Jump to content

innotic

Pasjonat
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

0

About innotic

Informacje

  • First name
    Adam
  • Location
    Tarnowskie Góry

Car

  • Car model
    A4 B6
  • Car body
    Avant
  • Year of production
    2004
  • Engine
    1.8 T
  • Engine code
    BEX
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    PB+LPG

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Panowie jest misja. Chcę dołożyć tą nagrzewnicę do 1.8T. Jak wiadomo, sterownik silnika benzynowego nie potrafi wysterować rzeczonych przekaźników - trzeba wykombinować swoje sterowanie. Biorę pod uwagę dwie opcje: 1. Zastosowanie jakiegoś podwójnego układu opóźniającego. Każdy z nich miałby pod sobą kontrolę jednego przekaźnika - jeden włącza 1/3 grzałki a drugi pozostałe 2/3. Sterowaniu służyłyby 2 przyciski kontaktowe - krótki impuls włączałby każdy z przekaźników na 10 minut. 2. Przekaźnik do 1/3 włączany byłby przez klimatronik podczas uruchamiania grzania lusterek. Opcja ta działa jak się orientuję poniżej 5°C temp. zewnętrznej. Pozostałe 2/3 włączałby jeden układ czasowy na wzór tego opisanego wyżej. Oba sposoby podłączone byłyby tak, by przekaźniki zadziałały tylko w sytuacji włączonego klimatronika bądź silnika dmuchawy. Ktoś coś takiego robił? Albo wie może gdzie można podłapać inny sygnał z instalacji auta dobry do wykorzystania jako sterowanie nagrzewnicy? Proszę o powstrzymanie się z komentarzami dotyczącymi zapotrzebowania prądowego, to jest już w aucie opanowane.
  2. Jak narazie nie podpinałem VCDSa. EDIT: Żadnych błędów w MCE.
  3. A dlaczego miałoby nie działać? MCE high.
  4. Witam! Dzisiaj chciałem podzielić się modyfikacją którą obmyśliłem kiedyś w domowym zaciszu i postanowiłem zrealizować. Modyfikacja polega na dołożeniu sobie drugiej pary świateł stop w górnej części lamp, gdzie znajduje się światło przeciwmgielne (które pozostaje nadal w pełni funkcjonalne). Opis dotyczy nadwozia B6 w wersji Avant, ale pewnie w B7 oraz sedanie da się go zaadaptować - mechanizm działania będzie taki sam. Modyfikacja nie powoduje błędów, testowana z MCE z numerem o końcówce F. Modyfikację dopiero testuję i chciałbym na wstępie zaznaczyć, że warto byłoby zaopatrzyć się w czerwone żarówki LED dla nowych stopów jak i tych z których pobierzemy prąd. Uchroni nas to przed ewentualnym przeciążaniem instalacji samochodu dodatkowymi watami. Wszystkie czynności opisane w poniższym artykule wykonujesz całkowicie na własną odpowiedzialność!!! Ostrzegłem, a więc do dzieła: Co potrzebujemy: wkład lampy prawej z anglika LUB wolna blaszka stykowa Angliki posiadają światło przeciwmgielne w prawej lampie i są wyposażone w blaszkę stykową dla jego żarówki. Potrzebujemy więc albo cały wkład albo samą blaszkę. Możliwe że przypasuje z rozbiórki innej europejskiej lampy np. ze wstecznego lub kierunku. Z moich informacji wynika, że wkład anglik/europa dzierży ten sam numer części: 8E9 945 258. 2 szt. diód prostowniczych Do uzyskania określonego kierunku w którym popłynie prąd. Nadadzą się diody wzbudzające z alternatora. lutownica z akcesoriami Żeby połapać nowe połączenia. odrobina izolowanego przewodu Do wykonania niezbędnych mostków i połączeń. Wystarczy 15cm. Dremel z tarczą tnącą lub coś w tym stylu Potrzebny będzie do przecięcia jednej ścieżki we wkładzie lewej lampy. kombinerki tnące lub nożyk do tapet Do usunięcia zaślepki w kloszu prawej lampy. Żarówka P21W Do naszego nowego stopu w prawej lampie. Taśma izolacyjna Przyda się do zabezpieczenia nowych połączeń Co robimy: 1. Zabawę zaczynamy od wkładu lampy prawej. Zakładamy że wkład jest przygotowany - tj. mamy wkład z anglika lub włożyliśmy blaszkę do europejskiego. Lutujemy kawałek przewodu tworząc mostek pomiędzy zaznaczonymi niżej na fotografii ścieżkami. Miejsce lutowania do ścieżki jest dowolne, natomiast ścieżkę trzeba trochę pogrzać żeby złapała się jej cyna. Warto również zadbać o to, by dokładane elementy nie odstawały zbytnio od płytki. Wtedy nie będzie problemów ze złożeniem wszystkiego do kupy. OK, połączyliśmy nowy stop do fabrycznego z dołu lampy. UWAGA: W tej lampie ścieżka zasilająca stop jest inna niż w drugiej. INFO: Światło przeciwmgielne tego klosza nie jest podłączone do instalacji samochodu. Mimo obecności pinu we wtyku wiązki nowe światło przeciwmgielne nie zapali się razem z fabrycznym, lewym. To wszystko jeśli chodzi o ten wkład, przechodzimy do drugiego. 2. Teraz wkład lampy lewej, tutaj jest więcej roboty. Zaczynamy od zrobienia sobie miejsca do pracy. Odchylamy ścieżkę biegnącą najbliżej światła przeciwmgielnego do góry (zaznaczona na zdjęciu). Nie polecam odcinać zgrzewów ją trzymających. Lepiej je nadtopić i wysunąć metal by potem można było znowu tworzywo zagrzać i zalać nim ścieżkę. 3. Za pomocą naszej miniszlifierki z tarczą tnącą usuwamy fragment ścieżki zaznaczony na zdjęciu poniżej. Tutaj przyda się tarczka o niewielkiej średnicy by nie uszkodzić oprawki. 4. Teraz czas na lutowanie diód wg. schematu. Poniżej krótki opis roli, jaką pełnią w zmodyfikowanych lampach. Paski na obu diodach (oznaczające katody) powinny znajdować się od strony styku plusowego żarówki przeciwmgielnej. Połączenie niebieskie doprowadzi nam sygnał stopu do żarówki światła przeciwmgielnego, dioda przepuszczając prąd w jedną stronę zablokuje świecenie hamulca po włączeniu przeciwmgielnego. W celu połączenia przeciągnąłem kawałek przewodu pod górnymi ścieżkami i przylutowałem anodę diody do środkowej ścieżki mniej więcej w połowie wysokości wkładu. UWAGA: W tej lampie ścieżka zasilająca stop jest inna niż w lampie prawej. Połączenie żółte połączy na nowo fragment usuniętej przed chwilą ścieżki. Dioda ma za zadanie zablokować przejście prądu do włącznika świateł przez obwód światła przeciwmgielnego gdy naciskamy hamulec. Bez niej przy każdym hamowaniu mogłaby migać lampa na włączniku świateł sygnalizująca włączenie światła przeciwmgielnego. Tutaj wykorzystałem samą diodę, wyprowadzenia wpasowały się doskonale w punkty lutowania. 5. Odchyloną w punkcie 2 ścieżkę przywracamy do pierwotnej pozycji, możemy użyć lutownicy by uformować zgrzewy które trzymały ją na miejscu. Nie jest to jednak konieczne, bo ścieżki są wystarczająco sztywne. 6. Sprawdzamy czy gdzieś nie zrobiliśmy zwarcia podczas lutowania, newralgiczne miejsca izolujemy na wszelki wypadek. 7. Bierzemy w obroty klosz prawej lampy i usuwamy z niej plastikową zaślepkę światła przeciwmgielnego przecinając dwie wypustki. To miejsce na nową żarówkę. 8. Montujemy żarówki, instalujemy wkłady, składamy na aucie i gotowe. Powodzenia!
  5. Żeby nie zakładać kolejnego tematu, napiszę tutaj. Chcę podłączyć sobie DRL w kierunkach, jednak kupiłem takie najtańsze, bez automatu. Wiedziałem bowiem, że w VAGach jest wolny styk TFL idealny pod podłączenie świateł dziennych. I tak było i w Octavii 1, Golfie 4 i Leonie. Pociągnąłem kabelki, przygotowałem wszystko a tu zonk! W pinie TFL mam zamontowany kabel (fabryczny), a sam styk nie działa tak jak w poprzednich autach (nie pojawia się na nim wcale napięcie). Czy ktoś coś wie na ten temat co trzeba zrobić żeby hulało jak we wcześniejszych autach?
  6. Miałem dziś chwilę i tego zimnego wieczora zrobiłem logi kanału 118 z odpiętą wtyczką do N75: PB LPG Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie tematem.
  7. Dzięki wielkie. Jak będę się zabierał za wymianę termostatu to zrobię też co trzeba.
  8. Hmmm... niedobrze Coś mogę jeszcze posprawdzać żeby być pewnym?
  9. Witam! Posiadam BEX-a w Avancie z 2004r. Auto jest po programie od ABT na 215KM/300Nm. Niestety auto nie jedzie tak jak powinno, turbo zaczyna pracować dopiero w okolicach 3000obr. Do wymiany mam termostat (powracający błąd na VAG-u), przez co spalanie obecnie też jest horrendalne - 13,5l gazu na setkę przy umiarkowanym operowaniu gazem. Poniżej logi zrobione zarówno na PB jak i LPG. 002, 033: PB [Tutaj powinien być log na LPG, ale dziwnym zrządzeniem losu gdzieś go wcięło z Pendrive] 003, 020: PB LPG 115, 118: PB LPG 032, 120: PB LPG Pozdro, może coś z nich wywnioskujecie
×
×
  • Create New...