Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem ze sprzęgłem w A4 B5 1.8


Ogi_master

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Problem wygląda tak że na włączonym silniku jest problem z wbiciem jedynki i wstecznego, dwójka też lekko haczy. Ale na zgaszonym silniku wszystko chodzi gładko. Najdziwniejsze jest to ze gdy wcisne sprzęgło i odpalę silnik biegi wchodzą małym paluszkiem. Dopiero jak puszce sprzęgło i wcisne drugi raz problem się pojawia. Jedynkę i wsteczny można wbić z haczeniem i oporem jak auto się toczy. Sprzęgło łapie normalnie nie ślizga się. Wymieniłem olej w skrzyni. Wysprzeglik sprawdziłem pręży ostro nie da rady go utrzymać. Układ odpowietrzylem. Luzy na krzyżaku i kuli zlikwidowałem. Łożysko minimalnie słychać po wciśnięciu sprzęgła ustaje. Co to może być. Proszę o pomoc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymien płyn w układzie sprzęgła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Dev napisał(a):

wymien płyn w układzie sprzęgła

Wymieniony. Kolor miał nie ciekawy. Problem nadal występuje. Jakieś inne pomysły?

 

Ktoś wie czy żeby wymienić uszczelniacz wału od strony skrzyni biegów trzeba spuszczać olej i zrzucać miskę ?

Edytowane przez Ogi_master
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.04.2024 o 22:21, Dev napisał(a):

wymien płyn w układzie sprzęgła

Jak się okazało do wymiany tarcza 6,5 mm grubości i łożysko z wyrobioną bierznia od słoneczka. Docisk mimo że ma 25 lat wygląda porównywalnie z nowym jeżeli chodzi o grubość słoneczka przy łożysku. Dwumasa lekko przypalona ale nie było z nia problemów.

 

Pytanie czy wymieniać całość czy można zostawić stary docisk, bo za docisk oryginał ze znaczkiem audi od awxa dałem 400 zł. Stoję kiepsko z kasą i można go bez problemu zwrócić albo zachować na przyszłość. Prosze o poradę w tej kwestii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymień kpl. tym bardziej, że opisywałeś problem z przełaczaniem biegów;

W dniu 7.04.2024 o 20:42, Ogi_master napisał(a):

Problem wygląda tak że na włączonym silniku jest problem z wbiciem jedynki i wstecznego, dwójka też lekko haczy.

 

a przyczyną w/w problemów często okazuje się właśnie docisk...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...