danon198901

Pasjonat
  • Zawartość

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O danon198901

    Informacje

    • Płeć
      Mężczyzna
    • Imię
      Kamil
    • Lokalizacja
      Zielona Góra

    Auto

    • Model
      A4 B6
    • Nadwozie
      Sedan
    • Rocznik
      2004
    • Silnik
      1.8 T
    • Napęd
      FWD
    • Skrzynia
      Manual
    • Paliwo
      PB
    1. Kurcze troszkę mocno ogólnikowo, ale zawsze to jakiś punkt zaczepienia dla mnie. Jutro tak na prawdę będę mógł spojrzeć pod maskę, ale zastanawiam się czy jest on gdzieś na wierzchu widoczny za silnikiem czy muszę się gdzieś dokopać (pod jakąś osłonkę, albo od spodu silnika)? Jak mniemam, czujnik ten znajduje się dokładnie tu, gdzie pokazuje filmik?
    2. Witam, w moim autku od jakiegoś czasu zaczynają dziać się dziwne rzeczy z wskaźnikiem temperatury cieczy, otóż raz działa, a raz nie działa. Wygląda to tak, że np. jadę autem, mam na wskaźniku 90 stopni, a za chwilę spada do 0 po czym po jakimś bliżej nieokreślonym czasie ponownie załącza się i wskazuje 90 stopni (i tak w kółko). Z tego co się zorientowałem to przyczyną jest czujnik temperatury cieczy, który chciałbym wymienić, ale nie bardzo wiem, gdzie on się znajduje. Czy ktoś z was wie jak mogę się do niego dobrać? Fajnie by było jak bym dostał jakieś zdjęcie ;-) Pozdrawiam
    3. Skoro jest szansa, że zamontowanie emulatora pomoże to na pewno najpierw spróbuję tego rozwiązania, niż pluć sobie w brodę, że wydałem 450zł, a mogłem 20 Powiedzcie mi czy emulatory zakłada się na obie sondy lambda czy nie? No i po założeniu check engine sam zniknie czy muszę najpierw wykasować błędy?
    4. Witam, mam pytanko do was chłopaki, a mianowicie zakupiłem samochód Audi A4 B6 1.6T BFB. Zaraz po zakupie zapaliła mi się kontrolka "check engine". Byłem u mechaników, którzy podłączali auto pod komputer i wyszło kilka błędów odnośnie sondy lambda i katalizatora, więc stwierdzili, że kata jest na wymarciu. Jak się dopchałem się pod spód auta to zauważyłem, że katalizator był spawany - zapewnie gościu wytłukł sobie środek i sprzedał mi bez. Nie wiem czy jest nawet sens sprawdzać czy na pewno środek jest? No, bo kto spawa kata jeśli nie chce dopchać się do środka po platynkę? No i tak kasowanie błędów pomaga, ale tylko na chwilę, bo po przejechaniu 50-150km błąd wyskakuje na nowo. Z tego co wyczytałem na forum, kwestia ma się tak, że pomijając wstawienie nowego katalizatora, można również wyłączyć/oszukać sondę lambda. Proszę mi powiedzieć jak dokładnie pozbyć się tego check engina? Z tego co się dowiedziałem, pierwszej sondy lambda nie muszę tykać tylko zająć się drugą tak? Czy na pierwszą trzeba również emulator zastosować? Jeśli chodzi o drugą to z tego co wyczytałem to opcja jest taka, żeby wyłączyć ją programowo albo zastosować emulator kątowy, który u niektórych działał bez konieczności ingerencji w sterownik pojazdu. Czy mam rację czy też nie? Generalnie wolałbym pominąć ingerencję programową, głównie ze względu na to, że znalazłem jedną osobę u mnie w miejscowości, która zrobi to za 450zł, a są to relatywnie duże koszta w porównaniu z emulatorem kątowym, który kosztuje 20zł na allegro. Pozdrawiam
    5. Witam, ostatnio zakupiłem Audi A4 B6 1.8T 163KM S-LINE 2004 rok i po jakimś tygodniu pojawił się problem, otóż cały czas pali mi się żółta lampka od spalin. Nie wiem co jest grane, czy mam się tym martwić - ale skoro jest jakiś problem to chcę go od razu zdiagnozować i naprawić. Niestety na samochód wydałem wszystkie swoje oszczędności, dlatego w miarę możliwości wołał bym uniknąć mechanika i postarać się zdiagnozować ile będę w stanie na własną rękę. Troszeczkę poczytałem w internecie i zwykle tego typu przypadki spowodowane są zapchanym EGRem. Proszę mi powiedzieć czy jest to możliwe? Jakie są inne możliwości? No i skoro to może być wina EGR to gdzie dokładnie się on znajduje w tej Audi, żebym mógł go przeczyścić?