Skocz do zawartości

Cytryn

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Cytryn

Informacje

  • Imię
    Michał
  • Miasto
    Kraków

Auto

  • Model
    A5
  • Nadwozie
    Sportback
  • Rok produkcji
    2012
  • Silnik
    2.0 TFSI
  • Kod silnika
    CDNC
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Cytryn

0

Reputacja

  1. Update: okazało się, że to czujnik ABS, tak jak podejrzewałem, nie mam skanu z komputera, ale nie było sygnału z czujnika. Zostawiam dla potomnych
  2. Hej, odgrzebuję temat, bo mam podobną sytuację: błędy TPMS, ESP, hamulca postojowego, układu poziomowania świateł i (dzisiaj dodatkowo) czujników parkowania i kamery cofania. Ktoś miał coś podobnego? Jadę jutro na diagnostykę, podejrzewam czujnik ABS albo wiązka, bo te układy z pozoru nie związane ze sobą, ale pewnie wszystkie korzystają z czujnika ABS.
  3. Hej, przy ostatniej wymianie, ASO zalało mi nowy olej wyprodukowany dla volkswagena, LL 0w30, taki: Volkswagen Group Polska oraz Shell wprowadzają nowy olej silnikowy 0W-30 Longlife III FE WWW.VOLKSWAGEN.PL Zorientowałem się dopiero jak przyszła pora na dolewkę. Do tej pory lali mi zawsze Castrol LL 5w30, sam nie zapytałem w serwisie i też nikt mnie nie poinformował, że jest jakiś nowy olej, który teraz stosują. Ktoś ma jakieś opinie na temat tego oleju? Mam 2.0TFSI, 2012 rok, 165k przebiegu, wymiany robię co 15k, pomimo oleju LL. Na dolewkę muszę teraz kupić w ASO, 70zł/litr... :/ albo zmienić jeszcze raz olej na inny, ale to bez sensu.
  4. Hej, Po przeglądzie w ASO okazało się, że mam wycieki oleju w 3 miejscach: z uszczelki odmy, z pompy podciśnieniowej (niestety nie wiem co konkretnie, serwis zaproponował wymianę całej pompy, mam nadzieję, że to nie będzie koniecznie) i z pokrywy zaworowej (też nie mam szczegółów, może to być cokolwiek, olej zbiera się w gniazdach świec). Oczywiście zaproponowali mi bajońską kwotę za naprawę, więc szukam sprawdzonego serwisu w KRK, który zrobi to dobrze, ale za normalne pieniądze. Czy możecie mi kogoś polecić? Może ktoś miał podobne usterki i coś może mi podpowiedzieć?:)
  5. Ciekawy ten test na rolkach, ale jak każdy test na rolkach - za dużo nie pokazuje Przy stałym quattro większość mocy może być przekazana na tył, a w ultra już nie ma takiej opcji (max to jest 50-50?), co w codziennej jeździe np po mokrym może być już odczuwalne inaczej.
  6. Super, dzięki, ja szukałem tego w kroku wyboru silnika Widzę, że w A5 tak samo, benzyna z quattro ultra... Czy to się jakoś serwisuje? Stare quattro było bezobsługowe, a tutaj pewnie jakiś olej do wymiany, jak to w haldexie...
  7. Nie mogę znaleźć tego info, chyba jestem ślepy Pokażesz mi gdzie to jest? Chciałbym też dla A5 to sprawdzić.
  8. Hej, ciekawy temat, sam mam podobną rozkminę. Dałbym sobie rękę uciąć, że właśnie w TDI jest ultra...np. w Q5 TDI, z tego co wiem, jest quattro ultra. Szkoda, że Audi oficjalnie nie podaje takiej informacji w konfiguratorze. Czytając materiały oficjalne, wygląda na to, że napęd jest cały czas spięty kiedy tylko przewiduje taką potrzebę. To jest jakieś tam rozwinięcie haldexa, kiedyś w VW miałem taki napęd i załączał się dopiero jak przód tracił przyczepność, było to bardzo wyczuwalne, mało przewidywalne i bardzo wkurzające :) W A5 mam teraz co prawda "crown gear" (nie wiem jakie jest polskie tłumaczenie), a nie torsen, ale to dalej "stały", nierozłączalny napęd i ta świadomość dodaje mi pewności. Wiem, że nie ma możliwości, żeby coś się "nie załączyło" na czas, tak jak w starym haldexie. Bardzo mnie tylko ciekawi, czy to ultra, faktycznie trzyma napęd spięty i tylko w odpowiednich warunkach go rozłącza (czyli odwrócenie działania haldexa w VW właśnie). Fajnie by było gdyby jakiś użytkownik, który ma porównanie mógł się tutaj wypowiedzieć :)
  9. Hej, Mam MMI 3G+, po aktualizacji telefonu do androida 9, przestało mi pokazywać informacje o kawałkach (nazwa, wykonawca itp). Streaming działa ok, przewijanie kawałków też. Czy ktoś ma podobny problem? Czy to wina nowego androida, który nie obsługuje tych funkcji MMI? Przed aktualizacją było wszystko ok.
  10. Cześć, czy ktoś wie co się stało z 2.0 252km? Zniknął z konfiguratora i coś mi się kojarzy, że przez zmianę jakichś przepisów, Audi musi coś zmodyfikować. Przyśniło mi się to?
  11. Hmm, Pirelli P zero bym o coś takiego nie podejrzewał... W tym tyg zmieniam na zimówki, sprawdzę, to raczej wątpliwe, ale kto wie!
  12. Hej wszystkim, Rzecz dotyczy A5 sportback, mam nadzieję, że przygarniecie brata (prawie) bliźniaka Zauważyłem dziwną rzecz - po odpaleniu nierozgrzanego samochodu, przez pierwsze 3-4min jazdy po bardzo równym asfalcie mam dziwne bicie, jakby niewyważonego koła. Po chwili bicie znika i nie ma go już więcej przy żadnej prędkości, dopóki samochód znowu nie ostygnie (np przez noc). Zauważyłem to parkując kilka razy samochód w innym miejscu niż zwykle, na początku myślałem, że w tym miejscu asfalt jest po prostu nierówny, ale przejechałem ost tą ulicą kilka razy na rozgrzanym silniku i żadnego bicia nie było (testowałem przy identycznej prędkości, w tym samym miejscu), asfalt tam jest nowy, bardzo równy. Na codzień, wyjeżdżając z domu, nie zauważam tego, ale może tylko dlatego, że asfalt nie jest na tyle gładki i bicie znika pomiędzy innymi nierównościami. Bicia nie ma na postoju po odpaleniu na żadnym biegu (P, N, D), tylko podczas jazdy z zimnym silnikiem i tylko przez chwilę. Co to może być? Wał? Kończący się dwumas (przebieg obecnie 136k)? Jakieś łożysko? Coś ewidentnie powoduje to bicie, a po dosłownie kilku min, po delikatnym, nawet rozgrzaniu się znika, żadnych innych objawów nie ma, samochód świeżo po przeglądzie, zawieszenie bez żadnych luzów. Ktoś miał coś takiego?:)
  13. Hej, podbijam temat - czy ktoś może polecić warsztat w krk, który leczy takie rzeczy? Jak wygląda diagnostyka, sam VCDS coś powie wartościowego? Czy tylko organoleptycznie?
  14. Dla potomnych, a nuż ktoś będzie googlował podobny problem - nie miałem okazji jeszcze sprawdzić komputerem, ale jestem 99% pewien, że to sprawa ładowania akumulatora - postałem z 10min na zapłonie i światłach i po zapaleniu od razu błąd, że ASS niedostępne, po kilku trasach dłuższych żadnych problemów.
  15. Dzięki! Póki co wszystko ok, więc możliwe, że to faktycznie przez akumulator. Jeśli pojawi się znowu, napewno skorzystam z propozycji!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...