Skocz do zawartości

Helix

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Helix

Informacje

  • Imię
    Tom
  • Miasto
    Warszawa

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2004
  • Silnik
    2.0
  • Kod silnika
    ALT
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Helix

0

Reputacja

  1. Helix

    Jaki olej do 2.0 ALT?

    Ja w swoim ALT od blisko 4 lat leje półsyntetyka Valvoline Max Life. Wydaje się póki co że silnik ma się całkiem dobrze, również w zimie. Moim zdaniem podstawą w tych silnikach są częste wymiany, nawet co np. 5-7tys. km i spokojna jazda. Jak jadę ostrzej autostradą to bardzo szybko widać spadek poziomu. Osobiście robię zawsze dwie wymiany w roku. Obserwuję, że przez pierwsze 2-3tys. km silnik nie bierze oleju w ogóle, potem a i owszem. Litrowa bańka oleju w bocznej kieszeni bagażnika to podstawa
  2. Helix

    EA888 Gen2 czy Gen3

    Cześć, chciałem sobie ściągnąć z USA A5 2.0 TFSI z 2013 roku. Niestety w Carfaxie nie podają kodu silnika. W tzw. fachowej prasie, czy innych netach podają, że poprawiony EA888 Gen3 zaczęto montować od 2011, lub od przełomu 2012/2013, lub od kwietnia 2013 w zależności od źródła. Nie rozumiem skąd te rozbieżności??? Żeby było śmieszniej wysłałem dziś VIN do dwóch różnych ASO. Jedni mi odpowiedzieli że to silnik CPMA Gen3 czyli chyba spoko, a drudzy, że silnik posiada 1 elektromagnes zmiennych faz rozrządu więc zalicza się jeszcze do Gen2. No to mnie rozwaliło... Jak w ASO nie wiedzą co to za silnik, to kto to ma wiedzieć? Jak to jest tak naprawdę?
  3. Helix

    2.0 TFSI bierze olej

    Czyli w autach z 2013roku problem nadal może występować? Jest w ogóle jakaś wersja 4 cylindrowej benzyny, gdzie z całą pewnością można powiedzieć, że problem został definitywnie rozwiązany przez Audi? Dotychczas myślałem, że EA888Gen3 wystarczy, po prostu.
  4. Helix

    Jaki olej do 2.0 ALT?

    Pewnie tak z tymi licznikami. Z tego co widzę w ogłoszeniach różnych marek rynek chyba ostatnio nieco normalnieje i coraz więcej przybywa ponad 10 - letnich samochodów z licznikami w granicach 300kkm i więcej. A skoro są takie oferty to i kupujący już chyba też inaczej do tego pochodzą. A przy okazji: czy jest możliwe, żeby baza danych ASO Audi miała oszukane wpisy? Pytam, bo właśnie ja jestem właścicielem takiego auta, które miało przez 12 lat jednego i tego samego właściciela w Niemczech, nie miało nic malowanego i co roku meldowało się w ASO na przeglądy/akcje serwisowe itp. Słowem ideał (teoretycznie). Szczerze mówiąc dlatego to auto właśnie kupiłem, dzień po tym, jak się pojawiło w ogłoszeniach, a stało w normalnym polskim komisie, więc trochę mnie to samego dziwi. Ale z drugiej strony jeżdżę już 4 rok i nic rzeczywiście z autem się nie dzieje. Kiedy rozmawiam ze znajomymi, co się trochę na tym znają, że może sprzedałbym już tą A4, bo mi się po prostu znudziła wizualnie, mówią, żebym się dobrze nad tym zastanowił, bo drugi raz już na takie auto nie trafię w ogłoszeniach...
  5. Helix

    Opinie na temat 2.4 V6

    OK, czyli A6C6 w benzynie za np. około 30tys. PLN trzeba sobie odpuścić. Fajna sylwetka, mimo upływu lat, ale jednak serwis będzie nieporównywalnie droższy niż A4B6. Można pójść chyba bezpiecznie w poliftowe z 2.0TDI CR, tylko trochę mocy brak. Z tego co widzę, to Audi w benzynie zaczyna się dopiero od chyba 2011/2012 EA888Gen3.
  6. Helix

    Jaki olej do 2.0 ALT?

    A ja z kolei od kilku lat leje do ALT Valvoline Max Life 10W40 plus filtr Knecht OC264 (niektórzy twierdzą, że to ważne) i jak na razie jestem z tego zadowolony. Ale doszedłem do tego, że olej zmieniam 2x do roku, co w moim przypadku wynosi średnio co 5-8kkm. Olej kosztuje mnie w hurtowni 99zł za 4L, czyli chyba tanio. Druga uwaga, pewnie mało odkrywcza, silnik nie lubi ostrego traktowania. 140km/h przekraczam tylko przy wyprzedzaniu na autostradach, tak to ciągnę tylko 110-120km/h. Trudno, trzeba przełknąć ambicję...:) Ale za to butelka 1L którą wożę ze sobą na dolewki wystarczy mi spokojnie na dwie zmiany oleju. No i trzeba sprawdzać poziom oleju przed każdą trasą niestety... Swoją drogą ciekaw jestem jakie maksymalne przebiegi robi ten silnik. Znacie kogoś kto w miarę bezstresowo dokręcił do np. 400kkm? Tak czy inaczej gdzieś te resztki oleju się odkładają i pewnie prędzej czy później jakoś to się zamanifestuje w silniku pewnie katalizator szlag trafi, ale to chyba najmniejsze zmartwienie
  7. Helix

    Opinie na temat 2.4 V6

    OK, dzięki Łukaszu za wyjaśnienia. Zatem podawana w jakiś opracowaniach data 2005 jako rocznik graniczny nie ma sensu, gdyż w C6 od samego początku montowano tylko BDW?
  8. Helix

    Opinie na temat 2.4 V6

    Hej, czy jest gdzieś na forum jakieś kompendium wiedzy na temat silnika 2.4 V6, w szczególności jego wariantów w A4 i A6 z biegiem lat? Szukam jakiegoś sensownego silnika do A6 C6. Z tego co widzę w prasie to polecają właśnie 2.4V6 w benzynie i 2.0 TDI CR w dieslu jako propozycje w miarę bezpieczne dla kieszeni. Jedni piszą, że 2.4 owszem, ale tylko do 2005 roku, czyli jak na C6 to trochę słabo, bo to by obejmowało tylko dwa pierwsze roczniki. Spotkałem się nawet w jednym zestawieniu, że po 2005 dostał bezpośredni wtrysk, co mnie trochę dziwi, bo przecież nie kwalifikuje się go chyba do rodziny FSI. Co tak naprawdę się zmieniało z biegiem lat: materiał z żeliwa na aluminium, głowica z 30 zaworowej na 24. Coś jeszcze popsuli?
  9. Witam. Jak widzę różni użytkownicy różnie podchodzą do problemu oleju w ALTku. Mnie ciekawi jednak jakie były istotne powody dla których niektórzy decydują się na kosztowny i niepewny w swoich skutkach remont silnika. Ja póki co dolewam oliwy i poza tym nic szczególnego się nie dzieje (191tys. wiarygodnego przebiegu). Czy stosując porządny olej, częstą wymianę i spokojną jazdę można cieszyć się długoletnią, bezawaryjną eksploatacją tego motoru, czy też po np. 230tys. wszystko zacznie się sypać a remont stanie się po prostu niezbędny, niezależnie co bym robił? Innymi słowy czy uciekać od tego silnika póki jeszcze dobrze chodzi, czy już dojeździć to auto do końca?
  10. No i moje ALT chyba niestety przyszedł czas... Auto ma 183tys km zweryfikowanego przebiegu i po raz pierwszy dwa dni temu wyskoczył mi na FISie niski stan oleju. Przestraszony tym niecodziennym dla mnie faktem dolałem 200ml i z kolei przelałem... Po kolejnych 300km mam połowę bagnetu. Jak kupiłem to A4 2 lata temu już jeździło na półsyntetyku, zapewne niestety nie bez powodu, ale przez pierwszy rok eksploatacji dolałem litra na 12 tys przebiegu i spokój. Teraz widzę, że radykalnie w tym roku wzrosło zużycie oleju... Jeżdżę na Valvoline Max Life. Zatem czy to początek końca tego silnika? Zaczyna się skarbonka, czy po prostu można tak długo bezkarnie dolewać oleju i się niczym innym nie przejmować? Swoją drogą ubywa mi też przy okazji cieczy chłodzącej (więcej niż oleju), mechanik twierdzi, że silnik suchy, nie ma żadnych widocznych wycieków...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...