-
Postów
20 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
-
Dekoder VIN Audi, grupy VAG oraz innych marek - dane techniczne oraz wyposażenie
Solitpapa odpowiedział(a) na Dev temat w Na Każdy Temat
cześć wielka prośba o rozkodowanie VINu: WAUZZZF27KN124568 z góry dzięki. -
Dziwny odgłos po załączeniu klimatyzacji w A4 B8
Solitpapa odpowiedział(a) na Solitpapa temat w Audi A4 B8
łożysko wentylatora to raczej nie jest - mogę zmieniać prędkości nawiewu a odgłos jest stały. z moich obserwacji wpływ na niego mają jedynie obroty silnika. to co zauważyłem, to że najrzadziej można go usłyszeć, kiedy klima musi pracować na wysokich obrotach. głównie pojawia się, kiedy temperatura w kabinie jest zbliżona do zewnętrznej. -
Dziwny odgłos po załączeniu klimatyzacji w A4 B8
Solitpapa odpowiedział(a) na Solitpapa temat w Audi A4 B8
u mnie zawór także wymieniony. efektów brak... nie mam już pomysłu co to może być... -
apropo adaptacji: UDS Protocol (G450) procedure Key ON, Engine OFF [Basic Settings] Select Adaptation of diff. pressure sensor particulate filter [Go!] to activate the Basic Setting. After the result of Finished Correctly appears click [Stop] Select Resetting of learned values of difference pressure sensor [Go!] to activate the Basic Setting. After the result of Finished Correctly appears click [Stop] [Done, Go Back] http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/2.0L_CR_TDI#Exhaust_Gas_Differential_Pressure_Sensor_.28G450.29_Adaptation problem tylko taki, że u mnie w 3.0 tdi ccwa nie ma możliwości adaptacji tego czujnika... jest tylko możliwość w basic settings "Resetowanie wartości wyuczonych czujnika różnicy cisnień". mam nadzieję, że to wystarczy.
-
I jak kolego na LM Top Tecu? rozważam go przy kolejnej wymianie w swoim CCWA. Najpierw miałem x-clean+ 5W30. potem specific, na którym niby nie zauważyłem większej różnicy, poza tym, że przy odpalaniu wyraźniej słychać łańcuch.
-
przejachałem się troche z podłączonym VCDSem. jesteście w stanie rzucić okiem na logi? z góry wielkie dzięki. https://www.dropbox.com/s/l5co3okttajr3i5/dane%20z%20vcdsa%2004-11-2016.csv?dl=0 mały zrzut wartości minimalnych i maksymalnych:
-
niestety tylko na szybko dzisiaj odpaliłem VCDSa, ale pomiary na jawołym na każdym z cylindrów wahały się w zakresie: -0,15 - 0,3 mg/stroke; ciśnienie paliwa: 25450 kPa ; róznica ciśnień na DPF bodajże 6 hPa odnośnie wtrysków - specem nie jestem ale to chyba wartości w normie, mam rację? jutro sprawdzę podczas jazdy pod obciążeniem, aczkolwiek mnie drażni temat drgań na jałowym więc jest sens w tracie jazdy to weryfikować?
-
Nie wiem czy to coś zmieni - ale jeżdżę tylko na ON Verva i nie leję marnej jakości wachy (a przynajmniej tak mi się zdaje). Natomiast cały czas waham się z tym LM. Bo skoro to coś ma czyścić wtryskiwacze tzn. że rozpuszcza nagar brud i cały syf który się niby osadził. Tylko wlewając go do baku ten specyfik przecież nie wie gdzie jest i powinien rozpuszczać również syf w zbiorniku, co za tym idzie zarąbać filtr paliwa. Idąc dalej, reszta syfu dojdzie do pompy, wtrysków... Przypuszczając ze rozpuszcza wszystko na amen i wiąże się z paliwem to po spaleniu ropy w baku i tak gdzieś się osadzi... Chciałbym bliżej poznać zasadę działania tego czegoś i co się dzieje z tym całym syfem który niby LM ma oczyścić bo trochę nie bardzo to rozumiem. Czy może to tylko pic na wodę i jest to zwykły dodatek uszlachetniający, który niby jest w paliwach premium, które również przez te dodatki niby czyszczą wtryski itd...
-
jutro sprawdzę co VCDS mówi o wtryskach. odnośnie podniesienia obrotów na "jałowym" też o tym myślałem, tylko zastanawiałem się, czy w pozycji "D" lub "R" nie będzie to powodowało problemu i nie będzie ciągnąć samochodu co w efekcie może rozwalić s-tronica... na pewno w najbliższych dniach dla profilaktyki będę chciał dać wtryski na stół do sprawdzenia. zastanawiam się tylko czy na razie któreś konkretne (wskazane przez VCDSa) czy wszystkie jak leci...
-
Wszystkie wymiany robił mój szwagier w swoim warsztacie. Co do dwumasy to stara zdemontowana była w całkiem nie najgorszym stanie, ale biorąc poprawkę na to, że podobno siadały do 200k km profilaktycznie zostawiliśmy nową, biorąc pod uwagę nakład jaki jest potrzebny, żeby się do niej dostać. Trochę boję się tego liqui moly (może niepotrzebnie) - testowaliście to? Nie spowoduje to komplikacji np z DPFem? Nie będzie miało jakiegoś negatywnego wpływu na pompę? Jeśli go zaleję, to kiedy teoretycznie powinienem coś poczuć? Z tego co czytałem w necie jedna bańka na zbiornik paliwa powinna być chyba ok.
-
podepnę jutro VCDSa i zobaczę jak wyglądają korekty... ale żeby wtryskiwacze powodowały takie objawy - aż jestem w szoku.
-
Zimny czy ciepły - wydaje się że jest tak samo... Filtr paliwa wymieniony. Dwumas nówka Luka. Jak podkrece obroty to drgania delikatnie spadają i od 900 już są takie że nie powinno się do nich czepiać. Tego liqui moly nie testowałem - myślisz że zasyfiony układ może powodować takie drgania? Może warto spróbować. Nagram filmik i wrzucę wieczorem. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Witam. będę chciał prosić Was o pomoc, ponieważ już zrobiłem dużo i wydałem jeszcze więcej na próbę wyeliminowania tej piep...nej przypadłości jakimi są drgania karoserii na niskich obrotach. Silnik CCWA, skrzynia S-tronic MSC. Z rzeczy które wymieniłem w kolejności: 1. wszystkie poduszki silnika + skrzyni 2. wymiana wszystkich olejów + filtrów w skrzyni (z ASO), filtr paliwa 3. sprężarka klimy 4. dwumasa 5. koło pasowe z tłumikiem drgań wraz ze wszystkimi rolkami oraz pompą wody, koła + napinacz od pompy wysokiego ciśnienia. Wszystkie części, poza sprężarką klimy która była regenerowana, zostały włożone nowe, producentów z wyższej półki. Problem występuję w trakcie postoju, niezależnie od tego czy mam P, N, R czy D, aczkolwiek najbardziej odczuwalny jest na D. Dzieje się to na niskich obrotach bez wciśniętego gazu (~650 obr/min), im więcej dodaję gazu drgania delikatnie maleją, aż przestają być wyraźnie odczuwalne od ok. 900 obr/min i więcej. Jest to powtarzalne - nie zmienia się to w zależności od warunków, chociaż jak jest chłodniej to trzeszczą aż wszystkie plastiki w samochodzie od tych drgań... Auto ma ok. 160 k km pewnego przebiegu. Żadnych błędów na kompie nie ma. Poza drganiami nie ma żadnych innych niepokojących odgłosów, czy objawów. Pomoc w necie już z tego na co trafiłem się wyczerpała - wymieniłem wszystko o czym było wspominane i co udało mi się znaleźć na różnych forach. Już nie mam pomysłu za co się teraz wziąć aby się tego pozbyć i nie wydawać kasy w błoto... Może ktoś z Was ma pomysł co może być przyczyną. Aż wstyd kogoś obcego wozić tym autem, bo komfort jest jak w żużlu za parę koła a nie ja w samochodzie za kilkadziesiąt... Z góry wielkie dzięki za pomoc.
-
Dziwny odgłos po załączeniu klimatyzacji w A4 B8
Solitpapa odpowiedział(a) na Solitpapa temat w Audi A4 B8
Łożysko koła pasowego od kompresora? Wymieniona została cała sprężarka z podzespołami. I na jednym i na drugim ogłosy są takie same. mały update - wymienione wszystkie rolki + napinacz na pasku pk. niestety wspominany wyżej odgłos występuje nadal... ktoś mi mówił, że może to łożysko wentylatora? co o tym myślicie? -
A ja motula X-clean+ 5W30 504/507