Jump to content
IGNORED

17536 - mieszanka uboga - rozjechana mapa?


danon198901
 Share

Recommended Posts

Czołem,


chłopaki potrzebuje pomocy. Od jakiegoś czasu moje auto (Audi A4 B6 1.8T 163KM BFB) ma problem z odpalaniem, ale tylko wtedy jak jest zimno i wilgotno. Sprawdzałem cewki i kable i nie było widać, żeby iskra przeskakiwała.

Mechanik sprawdzał mi ciśnienie paliwa, okazało się, że mam 2,8 bara. Wymieniłem pompę paliwa, problem jednak nie przeszedł. W błędach miałem

17536 -  Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
        P1128 - 001 -  Upper Limit Exceeded

, a także błąd

17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open circuit
        P1292 - 004 -  No Signal/Communication - Intermittent

 Kolejno mechanik stwierdził, że pozostaje błąd jeszcze termostatu - no i termostat wymieniłem. Problem jednak nie został rozwiązany. Kolejny mechanik zalecił wymianę czujnika temperatury cieczy na oryginalny - owy czujnik też wymieniłem i problem nadal nie przeszedł.

Pojechałem do elektryka samochodowego, on stwierdził, że mapa się rozjechała - wgrał mi na nowo mapę i auto na strzała odpalało. Po dwóch dniach bodajże wyskoczył mi checkEngine znowu z błędem mieszanki ubogiej. Czułem, że zaraz znowu będą problemy z odpalaniem na zimnym/wilgotnym...no i wyczułem, bo temat wrócił jak bumerang.

Zamówiłem jeszcze cewki (BERU, które wymienię w sobotę), świece mam nowe (NGK Platinium Laser). Elektryk stwierdził, że być może znowu się mapa rozjechała, a wtedy trzeba znaleźć przyczynę rozjazdu. Nie mniej rozmawiając z kolejną osobą dostałem informacje, że mapa się nie może sama z siebie rozjechać...

Mam dwa pytania do was Panowie:

1. Czy mapa wtryskowa może się rozjechać?? Który elektryk mnie robi w konia?

2. Czy macie jakieś pomysły na diagnozę? Obecnie mam tylko problem mieszanki ubogiej i problemu odpalania, ale tylko jak na zewnątrz jest zimno/wilgotno - jak się silnik rozgrzeje to na "strzała" pali. Po wgraniu raz jeszcze mapy też palił na strzała nawet na dobowym postoju.

 

Jeśli coś jeszcze może wam zasugerować co się u mnie odwala to mogę wam powiedzieć, że:

- zdarzyło mi się dwa razy jak szara smuga na wydechu poszła u mnie jeszcze przed problemami z checkEnginem,

- auto jakby straciło mocy (przynajmniej takie mam subiektywne odczucie...nawet turbo nie słyszę już tak jak słyszałem kiedyś),

- odpinałem przepływomierz (wydaje mi się, że auto lepiej "ciągło" wtedy, ale nie wiem czy sobie nie wkręcam),

- dopchałem się do informacji, że warto zrobić logi dynamiczne 003, 008, 011 - takie też zrobiłem i wrzucam jest przy okazji do tematu.

 

Brak mi już słów i sił...problem z autem spędza mi sen z powiek tym bardziej, że jakiś do pracy trzeba dojechać :( Macie jakieś rady? Czy ta mapa faktycznie może się z jakichś przyczyn "rozjeżdżać" ?

 

LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-008-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link to comment
Share on other sites

Zrób najpierw logi jak należy i może któryś z kolegów oceni i podpowie co i jak.

Wszystko masz opisane w dziale diagnostyka.

 

Link to comment
Share on other sites

Logi dynamiczne zrób

 

E

 

@edit

O, kolega mnie uprzedził :)

Edited by zionx
Link to comment
Share on other sites

Logi dynamiczne robiłem tak jak napisałem 003, 008, 011 - załączone są w pierwszej wypowiedzi. Czy mam jakieś inne bloki pomiarowe sprawdzić jeszcze to nie ma problemu tylko które?

 

No i zasadnicze pytanie: czy mapa w aucie może sama się rozjechać? To też ważne dla mnie pytanie, bo nie wiem już któremu mechanikowi zaufać...

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, danon198901 napisał:

czy mapa w aucie może sama się rozjechać?

Nie.

 

2 minuty temu, danon198901 napisał:

Czy mam jakieś inne bloki pomiarowe sprawdzić jeszcze to nie ma problemu tylko które?

2+33

3+20

115+118

Zrób te pary jak wyżej i kasuj błędy przed logami, no i nie wrzucaj tu plików z VCDSa tylko linki np z vaglogi.pl

Link to comment
Share on other sites

28 minut temu, danon198901 napisał:

czy mapa w aucie może sama się rozjechać?

Moze jak masz lpg i jest źle wyregulowane ale wraca do normy po skasowaniu błedów. Nie wiem gdzie Ty wyszukałeś info o tych blokach pomiarowych w 1.8t ale jeśli tak samo trafnie mechanicy się nim zajmują to nie wróży nic dobrego.

Link to comment
Share on other sites

Hej Panowie,

udało mi się dzisiaj znaleźć chwilę czasu i wykonałem logi (rozgrzałem auto i usunąłem błąd z mieszanką ubogą przed rozpoczęciem logowania). Poniżej podaję linki do logów:

1. 002+033 ->

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

2. 003+020 ->

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

3. 115+118 ->

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

Co ciekawego mogę jeszcze powiedzieć, bo być może diabeł tkwi w szczegółach i pomoże to w waszej diagnozie:

- zdarzało mi się wcześniej, że podczas dodawania gazu auto jakby "dławiło się", a co to znaczy? no generalnie przy rozpędzaniu się tak obroty fajnie rosły, a później na ułamek sekundy jakby przydławiło się i znowu szło...ten sam przypadek miałem podczas logowania grupy 002+033 - być może będzie to widoczne po logach (kurde nie wiem czy to nie będzie coś z turbo, bo tak jak wspomniałem wcześniej słyszałem chociaż trochę tą moją turbinę, teraz jej nie słyszę),

- znowu dzisiaj miałem białawą smugę i smrodek z wydechu...tak jakby olej mi się przypalił?,

- przy kasowaniu błędu wentylator się nagle załączył i wył - normalne to?

Link to comment
Share on other sites

Pompa paliwa to trup. Kosmiczne czasy wtrysku, a potem wpada w tryb awaryjny. Zrób loga 115+118 zaraz po skasowaniu błędów do 4tys obr.

Edited by przem8
Link to comment
Share on other sites

Albo sonda, jakie masz korekty w gr 32?

Link to comment
Share on other sites

Zobacz co się z przeplywem dzieje w gr.2. Pewnie turbo przeladowuje dlatego pisalem o powtorce loga turbo po skasowaniu błędów. 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, przem8 napisał:

Pompa paliwa to trup. Kosmiczne czasy wtrysku, a potem wpada w tryb awaryjny. Zrób loga 115+118 zaraz po skasowaniu błędów do 4tys obr.

Pompa paliwa nie może być trupem - stara miała 2,8bara, kupiłem nową, najlepsza jaką mogłem (Hella), mam 4bary na listwie wtryskowej.

 

Logi 115+118 robiłem po skasowaniu błędów od 1,5 do 4,5tys obrotów, zaraz po sprawdzeniu bloków 2+33 i 3+20 - ale jak najbardziej mogę je jutro powtórzyć jeszcze raz, na świeżo czyszcząc błędy.

Link to comment
Share on other sites

40 minut temu, zionx napisał:

Albo sonda, jakie masz korekty w gr 32?

Ta grupę 32 rozumiem że mam sprawdzić dynamicznie tak samo jak poprzednie grupy tak?

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, danon198901 napisał:

Ta grupę 32 rozumiem że mam sprawdzić dynamicznie tak samo jak poprzednie grupy tak?

Nie, tylko zrób odczyt i napisz tutaj ile masz. Nie kasuj błędów przed odczytem bo będą tam same zera.

Edited by pelonek1
Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, danon198901 napisał:

Logi 115+118 robiłem po skasowaniu

Skoro tak to podmien przepływomierz jak masz możliwość. 

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze raz napiszę, kasowanie błędów jest konieczne przed każdym logiem. Tu nie chodzi o to żeby usuwać błędy ze sterownika, funkcja kasowania błędów kasuje także wszystkie wyuczone adaptacje paliwowe. Pojeździj parenaście/paredziesiąt km, wejdź w gr 32 i napisz jakie masz tam wartości, nie musisz tam nic logować

 

Zastanawia mnie dlaczego wgl jest tak niskie zadane doładowanie, masz pedał gazu wciśnięty w opór do końca jak robisz logi?

Na przyszłość logi rób do ok 6tys rpm

Edited by zionx
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, zionx napisał:

Jeszcze raz napiszę, kasowanie błędów jest konieczne przed każdym logiem. Tu nie chodzi o to żeby usuwać błędy ze sterownika, funkcja kasowania błędów kasuje także wszystkie wyuczone adaptacje paliwowe. Pojeździj parenaście/paredziesiąt km, wejdź w gr 32 i napisz jakie masz tam wartości, nie musisz tam nic logować

 

Zastanawia mnie dlaczego wgl jest tak niskie zadane doładowanie, masz pedał gazu wciśnięty w opór do końca jak robisz logi?

Na przyszłość logi rób do ok 6tys rpm

Ok sprawdziłem. Błędów nie kasowałem przed sprawdzeniem grupy 32. Od momentu kasowania błędów przejechałem jakieś 120km - przed wyruszeniem miałem już błąd z mieszanką ubogą, nie mniej jednak check engine pojawił się dopiero po ok 70km. W załączniku przesyłam zdjęcie z Vaga dla grupy 32

IMG_20211017_212330.jpg

 

I od razu odpowiem na pytanie - robiąc logi dynamiczne przy 1,5tys rpm pedał gazu wciskam do końca w podłogę.

Edited by danon198901
Uzupełnienie informacji
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, przem8 napisał:

Skoro tak to podmien przepływomierz jak masz możliwość. 

Jutro popytam znajomych może uda się załatwić jakąś używkę 😉

Link to comment
Share on other sites

Wygląda że sonda działa, spróbuj z tą przepływką

Jeszcze dla sprecyzowania.. robiąc loga masz gaz w opór od tych 1,5krpm do 6krpm?

Jak nie przepływka to bym sprawdził ciśnienie paliwa, rozumię że masz nową pompę, ale..

Link to comment
Share on other sites

I daj tego loga turbo od razu po skasowaniu błędów jak pisałem wcześniej. Spróbuj się przejechać z odpiętą przepływką jeszcze.

Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, zionx napisał:

Jeszcze dla sprecyzowania.. robiąc loga masz gaz w opór od tych 1,5krpm do 6krpm?

Jak nie przepływka to bym sprawdził ciśnienie paliwa, rozumię że masz nową pompę, ale..

Pisałem wcześniej pod zdjęciem - mam pedał gazu w podłodze.

Przy wymianie mechanik mówił, że jest 4 bary...też mi przeszło przez myśl, że to co mówił niekoniecznie jest zgodne z rzeczywistością. Podjadę dzisiaj sprawdzić to ciśnienie. Swoją drogą wcześniej pompki nie słyszałem (tylko przy przekręceniu zapłonu, jak zaciągała paliwo i wyrównywała ciśnienie), teraz słyszę ją za kółkiem, jak wyjdę z auta...jakaś bardzo głośna jest w porównaniu do tej starej :/

Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, przem8 napisał:

I daj tego loga turbo od razu po skasowaniu błędów jak pisałem wcześniej. Spróbuj się przejechać z odpiętą przepływką jeszcze.

OK zrobię logi raz jeszcze. Czy z odpiętą przepływką mam też zrobić te logi? Ja już wcześniej ją odpinałem...miałem wrażenie, że auto jakby trochę lepiej ciągło, ale nie wiem czy sobie jakiegoś placebo nie wkręcam...Nie mniej jednak problem z odpalaniem na zimnym nadal miałem mimo odpiętego przepływomierza.

Edited by danon198901
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...