Skocz do zawartości

Annubis

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Annubis

Informacje

  • Imię
    Mateusz
  • Miasto
    Wrocław

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2004
  • Silnik
    1.9 TDI PD
  • Kod silnika
    AVF
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

436 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Annubis

0

Reputacja

  1. Przeczytaj moją odpowiedź w tematach, w których się udzielałeś również. Przestań wymieniać kolejne dodatkowe rzeczy, ściągaj od razu dekiel, wałek i będziesz miał problem rozwiązany.
  2. Zostawiam dla potomnych. Problem był przez dziurawe szklanki... Szklanki dziurawe na 2 i 4 cylindrze. Korzystając z okazji powymieniałem wiele dodatkowych rzeczy i teraz będzie spokój. Odwiedziłem kilka miejsc celem diagnostyki w tym dwa warsztaty które zajmują się diagnostyką, regeneracją wtrysków itd. Oczywiście jedna i ta sama diagnoza, wtryski do regeneracji. Już nic nie zostało mi do sprawdzenia, podmienienia więc jazda z wtryskami. Wyjąłem i zawiozłem na początek do sprawdzenia, ale w inne 3 miejsce. Wtryski minimalnie odbiegają od normy dawek jakie powinny mieć, Pan się pyta co dzieje się z autem, opowiedziałem od razu powiedział że to nie przez wtryski i nawet ich regeneracja co nie jest konieczne, nie pomoże. Oby więcej takich ludzi. Po tych informacjach zrzuciłem wałek i wyszło. Nie było żadnych objawów, jak dudnienie z filtra, spadek mocy był minimalny i odczuwalny przez to przerywanie przy przyśpieszaniu. Kiedyś jak już wymieniałem wałek w tym aucie zaraz po zakupie, tam nie było mowy o przerywaniu itd. było specyficzne dudnienie z filtra, którego nie było tym razem i nawet nie pomyślałbym o wałku, szklankach. Polecam zaczynać od zrzucenia dekla i niestety rozrządu, wałka, oglądanie szklanek z zamontowanym wałkiem nie ma sensu.
  3. Tak Dawid, po wielkiej walce problem rozwiązany. W środę skończyłem auto, teraz tylko zostały do poprawy drobnostki, bo spala prawie 13l bez deptania, ale to muszę zrzucić dekiel i wtryski wyregulować, bo kątem synchronizacji nie idzie osiągnąć mniejszego spalania i ciężko odpala jak zimny silnik, ale to już pikuś. Problem był przez dziurawe szklanki... Szklanki dziurawe na 2 i 4 cylindrze. Korzystając z okazji powymieniałem wiele dodatkowych rzeczy i teraz będzie spokój. Odwiedziłem kilka miejsc celem diagnostyki w tym dwa warsztaty które zajmują się diagnostyką, regeneracją wtrysków itd. Oczywiście jedna i ta sama diagnoza, wtryski do regeneracji. Już nic nie zostało mi do sprawdzenia, podmienienia więc jazda z wtryskami. Wyjąłem i zawiozłem na początek do sprawdzenia, ale w inne 3 miejsce. Wtryski minimalnie odbiegają od normy dawek jakie powinny mieć, Pan się pyta co dzieje się z autem, opowiedziałem od razu powiedział że to nie przez wtryski i nawet ich regeneracja co nie jest konieczne, nie pomoże. Oby więcej takich ludzi. Po tych informacjach zrzuciłem wałek i wyszło. Nie było żadnych objawów, jak dudnienie z filtra, spadek mocy był minimalny i odczuwalny przez to przerywanie przy przyśpieszaniu. Kiedyś jak już wymieniałem wałek w tym aucie zaraz po zakupie, tam nie było mowy o przerywaniu itd. było specyficzne dudnienie z filtra, którego nie było tym razem i nawet nie pomyślałbym o wałku, szklankach. Polecam zaczynać od zrzucenia dekla i niestety rozrządu, wałka, oglądanie szklanek z zamontowanym wałkiem nie ma sensu.
  4. Potomnym na pewno się przyda. Dam znać. Podjąłem już kroki w tym kierunku, akurat mam rozwaloną plecionkę i jutro/środa będę działał. Od razu zobaczę jak wygląda turbina od strony ciepłej, może tam coś się ukaże, no i oczywiście będę widział katalizator w jakim jest stanie. Będzie to kolejna rzecz którą zweryfikuję, może i ona rozwiąże problem.
  5. Nie chciałem robić nowego wątku, napisałem w dwóch różnych, już otwartych. Napisałem dzisiaj w innym, żeby innym osobą pokazała się odpowiedź w wątku.
  6. EGR zaślepiony jest od kilku lat, tzn. wywalona rurka i zaślepiony od spodu EGR i zaślepione przy silniku, więc chyba to nie wina EGR? Czy coś jeszcze mam/mogę z nim coś zrobić żeby go wyeliminować? Sprawdzić go jakoś w środku, wymienić na nowy?
  7. Potrzebuję Waszej pomocy na miarę możliwości, pacjent to Audi A4 B6 1.9 TDI 130KM AVF 6MT 2003r. Od jakiegoś czasu pojawiały się objawy jakby szarpania, przerywania podczas przyśpieszania (wciśnięcie gazu do końca) w zakresie obrotów od około 2 tyś i w górę (dodatkowo czuć było że auto wtedy słabiej przyśpiesza). Działo się to na każdym biegu, ale na 5 i 6 biegu czuć to było minimalnie. Jak dodawało się delikatnie gazu to wtedy auto nie szarpało, przerywało. Bywały momenty że wszystko było w porządku i przyśpieszał tak jak należy. Od jakiegoś tygodnia podczas przyśpieszania szarpie, przerywa cały czas, czuć to teraz wyraźnie na każdym biegu. Rzekłbym że nawet mocniej niż wcześniej. No i teraz co to może być? Wtryski sprawdzone na komputerze przy zimnym silniku, przy 80*, przy 90*. Dołączam zdjęcia. Wszystko mieści się w zakresach. https://ibb.co/3T8HR7C https://ibb.co/wdm25sj https://ibb.co/VBQW2Tw Turbo od strony zimnej sprawdzone, wirnik nie ma żadnych luzów, ani przód tył (moja-twoja), ani na boki czy góra dół. W żadną stronę nie ma luzu. Wirnik da się kręcić palcem, ale nie wiem jak lekko powinien chodzić. Na pewno jak się nim zakręci palcem to nie pokręci się sam, zatrzymuje się bardzo szybko. Sztanga od gruszki w turbo działa, natomiast nie wiem jak dużo powinna się wysuwać i chować. Przepływomierz sprawdzony, dodatkowo wyczyszczony i również podmieniany na inny, sprawny. Nie przyniosło to żadnego skutku. Przeguby zewnętrzne, wewnętrzne sprawdzone. Na komputerze żadnych błędów. Po odpięciu wężyka podciśnienia od gruszki w turbo, auto nie szarpie, przerywa, ale nie oszukujmy się jedziemy wtedy bez turbo „muł bagienny”. Po odpięciu przepływomierza to samo co po odpięciu wężyka podciśnienia od gruszki w turbo. Pompa vacum w porządku. Planuje dobrać się jeszcze do zbiornika paliwa, sprawdzenia pompy i co tam się dzieje, jak ona wygląda w środku, jak zbiornik wygląda w środku. Dodatkowo sprawdzenie pod maską ciśnienia paliwa jakie podaje pompa ze zbiornika. Dodam jeszcze że podczas przyśpieszania i tego przerywania, szarpania auto kopci na czarno, gdy wszystko było w porządku, nie kopciło aż tyle, aż tak. Na początku myślałem że wtryski dostają za małą dawkę paliwa, tzn. pompa w zbiorniku nie wydala i za mało go podaje, dlatego tak szarpie, przerywa. Następnie myślałem że to wtryski, ale według zdjęć stwierdzam że nie. Chyba że mogą być niesprawne, a na komputerze trzymają wszystkie parametry. Kolejnymi rzeczami były wszystkie rzeczy sprawdzone, wymienione powyżej. Ostatnią rzeczą było turbo, ale trochę je wyeliminowałem po sprawdzeniu go od strony zimnej. Natomiast najbardziej skłaniałbym się ku niemu (może strona ciepła, ewentualnie cokolwiek innego w nim). Podczas przyśpieszania jak załączało się turbo od zawsze było słychać jakby świst, gwizd wiadomo o co chodzi, teraz nie ma tego, albo nie ma w takim stopniu żebym wyraźnie to słyszał. Może to jednak turbo? Można je jakoś sprawdzić kompem? Z jednej strony te szarpanie, przerywanie objawia się właśnie w zakresie obrotów jak wstaje turbo. Natomiast z drugiej strony, po odpięciu wężyka podciśnienia od gruszki turbo lub wypięciu przepływomierza nic nie szarpie, przerywa, ale nie działa wtedy turbo. Spada też zapotrzebowanie na paliwo dostarczane ze zbiornika, więc nie możemy wykluczyć zasilania paliwem ze zbiornika. Wyczytałem jeszcze tutaj że to może końcówki na listwie zasilającej wtryski, jutro ściągam dekiel i będę sprawdzał (podginał je), gdyby to miało nie być, jeszcze jakieś inne pomysły? Sprawdzone, nie są to wtyki z listy zasilającej wtryski.
  8. Nie są to wtyki z listwy zasilającej wtryski.
  9. Potrzebuję Waszej pomocy na miarę możliwości, pacjent to Audi A4 B6 1.9 TDI 130KM AVF 6MT 2003r. Od jakiegoś czasu pojawiały się objawy jakby szarpania, przerywania podczas przyśpieszania (wciśnięcie gazu do końca) w zakresie obrotów od około 2 tyś i w górę (dodatkowo czuć było że auto wtedy słabiej przyśpiesza). Działo się to na każdym biegu, ale na 5 i 6 biegu czuć to było minimalnie. Jak dodawało się delikatnie gazu to wtedy auto nie szarpało, przerywało. Bywały momenty że wszystko było w porządku i przyśpieszał tak jak należy. Od jakiegoś tygodnia podczas przyśpieszania szarpie, przerywa cały czas, czuć to teraz wyraźnie na każdym biegu. Rzekłbym że nawet mocniej niż wcześniej. No i teraz co to może być? Wtryski sprawdzone na komputerze przy zimnym silniku, przy 80*, przy 90*. Dołączam zdjęcia. Wszystko mieści się w zakresach. https://ibb.co/3T8HR7C https://ibb.co/wdm25sj https://ibb.co/VBQW2Tw Turbo od strony zimnej sprawdzone, wirnik nie ma żadnych luzów, ani przód tył (moja-twoja), ani na boki czy góra dół. W żadną stronę nie ma luzu. Wirnik da się kręcić palcem, ale nie wiem jak lekko powinien chodzić. Na pewno jak się nim zakręci palcem to nie pokręci się sam, zatrzymuje się bardzo szybko. Sztanga od gruszki w turbo działa, natomiast nie wiem jak dużo powinna się wysuwać i chować. Przepływomierz sprawdzony, dodatkowo wyczyszczony i również podmieniany na inny, sprawny. Nie przyniosło to żadnego skutku. Przeguby zewnętrzne, wewnętrzne sprawdzone. Na komputerze żadnych błędów. Po odpięciu wężyka podciśnienia od gruszki w turbo, auto nie szarpie, przerywa, ale nie oszukujmy się jedziemy wtedy bez turbo „muł bagienny”. Po odpięciu przepływomierza to samo co po odpięciu wężyka podciśnienia od gruszki w turbo. Pompa vacum w porządku. Planuje dobrać się jeszcze do zbiornika paliwa, sprawdzenia pompy i co tam się dzieje, jak ona wygląda w środku, jak zbiornik wygląda w środku. Dodatkowo sprawdzenie pod maską ciśnienia paliwa jakie podaje pompa ze zbiornika. Dodam jeszcze że podczas przyśpieszania i tego przerywania, szarpania auto kopci na czarno, gdy wszystko było w porządku, nie kopciło aż tyle, aż tak. Na początku myślałem że wtryski dostają za małą dawkę paliwa, tzn. pompa w zbiorniku nie wydala i za mało go podaje, dlatego tak szarpie, przerywa. Następnie myślałem że to wtryski, ale według zdjęć stwierdzam że nie. Chyba że mogą być niesprawne, a na komputerze trzymają wszystkie parametry. Kolejnymi rzeczami były wszystkie rzeczy sprawdzone, wymienione powyżej. Ostatnią rzeczą było turbo, ale trochę je wyeliminowałem po sprawdzeniu go od strony zimnej. Natomiast najbardziej skłaniałbym się ku niemu (może strona ciepła, ewentualnie cokolwiek innego w nim). Podczas przyśpieszania jak załączało się turbo od zawsze było słychać jakby świst, gwizd wiadomo o co chodzi, teraz nie ma tego, albo nie ma w takim stopniu żebym wyraźnie to słyszał. Może to jednak turbo? Można je jakoś sprawdzić kompem? Z jednej strony te szarpanie, przerywanie objawia się właśnie w zakresie obrotów jak wstaje turbo. Natomiast z drugiej strony, po odpięciu wężyka podciśnienia od gruszki turbo lub wypięciu przepływomierza nic nie szarpie, przerywa, ale nie działa wtedy turbo. Spada też zapotrzebowanie na paliwo dostarczane ze zbiornika, więc nie możemy wykluczyć zasilania paliwem ze zbiornika. Wyczytałem jeszcze tutaj że to może końcówki na listwie zasilającej wtryski, jutro ściągam dekiel i będę sprawdzał (podginał je), gdyby to miało nie być, jeszcze jakieś inne pomysły?
  10. Witam, jakieś 3 lata temu przerabiałem wymianę wałka, wrzuciłem ori używkę z ARL. Zastosowałem wtedy szklanki Kolbenschmidt o wadze 68g (były też 55g). Z racji tego że dużo eksploatuje auto i przejechałem przez ten czas ponad 150 tyś km, usłyszałem niepokojące mnie dźwięki. Po zdjęciu dekla okazało się że szklanki przydałoby się wymienić, bo zaraz wciągną wałek. Zastanawiam się teraz, jaka jest różnica w szklankach pomiędzy wagą 68g, a 55g? Które lepsze i dlaczego? Dla podglądu wrzucam linki. Hydrostössel normal 68g KS , 6,40 € WWW.CS-PARTS.DE HYDROSTÖSSEL / Hydros von der Marke KS 50006417 passend für Motoren der VAG Group passsend für die meisten Motoren von VW / Audi& Hydrostössel 2 Ventiler TDI KS 50006418, 5,90 € WWW.CS-PARTS.DE HYDROSTÖSSEL der Marke Kolbenschmidt / KS 50006418 passend für TDI Motoren von VW / Audi / SEAT / Skoda mit 1,2 + 1,4 + 1,9 + 2,0 + 2
  11. Problem rozwiązałem, moduł komfortu, a dokładniej padający w nich procesor. Koszt 300zł, gwarancja na 6 miesięcy.
  12. Cześć, mam problem w Audi A2 które kupiłem dla siostry. Audi A2 1,4 benzyna 2000r. Zamek centralny, ale nie z pilota, trzeba zamykać "ręcznie" Po zamknięciu drzwi, za kilka minut tylne zamki zaczynają cykać, tzn tak jakby się zamek otwierał i zamykał, przy czym otwiera się zamek, ale już nie zamyka. Więc po zamknięciu po kilku minutach tylne drzwi są otwarte i tak cyka całą noc. Czytałem podobne problemy na wielu forach, nic nie znalazłem identycznego jak u mnie i rozwiązania z podobnych problemów też nie pomogły. Zrobiłem tak: Wymiana akumulatora Sprawdzenie podłączenia masy Sprawdzenie jakości kabli w gumie między drzwiami, a karoserią auta Inspekcja + skasowanie błędów Nic nie pomogło. Poniżej przesyłam kody błędów podczas skanowania. Czy to moduł komfortu padł i trzeba kupić nowy? Czy to wina zamków? Wyczytałem też gdzieś że zamek centralny się koduje? Jak trzeba mogę podrzucić skan po skasowaniu tych błędów, bo nie wszystkie wróciły. Dzięki za pomoc. 01331 - Door Control Module; Driver Side (J386) 49-10 - No Communications - Intermittent 01332 - Door Control Module; Passenger Side (J387) 49-10 - No Communications - Intermittent 01320 - Control Module for Climatronic (J255) 49-10 - No Communications - Intermittent 01336 - Data Bus for Comfort System 80-10 - Single-Wire Operation - Intermittent 01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393) 53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent 01331 - Door Control Module; Driver Side (J386) 49-10 - No Communications - Intermittent 01332 - Door Control Module; Passenger Side (J387) 49-10 - No Communications - Intermittent 01561 - Rear Left Door 59-10 - Can't Unlock - Intermittent 01561 - Rear Left Door 61-10 - Won't De-Safe - Intermittent 01562 - Rear Right Door 59-10 - Can't Unlock - Intermittent 01562 - Rear Right Door 61-10 - Won't De-Safe - Intermittent 01366 - Opened Due to Crash Signal 35-00 - - 01559 - Drivers Door 37-10 - Faulty - Intermittent 01331 - Door Control Module; Driver Side (J386) 53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent 01332 - Door Control Module; Passenger Side (J387) 49-10 - No Communications - Intermittent 01560 - Passenger Door 37-10 - Faulty - Intermittent
  13. Annubis

    Zmiana mil na km

    Witam Panowie, posiadam anglika i na zegarach mam mile, chciałbym zmienić na km. Czy w/w zabieg, zmienia tylko z mil na km i odwrotnie? Chciałbym również całego FIS'a zmienić na wersje europejską, tzn średnie spalanie, pozostałe km do przejechania na paliwie itd. Czy jest to wgl wykonalne?
  14. Mogę się mylić (z góry zaznaczam), ale nie spotkałem się z silnikiem SDI o kodzie AVF.
  15. Jeżeli się nie mylę, to robi. Jak podasz kod silnika, będę w stanie sprawdzić.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...