Jump to content

graal15

Pasjonat
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

5

1 Follower

About graal15

Informacje

  • First name
    Marcin
  • Location
    Zdzieszowice

Car

  • Car model
    A4 B7
  • Car body
    Limuzyna
  • Year of production
    2007
  • Engine
    1.8 T
  • Engine code
    BFB
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    PB

Recent Profile Visitors

380 profile views
  1. Cześć. Może ktoś wie jak wygląda sprawa z wymianą wydechu? W planach turbo back. 1. Można zamontować do ośki wydech z quattro i później dołożyć napęd? Czy lepiej najpierw zainteresować się przekładką i od razu zamiast wydechu ori ze swap zamontować nowy? 2. Jak się ma wymiana wydechu do chipowania? Trzeba od razu na miejscu? Można bez jeździć?
  2. Znacie kogoś kto by załatwił części i zrobił przekładkę?
  3. Doczytałem, że demontaż listw ozdobnych wokół okien sprawia problemy, więc postanowiłem pomalować je razem z grillem i znaczkami plasti dipem. W planach dach w tą sobotę i może cała reszta innym razem. Szukałem na forum czy ktoś robił coś podobnego, ale nie znalazłem więc wrzucę to co zrobiłem, skąd kupiłem, skąd czerpałem informacje na temat nakładania i kilka lekcji wyciągniętych z pierwszego malowania 😛 Linki: Plasti Lak Cały proces malowania (w j. angielskim) Info (+ kilka for i filmów, których linków już nie pamiętam) Proces Na początku wiadomo umyć auto. Części, które będą malowane najlepiej myć bez pośpiechu, dokładnie tak żeby żadnego miejsca nie ominąć. Ja umyłem auto na myjni bezdotykowej i "poprawiłem" już w garażu. (odtłuszczanie polecam po oklejeniu; napiszę niżej) Kolejny krok to oklejenie w koło części do pomalowania. Tył: Uchylony bagażnik żeby plaski lak mógł dojść do końca chromowanego elementu. W środku zaklejone taśmą miejsca, które mogły by "oberwać" podczas malowania. Boki: Osłonięte znowu części wewnątrz ponieważ zostawiłem wszystkie drzwi niedomknięte. Uszczelki z drzwi nachodzą na listwy przez co powstałby chromowany pasek od dołu. W ten sposób będzie kawałek niedomalowany, ale nie na całej długości. (dla upartych można pod koniec otworzyć drzwi dokleić gazety żeby nie naleciało do środka i od dołu prysnąć ze dwie warstwy). I przód. Maska podniesiona, żeby mieć dostęp do górnej części grilla: Teoretycznie można podłożyć karton za grill żeby osłonić intercooler, ale ja mam tak zabudowane, że pewnie bym musiał zdjąć zderzak. Moje rozwiązanie to wepchnięcie między kratki gazety. Jedną stronę wpychałem do kilku otworów żeby czasem nie przepchnąć do środka: Sprawdźcie tylko czy nie przylega nic do części malowanej. Po oklejeniu jak wspomniałem wyżej dopiero zabrałem się za odtłuszczanie. Ja użyłem słabego rozpuszczalnika ekstrakcyjnego. Przejechałem wyłącznie po elementach, które chciałem malować. Starannie sprawdzając czy na pewno wszystko zostało doczyszczone. Następnie przyszło malowanie. I tutaj od razu kilka rad: Temperatura otoczenia powinna mieć około 20st C. Puszki też powinny mieć podobną temperaturę (czytałem, że zimny preparat może popsuć efekt). W razie pozostawienia w zimnym miejscu zalecają podgrzanie puszek poprzez wrzucenie ich do ciepłej wody. Dobrze wstrząśnijcie puszką. (jak ktoś ma kompresor to bodajże 1.8-2.0 bar i 2.0-3.0? dysza? to musicie doczytać bo głowy nie dam) To nie lakier i inaczej się go nakłada. Ma "cieknąć", być mokry, nie macie rozpylać z daleka. Najlepiej pryskać z odległości 15-20cm. Przed pierwszym pryśnięciem na element psiknijcie na gazetę czy gdzieś żeby nie zrobić zacieków. Żeby struktura wyszła odpowiednia i nie zbierała aż tak brudu/ nie była chropowata itp. najlepiej nakładać warstwy pod innym kątem- nakładacie kolejne warstwy od prawej, lewej góry, dołu tylko bez przesady 😛 delikatne kąty ale nadal na wprost. Pierwsza warstwa ma tylko delikatnie pokryć element- to ma być baza. W kolejnych warstwach nie przejmujcie się jak ominiecie drobne miejsce, kolejną warstwą przykryjecie. Czas schnięcia między warstwami to 10-30min (jak trochę dłużej to nic się nie stanie). Ostatnia warstwa powinna schnąć 4h. *W razie uszkodzenia gumy nie musicie zrywać i pryskać na nowo. Zakładamy gumowe rękawiczki, palec moczymy w benzynie ekstrakcyjnej i wcieramy delikatnie w uszkodzone miejsce do momentu usunięcia garba. Poczekać chwilę ew. papierowy ręcznik i nakładamy kilka warstw. Jak jest to kawałek "na wierzchu to wypada przejechać cały element albo przynajmniej większy kawałek, żeby nie było plamy; jak schowany to tylko na nim się skupiamy. Ważne: to z doświadczenia 😛 uda się zerwać nawet milimetrowe paski o ile jest nałożona odpowiednio gruba warstwa. Nie musicie oklejać z takim zapasem jak na zdjęciach. Następnym razem okleję około 1cm od malowanego elementu. A jak już zrobiliście tak jak ja, to żeby oszczędzić sobie czyszczenia to pryskajcie od taśmy do taśmy takę samą grubą warstwą- po prostu zejdzie w jednym kawałku. W razie czego pytajcie, bo może o czymś zapomniałem. Dalej malowanie czyli najprzyjemniejsza część: Co do warstw to wszystko zależy od koloru jaki chcecie uzyskać. Producent zapewnia, że najlepszy efekt jest na czarnym podkładzie (podkład to baza patrz wyżej + uzupełnienie dla jednolitej czerni) po czym malowanie właściwe 2-4 warstwy i wykończenie jeżeli chcecie połysk. Ja nałożyłem łącznie 5 warstw. Ogólnie sprawa się ma tak, że najlepiej użyć odpowiednią ilość produktu. Nakładaliśmy "średnio grube" warstwy to wyjdzie ich więcej. Pokrycie maski/ dachu= około 1 litr (dla maski średniego auta); puszka to 400ml, ale powinno się liczyć z tym, że równo 400 nie wykorzystamy więc dobrze by było użyć około 3. Całe auto 4 gallony= 15 litrów (dla średniej wielkości auta *sedan?); około 40-50 puszek Felgi wg. producenta wystarczy jedna puszka. Po ostatniej warstwie odczekać te 10-30 min żeby nie było mokre i zacząć ściągać taśmy i gazety. Oczywiście możemy zerwać też gumę z elementów, na których nie chcemy gumy. I tutaj właśnie wyjdzie czy starannie okleiliśmy auto i jak pryskaliśmy. Ja miałem kilka kropek na dachu Dla wszystkich przeciwników, którzy uważają, że ciężko to ściągnąć z auta: Bez żadnego nożyka cięcia czy czegokolwiek, a warstwa jest cienka! Po prostu starannie i ostrożnie zrywamy. A tam gdzie źle prysnęliśmy to schodzi od palca/ ew. benzyna ekstrakcyjna żeby się nie pierdzielić: Jeżeli użyjemy większej ilości produktu będzie odchodziło jak folia/ gruba naklejka. Jak już wyschnie po tych 4h można myć na myjkach ciśnieniowych (testowałem nic nie odlazło) lub ręcznie ręcznie. Dla uwydatnienia koloru po czasie polecają zwykłe czernidło do gumy (chyba na mat bo te błyszczące ponoć tak łatwo schodzi brud jak z nawoskowanego lakieru). Mam nadzieję, że komuś się kiedyś przydadzą moje wypocinki 😛 Niedługo dorzucę dach w czarnym połysku, a jak skombinuję sprężarkę uzupełnię dane dotyczące malowania natryskiem i spróbuję resztę karoserii. Na swoim profilu wrzucę zdjęcia jak się trzyma i wygląda po kilku tygodniach.
  4. Dzięki za pomoc Poszukam w okolicy kogoś kto jeździ 2.0T i 3.0, porównam i wybiorę co będzie lepsze dla mnie. Że skrzynią będę musiał się pogodzić, najwyżej wymienię te sprzęgła i mam nadzieję będzie spokój. Ważne że wiem już na co szczególnie zwracać uwagę i o co pytać. W razie czego wrócę z kolejnymi pytaniami
  5. Kojarzysz ile wyniesie mnie wymiana sprzęgła? Tutaj taki przykład amerykańca. Audi S4 WAUKGAFL5DA094658 BEZ-WYPADKOWE.NET Audi S4 VIN: WAUKGAFL5DA094658 Link do ogłoszenia: https://www.otomoto.pl/oferta/audi-s4-deep-blue-500km-ID6BAJ12.html#2d5ecf9868 ... tam belka jest wygięta i poducha wystrzeliła. Ja się nie znam na naprawach, ale większość, które sprawdzałem to przód miały walnięty i sporo blachy "do korekty". Wydaje mi się, że całego auta z USA nikt nie sprowadza.
  6. Z tymi zagranicznymi stronami ogarnąłem, że niektórzy nie dopisują quattro do tytułu więc w wyszukiwarce dawałem 220km+ i wyskakiwały. U siebie od razu czyściłem smok, ale bardziej zastanawiam się czy trzeba wyczyścić nagar? Teoretycznie trzeba kiedy odczuwa się spadek mocy auta. W S4 do wymiany rozrządu ponoć trzeba wyciągnąć silnik; jak sprawdzić czy rozrząd jest w dobrym stanie? Co podczas zmiany biegów sugerowało by, że jest uszkodzona? jakieś stukanie/ zgrzyt/ obroty się zwiększą jak na luzie w manualu? Jakie części w S4 będą droższe? (Chodzi mi o eksploatację) Rozumiem, że więcej mocy to szybsze zużycie klocków, opon. Coś jeszcze?
  7. Cześć.Mam mały dylemat i postanowiłem się do was zwrócić o pomoc.Otóż niedługo zmieniam moją A4 b7 1.8T na A4 b8 2.0Tfsi, albo S4 b8 3.0Tfsi (koniecznie w quattro, sedan i z jak najbogatszym wyposażeniem) i tutaj pojawia się problem. Czytałem dużo na temat silników z bezpośrednim wtryskiem czy na temat skrzyń automatycznych, wiem o problemie olejowym w przedliftach, od 2013 było coś poprawiane, w 2.0Tfsi quattro tylko automaty dawali (tylko w USA manuale się pojawiały) jednak chciałbym dowiedzieć się:-na co musiałbym zwrócić uwagę przy zakupie a4/s4-czy odremontowane auto ze stanów to coś złego, czym grożą wystrzelone poduchy czy uszkodzona podłużnica-ile kosztuje utrzymanie takiej S4 z 3-litrowym silnikiem? (nie boje się spalania)Obecnie widzę niewiele ogłoszeń i większość "sprowadzona ze stanów". Zależy mi bardziej na tej S4, ale jak nie znajdę to biorę A4. Jak było uszkodzone, ale ktoś zrobił do porządku to dla mnie nie problem, byle było w 100% sprawne.Chciałbym wiedzieć co o tym myślicie i z góry dzięki za pomoc.
  8. Świetnie! W takim razie wolę ori. Myślałem, że jak zderzak rs wiekszy to grill nie będzie pasował.
  9. Witam. Macie może jakąś sprawdzoną stronę/ sklep, gdzie można kupić grill a`la rs (plaster miodu) pasujący do zderzaka b7 s-line? Znalazłem coś takiego tylko teraz pytanie czy będzie pasowało.. Grill Będę wdzięczny za pomoc :).
  10. Witam wszystkich. Mógłby ktoś mi wycenić moje felgi? Przymierzam się do kupna rs6 19`` lub wymiany za moje z dopłatą. Felgi mają drobne zadrapania (zdjęcia) ale są proste, wyważone, nie spawane, nie regenerowane. Opony kupione 02.17 mam fakturę, bieżnik jak na zdj. Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc
  11. graal15

    B7 Crew

    Wiecie może ile kosztowałby próg drzwiowy prawy tył s-line w ASO? Ew. jeżeli macie taki na sprzedarz w kolorze LY7G
  12. graal15

    Bixy na ledy?

    Wyglądają super na zdjęciu, ale tak samo myślałem o tych z obramowaniem led jak w q7 (?) a na żywo beznadzieja. Znacie kogoś z opolskiego lub okolic kto by pomalował mi wnętrze lampy? Wiem, że większość mi będzie radziła, żebym sam to zrobił, ale jak mam cos spartolić i beda mi np. parowały wiecznie to wolę żeby fachowiec to zrobił.
  13. graal15

    Bixy na ledy?

    Cześć. Zastanawiam się nad zmianą wyglądu przednich lamp mojej b7. Mam fabryczne z przezroczystym kierunkiem klik a chciałbym takie: dayline Stoi coś na przeszkodzie? Trzeba będzie coś zmieniać? I oczywiście czy warto, bo w ostateczności pomaluję od środka na czarno bixy.
×
×
  • Create New...