Skocz do zawartości

Sebalbn

Pasjonat
  • Postów

    34
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Sebalbn

Informacje

  • Imię
    Sebastian
  • Miasto
    Lublin

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1999
  • Silnik
    2.8 V6 30V
  • Kod silnika
    APR
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

736 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Sebalbn

8

Reputacja

  1. Cześć, Udało się finalnie poskładać wnętrze, jestem bardzo zadowolony z efektu i tych modyfikacji. Czarna alkantara na podsufitce robi robotę, od razu lepiej to wygląda. Obszyte są też słupki A oraz uszczelki drzwi więc zrobiona jest całość. Plastiki, daszki i lampki udało się wyrwać ori S4 więc obyło się bez kombinacji i lakierowania. Co do aktualnego systemu audio - jest przepaść w porównaniu z ori sprzętem. Głośniki na samym radiu mają zadowalającą moc oraz bardzo czysto grają. W dodatku dzięki DSP które jest wbudowane w radio mamy bardzo dużo możliwości regulacji pasma dźwięku oraz podbijanie danych partii które nas interesują. Dodatkowy plus radia to oczywiście android auto oraz sterowanie głosowe i wbudowany zestaw głośnomówiący. Mikrofon został zainstalowany na słupku i nie rzuca się w oczy. Antena GPS przeczepiona jest pod deską, pod poduszką powietrzną pasażera, nie ma problemów z sygnałem. W weekend było trochę pogody więc udało się umyć auto pierwszy raz po zimie. Tutaj wrzucam kilka fotek jak to wyszło. Docelowo w środku planuje jeszcze i obić kierownice + mieszek oraz zmienić te drewniane dekory na black piano albo ori s4 carbonowe ale to z czasem... Na sezon planuje jeszcze trochę skręcić gwint z przodu bo wydaje mi się, że stoi wyżej niż wcześniej przed wymianą na KW.
  2. Gruba robota widzę się szykuje ! Fajnie, że są jeszcze fanatycy którzy dbają o starsze auta. Bardzo ładnie i schludnie będzie to wyglądać i co najważniejsze będzie porządnie zabezpieczone przed korozją na lata. Powiedz tylko robisz to we własnym zakresie czy zlecasz komuś ?
  3. Witam, Ciąg dalszy przygotowań na sezon, teraz czas na poprawę fabryki we wnętrzu auta. Wleciał komplet 6 głośników i bedą na razie zasilane z radia 2 din. Z racji rego, że seryjne głośniki maja 25 lat pora na zmiany ! Na przód poszły głośniki Audio System R130EM EVO2 - odseparowane midbasy 130mm i do tego 2x tweeter w miejsce oryginalnych. Z tyłu Audio System CO165EVO 165mm głośniki współosiowe z racji tego, że nie ma miejsca w tylnych drzwiach na osobne tweetery. Na ten moment będzie to zasilane z radia 2 DIN Kenwood DMX8021DABS bez dodatkowego wzmacniacza - ale planuje zakup wzmaka i tuby do bagażnika w nie dalekiej przyszłości. Po radach specjalisty od Car Audio zdecydowałem się na użycie maty alubutylowej 2mm i pianki wygłuszającej na drzwi oraz boczki w celu wygłuszenia i obciążenia boczka aby uzyskać lepszy efekt zmiany głośników. Tutaj udało mi się porobić zdjęcia z prac , powiem szczerze, że te głośniki wlazły mocno na styk - są zdecydowanie większe i mają dużo bardziej masywny magnes niż ori. Radio jeszcze nie założone bo aktualnie cały środek auta jest w proszku. Kolejna modyfikacja w środku to czarny sufit jak w s4. Do obszycia poszła również podsufitka + słupki A , decyzja zapadła i będzie to czarna alkantara. Udało mi się również kupić ori lampki + rączki i słoneczka i kilka innych plastików w kolorze czarnym od S4 B5. Mam nadzieję, że na początku marca już będzie wszystko na miejscu...
  4. Witam, udało się zrobić jakieś zdjęcia w troszkę lepszej jakości więc wrzucam
  5. To jest lotka z firmy MS DESIGN, na wzór rs4 b5, niestety ty Ori rs4 już nie są nigdzie dostępne... Trafiła się taka i siadła akurat 😁 A podpowiedź tylko czym różni się silniczek i ramię wycieraczki od Q5? Z przodu mam z Passata fl i faktycznie jest różnica, lepiej zbierają.
  6. Też szukałem KW od około roku, niestety u nas na rynku tego brakuje jak i w sumie wszystkich części do a4/s4 b5... Gwint znalazłem i zamówiłem z DE 😁 Co do znaczka, nadal się zastanawiam... Ale to detal, zawsze można zamontować 😁
  7. Żadna tajemnica PiterA4 .... U mnie wyszło 2400 za regenerację, ale każdy gwint wyceniany jest indywidualnie, zależnie od zakresu przeprowadzonych prac ... Dlatego nie pisałem kwoty bo taki sam gwint może wyjść 1000zł A może wyjść i 3000zł....A czy warto ? To na pewno, bo mamy sprawdzone i pełni sprawne zawieszenie które pracuje na nowym oleju i z równym poziomem tłumienia...
  8. Dziękuję Panowie za ciepłe słowa, na pewno się przyda trochę otuchy przed kolejnymi pracami nad autem 🤣 Auto pojechało na wymianę oleju + filtrów, wymianę rozrządu bo już zbliżał się okres wymiany i założenie nowego zawieszenia... Wleciał zestaw rozrządu Ina i pompa wody Dolz + Ori termostat z ASO bo z zamiennikami można różnie trafić... Na ten moment odczucia jazdy są na duży plus, jest twardo ale amortyzatory dużo lepiej wybierają nierówności i nie ma tego efektu ping ponga... W końcu największa wada taniego gwintu została wyeliminowania. Auto odstawione do garażu na zimę... Więc teraz czas na poszukiwania rozbitej eski na dawce części. Jeżeli ktoś ma jakiś kontakt zapraszam na priv 😁 A co do kosztów regeneracji gwintu, radzę zadzwonić do Mxprofi i ustalić zakres prac z racji tego, że ceny mogą się wahać.
  9. Witam po dłuższej przerwie, Udało się odebrać autko od lakiernika w zeszłym miesiącu, niestety nie było czasu na jakieś sesje zdjęciowe, wrzucę po prostu to co mam ... Ogólnie jestem zadowolony z prac blacharsko / lakierniczych , generalnie auto całe wymalowane, wycinane były szyby (czołowa oraz 2 boczne tylne te od bagażnika), nowe uszczelki szyb. Auto teraz na przyszły sezon pojedzie na pełną polerkę ( widać hologramy na lakierze) oraz na zabezpieczenie bezbarwną folia PPF. W między czasie udało się dorwać fajny fancik - Gwint KW V2 w inoxie - w bardzo dobrym stanie. Gwint został od razu wysłany do firmy Mxprofi Suspension z Mirska gdzie przeszedł pełen przegląd, wymianę uszczelnień oraz zalanie nowego oleju + dobicie gazem i regulację twardość na 1/3 wartości. Dzisiaj auto będzie już stało na nowym gwincie, wczoraj zostało odstawione na montaż. Generalnie powoli do przodu - ale plany są grube i trzeba trochę czasu na ich realizację. Szukam powoli jakiegoś dawcy na SWAPa silnika oraz zespołu napędowego (skrzynia, dyfer, półośki) ... Jak sami się domyślacie, nie jest łatwo - ale damy rade ! Pozdrawiam i do usłyszenia nie długo 👍
  10. Taki był plan, kupić komplet że strongflexa, jednak po naradach okazuje się, że nie jest tak kolorowo. Smar którego używa się przy montażu wymywa / wyciera się i zaczyna wszystko skrzypieć i wydawać inne niepożądane dźwięki. Auto będzie z przeznaczeniem na niedzielne objazdy z rodzinką, czasem jakiś zlocik... Ale to racja takie tuleje dużo wytrzymują i są o wiele tańsze niż te ori. Jednak nie chce co roku zrzucać zawieszenia w celu do smarowania ... Mija się to trochę z celem. W drugim aucie z przeznaczeniem bardziej na tor wleci strongflex to będę testował, na razie są tam tuleje dyfra i nie rypi jakoś strasznie, albo po prostu nie słychać przez dość głośny wydech Ale jednak zawieszenie dużo bardziej pracuje, może to dlatego.
  11. Dzięki wielkie za podpowiedź, zapytam jak z dostępnością. Gumy też były różne w a4/s4 ? Wiem, że tylne górne wahacze się różnią, bo w s4 są kute, też ciężki temat do dostania. Ale jak sprawdzałem to do B5 quattro były tylko jedne numery tulejek, znalazłem gdzieś rozpiskę na necie i według tego sprawdzali w ASO i ma pasować. Generalnie na rynku powoli zaczynać brakować części do tak starych aut, ale nie wolno się zniechęcać
  12. Planuję rozebrać tylne zawieszenie w drobny mak i robić wszystko zgodnie że sztuką, więc na pewno nie zostanie to pominięte Powiedz tylko jak z dostępnością tych elementów? Bo z tulejami był spory problem, musiałem zamówić z magazynu części do aut klasycznych VW i z tego co mówili, dużo tego nie zostało a cena też powala... W zamienniku dostępny tylko TEDGUM czy jakoś tak, wolałem nie ryzykować i zamówiłem te, powinny wytrzymać kilka lat ... Tyle dobrego, że z przodem nie ma problemu, nie tak dawno wymieniałem komplet wahaczy z LMO.
  13. Wpadły nowe fanty, wszystkie 16 tulejek tylnego zawieszenia ori ASO, bo jak wiadomo nie są już dostępne żadne sensowne zamienniki, a jak robić to raz a dobrze. W planach jest piaskowanie i lakierowanie tylnego zawieszenia + wszystkie nowe tulejki i pewnie coś wyjdzie jeszcze w trakcie prac. Myślę też nad porządnym zabezpieczeniem podwozia, zobaczymy jednak jak wyjdzie. Kupiona też jest ori dokładka przedniego zderzaka z cupry. Auto nadal jest w trakcie prac lakierniczych... Pozostaje jedynie cierpliwie czekać na efekty
  14. Powoli do przodu ... Próg już na miejscu, aby teraz wszystko spasować do kupy i lakierowanie. Oczywiście przednie błotniki również są wymienione na nowe, niestety ori nie były nigdzie dostępne... Bo niestety nie możliwe jest kupić używane błotniki do tak starego auta bez rdzy która wychodzi od środka. Jak się okazało też musiałem dokupić wszystkie drzwi bo u mnie pod listwami dolnymi było sporo korozji a jak wiadomo, nie ważne jak dokładnie będzie wykonana naprawa blacharska, rdza zawsze powraca. Na szczescie udalo się kupić drzwi bez rdzy pod listwami. Jak to mówia lepiej dmuchać na zimne. Udało się zrobić jakieś fotki progu. Dostałem też informację, że do wglądu będzie cala fotorelacja z prac blacharsko / lakierniczych
  15. Witam, Udało się dorwać kolejny element układanki, wpadnie lotka na klapę ala RS4, firmy MS DESIGN. Lakiernik będzie zachwycony ? Okazało się, że prawy próg również kwalifikuje się do wymiany, więc zostanie wstawiony nowy próg i polakierowany. Druga strona jest w dobrym stanie, więc zostanie tylko oszlifowana i polakierowana od nowa wraz z wnękami + zabezpieczenie wszystkich profili woskiem. Padła również decyzja o wycięciu przedniej szyby, bo górna uszczelka nie wygląda już estetycznie, no i na pewno uda się dokładniej polarkierować dach i słupki A. Szukam też jakiegoś pasującego do klimatu wnętrza radia 2DIN, ponieważ tunel już od dawna leży i czeka tylko nie mogę znaleźć radia które pasowało by mi do wnętrza a4. Macie może jakieś fajne radio do polecenia?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...