Skocz do zawartości

LizakB5

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O LizakB5

Informacje

  • Imię
    ?ukasz
  • Miasto
    Leżajsk/Rzeszów

Auto

  • Model
    S4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1999
  • Silnik
    2.7 V6 BiTurbo
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

627 wyświetleń profilu

Osiągnięcia LizakB5

0

Reputacja

  1. Tak wiem - temat wałkowany milion razy ale szczerze? Nigdzie nie znalazłem zadowalającej odpowiedzi. Mianowicie - jestem w posiadaniu S4 B5 z 99roku. Mam oryginalne nagłośnienie bez systemu BOSE. Dodatkowo auto wyjechało z fabryki bez fabrycznego radia. Oznacza to, że oryginalnie nie mam wzmaka itd. Jak sprowadziłem eSke, siedziało w niej jakieś radio Pioneer, głośniczki wszystkie grały przód + tył. Po pewnym czasie zakupiłem konsole 2din wraz z radiem Symphony. Tutaj zaczęła się zabawa bo podpinając głośniki pod te radio odzywał się tylko przód. Do tylnych głośników musiałem podpinać wzmaka itd, zabawy było pełno ale podsumowując udało mi się odpalić wszystkie głośniki. Auto ma 20 lat, rok temu zmieniłem głośnik w przodzie od strony pasażera(membrana była pęknięta i głośnik charczał), kupiłem oczywiście oryginalny używany głośnik. Niedawno zaczął mi charczeć głośnik od strony kierowcy, rozebrałem boczek no i to samo co z drugiej strony - pęknięta membrana. Pomyslałem, że zakupie jakieś nowe głośniki bo z tymi starymi, używanymi 20 letnimi głośnikami po krótkim czasie dalej będzie to samo i ta membrana dalej pęknie... Teraz moje pytanie tyczy się np. tych głośników: https://allegro.pl/oferta/pioneer-glosniki-audi-a4-b5-drzwi-przod-dystanse-7854296789 Widzę, że ludzie kupują ale nie mogę znaleźć sensownej opinii. Tak wiem, mam S4 B5 i szukam "budżetowego" rozwiązania jeśli chodzi o audio. Czemu tak? Nie zależy mi kompletnie na audio, chce żeby czasami sobie posłuchać w miarę czysto muzyki, bez charczenia itd. Oczekuje czystego dźwięku, zbliżonego do oryginału. Dodatkowo dodam - drzwi nie mam wygłuszonych. Mam zamiar wygłuszyć i dokupić do tego głośniki NOWE niż kupić głośniki za 300zł i nie wygłuszać drzwi. Wygłuszałem drzwi już w kilku samochodach i wiem ile wygłuszenie daje... Także podsumowując - szukam głośników 13tek, które po wygłuszeniu drzwi dadzą zadowalający efekt
  2. Od pewnego czasu borykam się z wycieraczkami. Zacznę od tego, że mam S4 B5 i przy wyższych prędkościach miałem problem z odpowiednim dociskiem wycieraczek i brakiem odpowiedniej widoczności. Nagle dziwnym trafem zaczęły się problemy z wycieraczkami, mianowicie przestały działać, wystarczyło je pchnąć i już śmigały. Wyciągnąłem mechanizm i do czyszczenia + smarowanie, po zabiegu montuje wszystko a tu kaplica, wycieraczki ledwo co się ruszają, okazało się, że do silniczka dostała się woda i w końcu się poddał. Wymieniłem silniczek, który dostałem wraz z mechanizmem i wszystko zamontowałem, poskładałem i wycieraczki zaczęły działać poprawnie ale po pewnym czasie zainteresowałem się tym kompletem ramion z passata b5. W końcu zakupiłem ramiona i zamontowałem. Ku mojemu zdziwieniu pojawiło się kilka problemów jak zwykle. Początkowo wycieraczka kierowcy nie ściągała wody na wysokosci montażu piór(po środku, przy bolcu). Szybki demontaż i na imadło + kombinerki = lekko podgiąłem ramie i ponowny montaż i testy - już wszystko dobrze ściera ale dalej mam wrażenie, że wycieraczki działają wolniej niż przy oryginalnych ramionach. Testowałem tylko spryskując szybę płynem i działały dość mozolnie, czasami nawet podskakiwały. Stwierdziłem, że poczekam do deszczu, może się coś ułoży, dotrze, nie wiem. Wczoraj popadało, dość mocno. Wycieraczki na drugi poziom i jadę. Po chwili zauważyłem, że ich prędkość już jest dobra, ściągają dobrze i wszędzie, działają normalnie jak powinny. Następnie wjeżdżam na autostradę, poziom trzeci, najszybszy wycieraczek i się rozpędzam. Cały czas wszystko dobrze, ramiona dociskają faktycznie rewelacyjnie ale pojawia się nagle problem z powrotem wycieraczek. Czym szybciej tym trwa to dłużej, w pierwszym kroku wycieraczki idąc w góre mają szybką prędkość lecz wracając trwa to 2-3 razy dłuzej przy prędkości autostradowej(około 150kmh). Przy prędkościach 100kmh powrót wycieraczek jest tak samo szybki jak i ich wystrzał w górę. Miał ktoś taki problem? Nie wiem czy może te ramiona trzeba jakoś inaczej docisnąć przy montażu czy co... Mam nadzieję, że ktoś się wypowie, najlepiej ktoś kto ma takie ramiona aero z passata b5fl w a4b5 i czy przy wyższych prędkościach prędkość powrotu wycieraczek(z góry na dół) jest taka sama jak z dołu w góre. Będę dopiero na weekendzie coś się bawił i może akurat ktoś do tego czasu sie wypowie na ten temat
  3. LizakB5

    lusterka chrom

    pozno odpowiadam ale znalazlem rozwiązanie. Oryginalnie w S4B5 mam jedno duże lusterko i drugie małe od strony pasażera. Kupiłem lusterko z anglika w kolorze i teraz mam obydwa duże lusterka i to jest najlepsze rozwiązanie Widać dużo więcej i wygląda symetrycznie i oryginalnie
  4. montowałem rok temu do siebie właśnie gałkę z b7, mieszek musiałem zostawić oryginalny z b5 a gałkę z b7 wkręciłem zamiast starej, dodatkowo musiałem uciąć lekko plastik przy gałce b7 żeby weszło jak najniżej się da. Ogólnie zmiana na duży plus, polecam ten zabieg, odświeża wnętrze i pasuje idealnie
  5. u mnie w S4 B5 99r, obd2 najtansze z allegro za 20zl, program na androida Car Scanner - łączy się z ECU ale w przypadku sprawdzenia błędów pokazuje, że ich nie ma a wiem że są ale gdy je usune to faktycznie je usuwa bo w moim przypadku audi wpada w tryb awaryjny i po usunięciu błędów tryb awaryjny znika na jakiś tam czas. Ktoś może testował jakiś inny program? Czyta komuś błędy w B5?
  6. Witajcie, od miesiąca główkuję się z audio w moim s4 b5. Mam wersje bez fabrycznego radia. Dotychczas jeździłem na jakimś pioneerze i było wszystko okej(grał przód i tył). Nadażyła się okazja żeby zakupić kompletną konsole 2din i podczas montażu napotkałem problem - wpinając się dwiema kostkami ISO(czarna i brązowa) głos wydobywał się tylko z przodu. Nie mam oryginalnie kostki mini-iso ani wzmacniacza. Mianowicie mam dwa pytania: 1. Jak ma wyglądać fabrycznie czarna kostka iso? Chciałbym żeby radio uruchamiało się przy przekręceniu kluczyka i wyłączało się po wyciągnięciu kluczyka. Zauwazyłem, że brakuje u mnie plusa po stacyjce, już go poprowadziłem tylko nie wiem gdzie go mam dokładnie wpiąć i czy gdzieś jeszcze coś musze dołozyc? 2. Pytanie, z którym męczę się już miesiąc czasu. Nie wiem jak uruchomić tylne głośniki podczas gdy nie posiadam oryginalnego wzmaka i chce to odpalić na oryginalnym radiu symphony. Mam jakiegoś wzmaka w bagażniku. Kupiłem przejściówke mini iso - cinch aby podpiąc wzmaka. Wpiąłem tylne głośniki do brązowej kostki ISO: Następnie wszystko podpiąłem do radia: Niebieski kabel to kabel od załączania wzmacniacza(remote) Wzmacniacz tylko podpiąłem do akumulatora i niby wzmacniacz działa: Jak zakupiłem samochód to w bagażniku pod wzmacniacz był podpięty jakiś duży subwoofer, który wraz z radiem pioneer działał czyli wzmacniacz jak najbardziej jest w porządku. Dobrze podpięty mam ten wzmacniacz? Jestem w tym zielony ale za wszelką cenę chce doprowadzić to do ładu. Z góry dzięki za odpowiedzi.
  7. LizakB5

    lusterka chrom

    coś takiego znalazłem https://www.ebay.pl/itm/KOMPLETTE-Chrom-Gehause-Spiegel-Spiegelkappen-Ausenspiegel-fur-Audi-A4-S4-B5-8D/131655879938?hash=item1ea74d4d02:g:f1AAAOSwvTpaDXEv miał ktoś z tym styczność?
  8. LizakB5

    lusterka chrom

    Witajcie, zacznę od tego, że przeglądałem forum w poszukiwaniu tematów na ten temat. Wyczytałem, że swego czasu, kilka lat temu ludzie kupowali i chwalili obudowy chromowe firmy IN PRO a na typowe allegrowe nakładki typu chrom szkoda wydawać kasy. Czy ktoś w ostatnim czasie ogarniał ten temat? Jest gdzieś możliwość dostania nowych lusterek chromowych? Na ebayu coś jest w cenie 300zł~ ale nie wiem czy ktoś próbował stamtąd zamawiać...
  9. Dobra pykło, jakoś kombinerkami udało mi się zastąpić tą rączkę i złożyłem fotel. Dzieki za poradę Paweł.
  10. Witam, szukam jakiejś alternatywy... Wczoraj troszkę grzebałem przy aucie i zechciało mi się złożyć oparcia tylnej kanapy, jak wiadomo są tam takie rączki i jakoś tak jedną z tych rączek chwyciłem, że po prostu strzeliła... urwała się tak, że w żaden sposób nie mogę teraz złożyć pojedynczego oparcia. Jest tam jakieś inne dojście? Próbowałem sciągnąć ten cały plastik i też nic z tego, nie mam pojęcia jak sobie teraz z tym poradzić ? Ktoś jest w stanie jakoś poratować? W jaki sposób ściągnąć ten plastikowy uchwyt z rączką? Tam jest śrubka pod rączką ale po jej odkręceniu trzyma właśnie ten uchwyt. Chyba, że jest jakiś inny patent na złożenie oparcia bez ingerencji w ten uchwyt, z góry dzięki za ratunek
  11. Podpinam się do pytania. Mam identyczny problem, jak mrozy puściły to wlasnie to zauważyłem, niewazne czy klimatronic jest na ECON, na OFF czy auto, klima non stop działa, jak zgasze samochod a klimatronic jest na OFF to słychać charakterystyczne syczenie jak u kolegi wyżej. Błędów na vag-comie brak i szczerze to nie mam pojęcia od czego zacząć poszukiwania tego problemu... Dodam, ze przed zima było wszystko ok, niedawno robiłem rozrząd podczas mrozów i jak mrozy puściły zaczął się ten problem z klimatyzacja(nie wiem czy ma to coś wspólnego)
  12. Rozwiązałem to bez skracania drążka Musiałem tylko obciąć ten plastikowy kołek w oryginalnym mieszku a4/s4 żeby cały mieszek niżej zszedł i nałozyłem wtedy na drążek gałke z b7 i wszystko siedzi tak jak chciałem
  13. Odkręcasz gałkę zmiany biegów -> podważasz delikatnie tą całą ramkę(zaznaczone miejsca czerwonymi strzałkami) najlepiej czymś na wzór płaskiego śrubokręta lub śrubokrętem -> wyciągasz ramkę(ona jest na zatrzaskach cała) wraz z mieszkiem i oddzielasz mieszek od ramki(kilka plastikowych zatrzasków).
  14. Witam, ostatnio stwierdziłem, że muszę coś zmienić wewnątrz mojej B5tki. Zakupiłem mieszek + gałkę z audi a4 b7 bądź a3/s3/sline jak kto tam woli. Chciałbym idealnie spasować gałkę wraz z mieszkiem. Wiem tyle, że aby gałkę dało się "nagwintować"(bo z b7 jest na zatrzask ale jak pokręcę dłużej na trzon z b5 to w pewnym momencie zaczyna się wkręcać) muszę ją troszkę powkręcać i wtedy oryginalny mieszek z B5 się nie sprawdzi(oryginalny mieszek b5 + gałka b7 = gałkę musiałbym przywalić na kleju i dodatkowo gałka będzie tak wysoko, że aż to nie wygląda). Ktoś się w to bawił? Jak to rozwiązaliście? Wpadłem na pomysł, żeby skrócić ten plastik wewnątrz mieszka B5, który wchodzi na trzon(?) zmiany biegów wtedy gałka z b7 siądzie niżej i się wkręci ale wtedy mieszek z b5 będzie zdecydowanie za duży. Ktoś obszywał mieszek na nowo pod taki mod? Nie mam pojęcia co do wymiarów itd. Jak ktoś coś wykombinował to prosiłbym o udzielenie się w temacie + jakieś zdjęcia jak to tam u Was siedzi. Przejrzałem trochę tematów ale nie znalazłem idealnej odpowiedzi, która by mnie nakierowała do działania. Na dzień dzisiejszy tak to u mnie wygląda, brakuje tylko właśnie jakiegoś idealnego mieszka.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...