Skocz do zawartości

Mavver

Pasjonat
  • Postów

    121
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1

O Mavver

Informacje

  • Imię
    Patryk
  • Miasto
    Łódź

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2001
  • Silnik
    1.9 TDI PD
  • Kod silnika
    AWX
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

835 wyświetleń profilu
  1. Ok, dzieki za szybka pomoc :)
  2. ma to na celu lepsze dotarcie się? nie niszy srodka tarczy? na twoim zdjeciu bardziej widzę ścięty róg, u mnie jakby cały klocek
  3. Cześć, wczoraj odebrałem auto od mechanika, przejechałem z 5km i zdziwiła mnie jedna rzecz. Zauważyłem, że kolcek zewnętrzny dolega tylko jedną częścią do tarczy - tak jakby był ścięty - obecnie trze tylko o część tarczy blizej środka osi. Tak samo w jednym i drugim kole - czy to jest normalne? Jak się dotrze będzie dolegał idealnie równomiernie i równolegle? Czy może jest coś źle zamontowane? Załączam fotki, żeby pokazać o co mi dokładnie chodzi. Klocki i tarcze Ferodo, 288mm, a4 b6 awx.
  4. Dzieki panowie wydaje mi sie ze troche wiecej pali, ale moze to tez przez nowy wałek rozrządu
  5. Hej, czy mozna jezdzic w AWX na wtryskach od 2.0 TDI 8v 140km. auto nie kopci, ma moc i jezdzi normalnie, mam obecnie zalozone na probe. 2.0 tdi mialo DPF moj 1.9 nie ma - czy to cos zmienia?
  6. Akcja okazała się jeszcze ciekawsza. Na starym wałku auto miało kompresje 24bary i ciężko odpalało, ale miało moc. Na nowym wałku, panewkach i szklankach kompresja to równie 30 barów na kazdym cylindrze. Opadala idealnie, ale brak mocy. Teraz zmieniliśmy pompki na inne i wszystkie jest super Chyba zbieg okoliczności, że pompki padły, albo przy wymianie coś się w nich uszkodziło.
  7. synchro mam na -0,6. co ciekawe kompresja jest idealna - 30 barów. Mechanik podmienił pompowtryski i ponoć jest OK, jutro jadę sprawdzić. Włożył PD od 2.0 TDI 8v - czy to będzie śmigać w moim AWX? Czy koniecznie szukać takich jakie powinny być?
  8. Hej, mam najpewnien tak wyjechane gniazda zaworowe, ze po zalozeniu nowego walka, panewek i szklanek brakuje mocy, a auto pracuje pod obcoazeniem na 3 cylindrach. wg mechanika gniazda zaworowe w glowicy. Moge kupic zregenerowana glowice, ale mysle czy to ma sens? Dol silnika jest duzo wytrzymalszy i wymiana glowicy ma sens?
  9. Oddałem auto do mechnika. Obstawił wałek, bo huczało w filrze powietrza. Zamówiłem wałek w idealnym stanie, nowe panewki i szklanki. Po wymianie odpala idealnie, ale brak mocy - auto nie przyspiesza, na 4 biegu daje wrażenie jakby pracowało na 3 garach - trzesię się i lewarkiem zmiany biegów. Przed wymianą miał dobrą kompresję. Co to może być? Gniazda zaworowe? Wymiana głowicy pomoże? Są jakieś elemnty w dole silnika, które po wymianie głowicy mogą nadal dawać taki efekt i być już b. mocno zużyte?
  10. Zatankowalem ponad polowe baku, co prawda teraz nie ryzykuje i pompuje zaplonem z 10 razy, ale po tym odpala bardzo ladnie. na zimnym pracuje nierowno, ale po kilku minitach jest juz ok, nie szarpie ani nic. przez nieszczelne pompki olej jakos miesza sie z paliwem w baku i jak dotankuje to jest ok? generalnie pogodzilem sie z faktem wymiany silnika i szukam dobrej sztuki. tulejowanie glowicy w Lodzi to koszt 1480zl :/ wiec cena silnika xd
  11. Poza uszczelkami pd i glowicy jakie jesscze graty ze wychodzi 1000zl?
  12. Przy poprzedniej wymiane PD , 2 lata temu mechanik mówił, że gniazda już wyrobione więc pewnie do tulejowania. Pompkę w baku jak i tandem wymieniałem - bez zmian. Dodam, że robiłem z 2 miesiące temu test uszczelki głowicy - z tym niebieskim płynem i wyszło OK, nie zabarwił się. Teraz tylko jeszcze jak ocenić same wtryski? Da się zobaczyć coś z tych logów czy nie bardzo? Gdym miał pewność, że wtryski są OK, to sama głowica pewnie będzie najlepszym pomysłem. W przeciwnym razie pewnie najtaniej silnik kompletny z pompkami (mogę kupić taki za 1500zł z przebiegiem 160kkm). Jaki jest koszt tulejowania? Ewentualnie mógłbym kupić głowicę z dobrymi gniazdami pd i dobrym wałkiem, do tego założyć nowe uszczelniacze PD i śruby na nich (je tez się wymienia?), przy okazji tez uszczelka pod główicą? I dużo tańszym kosztem niż swap silnika pewnie wszystko byłoby dobrze - dobrze kombinuję?
  13. Zlogowałem silnik - po 10 pompowaniach zapłonem odpalił dziś całkiem ładnie. Niestety, nie udało mi sie zlogować momentu odpalania - zawiesza się program To co zuważyłem to, że jak auto zaczyna telepać na jałowym i zimnym silniku to BIPY robią się mocno ujemne - na jednym cylindrze nawet -70, a korekty nawet +2.99. Raz nawet przylagowało go podczas przyspieszania, ale tylko na sekudnę - na niedogrzanym. Gdy silnik osiągnie 90 stopni, nie telepie, i pracuje idealnie, ma moc i jest git. Zrobiłem logi: na zimnym silniku: https://log.tunezilla.com/s/MSriXhFe na ciepłym (60-70 stopni): https://log.tunezilla.com/s/y0f9cJ9K https://log.tunezilla.com/s/Xr1TC5yc A przy mocnym przyt Przy 90 stopniach BIPY są max -20, a korekty max -0,5, +0,5. Podczas mocnego depnięcia wskaksuj na max +30. Wnioski - Ujemne BIPY to nieszczelności PD? Jeśli idą w parze z dużymi korektami - to może oznaczać, że głowica do wymiany, ale pompki raczej ok? Przy przebiegu 402 tys opłaca się wymieniać samą głowice z wałkiem rozrządu czy nie ma sensu bo dół silnika też już będzie słaby i cały silnik? (tylko to 2x większy koszt )
  14. To juz druga vacum i inny mechanik :/ dzis bede robil logi i wrzuce, zobaczymy co tam wyjdzie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...