Skocz do zawartości

koby

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O koby

Informacje

  • Imię
    Michał
  • Miasto
    Kosakowo

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2001
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    AVJ
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

279 wyświetleń profilu

Osiągnięcia koby

0

Reputacja

  1. Nie mam gazu. Myślałem o wymianie sondy, liczyłem się z kosztem 400-500 zł, takie widziałem Boscha. Co do spalania oleju - również myślałem o turbinie, ale to już koszty > 1000 zł
  2. Dzięki Wam za rekomendacje. Korzystam z tego mechanika drugi rok i nie miałem żadnych uwag, być może jednak nie każdy mechanik jest dobry w elektromechanice. Nakreślę szerzej problem. Wymieniłem 2 lata temu katalizator, założyłem zamiennik firmy JMJ. Wydawał się to sensowny wybór. Sonda przestała zgłaszać błąd niskiej wydajności katalizatora na kilka miesięcy. Potem mimo nowego katalizatora problem wrócił. Nie chciałem wierzyć, że wydany 1000 zł poszedł w kanał. Podczas badania diagnostycznego przez ostatnie 2 lata nie stwierdzono nieprawidłowości w składzie spalin, więc teoretycznie katalizator spełnia swoją funkcję. Dlatego nie mogę dojść do powodu błędu zgłaszanego przez sondę za katalizatorem. Podczas wkręcania emulatora mechanik powiedział, że sonda jest nieco wygięta. Nie umiał jednak powiedzieć czy to ma wpływ na jej pracę. Nowa sonda to znowu spory wydatek, a nie chcę strzelać w ciemno. Błąd jaki zgłasza: 16804 - sprawność katalizatora rząd 1 i P0420 - sprawność katalizatora rząd 1 Znalazłem w necie instruktaż do diagnostyki sond lambda na komputerze. Żaden mechanik do tej pory nie chciał podjąć się testu sond uznając to za bardzo czasochłonne i trudne do weryfikacji. Dodatkowo w ostatnim czasie pije więcej oleju, dolewam 1 litr na 3000-4000 tys. Nie ma wycieków. Może przepalany olej zmusza sondę do błędu? Ale w składzie spalin by to nie wyszło? Macie jakiś pomysł jak mogę dojść do sedna problemu?
  3. Witajcie, zakładam emulator sondy lambda przed katalizatorem. Jest to silnik 1.8t AVJ 150 KM. Kupiony na allegro nie pasował - takie info mam od mechanika. Nie umiał mi niestety pomóc w znalezieniu odpowiedniego. Możecie podsunąć jakąś propozycję, żebym miał większą pewność, że będzie pasować. Chodzi o pierwszą sondę - na drugiej mam już emulator, ale nadal sonda pokazuje błąd.
  4. Niestety nie miałem odpowiedniej wiedzy do wykonania logód dynamicznych i dostępu do VAG w ostatnim czasie. Mam inną obserwację - zapaliła mi się kontrolka oleju. Musiałem dolać prawie 1 litr oleju, od wymiany przejechałem 3000 km. Zazwyczaj dolewałem 1 litr raz w roku, co 8-10 tysięcy. Błąd sondy pojawił się ponownie po zalaniu PB95. Zakładam, że poprzednio błąd zniknął, bo wlałem dodatek do paliwa. Nie mam dużej wiedzy mechanicznej, ale zakładam, że jak w spalinach są opary oleju, który jest spalany, to sonda Lambda będzie wywalać błąd?
  5. Witam ponownie, na ten moment błąd skasował się sam. Stało się to po wlaniu dodatku do paliwa. Po wyjechaniu całego baku na tym dodatku, błąd się nie zapalił. Jak można wytłumaczyć ten fenomen?
  6. Nie mam gazu. Już gdzieś tak wyczytałem, że to druga sonda zgłasza taki błąd... więc dlatego nie pasowało mi coś z opinią mechanika, że RZĄD 1 oznacza, że to sonda przed katem. Niby to specjalista od grupy VW ? Denerwuje mnie ten błąd, bo chcę sprzedać auto i zapalony check nie pomaga, a auto jest sprawne.
  7. Witam, wiem, że błędy katalizatora to powszechnie rozpoznany temat na forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na moją sytuację. Mam B6 2001 rocznik, avant, 1.8T 150 KM. W maju tego roku wymieniłem katalizator na zamiennik firmy JMJ z Intercarsu. Mechanik zakładał już te katy i nie było z nimi problemów. Niemniej u mnie po przejechaniu 2000 km pokazał się ponownie check. Po sprawdzeniu wywaliło błędy: 16804 - sprawność katalizatora rząd 1 i P0420 - sprawność katalizatora rząd 1 Te same błędy pokazywało przed wymianą kata. Pojechałem na przegląd, sprawdziliśmy skład spalin - były w normie, czyli niejako katalizator powinien działać sprawnie. Błąd daje się wykasować, ale po przejechaniu 200-300 km wraca. Przedwczoraj wykonałem kolejną analizę u innego mechanika i powiedział, że jeśli błąd znowu wróci to on stawia na sondę lambda przed katalizatorem - tak on odczytał błąd "rząd 1". Czytając na forum o tych problemach kłopoty z sondami wywala komputer w innych błędach, są konkretne błędy dotyczące sond. U mnie żadnych błędów z sondami nie pokazuje, wyłącznie te 2 powyższe. Inny mechanik kazał się nie przejmować i założyć emulator... Ale to też jak czytam na forum nie musi być rozwiązanie, bo emulatory montuje się na sondzie za katalizatorem, racja? Poza tym nie rozpoznałem innych problemów, spalanie w normie, praca silnika, dynamika też. Zastanawiam się co jest problemem, bo poprzedni oryginalny kat faktycznie był wypalowany i uszkodzony, więc miał prawo dawać błędy. Ten nowy oczyszcza odpowiednio spaliny, bo widać to na składzie spalin. Nie wiem czy sonda to najlepsza diagnoza? Czytałem, że można zrobić testy sond i katalizatora, ale mechanik niby z super sprzętem diagnostycznym nawet o tym nie wspomniał... Jest jakaś jednoznaczna diagnostyka, która pozwoli mi na znalezienie problemu bez szukania po omacku?
  8. A jakie mam możliwości w Twoim wykonaniu? Wiem, że najprościej to przewiercić zawiasy i złączyć je bolcem. Dla mnie wystarczy najprostszy sposób, który pozwoli używać schowka. Daj znać jakie to by były koszta?
  9. Parę lat temu dosyć często ludzie wyciągali wycieraczki i zaślepiali je właśnie, może w twoim przypadku też ktoś z tego skorzystał Hmm możliwe. W jaki sposób zweryfikować czy jest tam jeszcze silnik i mechanizm, jak się do tego dostać? Być może wystarczy kupić pióro?
  10. Czy w Poznaniu ktoś zajmuje się naprawą schowka w B6? Wolałbym zlecić to komuś znającemu temat - ja nie znam jeszcze auta i pewnie zajmie mi to cały weekend, a szkoda czasu
  11. Witam, jestem na forum świeżakiem. Kupiłem kilka dni temu Avanta B6. Na tylnej szybie nie mam wycieraczki, ale w manetce jest opcja włączenia jej. Na szybie jest tylko żółta zaślepka w miejscu wycieraczki. Czy to oznacza, że seryjnie nie było jej w tym modelu, czy też ktoś urwał i zaślepił?
  12. Witam, wczoraj zostałem właścicielem A4 B6 Avant 1.8T 150KM. Po 2 miesiącach poszukiwań, co tu dużo mówić, niełatwych poszukiwań udało mi się znaleźć optymalny egzemplarz w pięknym grafitowym kolorze. Na razie nie mam jeszcze własnych zdjęć, ale niebawem się pochwalę. Jest to moje pierwsze Audi, przesiadłem się z Hondy. Poprzednie auto cieszyło mnie mocno dynamiką i elastycznym silnikiem, dlatego wybrałem A4 z silnikiem turbo - pierwsze wrażenia bardzo pozytywne. Na pewno będę częstym gościem forum, ponieważ wiele tajemnic spotka mnie na drodze odkrywania samochodu!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...