-
Postów
207 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
18O Anelson
Informacje
-
Imię
Michał
-
Miasto
Radzyń Podlaski
Auto
-
Model
A4 B7
-
Nadwozie
Sedan
-
Rok produkcji
2005
-
Silnik
2.0
-
Kod silnika
ALT
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
PB
-
Wiesz co ? Teoretycznie tak. Ale jak wykluczyć całkowicie uszczelniacze? Mówimy o poborze nieznacznym - nie tożsamym z dużym braniem oleju wywolanym pierścieniami. Tym bardziej , że ja zawsze bardzo mocnymi plukankami reagowalem na najmniejsze zmiany spalania oleju. Stąd większość osób- mechaników właśnie optuje za uszczelniaczami. Chcę to zrobić. Jeśli nie to - przyznam że to wada fabryczna. Jeśli to to - spalanie powinno drastycznie spaść . Stąd bardziej uważam że to zmęczenie 20-letnich gum bardziej niż niedostępny do czyszczenia pierścień, który raczej podczas tak pieczołowitej eksploatacji i dobrych olejów filtrów,plukanek, dodatków itd. mógł spowodować taki stan rzeczy.
-
W 380 zl jakoś zestaw z pompą hepu. 400 zł robocizna albo nawet kapkę mniej u mnie. Jakoś tak to wychodziło. Nawet udało mi się w mniej niż 700 zl razem u znajomego mechanika u którego robię różne rzeczy zrobić ostatnio. Robiłem rozrząd w dwóch zaufanych miejscach 3/4 razy. 1600 wg mnie zdecydowanie za drogo. Myślę że za tyle byłbym w stanie zmienić też łańcuch z napinaczem, a może niewiele więcej dokładając z racji już rozebranego częściowo auta uszczelniacze zaworowe 😁. Kwestia komu zlecasz i jak mocno ręczysz za jego umiejętności - serwisu/mechanika oraz jak rozległa jest wasza znajomość, nasze ALT to konstrukcje tak znane, że jest coraz więcej ludzi którzy ogarniają i bardziej trudne rzeczy w tych silnikach. Trzymam się zaufanych miejsc i ludzi. I gdy gdzieś robię stosunkowo dużo rzeczy eksploatacyjnych to przy wymianie np. rozrządu w stawce robocizny jestem miło.zaskoczony
-
Wymieniałem kilkukrotnie rozrząd w ALT (auto ma 335 tys km, a mam je od 116 tys km)- 1 raz był Continental z hepu, reszta zawsze snr/ntn na pompie hepu. I powiem tak - za każdym razem po 60-70 tys km pasek wyglądał jak nowy, osprzęt też. Wszystko made in italy - gdy widziałem już paski Continental made in China. Odpowiedź nasuwa się sama w mojej ocenie - snr/ntn opiera się na rozwiązaniach dayco - przyznaje się do tego na swojej stronie internetowej. Do tego snr robi bardzo solidne poloski - w bardzo solidnej cenie. W przeciwieństwie do własnie skf chociażby który żąda dużo więcej. Snr/ntn klasa sama w sobie . Bardzo solidnie to wszystko wygląda. Oby nam się nie popsula ta cudna francusko-japonska firemka, która oferuje super jakościowe części w bardzo rozsądnych pieniądzach. Pozdrawiam
-
No pewności nikt mi nie da. Mogę zmienić pierścienie i dalej on może brać te 300ml/1000 😂😂. Ale każdy szedł tą drogą. Chcę na upartego spróbować uszczelniaczy przy takim dziwnym innym egzemplarzu jak mój. Kasowo dzięki braku ściągania głowicy jest okej. Gdyby się okazało że łańcuch jakiekolwiek budzi podejrzenia również bym zrobił. Oczywiście z tym gościem co to robić potrafi chcę zanim to zrobię zrobić jakieś ostateczne testy czy to uszczelniacze czy pierścienie . Ps. Mam 14.5 bara na cylinder ciśnienia. To też jest dziwne. To jest dziwny samochód . Wyniki odbiegają od wszystkiego co często czytam tutaj.
-
Znalazłem kogoś kto się tego podejmie bez ściągnięcia czapki. Głowica jest okej. Płyn koloru i po tygodniu nie zmienił. Zobaczymy. Ja zaglądałem tam i powiem tak - nagar musiał być mały i powierzchniowy bo to było czyste jak łza już po 30 minutach na antykoksie w środku więc dużo syfu w ogóle nie było. A co dopiero po całej nocy 30 k km później . Myślę że warta gra świeczki Edit. Wiesz ogólnie mi gratulują tego jak długo podzespoły chodzą mi . Mam 334 tys km, wciąż oryginalny zawias, wszystko jest oryginalne niemalże oprócz rzeczy eksploatacyjnych, dwumas dalej ori, sprzęgło też. Wsio jest okej, wszystko jest inaczej niż u większości co dowodzi prawdziwości eksploatacji. Ostatnio pierwszy raz w życiu wymieniłem łączniki oryginalne po ok 330 tys km i 20 latach. Łańcuch oryginalny siedzi, napinacz, wszystko chodzi super, wariator się nie odzywa. Tam jest tak czysto że można z tego jeść. W ogóle przy zdejmowaniu walka , rozpinaniu rozrządu przy okazji mechanior zajrzy do stanu wszystkiego. Ale brak jakichkolwiek dźwięków, chodzi to super. Wariator, zawór wysokiego ciśnienia . Nic. Próbowałem naciskać na mechaników , że jak to tak - niemożliwe. A oni mówią że to wszystko chodzi super i to jest kompletny bezsens to ruszać. Zawieszenie wyginalem u dwóch diagnostów i nic. Sztywno. Coś mi delikatnie szuralo jak było chłodno. Jak jest gorąco jest cicho. Sens naprawy? 0 . Każdy mając świadomość jak dobrze te wahacze wyglądają poprostu każe to olać. Można kombinować bo pewnie chodzi o smarowanie wewnątrz. Ale bezsensu
-
Hah. Wpadl raz lm molygen świecący i raz penrite bodajże ten dopakowany 😂😂. Nie no myślałem że i mikro spalanie oleju zmniejszy ale nic to nie dało. Bo wysokotemperaturowy podobno ten nasz ALT 😀. Ostatnio mój się sam naprawił i zaczął mniej palić. I co zrobisz. Działa jak chce. Ale może rzeczywiście poczyscilo wtryski bo co bak wlewalem specyfiki. Po dwóch bakach zalalem full i spalanie paliwa spadło. Możliwe że to wtryski 🧐. No bo nieszczelność sama by się nie uszczelniła haha. Oj no dużo testowałem. Obecnie tylko meguin 5w40 forever. Mam dojścia, dobrą cenę i jakiegoś kolesia co ich dystrybutorowi robi zbiorniki. Mam przez to delikatnie taniej. Obecnie filtr oleju borsehung i nie mam kontrolki nawet jak rano mam pół bagnetu. Także nie wiem czy to jest powiązane 😂. Jest ok.
-
Ale właśnie wszystko jest czyste. To było robione profilaktycznie. Wszystkie parametry wskazują że pierścienie są okej. Nawet zaglądałem do silnika kamera i wszystko jest okej. Ilość spalanego oleju też na pierścienie nie wskazuje, a na uszczelniacze. Rośnie powoli ale jest to tyle co mają koledzy na forum po zrobieniu remontu. Plus fakt że głowica jest super, idealna kompresja, jest szczelnie. No chcę zaryzykować. Ale żaden mechanik, nikt absolutnie nie czepiał się pierścieni. Jakby nic na to nie wskazuje. Objawy też . Auto ma 20 lat i te gumy też mają 20 lat. Fakt zwiększenia się spalania oleju w czasie a nie zużyciu stricte - też mi to jakoś potwierdza. Oczywiście - każdy przypadek jest inny. Moje Audi brało śladowe ilości oleju do 270 tys km mniej więcej. Zaczęło się z wiekiem, nie z przebiegiem. Co świadczy o czymś. Gum nie zregenerujemy. . Auto nie ma prawa mieć nagaru bo od fabryki ma wymiany oleju co 10 tys km. Ja robiłem co nawet 8 tys. Plus plukanki, testy olejów premium, zmiany 5w50. Wszystko na czas. Odma wielokrotnie, zawor odmy też. Przetestowane kilkukrotnie antykoksy. Nonstop plukany przed wymianą oleju. Ta sytuacja z antykoksem na noc tylko mnie bardziej utwierdziła też z rozmowy z mechanikiem że tam jest szczelnie i czysto. Tam tylko.ewentualnie do czyściło co się dało. Będę działał dam znać na forum.
-
No z tym termostatem niezła lipa - pare lat temu zmieniałem go po raz 1 - mahle/behr był bodajże wyprodukowany chyba w Austrii. Ten obecny jest już China. Mam go od wakacji ostatnich. Równo rok mniej więcej. Najgorsze wg mnie są te zielone gowno-czujniki vaga z tyłu silnika temperatury- tych na przestrzeni 8 lat zmieniłem 5-6. Ori ASO są gorsze niż Borsehung. Borsehung narazie wymiata trwałością - cenowo też rewelacja 30 zl na allegro z oficjalnego sklepu. Jest spokój nie ma żadnych gównianych akcji na desce rozdzielczej. Teraz jeżdżę również na filtrze oleju borsehung made in germany . Jest spoko. Również mahle/mann ma filtry oleju china. Ja się przymierzam do wymiany uszczelniaczy zaworowych bez ściągania głowicy 😀. Wierzę że mimo 330 tys km to one powodują branie oleju bo kompresja jest idealna, jest szczelnie - jest dymienie i lekko podniesione spalanie oleju. Auto przeszło już 90% dostępnych na rynku specyfików, plukanek, miało na całą noc antykoks. Wszystko jest idealnie czysto, nic na pierścienie nie wskazuje, nic tam nie puszcza. Zostają gumy które po 20 latach mogą powodować te zwiększone pobory. Liczę na progres w tym temacie i niesamowicie jestem podekscytowany wynikami tych działań . Powiem Wam ciekawostkę - 1 uszczelniacz zaworowy w ASO kosztuje do ALT 55 złotych. Komplet uszczelniaczy victor reinz z wysyłką 37 zl. To jest hit sezonu . Pozdrawiam użytkowników ALT - im więcej porobie i ustale - mam nadzieję wrzucać tutaj jeśli moje odkrycia będą sensowne .
-
Chyba wszystko wygląda dobrze? Ciężko to ocenić ale wydaje się solidne. Ma jakieś oznaczenia na tych częściach? . Jest chyba wszystko to samo co febi/ina. Oni razem współpracują. Więc pewnie jest okej.
-
To chyba HEPU bardziej niż mnie 😁. Ja kupię czipsy i będę oglądał rozwój wydarzeń. 🤣🤣🤣🤣.
-
Chyba wyborów więcej nie mamy - poleciłem Ci co i mi polecono . Skoro hepu to febi i ina ,a Ori to ina i febi 🤣. To sytuacja wygląda jak na zdjęciu 🤣. Z tym że opcja Hepu najtańsza.
-
Dawaj znać jak to wygląda 😀😀. Jakbyś wrzucił tu fotki to byłbym zadowolony bo nic w necie nie znalazłem. Jak to wygląda:) . Napewno wielu by pomogło to info. . Ja w życiu tego zestawu nie widziałem. 😄. Pewnie długo nie zobaczę bo ładnie chodzi, a i wariator cicho. Dopiero co któryś raz wymieniałem rozrząd na snr i wtedy zaglądaliśmy i rozważaliśmy wymianę tego łańcucha z napinaczem ale jak pisałem - był w super stanie, nie było żadnych uwag do jego stanu
-
Hehe . I prawdopodobnie to leci na pierwszy montaż bo nie ma nic innego dostępnego. No ale byle czego nie wkładają . Zestawy z pompą wody też mają bazowane na tym co idzie w fabryce jak ina/conti. 😀
-
Daj znać jak wygląda na pierwsze odczucia jak jest wykonany bo jestem ciekaw:) . Myślę że odczucia będą pozytywne i będzie to działało długo i szczęśliwie;) . O Hepu nie potrafię znaleźć negatywnej opinii 😃. Tam dają tylko 5 gwiazdek- krótka piłka 😁
-
Zrobiłem mały research. Febi/SWAG źle mi się kojarzył bo czytałem o tym jak awaryjne, czy jakkolwiek wadliwe te rozrządy były w silnikach 2.7/3.0TDi oraz 2.4 V6 jak kiedyś pierwotnie interesowałem się Audi A6 C6 - naczytałem się o wtopach, a i pakują te firmy zamiennie w pudełkach - wciąż jak poczytasz o ich zestawach w necie można niezłe rodzynki znaleźć. Stąd mój lekki niesmak na myśl o tych markach. Szedłbym w HEPU - firma ta naprawdę przykłada ogromną wagę do jakości i precyzji produktów. Na rynek łańcuchów/napinaczy dopiero wchodzą ale myślę, że warto. . Czytanka na podsumowanie. Oczywiście wybór należy do Ciebie. Wszystkie opcje tutaj są ok. Ja się wtrąciłem bo szukając kiedyś doszedłem do wniosku że nie ma lepszej opcji jak HEPU. A i w SNR-NTN się zakochałem. To takie marki co aż się uśmiech na twarzy pojawia na samą myśl o nich. Nie wierzę że te ich zestawy nie są dobre. Poprostu z doświadczeniami związanymi z tą marką. Ich pompy wody to mistrzostwo świata. /de-wAssets/img/technisches-publ-PL/Zrzut-ekranu-2020-11-24-o-12.26.42.png Prawdy i mity o łańcuchach w napędzie rozrządu - HEPU® Autoteile WWW.HEPU.DE