Skocz do zawartości

Userr

Pasjonat
  • Postów

    81
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1

O Userr

Informacje

  • Imię
    User
  • Miasto
    PL

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2006
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    BFB
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Tak jak ktoś już tu wspomniał, winowajcą także m.in. uszczelniacze zaworowe. Wideo WhatsApp 2025-04-04 o 19.14.49_166ca69d.mp4 JUMPSHARE.COM Shared with Jumpshare
  2. A czy zmiana oleju (lepkości) pomoże coś na te ubytki? Od 2018 roku stosuje Motul 5W40.
  3. Ile ten samochód może być teraz wart gdybym wystawił go na sprzedaż, czy ktoś wgl kupi z taką wadą? Remontu silnika robić nie będę. Dla mnie też nie jest problemem dolewać ten olej, ale przy ew. sprzedaży będą problemy...
  4. Ok, już po pomiarach. Mechanik poinformował o braku osadu oleju na elektrodzie świecy. Pomiary kompresji na zimnym silniku: oraz próba olejowa: Stwierdził, że wyniki są ok jak na ten przebieg. Stwierdził, że przyczynami ubytków mogą być pierścienie tłokowe, uszczelniacze zaworowe, separator oleju lub turbina.
  5. Na wtorek jestem umówiony na pomiary. Odpaliłem dziś auto na zimnym. Na ssaniu zero dymu. Gdy lekko przygazowałem (2-3 tyś obr) to pojawił się dym jak na filmie. Watch unnamed | Streamable STREAMABLE.COM Watch "unnamed" on Streamable.
  6. Dziś zauważyłem, że na rozgrzanym silniku, przy obrotach 4-6 tyś na luzie z tyłu widać małą chmurkę siwego dymu, coś jak na zdjęciu: Wydaje mi się to normalne z uwagi na obroty, przy obrotach 1 - 3 tyś. nie ma nic. Wydechy są czyste. Lekki czarny bród i woda. Silnik suchy. Na miejscach gdzie staje brak plam. LPG nie posiadam. MOTUL 8100 X-CESS 5W40 No rozumiem, że wiek auta ma też znaczenie. Czy jest jakiś sposób aby sprawdzić czy to turbina czy pierścienie? Czy te pomiary ciśnienia i próby olejowe dadzą pewną informację co jest do wymiany ze wspomnianych rzeczy? Co do odpalania porannego, to też taki krótki, siwy dym jak na zdjęciu powyżej. Jutro mogę się upewnić. Przy rozruchu na ciepłym brak dymu.
  7. To dać sobie spokój z diagnostyką (ew. wymianą) turbiny? Gdzieś widziałem na forum temat, gdzie właśnie w części zimnej turbo było suche, a olej się spalał na części gorącej i po wymianie turbo było ok. Nie jeżdżę też szybko, kręcę max do 3 tys obrotów (rzadko 4).
  8. Cześć, diagnozuje w swoim aucie ubytki oleju. Auto ma przejechane 300 000 km. Nie kopci. Moc raczej ok. Od zalania oleju czyli poziomu jak na zdjęciu: przejechałem 2500 km i poziom oleju wynosi tyle: Płukanką LIQUI MOLY PRO-LINE ENGINE FLUSH płukaliśmy silnik oraz pierścienie (wlane osobne 0,5l na noc w miejsce świec). Nie pomogło. Mechanik sprawdzał węże od IC oraz dolotu i jest sucho: Co jeszcze można sprawdzić? Strona gorąca turbiny to już trochę zachodu. Mechanik wspomniał, że gdyby szedł olej w stronę gorącą do katalizatora (nawet kilkanaście kropel) to samochód by kopcił. Czy macie jakieś pomysły lub swoje porady. Może mechanik się myli?
  9. I co, zamontowałeś u siebie? Mnie też czeka wymiana. Aktualnie wygląda tak
  10. Cześć, mam podejrzenie, że u mnie do wymiany jest także ten króciec. Dolewam około litra płynu raz w roku. Z tyłu silnika zauważyłem różowy osad. Czy aby na pewno leci mi z króćca czy może z tej rurki na której osadził się ten płyn? Czy czasem króciec nie jest niżej niż ta rurka?
  11. Userr

    1.4 TFSI vs 2.0 TFSI

    Naczytałem się, że skrzynie automatyczne, a dokładnie mechatronika lubi się psuć właśnie przy takich przebiegach. Koszt naprawy ok. 15 tyś. Czy jest jakiś sposób, który pomoże mi sprawdzić skrzynię przy zakupie auta? Na zakup pojadę na pewno z interfejsem iCar2 z oprogramowaniem SDPROG, ale z niego odczytam raczej tylko błędy silnika.
  12. Userr

    1.4 TFSI vs 2.0 TFSI

    Dzięki za odpowiedź. A czego można się spodziewać po przebiegach w okolicach 150 - 250 tyś km? Z jakimi kosztami się liczyć?
  13. Userr

    1.4 TFSI vs 2.0 TFSI

    Cześć. Postanowiłem dozbierać trochę funduszy, zrezygnować z zakupu B8 i zakupić B9 w benzynie, rocznik 2016 - 2018. Chciałbym się zmieścić do 80 000 zł. Robię 10 tyś km rocznie z czego 70% to jest miasto lub krótkie odcinki, a w dodatku raczej nie przekraczam 140-150 km/h (nawet na autostradzie). Z tych powodów myślę nad zakupem silnika 1.4 TFSI (150KM) w automacie. Pytania do Was - użytkujących silniki TFSI w B9. Jako, że ogłoszenia są w przedziale 70 - 90 tyś zł z przebiegami między 100 - 250 tyś km (1.4 oraz 2.0) to czego można się spodziewać po takich przebiegach? Co ulega tam awarii po takim dystansie? Wiem, że 1.4TFSI jest na pasku, więc to chyba jakiś plus. Czy warto pchać się w 2.0 skoro nie wykorzystam jego mocy, a ew. usterki występują (chyba) częściej niż w 1.4 i wymagają większych kosztów? Z góry dzięki za jakiekolwiek informacje
  14. Próbowałem to wciskać ręcznie, uszczelka jest cała, ale listwa wraz z nią i tak wychodzi z tej rynienki. Myślicie, że gdyby tam użyć jakiegoś silikonu to będzie to dobry pomysł i będzie się to trzymać?
  15. Kupiłem ten zacisk, na lewą i prawą stronę. Pasuje. allegro.pl ALLEGRO.PL
×
×
  • Dodaj nową pozycję...