Cześć.
Auto: Audi A4 B6 2002r Avant
Silnik: AVF 1.9 TDI 131 km
Interesuje mnie od dłuższego czasu modyfikacja mojego "złomka". Zastanawiałem się nad kombinacją kompresora i turbo. W teorii wszystko wydaje się być proste, ale nie wygrzebałem nigdzie konkretów na ten temat. Największym problemem wg. mnie jest znalezienie miejsca na kompresor w AVF w A4 B6. Budowa, działanie i wystrojenie nie powinny sprawiać dużych problemów.
Widzę to tak: zbieram graty, montuje kompresor, podpinam paskiem pod wał, buduje układ dolotowy, daje nowe ECU (albo jeśli się da to modyfikuje stare);
Wg. mnie powinno to działać tak: kompresor działa od 1100-1200 rpm do 2000-2200 rpm później odłącza się przy pomocy elektro-sprzęgła przy czym rozkręcona turbina zaczyna swoją pracę od 2000-2200 rpm do 4500-5000 rpm.
Budując to można pomyśleć nad 2-3 programami, które np odłączały by kompresor przy 1500-1800 rpm albo zmniejszać dawkowanie paliwa itd itp kwestia poboczna.
Pytanie 1: czy przy budowie układu dolotowego warto zbudować to tak aby kompresor i turbo nie było w jednym układnie, a były przełączane przy pomocy jakiegoś elektro-zaworu.
Pytanie 2: ktoś też ma/miał takie pomysły budowy takiego cuda...
Pytanie 3: gdzie umieścić taki kompresor? //myślałem nad wywaleniem kompresora klimy i wstawienie w jego miejsce tego o którym myślę, a klime wstawić gdzieś indziej.
Pytanie 4: do kogo kumatego można się zgłosić żeby przedyskutować ten temat
Kwoty rzędu 10-20-30 tyś na takie zabawy nie są straszne biorąc pod uwagę, że chciałbym w tych kwotach zmieścić się również z tuningiem/remontem całego silnika z przeniesieniem napędu.
KTOŚ COŚ? POZDRAWIAM