie pewny, że jest to czujnik temperatury cieczy chłodzącej. W tym jednym czujniku są zatopione dwa czujniki jeden odpowiada za wskazania temperatury na desce rozdzielczej a drugi za sterowanie komputerem. W swoim wymieniałem ten czujnik 2 krotnie i za pierwszym razem miałem właśnie takie objawy jak ty. Na liczniku wskazania były poprawne natomiast komputer silnika widział cały czas 60 stopni. W wyniku czego odczytywał, że silnik jest rozgrzany a samochód ledwo co zapalał. Czujnik nie pokazywał błędów poprostu jego odczyty były nieprawidłowe i na pierwszy rzut oka niewidoczne dopiero analiza i porównanie temperatur dało diagnozę
-
Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ
Piotr Korkosz odpowiedział(a) na kamil7361 temat w 1.8T
Dodam od siebie, że wymieniłem u siebie łańcuch wraz ze ślizgami. Objawy poranne sekundowe tyrkotanie i łańcuch był na tyle luźny że obijał o pokrywę zaworów. Po wymianie cichutko nawet poranne odpalenie po dłuższym postoju jest cichutkie nic nie słychać.Napinacz zostawiony stary oryginalny, auto ma przejechane 300k z groszami. -
hmmm nie wiem ja wymieniłem łańcuszek razem ze ślizgami i objaw porannego brzdęgolenia minął.
-
3 miesiące temu zmieniałem Olej i zauważyłem małą ciekawostkę. Kiedyś zalewałem motul 5w40 x-cess ale postanowiłem przetestować lm 5w40 sht po wymianie zauważyłem, że silnik jakby ciszej chodził ale pomyślałem sobie, że to efekt placebo ale ostatnio po kilku wymianach lm z racji potrzeby wymiany a pod ręką był motu postanowiłem wymienić (oczywiście wymiany zgodne ze sztuką ). I znów pojawia się to dziwne odczucie, że silnik jakby głośniej pracuje na motulu. Nie wiem z czego to wynika. Za 5k kolejna wymiana więc zastanawiam się czy nie przetestować jeszcze jakiegoś oleju.
-
Czy zdejmowana była pokrywa zaworów? Czy wymieniany był łąńcuch rozrządu?
-
Dzisiaj przerabiałem ten temat. Przeczytałem całość i zrobiłem. Procedura kasowania kontrolki niskiego poziomu oleju odbywa się poprzez otwarcie i zamkniecie klapy. Z racji tego że oczywiście jeden z kabelków w niewiadomy mi sposób się przerwał postanowiłem go na nowo przylutować. i ot otwarcie, zamkniecie klapy i kontrolka znikła. Więc potwierdzam, że jedną z przyczyn nie znikania niskiego poziomu płynu z kokpitu jest uwalony czujnik zamkniecia/otwarcia przedniej klapy.
-
Wymiana płynu do wspomagania A4 B6 B7
Piotr Korkosz odpowiedział(a) na tomek533 temat w Audi A4 B6/B7
Wydaje mi się, że płyn musi się ułożyć odpowiednio przepracować chwilę. Mnie od czasu zamieszczenia filmu wszystkie złe objawy ustąpiły. Jest teraz pięknie i miło kierownica pracuje lekko a sposób powrotu jest poezją. Nie sadziłem, że wymiana płynu tyle da mam nadzieję, że ten efekt będzie się utrzymywał cały czas. Chyba, ze magiel padnie -
Wymiana płynu do wspomagania A4 B6 B7
Piotr Korkosz odpowiedział(a) na tomek533 temat w Audi A4 B6/B7
Czytając cały temat również i ja zabrałem się za wymianę płynu we wspomaganiu. Z racji tego, że z niewiadomych mi przyczyn płynu ubyło a zawsze było go minimalnie ponad max to zamiast dolewać postanowiłem wymienić. Zaznaczę tu, że nie było najmniejszych problemów z układem kierowniczym, nic nie wyło nic nie piszczało, po prostu płyn nie wiem kiedy wymieniany to warto się tematem zainteresować. Kupiłem więc płyn Total LHM plus polecany tutaj w ilości 2L. Układ przepłukany zgodnie z instrukcją wszystko wymyte odpowietrzone zgodnie ze sztuką. Po wymianie i przejechaniu trasy 300km zadowolenie na twarzy bo kierownica delikatnie leżej się obraca i szybciej odbija.Niestety szczęście nie trwało zbyt długo bo po 3 dniach pojawiły się takie objawy. I Nie wiem czy robić wymianę Jeszcze raz na lhm czy na oryginał, Czy wogóle jest sens czy już szykować pieniążki na magiel. Problem jak zauważyłem pojawia się przy temperaturach powyżej 20*C. VID_20180713_180117.mp4 -
Wyciek w oleju w tym miejscu to: uszczelka pod pokrywą zaworów lub/i uszczelką pod napinaczem. Też tak miałem po wymianie i jednego i drugiego (najpierw wymieniłem samą uszczelkę pod pokrywą i problem po 4k wrócił) problem znikł. Ale trzeba się przyjrzeć bo wałki też mogą gdzieś popuszczać z tyłu na uszczelkach.
-
Pasek ina prawdopodobnie będzie dzwieczal Wysłane z mojego ZTE Blade A452 przy użyciu Tapatalka
-
na 99% taki dźwięk to pasek firmy ina sam mam taki pasek i dużo w internecie szukałem. Każdy kto ma pasek ina pisze, że ma taki dziwny dźwięk po wymianie. A po zmianie paska dźwięk ustaje.