Skocz do zawartości

Szymon Volt Kosiba

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Szymon Volt Kosiba

Informacje

  • Imię
    Szymon
  • Miasto
    Gdańsk

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2002
  • Silnik
    2.0
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

335 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Szymon Volt Kosiba

0

Reputacja

  1. Wandej, studiowałem to forum, z którego wynika, że problemem są tloki i pierscienie na nich, one generują takie przedmuchy.. Moda odmy chętnie zrobię, ale się zastanawiam czy przy takim poboze oleju i kopceniu coś po drodze nie klęknie...
  2. Panowie, trochę się posralo, ale zbiorę wszystkie dane i informacje to udzielę rzeczowego eseju, tymczasem, potrzebuję podpowiedzi.. Czy kolektor ssący oraz gruszka sterująca będzie miała wpływ na zwiększone przedmuchy i może stanowić problem w stakim poboze?
  3. Panowie, trochę się posralo, ale zbiorę wszystkie dane i informacje to udzielę rzeczowego eseju, tymczasem, potrzebuję podpowiedzi.. Czy kolektor ssący oraz gruszka sterująca będzie miała wpływ na zwiększone przedmuchy i może stanowić problem w stakim poboze?
  4. Czyli jak dobrze rozumiem, zacząć zabawę od sprawdzenia kompresji?
  5. Czyli jak dobrze rozumiem, zacząć zabawę od sprawdzenia kompresji?
  6. Panowie, tak też uczynię, będę informował na bieżąco. Dzięki za podsunięcie pomysłów.
  7. No to może właśnie kolega powinien powiedzieć, bo to jest celem tego posta? I o to najbardziej chodzi. Jeśli kolegom będzie lepiej, podjadę do niego jutro, wezmę fakturę z opisem, bo to nie stanowi problemu, nie stanowi problemu udowodnienie Mechanikowi, że on robił ten samochód tylko problemem jest nadmierne zużycie oleju po remoncie. Andrzeju, bądź kolega podziel się wnioskami. Pozdro
  8. Koledzy, Muszę trochę sprostować temat, nie chodzi mi jak poukładać się z mechanikiem, bo wbrew pozorom muszę wziąć go w obronę. Mechanik jest naprawdę w porządku i jest rzetelny, nie jest większościowym wałem czy oszustem. Mamy po prostu problem i chcemy go jakoś rozwiązać. Prowadzi swój warsztat od ponad 20 lat, silniki robi, czy to diesle czy to benzyny, jest Mechanikiem, który ma pojęcie w temacie. Nie chodzi tutaj o porady jak teraz udowodnić mu jego błąd tylko co możemy zrobić aby problem naprawić/poprawić. Jestem pewny, że nie zostanę z ręką w kiblu, zwłaszcza, że ogarnia od lat samochodu w mojej rodzinie czy to Dziadkowi czy Tacie, Cioci, Mojej Żonie itd. itd. itd. Sam już się za głowę złapał co mój ALT wyczynia. Warto tutaj dodać, że części dostarczałem ja, ze względu na to, że przyjaciele z LuckyMotion Pruszcz Gdański oraz Carstuff Gdańsk prowadzą sklepy i bardzo mi pomogli z zorganizowaniem części i rabatami za nie. Na wszystko mam Faktury, bo auto mam wrzucone w skromną firemkę. Mechanior zna mnie od czasów jak na gówno mówiłem papu a na chleb beton i po bratersku nie chciałem od niego, żadnej FV, to nie o to chodzi. Jeśli chodzi o podjęcie kroków prawnych i dochodzenie swego, uwierzcie mi, jestem bardzo dobry i okrutnie zawzięty ze mnie sk***iel, ale nie o to chodzi, żeby się kopać i szarpać, chcę żyć w normalnych zdrowych relacjach. Miałem troszkę czasu, podjechałem do niego, Blok był mierzony, nie miał żadnych rantów, rowków a pomiary wyszły ok. Mechanik, uważa, że błędem było założenie pierścieni Prima. Ja natomiast uważam, że pierścienie po 20k od remontu nie mogły się uszkodzić, po prostu jakoś to do mnie nie trafia. Panowie, autko chodzi cichutko, pracuje super, moc ma jak na swoje możliwości. Mam tylko wrażenie, że na LPG pali mi więcej tego oleju i toporniej chodzi, lada moment jadę do gazownika wymieniać filtry, poproszę, żeby sprawdził regulacje i inne pierdy. Głowica była robiona w Moto-Szlif Gdańsk, z polecenia Mechanika i na bazie własnych doświadczeń, może obsługa klienta jest nie do końca sympatyczna ale wydaje mi się, że robotę robią dobrze, Tłoki szlifował i zakładał grubsze pierścienie warsztat obróbki Hara w Gdańsku. Ponadto mój Mechanik, wprowadził oscyloskop czy jakieś tam podobne urządzenie i na cylindrach nie było śladu nagaru czy jakichś innych dziwnych rzeczy. Wspólnie ustaliliśmy, że zmodyfikujemy odmę. Będziemy się za to zabierać mam nadzieje przy sobocie, będę robił zdjęcia i z pewnością wstawię dla potomnych, Materiał kupiłem : 1,5m Węża FI22 olejoodpornego, zbrojonego. Trójnik, opaski zaciskowe, sitka olejowe od skutera 4T, tłumik płomieni od fiata 126p. muszę jeszcze dorwać filtr powietrza, który pokryty jest taką ala fizeliną. Plan jest prosty. Na wyjściu czwórnika umiejscowię sitka olejowe od skutera 4T oraz fizelinę z filtra celem częściowego zatrzymania oleju w pokrywie i aby nie leciało w eżektor, następnie wyjście z czwórnika w dolot zaślepię, na wyjściu odmy(gruszki) wstawię trójnik, z którego pójdzie wąż do dolotu i na wyjściu w trójniku do dolotu zamontuje sitka, tłumik płomieni i fizelinę. Chcemy to przerobić, bo na tą chwilę dolot i eżektor zasrane jest olejem strasznie. Czwórnik kupiłem już z końcówką Q czysto asekuracyjnie i na im będę działał. Planuję również przy tym zabiegu zrzucić olej, wymienić filtry i przejść z Motula 5w40 na Motula 10w40 Specyfic. Jeśli to nie ograniczy poboru brania oleju i nie wpłynie na jazdę... Mechanik będzie rozbebeszał silnik a mi nie pozostaje nic innego jak modlić się, aby to nie były pierścienie co on sam z resztą podejrzewa. Bo wiadomo, jak wyjdzie co innego to płakać będzie Mechanik, jak wyjąd pierścienie to czeka mnie nie mała napierdalanka, którą pewnie i tak przegram z warsztatem, który robił tłoki. Jeśli ktoś wpadnie na jakąś luźną myśl,pomysł, bardzo proszę, jestem chętny na wszystkie sugestie. Trzymajcie kciuki, żeby jakoś to ogarnąć nie ładując się raz jeszcze w takie koszta. W razie czego zapraszam do kontaktu na fejsie lub nawet pod telefonem 730-032-343 lub też na forum, Jeśli ktoś jest,był lub będzie w trakcie remontu, śmiało piszcie czy dzwońcie, jeśli tylko będę w stanie to z chęcią pomogę.
  9. Czy to sprawdzał czy robił organoleptycznie nie jestem w stanie odpowiedzieć.. Z tego co widzę czeka mnie największe wyzwanie.. Tłuczenie się z Mechanikiem i dowodzenie swojego..
  10. Celem było eliminowanie tego problemu.. Dla mnie nie było by problemu ściągać blok.. Ale nie ja robiłem remont..
  11. Blok został w samochodzie, Spece od głowic chcieli wszystko celem spasowania, ale Mechanik stwierdził, że blok jest ok i dostali sama głowice i walki.
  12. Przemo, wdupilem z 7k w tą imprezę. Mechanik się nie podda, szukamy jakiegoś punktu zaczepienia. Bo wszystko wymienione poza modem odmy i dalej kibel. W tej chwili polatałem w okół komina i podłożyłem pod auto kartony, a nóż gdzieś cieknie, nie wiem.. Blady już jestem.
  13. Podpinam się do tematu, czy mogę prosić o instrukcje, zdjęcia, pomoc w temacie moda?
  14. Witam, Pragnę odgrzać kotleta i się poradzić bo ręce to opadły mi już dawno, biust żony z resztą też.. zaczynam klękać. Mianowicie, mam ALT od 7 lat, od razu po zakupie założyłem instalację gazową BRC, od momentu zakupu ubywało oleju. Dolewałem sumiennie Motula 10w40 a oprócz tego wymieniałem olej i filtry do 10tysięcy i tak zostało do dziś. Nie robiłem modyfikacji odmy, nie szperałem. Po za codzienną eksploatacją autko nigdy nie zawiodło,wbrew pozorom i pierdołom życia codziennego. Jako jeden z niewielu mogę powiedzieć, że kocham ten samochód i jestem/byłem z niego zadowolony. Im dalej w las tym więcej ubytków oleju się zaczęło, pojawiały się wypadania zapłonów, brak mocy,kopcenie. Niestety przygrzałem go do 122 stopni. Nadszedł czas na remont, tak remont, nie zmianę auta. Jeśli chodzi o remont: 1. Głowica- planowanie, wymiana uszczelniaczy, zawory podobno wzmocnione pod LPG, szklanki/popychacze 2. Tłoki- oddane do szlifu i założone pierścienie PRIMA celem eliminacji luzów( nie wiem dlaczego, zależało mi na Mahle,Gates) Mistrz od obróbki gwarantował, że Prima będzie równie dobra, żaden z 3 pierścieni na 4 tłokach przed montażem nie miał żadnych luzów. 3. Wymiana chłodnicy wody 4. Wymiana napinacza i łańcucha zmiennych faz rozrządu 5. 4 nowe świece i 2 nowe cewki 6. węże podciśnień itd również nowe ( ceny są wręcz patologiczne ) 7. Wymiana termostatu 8. Wymiana czujnika wałka i wału rozrządu 9. wszystkie możliwe uszczelki i uszczeleczki 10. Wymiana 4nika wychodzącego z pokrywy zaworów na ten z końcówką Q 11. wymiana napinacza i łańcucha w pompie oleju I pewnie masa innych rzeczy, które mi już uleciały. Blok nie był honowany.. o tym zadecydował Mechanik prowadzący sprawę. Nie jestem orłem motoryzacji, nie znam się, naprawiał mi w rodzinie nie jeden samochód i złego słowa powiedzieć nie mogę. Po złożeniu, silnik zalany olejem GM 5w30 rozgrzany do 70/80 stopni a następnie spuszczony i zalany Valvoline 5w30, po 500 Km ponowna wymiana oleju na Valvoline 5w40, dodam , że za każdym razem wymieniany był filtr oleju. Oleju ubywało od samego startu. Ale w myśl zasady, że ma prawo bo jakieś rozprowadzania ,układania itd. podjałem decyzję o obserwacji. Podczas docierania jazda statyczna, zachowawcza, bez wariacji. pierwsze 2000km na samej benzynie. po 2000 jazda na gazie. Mam wrażenie, że na Gazie oleju ubywa więcej. Pali się check od wydajności katalizatora, odniosłem wrażenie, że podczas jazdy na benzynie check się nie zapalał tak często jak na gazie. Przy 10tysiącach od remontu czyli w sumie po 8000 ponowne zrzucenie oleju, wymiana filtrów i zalanie go Valvoline 5w40. Od momentu wymiany mam przejechane około 9300km i wciągnął mi 10L Motula 5w40..... Dolot zasrany olejem. W ostatnim czasie w czwórnik od strony pokrywy wrzuciłem dwa sitka olejowe od skutera 4T celem zatrzymania oleju, zrobiłem to mega niestarannie i pewnie nieszczelnie, oleju dalej ubywa. Samochód podczas ruszania kopci, wyraźnie czuć oliwę. Mechanik sprawdził oscyloskopem czy jakimś innym ustrojstwem jak wyglądają cylindry śladów nagaru, palonego oleju brak. Świece były do wymiany czyli po około 19tysiącach od remontu, uwalone aż miło- powodowało to wypadanie szarpanie i przy przyśpieszaniu przerywanie silnika i telepanie. po wymianie jest ok, olej jak ubywał tak ubywa. Panowie, błagam!!!! Jakieś sugestie,rady,porady? Wiem, gówna się nie rusza bo zaczyna śmierdzieć.. Ruszyłem i teraz muszę zniwelować ten zapaszek.... Piszę w nerwach ze stanem przed zawałowym :D, jeśli coś sobie przypomnę, napiszę! Z góry dziękuję za pomoc i proszę o merytoryczną dyskusję. Kolegom, którzy będą mówić, że maja TDi lub innego benzyniaka, który nie bierze uprzejmie dziękuję.
  15. Dzięki za sugestie. zabiorę się za to w weekend. Jeśli chodzi o AIRBAG to błąd poduszki w fotelu kierowcy. Utlenione kable?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...