Skocz do zawartości

GarażKlasyków

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O GarażKlasyków

Informacje

  • Imię
    Hubert
  • Miasto
    Łódź

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1998
  • Silnik
    1.6
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

377 wyświetleń profilu

Osiągnięcia GarażKlasyków

0

Reputacja

  1. Witam , poszukuje osobe z Łodzi lub okolic która , oczywiscie odpłatnie mogła by mi albo przepisac immo zestarych zegarow do nowych albo zakodowac obecne kluczyki pod nowy licznik . Pacjent A4 B5 immo2 , 1998 rok , zmiana zegarow z bez fis na pełny FIS , nie posiadam wyciagnietego pinu ze swojego licznika ani tego co mam na aucie ani tego z FISem ktory chce zalozyc, Pozdrawiam !
  2. Mam problem z radiem symphony 2din , radio nie odtwarza dzwiekow , podswietlenie dziala , rozkodowalem je , rds dziala wyszukuje stacje ale jest zupelna cisza , to samo z kasetami , płyt nie czyta , wyskakuje error , spotkał sie juz ktoś z takim problemem ?
  3. Dziekuje za odpowiedzi ! Tak wiec mam boczki z miejscem na tylne glosniki , przednie zostana standardowo zasilone radiem natomiast skrzynia basowa wraz z tylnymi glosnikami bedzie podlaczona pod wzmacniacz . Sproboje wyprowadzic cinch ze schematu z radia przewodami zakonczonymi cinchami ;-)
  4. Witam , moi drodzy silnik już po remoncie , rozebrałem silnik w drobny mak i zawiozłem do szlifierni z prostej przyczyny , pomiar kompresji i próba olejowa nie pozostawiły złudzeń a jako że robię auto dla siebie i nie jestem fanem ostrej jazdy , to zleciłem : - Wymiana panewek na nominał - Wał korbowy po przemierzeniu nie wymagał obróbki - Honowane tuleje cylindrów - Nowe pierścienie - Tłoki pozostały stare , wg zakładu luzy na zamkach w normie , tłoki całe ładne - Głowica zrobiona cala , nowe zawory , gniazda , uszczelniacze prowadnice , hydro-popychacze Koszt 1417 zł samej obróbki , resztę poskładałem , do tego doszły oczywiście nowe szpilki głowicy , uszczelka , 5w40 , filtr oleju , nowa pompa oleju niestety Febiego była dla mnie za droga włożyłem firmy FAI , nowy łańcuszek pompy , napinacz tego łańcuszka , uszczelniacze przedni, tylni wału korb , , nowe śruby dwumasy , nowa śruba centralna wału korbowego , nowa tarcza sprzęgłowa LUK, dwumas został bo był ładny , przed wymiana nie szarpał nie walił , nie był wytarty . Cała operacja pochłonęła około 2500 zł , bez robocizny którą sam zrobiłem . Efekt ? silnik już ma przejechane 3.200 km , po 1.500 km zmieniłem olej filtr i teraz jeżdze , nie ma sladu zużycia oleju , piękna dynamika , cichutka praca , uważam pełen sukces !
  5. Witam serdecznie , zakupiłem właśnie konsole 2 din z radiem symphony 2 din , i mam parę pytań , przejrzałem wiele postów i nie znalazłem 100 % odpowiedzi , a w temacie audio jestem totalnym laikiem . Pacjent A4 B5 98 Rok Avant . Fabrycznie nie miał głośników w tylnych drzwiach . Chcę włożyć głośniki w tylne drzwi i podpiąć je pod zewnętrzny wzmacniacz np : Blaupunkt GTA 4 mk 2( moc od 600- 800W ) nie mniej nie więcej i teraz mam pytania : 1) Symphony nie ma wyjść cinch , jak podłączyć radio ze wzmacniaczem ? Wpiąć się wg schematu w dane piny przewodami i potem dorobić do nich cinch ? A skoro tak to poproszę o nazwę tych wejść , czy to jest Line out + i - ? 2) Przednie głośniki 4 szt w drzwiach( 2 małe 2 duże ) będą zasilane z radia , natomiast głośniki w tylnych drzwiach ze wzmacniacza plus subwoofer , czy to ma sens ? 3) W radiu symphony będę musiał uaktywnić VAGiem opcje BOSE ? 4) Jakie dobrać głośniki na tylne drzwi tzn ile Ohm i ile radzili byście wat żeby nic nie popalić ? 5) Jak radzilibyście wprowadzić do radia symphony sygnał AUX ? Poprzez adaptery ? czy podpiąć się pod wejście Line in + i - ? Tematów było sporo , ale nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi na moje pytania , z góry dziękuje !
  6. Podłącze sie do tematu , Jakim momentem dokrecić śróby pompy oleju ?
  7. Witam , silnik 1.6 AHL prosze o pomoc , ponieważ nie mogę znalesc momentów dokrecenia śrób - Pompy Oleju - Pokryw przedniego i tylnego uszczelniacza - Koła dwumasowego
  8. Wit serdecznie , a więc głowica po kompletnej regeneracji, zawory z gniazda zaworowe , prowadnice , uszczelniacze , natomiast dół silnika to wymiana panewek na nominały ( wał po przemieżeniu nie wymagał obróbki) tuleje przegonowano i założono nowe pierscienie . zamowilem nowa pompe oleju z lancuszkiem, uszczelniacze , sylikon do miski, szpilki glowicy , uszczelka głowicy , termostat, uszczelki kolektora ssacego,nowy pasek rozrzadu kosz obróbki to 1417 zł. Czesci około 600 zł , mojej pracy nie licze , Pozdrawiam !
  9. Witam serdecznie ! Problem czesto poruszany , wypalona wiazka miedzy licznikiem a climatronikiem w wyniku czego brak podswietlenia przyciskow na konsoli srodkowej (po za awaryjnymi) i przyciskow climatronika. Problem z przyciskami obszedlem podajac zasilanie osobno i swieca , natomiast nie wiem ktory pin w ktorej kostce odpowiada za podswietlenie przyciskow climatronika . posiada ten z 2 wyswietlaczami , rok 98 , dziala bez zarzutów ,wyswietlacze też swieca jedynie nie działa podswietleie przycisków climatronica . prosze o pomoc , która kostka i ktory pin odpowiada za to podswietlebie , Pozdrawiam
  10. Witam serdecznie ! Silnik 1.6 AHL 101KM a4 b5 w Avancie 98 rok , jeśli wierzyć w przebieg to 313 000 km , olej w silniku 15W40 PROBLEM : duże dymienie , generalnie czym wyższe obroty tym większy dym niebieski i ogromne ubytki Oleju . Tylko jedna z 4 świec ( ta od ściany grodziowej ) jest mocno zaolejona reszta w normie ( kolor kawa z mlekiem ) Świeca na uszkodzonym cylindrze starcza na przejechanie około 100 km, następnie trzeba ją wymyć w nafcie , wyczyścić z nagaru i służy dalej przez około 100 km .Nadmienię że oryginalna dedykowana świeca z 3 elektrodami masowymi nie przeżywała dłużej jak 30 km ... po prostu się szybko pokrywała nagarem . Problem występował już jak kupiłem auto i o nim wiedziałem . Jeździłem tak 5 miesięcy około krótkie dystanse na uczelnie i do pracy, dolewałem i czyściłem , wiem że brzmi to co najmniej śmiesznie ale mam jeszcze 2 auta na głowie . Po 12 września będę się zabierał za zdjęcie głowicy i sprawdzenie czy to czasem nie trafiona uszczelka pod głowicą relacji kanał olejowy-cylinder ( taki przypadek spotkałem opisany w internecie ) . W sumie by to pasowało oczywiście zakładając że to nie pierścienie . FAKTY : Pomiar kompresji na sucho licząc od rozrządu 1cyl-12,2 / 2cyl- 12,4 / 3cyl-12,3 / 4cyl-12,4 Pomiar kompresji próba olejowa (5ml na cyl ) 1cyl-15,2/ 2cyl-15,2/3cyl- 15,3/4cyl-15,3 Olej jest spalany na 1 cylindrze od strony grodzi ( ogromne zaolejenie ) reszta świec czyściutka . Płynu chłodniczego nie ubywa, temp w normie. Innych nie prawidłowości nie stwierdziłem Jeśli świeca jest wyczyszczona , samochód nie jest zamulony, fajnie jeździ, odpala prawie od strzału, nie trzęsie, zachowuje się normalnie,zbiera się jak na 1.6 ;P gdyby nie dymienie i konieczność czyszczenia świec nie zauważył bym problemu. PYTANIA : 1) Moi drodzy czy waszym zdaniem jest możliwe , żeby uszczelka przepaliła się/pękła na kanale olejowym i zalewała cylinder ? 2) Pomóżcie mi skonfrontować wyniki kompresji , co sądzicie o takich wynikach ? 3) Jakie jest wasze zdanie na temat problemu ? Za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny ! Serdecznie pozdrawiam ! ;-)
  11. Witam serdecznie ! Silnik 1.6 AHL 101KM a4 b5 w Avancie 98 rok , jeśli wierzyć w przebieg to 313 000 km , olej w silniku 15W40 PROBLEM : duże dymienie , generalnie czym wyższe obroty tym większy dym niebieski i ogromne ubytki Oleju . Tylko jedna z 4 świec ( ta od ściany grodziowej ) jest mocno zaolejona reszta w normie ( kolor kawa z mlekiem ) Świeca na uszkodzonym cylindrze starcza na przejechanie około 100 km, następnie trzeba ją wymyć w nafcie , wyczyścić z nagaru i służy dalej przez około 100 km .Nadmienię że oryginalna dedykowana świeca z 3 elektrodami masowymi nie przeżywała dłużej jak 30 km ... po prostu się szybko pokrywała nagarem . Problem występował już jak kupiłem auto i o nim wiedziałem . Jeździłem tak 5 miesięcy około krótkie dystanse na uczelnie i do pracy, dolewałem i czyściłem , wiem że brzmi to co najmniej śmiesznie ale mam jeszcze 2 auta na głowie . Po 12 września będę się zabierał za zdjęcie głowicy i sprawdzenie czy to czasem nie trafiona uszczelka pod głowicą relacji kanał olejowy-cylinder ( taki przypadek spotkałem opisany w internecie ) . W sumie by to pasowało oczywiście zakładając że to nie pierścienie . FAKTY : Pomiar kompresji na sucho licząc od rozrządu 1cyl-12,2 / 2cyl- 12,4 / 3cyl-12,3 / 4cyl-12,4 Pomiar kompresji próba olejowa (5ml na cyl ) 1cyl-15,2/ 2cyl-15,2/3cyl- 15,3/4cyl-15,3 Olej jest spalany na 1 cylindrze od strony grodzi ( ogromne zaolejenie ) reszta świec czyściutka . Płynu chłodniczego nie ubywa, temp w normie. Innych nie prawidłowości nie stwierdziłem Jeśli świeca jest wyczyszczona , samochód nie jest zamulony, fajnie jeździ, odpala prawie od strzału, nie trzęsie, zachowuje się normalnie,zbiera się jak na 1.6 ;P gdyby nie dymienie i konieczność czyszczenia świec nie zauważył bym problemu. PYTANIA : 1) Moi drodzy czy waszym zdaniem jest możliwe , żeby uszczelka przepaliła się/pękła na kanale olejowym i zalewała cylinder ? 2) Pomóżcie mi skonfrontować wyniki kompresji , co sądzicie o takich wynikach ? 3) Jakie jest wasze zdanie na temat problemu ? Za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny ! Serdecznie pozdrawiam ! ;-)
  12. Witam serdecznie ! Nazywam się Hubert i jestem z Łodzi , chciał bym na początku pokazać wam swoją A4 B5 Avant z 1998 roku z silnikiem 1.6 AHL , Zakupiłem ją za 5.100 zł z tego co ustaliłem z karty pojazdu w kraju jestem 3 właścicielem , autko jest w kraju od 2005 roku . Zakupiłem je z przebiegiem 310 tys km z groszami , autem zrobiłem już 3.400 km Autko kupiłem je jako auto do jazdy na codzień , na uczelnie , do pracy , szukałem Kombiaka z prostym silnikiem z sekwencją , z hakiem i takie znalazłem z ładnymi felgami , z climatronikiem , el szybami lusterkami i tempomatem . Skórzane fotele dołożyłem samemu ,wraz z boczkami drzwi , panel środkowy wymieniłem na ten bez wizytownika . Z technicznych spraw : - Wymiana kompletnego zestawu rozrządu SKF - Wymiana paska wielorowkowego (alternator-wisko-koło pasowe w. korbowego -pompa wspom ) - świece NGK - przewody WN - filtr oleju, powietrza - Olej w silniku Napomknę tylko ,że to jest moje 3 autko , posiadam 2 Polonezy plusy w kolekcji , 3 wueski , SHL M11 . sam wykonuje wszystkie naprawy . Pokaże kilka zdjęć , wiadomo nie jest to audi w stanie kolekcjonerskim , ale myślę że przy moim wkładzie pracy uda mi się poprawić jeszcze wiele spraw . Wrażenia ? jak najlepsze , więcej nie będę pisał wszyscy wiemy jaka jest b piątka ;-) Ciesze się , że dołączyłem do tego forum , na pewno wiele się od was nauczę a może i ja będę mógł jakoś pomóc , Serdecznie Pozdrawiam ! ;-) Ps . podpowiedzcie mi jak tu wrzucić jakieś zdjęcia ? ;P
×
×
  • Dodaj nową pozycję...