
Userr
Pasjonat-
Postów
86 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
1O Userr

Informacje
-
Imię
User
-
Miasto
PL
Auto
-
Model
A4 B7
-
Nadwozie
Sedan
-
Rok produkcji
2006
-
Silnik
1.8 T
-
Kod silnika
BFB
-
Napęd
quattro
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
PB
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
No właśnie przy tym nowy ezektorze już nie zasysa
-
Niby ESEN SKV. Tylko, że na tym nowym ezektorze korek wlewu oleju podskakuje, a na starym korek był nieruchomo, minimalnie zassany.
-
Ok, winowajcą okazuje się jednak nowy ezektor. Na starym ezektorze hamulec jest miękki...
-
Userr obserwuje zawartość Twardy pedał hamulca - ezektor? i A4 B7 1.8t zasysa korek.
-
Cześć, odświeżę temat. Poniżej dwa filmiki. Rozumiem, że drugi link pokazuje, że korek zachowuje się prawidłowo (podskakuje), a ten pierwszy wskazuje na problemy z odmą? https://files.fm/u/x2akpsez65#/view/k7p5w2823p https://files.fm/u/ycu2bz9h6t#/view/smsrhq5q9q
-
Cześć. Od kilku dni mam twardy pedał hamulca kiedy auto stoi długo nieużywane (np. przez noc). Po uruchomieniu silnika hamulec wchodzi już lekko, bez oporu. Podczas jazdy także ok. Wcześniej takiej sytuacji nie było. Auto mogło stać i dwa dni, a pedał hamulca można było wcisnąć bez użycia siły nawet o 1/3 lub więcej. Dopiero jak się go kilka razy wcisnęło to robił się twardy. Powiązuje to z wymianą ezektora (058133753D), wcześniejszy puszczał lekko we wszystkie strony. Aby to zweryfikować zamontowałem znowu stary ezektor, jednak sytuacja ta sama (twardy pedał hamulca). Widziałem, że ezektor jest połączony z serwem. Może w tym kłębku rurek i zaworków wystąpiła jakaś nieszczelność? Jak to sprawdzić? Proszę nie pisać, że tak powinno być, że auto na wyłączonym silniku ma twardy pedał, bo używam auta od kilku lat i pedał był miękki. Sprawdzałem także dwa samochody znajomych i także pedał jest u nich miękki.
-
Tak jak ktoś już tu wspomniał, winowajcą także m.in. uszczelniacze zaworowe. Wideo WhatsApp 2025-04-04 o 19.14.49_166ca69d.mp4 JUMPSHARE.COM Shared with Jumpshare
-
A czy zmiana oleju (lepkości) pomoże coś na te ubytki? Od 2018 roku stosuje Motul 5W40.
-
Ile ten samochód może być teraz wart gdybym wystawił go na sprzedaż, czy ktoś wgl kupi z taką wadą? Remontu silnika robić nie będę. Dla mnie też nie jest problemem dolewać ten olej, ale przy ew. sprzedaży będą problemy...
-
Ok, już po pomiarach. Mechanik poinformował o braku osadu oleju na elektrodzie świecy. Pomiary kompresji na zimnym silniku: oraz próba olejowa: Stwierdził, że wyniki są ok jak na ten przebieg. Stwierdził, że przyczynami ubytków mogą być pierścienie tłokowe, uszczelniacze zaworowe, separator oleju lub turbina.
-
Na wtorek jestem umówiony na pomiary. Odpaliłem dziś auto na zimnym. Na ssaniu zero dymu. Gdy lekko przygazowałem (2-3 tyś obr) to pojawił się dym jak na filmie. Watch unnamed | Streamable STREAMABLE.COM Watch "unnamed" on Streamable.
-
Dziś zauważyłem, że na rozgrzanym silniku, przy obrotach 4-6 tyś na luzie z tyłu widać małą chmurkę siwego dymu, coś jak na zdjęciu: Wydaje mi się to normalne z uwagi na obroty, przy obrotach 1 - 3 tyś. nie ma nic. Wydechy są czyste. Lekki czarny bród i woda. Silnik suchy. Na miejscach gdzie staje brak plam. LPG nie posiadam. MOTUL 8100 X-CESS 5W40 No rozumiem, że wiek auta ma też znaczenie. Czy jest jakiś sposób aby sprawdzić czy to turbina czy pierścienie? Czy te pomiary ciśnienia i próby olejowe dadzą pewną informację co jest do wymiany ze wspomnianych rzeczy? Co do odpalania porannego, to też taki krótki, siwy dym jak na zdjęciu powyżej. Jutro mogę się upewnić. Przy rozruchu na ciepłym brak dymu.
-
To dać sobie spokój z diagnostyką (ew. wymianą) turbiny? Gdzieś widziałem na forum temat, gdzie właśnie w części zimnej turbo było suche, a olej się spalał na części gorącej i po wymianie turbo było ok. Nie jeżdżę też szybko, kręcę max do 3 tys obrotów (rzadko 4).
-
Cześć, diagnozuje w swoim aucie ubytki oleju. Auto ma przejechane 300 000 km. Nie kopci. Moc raczej ok. Od zalania oleju czyli poziomu jak na zdjęciu: przejechałem 2500 km i poziom oleju wynosi tyle: Płukanką LIQUI MOLY PRO-LINE ENGINE FLUSH płukaliśmy silnik oraz pierścienie (wlane osobne 0,5l na noc w miejsce świec). Nie pomogło. Mechanik sprawdzał węże od IC oraz dolotu i jest sucho: Co jeszcze można sprawdzić? Strona gorąca turbiny to już trochę zachodu. Mechanik wspomniał, że gdyby szedł olej w stronę gorącą do katalizatora (nawet kilkanaście kropel) to samochód by kopcił. Czy macie jakieś pomysły lub swoje porady. Może mechanik się myli?
-
-
Cześć, mam podejrzenie, że u mnie do wymiany jest także ten króciec. Dolewam około litra płynu raz w roku. Z tyłu silnika zauważyłem różowy osad. Czy aby na pewno leci mi z króćca czy może z tej rurki na której osadził się ten płyn? Czy czasem króciec nie jest niżej niż ta rurka?