Skocz do zawartości

EmiX1234

Pasjonat
  • Postów

    34
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1

O EmiX1234

Informacje

  • Imię
    Emil
  • Miasto
    SCZ

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1998
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Kod silnika
    AHU
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Przeładowanie od 1400 do 3500 obr/min
  2. Ok dioda działa, ale z tego loga nic nie można wywnioskować, ponieważ wartość aktualnego MAF jest zawsze 847.9 mg/str (dioda daje taką wartość?), komputer jest oszukiwany i nie ogranicza dawki paliwa. Zrób też logi innych grup np: 011,008. Pytanie czy objawy znikły? Jeśli wszystko sprawdziłeś i na diodzie jeździ ok to można tak stwierdzić.
  3. do pompy jak najbliżej króćca, który z niej wychodzi.
  4. Najlepiej wakuometrem przed i za zaworem N75, na wyjściu pompy vacuum, wszystkie przewody podciśnienia czy nie mają przetarć, pęknięć itp. Sprawdź też dźwigienkę od zmiennej geometrii czy chodzi płynnie.
  5. Jeśli masz stary typ przepływomierza to musisz wpiąć pomiędzy 1->6 pin W tym linku jest wszystko wytłumaczone, niestety po niemiecku: https://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G70_(Luftmassenmesser) Zrób log grupy 008.
  6. A no faktycznie jest błąd ?, ale czemu w takim razie po wymianie przepływki jest ok ? Może da się go usunąć?
  7. No to elegancko ? Nie ma za co ? Tracer39 na jakiej podstawie tak stwierdziłeś ?
  8. Prąd ma płynąć z pinu nr 4 do 5. Pasek na diodzie oznacza zaporę i ma być po stronie 5 pinu. Strzałka oznacza kierunek przepływu prądu, w przeciwnym kierunku prąd nie popłynie. Raczej nic się nie stanie.
  9. Na pewno coś z przepływomierzem, cały czas pokazuje za małe wartości w grupie 03 BS ok. 30mg/R. Błąd: Masakryczne obcina dawkę paliwa. Niedoładowanie w całym zakresie obrotów. Na początek zajmij się przepływką (może test z diodą).
  10. Sprawdź jeszcze filtr powierza i dolot od przepływomierza do turbosprężarki (w szczególność gumową rurę), może tam jest nieszczelność dlatego przepływka zaniża, bo turbo ciągnie lewe powietrze. Zrób jeszcze log grupy 03 w BS, może to EGR. Jeśli na tej diodzie nie będzie braków mocy (to tylko 90 KM?) to przepływomierz należy wymienić na sprawny, najlepiej nowy, bo używany, który nie będzie zaniżał jest bardzo ciężko znaleźć. Ewentualnie można spróbować ostrożnie przepłukać stary dedykowanym preparatem do czyszczenia przepływomierzy np. liqui moly luftmassensensor-reiniger. Uwaga! zwykła benzyna PB95 nie działa i jednocześnie uszkadza przepływke (testowane na własnej skórze ?). Ja ostatnio też miałem problem z przepływką i po długich poszukiwaniach używanej, która by nie zaniżała ostatecznie kupiłem nową BOSCHa. Jeśli stara pokazuje wartości ale mocno zaniża i ktoś lubi majsterkować można wywiercić w niej dziurkę (podobno działa). http://www.samnaprawiam.com/poradniki-2647-czyszczenie-przeplywomierza-bosch-bmw.html ciekawy artykuł: https://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G70_(Luftmassenmesser)
  11. 1. ściągnąć wtyczkę z przepływki2. podłączyć normalna diodę prostowniczą np. 1N4148 do wtyczki z pin 4 na pin 5 ( kierunek z 4->5) i nie zakładać wtyczki na przepływomierz wtedy w VCDS MAF sensor będzie cały czas pokazywał maksymalną wartość np. 850 UWAGA! Silnik może kopcić na czarno szczególnie na niższych obrotach
  12. Przepływomierz zaniża i ogranicza dawkę paliwa. Wymień na sprawny albo zrób test z diodą.
  13. jak podciśnienie jest i gruszka w porządku to chyba zostaje tylko ta opcja :
  14. do 2247 obr/min masz niedoładowanie chyba, że nie ma podciśnienia na gruszce od turbo to wtedy przewody podciśnienia albo sama vacum pompa jak jest to może gruszka jest uszkodzona
  15. U ciebie logi wyglądają wzorowo ?. Chodziło mi o możliwe usterki, przyczyny takiego zachowania. Czyli co zmienna geometria? o tym nie wiedziałem ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...