danon198901

Pasjonat
  • Zawartość

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Komentarze sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Reputacja

0

O danon198901

    Informacje

    • Imię
      Kamil
    • Lokalizacja
      Zielona Góra

    Auto

    • Model
      A4 B6
    • Nadwozie
      Sedan
    • Rocznik
      2004
    • Silnik
      1.8 T
    • Napęd
      FWD
    • Skrzynia
      Manual
    • Paliwo
      PB
    1. Witam, ostatnio przed wiosną próbowałem zmusić klimatyzacje do działania. W jednym z serwisów próbowano wymienić mi wszystko co się dało (kompresor, dławik, chłodnice itp), natomiast po przerażeniu tym faktem podjechałem do gościa który zajmuje się diagnostyką komputerową. Znalazł on u mnie błąd czujnika klimatyzacji (wydaje mi się, że to błąd czujnika ciśnienia klimatyzacji, bo w sumie tylko taki wujek google mi podpowiada - chyba, że się myli?) i po wykasowaniu błędu klimatyzacja zaczęła super śmigać. Natomiast po ok 3 tygodniach, kiedy to wyłączyłem klimatyzacje (jeździłem na wyłączonym nadmuchu lub na ECON) klimatyzacja nagle przestała mi działać. Wydaje mi się, że być może znowu pojawił się błąd czujnika i chyba będzie on do wymiany (w poniedziałek będę w stanie zdiagnozować to na 100%). Zastanawiam się czy poza czujnikiem coś jeszcze przychodzi wam do głowy co mogło by wywalać błędem czujnika klimatyzacji? Czy poza czujnikiem ciśnienia klimy jest jeszcze jakiś czujnik, który reguluje pracą układu klimatyzacji? I najważniejsze pytanie, gdzie w Audi A4 B6 1.8T znajduje się czujnik ciśnienia klimatyzacji? I czy można go wymienić samemu, czy trzeba ściągnąć czynnik, bo rozszczelni się układ?
    2. Witam, słuchajcie mam problem z klimatyzacją, otóż po włączeniu jej rurka (cienka) staje się zimna i pojawia się na niej szron, a w kabinie nie dmucha mi zimne powietrze. Najpierw myślałem, że to dysza jest walnięta, ale po jej wymianie dalej był problem. Miałem diagnostykę robioną u klimiarza i stwierdził, że mój kompresor nie ma wydajności (sterowanie z komputera jest, bo podłączał się bezpośrednio pod kompresor) - ale chciałbym posłuchać czy macie może jeszcze jakiś pomysł, bowiem nowy kompresor to cena powyżej tysiąca, nie licząc usługi wymiany wraz z nabiciem czynnika, którego cena poszła ostatnimi czasy ostro do góry. Swoją drogą jeśli miałbym wymieniać kompresor to czy możliwe są jakieś zamienniki? Oryginalnie posiadam kompresor o oznaczeniach 8E0 260 805 BJ, natomiast znajomy mówił mi, że ktoś tam używkę w bardzo dobrym stanie ma do odsprzedania bodajże w oznaczeniach 8E0 260 805 BF (a więc różnią się dwie ostatnie literki). No i teraz pytanie jest takie, czy mogę sobie wsadzić do auta taki zamiennik? Przykładowo kompresor: https://www.autodoc.pl/denso/1664593 ma w opisie numery OEM i są tam wyszczególnione oba numery (BJ i BF)...czy to oznacza, że kompresor będzie pasował jako zamiennik obu numerów?
    3. danon198901

      Witam. Czytałem co nie co na temat modułów komfortu zawartych w tym temacie, niestety nie mogę jednoznacznie stwierdzić, który moduł komfortu mógłby być alternatywą dla mojego. Posiadam moduł komfortu z oznaczeniem AR, a więc jest to wariant II. Moduł AR pracuje na częstotliwości 433Mhz, a więc potencjalne zamienniki mojego modułu to: AS, AT, BA, BC, BD. Zastanawia mnie tylko jedna kwestia odnośnie doboru, gdzie w przykładzie doboru zamiennika, główny autor wątku napisał, że dla podobnego modułu (AQ z wariantu I) można dobrać moduły: To znaczy, że w modułach musi być napisane "tylko obsługa elektrycznych szyb"? Nie wiem czy zrozumiale to napisałem, więc poprę to przykładem: moduł AS ma w opisie " 433MHz, elektryczne szyby z tyłu" - to znaczy, że nie może być on zamiennikiem dla mojego modułu AR? Czy może być, bo nie miał w opisie, że obsługuje tylko elektryczne szyby? No, bo w zasadzie zastanawiam się czy jest to możliwość wyłączenia pewnych funkcjonalności z modułu? Czy nie ma możliwości zastosowania modułu, który nie ma w opisie możliwości obsługi korb z tyłu (bo u siebie w aucie mam z tyłu właśnie korby). Jeśli moduły z obsługą szyb elektrycznych z tyłu odpadają to z długiej listy potencjalnych zamienników zostaje mi tylko do wyboru: BA i BD. Czy mam rację?
    4. danon198901

      Kurcze troszkę mocno ogólnikowo, ale zawsze to jakiś punkt zaczepienia dla mnie. Jutro tak na prawdę będę mógł spojrzeć pod maskę, ale zastanawiam się czy jest on gdzieś na wierzchu widoczny za silnikiem czy muszę się gdzieś dokopać (pod jakąś osłonkę, albo od spodu silnika)? Jak mniemam, czujnik ten znajduje się dokładnie tu, gdzie pokazuje filmik?
    5. Witam, w moim autku od jakiegoś czasu zaczynają dziać się dziwne rzeczy z wskaźnikiem temperatury cieczy, otóż raz działa, a raz nie działa. Wygląda to tak, że np. jadę autem, mam na wskaźniku 90 stopni, a za chwilę spada do 0 po czym po jakimś bliżej nieokreślonym czasie ponownie załącza się i wskazuje 90 stopni (i tak w kółko). Z tego co się zorientowałem to przyczyną jest czujnik temperatury cieczy, który chciałbym wymienić, ale nie bardzo wiem, gdzie on się znajduje. Czy ktoś z was wie jak mogę się do niego dobrać? Fajnie by było jak bym dostał jakieś zdjęcie ;-) Pozdrawiam
    6. danon198901

      Skoro jest szansa, że zamontowanie emulatora pomoże to na pewno najpierw spróbuję tego rozwiązania, niż pluć sobie w brodę, że wydałem 450zł, a mogłem 20 Powiedzcie mi czy emulatory zakłada się na obie sondy lambda czy nie? No i po założeniu check engine sam zniknie czy muszę najpierw wykasować błędy?
    7. Witam, mam pytanko do was chłopaki, a mianowicie zakupiłem samochód Audi A4 B6 1.6T BFB. Zaraz po zakupie zapaliła mi się kontrolka "check engine". Byłem u mechaników, którzy podłączali auto pod komputer i wyszło kilka błędów odnośnie sondy lambda i katalizatora, więc stwierdzili, że kata jest na wymarciu. Jak się dopchałem się pod spód auta to zauważyłem, że katalizator był spawany - zapewnie gościu wytłukł sobie środek i sprzedał mi bez. Nie wiem czy jest nawet sens sprawdzać czy na pewno środek jest? No, bo kto spawa kata jeśli nie chce dopchać się do środka po platynkę? No i tak kasowanie błędów pomaga, ale tylko na chwilę, bo po przejechaniu 50-150km błąd wyskakuje na nowo. Z tego co wyczytałem na forum, kwestia ma się tak, że pomijając wstawienie nowego katalizatora, można również wyłączyć/oszukać sondę lambda. Proszę mi powiedzieć jak dokładnie pozbyć się tego check engina? Z tego co się dowiedziałem, pierwszej sondy lambda nie muszę tykać tylko zająć się drugą tak? Czy na pierwszą trzeba również emulator zastosować? Jeśli chodzi o drugą to z tego co wyczytałem to opcja jest taka, żeby wyłączyć ją programowo albo zastosować emulator kątowy, który u niektórych działał bez konieczności ingerencji w sterownik pojazdu. Czy mam rację czy też nie? Generalnie wolałbym pominąć ingerencję programową, głównie ze względu na to, że znalazłem jedną osobę u mnie w miejscowości, która zrobi to za 450zł, a są to relatywnie duże koszta w porównaniu z emulatorem kątowym, który kosztuje 20zł na allegro. Pozdrawiam
    8. Witam, ostatnio zakupiłem Audi A4 B6 1.8T 163KM S-LINE 2004 rok i po jakimś tygodniu pojawił się problem, otóż cały czas pali mi się żółta lampka od spalin. Nie wiem co jest grane, czy mam się tym martwić - ale skoro jest jakiś problem to chcę go od razu zdiagnozować i naprawić. Niestety na samochód wydałem wszystkie swoje oszczędności, dlatego w miarę możliwości wołał bym uniknąć mechanika i postarać się zdiagnozować ile będę w stanie na własną rękę. Troszeczkę poczytałem w internecie i zwykle tego typu przypadki spowodowane są zapchanym EGRem. Proszę mi powiedzieć czy jest to możliwe? Jakie są inne możliwości? No i skoro to może być wina EGR to gdzie dokładnie się on znajduje w tej Audi, żebym mógł go przeczyścić?