Skocz do zawartości

Ogi_master

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Ogi_master

Informacje

  • Imię
    Dominik
  • Miasto
    Zduńska Wola

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1999
  • Silnik
    1.8
  • Kod silnika
    ADR
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

556 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Ogi_master

0

Reputacja

  1. Jak się okazało do wymiany tarcza 6,5 mm grubości i łożysko z wyrobioną bierznia od słoneczka. Docisk mimo że ma 25 lat wygląda porównywalnie z nowym jeżeli chodzi o grubość słoneczka przy łożysku. Dwumasa lekko przypalona ale nie było z nia problemów. Pytanie czy wymieniać całość czy można zostawić stary docisk, bo za docisk oryginał ze znaczkiem audi od awxa dałem 400 zł. Stoję kiepsko z kasą i można go bez problemu zwrócić albo zachować na przyszłość. Prosze o poradę w tej kwestii.
  2. Wymieniony. Kolor miał nie ciekawy. Problem nadal występuje. Jakieś inne pomysły? Ktoś wie czy żeby wymienić uszczelniacz wału od strony skrzyni biegów trzeba spuszczać olej i zrzucać miskę ?
  3. Witam. Problem wygląda tak że na włączonym silniku jest problem z wbiciem jedynki i wstecznego, dwójka też lekko haczy. Ale na zgaszonym silniku wszystko chodzi gładko. Najdziwniejsze jest to ze gdy wcisne sprzęgło i odpalę silnik biegi wchodzą małym paluszkiem. Dopiero jak puszce sprzęgło i wcisne drugi raz problem się pojawia. Jedynkę i wsteczny można wbić z haczeniem i oporem jak auto się toczy. Sprzęgło łapie normalnie nie ślizga się. Wymieniłem olej w skrzyni. Wysprzeglik sprawdziłem pręży ostro nie da rady go utrzymać. Układ odpowietrzylem. Luzy na krzyżaku i kuli zlikwidowałem. Łożysko minimalnie słychać po wciśnięciu sprzęgła ustaje. Co to może być. Proszę o pomoc
  4. Witam mam podobny problem z przepalajacymi sie cewkami na LPG ale ja posiadam cewkę podwojną 1.8 125km i chcialem zalozyc takie jak w oryginale od 1.8t 058905105 (któych wy sie pozbywacie) pomijajac uklad sterujacy ktory niemam pojecia za co odpowiada oprocz tego ze dodatkowo daje mase na cewki? W moim audi zasilanie sterowanie odbywa sie za pomoca 3 pinow i uziemienia. Cewka ta sterowana jest parami bezposrednio z ecu czyli sygnal A idzie zalozmy na cylinde 1,3 a sygnal B na cylinder 2,4 Czyli sterowanie jest zupelnie inne niz w przypadku 1.8T kazdy cylinder oddzielny sygnal. Tak wiec moje pytanie czy w moim przypadku do poprawnej pracy cewek 058905105 potrzebny bedzie modul sterujacy. Nie chce montowac tych od tfsi poniewaz maja one 4 piny w których z tego co widze dochodzi tylko masa z karoseri i nie posiadaja oryginalnego mocowania do mojej pokrywy. Za co odpowiada ten modul sterujacy ktory usowacie ze swoich 1.8 T czy w waszym przypadku nie mozna go poprostu usunac zostawiajac stare cewki i poprowadzajac nowa mase. Czym sie roznia te stare cewki od tych z tfsi oprocz 4 pinu czy posiadaja w sobie jakas elektronike sterujaca? POMOCY =)
  5. Witam Od dłuższego czasu borykam sie z ciagle przepalajaca sie cewka 1.8 125km ARG czy ADR. Ze wzgledu na koszt nowej cewki podwojnej postanowilem przerobic uklad na 4 pojedyncze cewki. Chce zamienic pokrywe zaworow na tą od wersji 1.8T w ktorej fabrycznie wystepowaly 4 pojedyncze cewki i zaślepic kanal na turbine. bądz po prostu wyciac te pionowe tulejki zeby zrobic miejsce na cewke w aktualnej pokrywie Kwestią sporną jest tutaj rodzaj cewki na poczatku chcialem kupic oryginalne cewki od 1.8t czyli 058905105 Cewki te są 3 pinowe tak samo jak wtyczka zasilajaca stara cewke takze z podlaczeniem nie bylo by problemu. Lecz gdzies przeczytalem ze cewka ta potrzebuje modułu sterujacego do prawidlowej pracy i rzeczywiscie w Etce cos takiego znalazlem 4D0905351 i teraz pytanie do posiadaczy 1.8t Co to jest za moduł ? Czy bez niego moje cewki beda dzialać prawidlowo ? W moim 1.8 nie ma takiego modułu. Mozliwe ze jest on zintegrowany ze stara cewką lub sterowanie cewkami jest inne. Podobno w póżniejszym czasie cewki te zamienili na 4 pinowe 06A905115D i zrezygnowali z modulu sterujacego tylko jak to podlaczyc jezeli na zasilaniu mam tylko 3 piny. Jest temat na forum dotyczacy takiej przerobki ale silnikow v6 Nie znalazlem nic takiego o silnikach 1.8
  6. Witam Zabawa z rozrzadek zaczela sie z powodu bledu przerwa w zapłonie cylindra 1 i 3. Błąd ten wyskakuje na gazie i na benzynie zaraz po nacisnieciu pedalu gazu. Myslalem ze moglo to byc spowodowane zle zalozonym napinaczem lancucha. Wałki rozrzadu mialem ustawione tak: https://postimg.org/image/3z3ne7qgt/ https://postimg.org/image/ji9xi4fkp/ Po przestudiowaniu forum i setki roznych tematow o ustawiniu rozrzadu naprawde zgupialem, kazdy pisze co innego. Co do powyrzych zdjec bodajze z tego wlasnie tamtu pisaliscie ze cos jest nie tak wyciągniety łańcuch czy inne rzeczy lecz kolga zmienil czujnik polozenia walu i wszystko mu chodziło. Dodam ze w moim aucie wszystko chodzi w jak najlepszym porzadku oprocz wyskakujcy bledow. Po przeczytaniu ksiazki Sam naprawiam zacytuje: "Uwaga. Nacięcie na wale rozrządu zaworów wylotowych jest przesunięte nieco do wewnątrz" Tutaj na zdjeciach wyraznie widac ze naciecie na walku jest skierowane do zewnatrz takze dlugo sie nie zastanawiajac zmienilem ustawienie na takie: https://postimg.org/image/3z3ne7qgt/ Tutaj jakas ruska strona moze ktos przetlumaczy i takie wlasne aktualnie ustawienie mam https://www.drive2.ru/l/3034994/ Witac tu wyraznie ze znak na lewym wałku jest skierowany nieco do wewnatrz. Auto nadal elegancko jeździ leczy oprocz bledow o zaplonie 1 i 3 cylindra ktore sa nie wyczuwalne podczas jazdy wyskakuje takze blad Czujnik polozenia wałka rozrzadu g163 zwarcie do plusa lub otwarty obwód. Co moze powodowac ten bład? Po odpieciu czujnika walkow rozrzadu niema zadnej reakcji bład nadal wyskakuje. Czujnik zmierzony miernikiem wszystko ok. I teraz tak nie wiem czy to blad tlumaczenia vaga czy nie ale niemam czujnika g163. Czujnik wałka rozrzadu to czujnik g40 i a czujnik polozenia wału korbowego czy jak tam ktos napisal czujnik predkosci obrotwej silnika to czujnik g28 I teraz najważniejsze pytanie które ustawienie walkow rozrzadu pierwsze czy drugie jest poprawne? Czy jest inna mozliwosc sprawdzenia poprawnosci ustawienia wałka rozrzadu oprocz sprawdzenia znakow? W gre tu wchodzi tylko roznica jednego zęba i z tego co widze to kazdy ma ustawione inaczej Ratujcie!
  7. Dzien Dobry/Dobry wieczór =) Posiadam silnik 1.8 ARG 125KM 90R, Auto ogólnie sprawuje sie bez zarzutu. Problem powstal po wymianie napinacza rozrzadu wraz z lancuchem. Najpierw spalila mi sie oryginalna cewka później nowa ngk zaczela przerywac podczas jazdy (po okolo 6 miesiacach uzytkowania) Od samego początku komputer wywalał mi błąd przerwa cylindra 1 i 3. Błędy te nie wyskakuja po wlaczeniu silnika ale przy dodaniu gazu. Cewke wymienili mi na nową także ngk takze od samego poczatku błedy ale jezdzi bez zastrzezen. Dodam ze na oryginalnej nigdy takie błedy mi nie wyskakiwaly. A wiec czy winna lezy w jakiejs zlej parti cewek czy moze po stronie źle złożonego rozrzadu? Tak wiec ściagam pokrywe i tutaj dokładnie tak jak u tego pana z forum https://a4-klub.pl/topic/274249-ustawienie-wałków-wymiana-napinacza-łańcucha/?do=findComment&comment=4016501 Według książki Sam naprawiam zacytuje: "Uwaga. Nacięcie na wale rozrządu zaworów wylotowych jest przesunięte nieco do wewnątrz" Na wszystkich obrazkach pokazane sa mniej wiecej na wprost także długo sie nie zastanawiajac przestawilem wałek rozrzadu aby znaki się pokryły. A kwestia sporna 15 czy 16 rolek to juz wyjasniam obojetnie jak sie ustawi wałki zawsze bedzie tyle samo chyba ze ktos kupil zły łańcuch, z mniejsza lub weksz liczba rolek. Jezeli napinacz jest napiety to liczba rolek wynosi 16 jezeli opuszczony 15. Auto normalnie odpala ale niestety błedy nie znikły oprocz tego pojawil sie kolejny błąd czujnika wałka rozrzadu zwarcie do plusa. Po odpieciu czujnika g40 auto nadal normalnie pracuje wymienilem takze przewody na Beru oraz nowe nie tanie swiece ngk. Czy można sprawdzic jakos miernikiem ten czujnik g40 bo juz niemam kasy na nowy ?? Jakie ustawienie wałków rozrzadu jest dobre ?? Bo na forach pelno niewyjasnionych tematow. Skad te przerwy w zapłonie Ratujcie!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...