Skocz do zawartości

dabus997m

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O dabus997m

Informacje

  • Imię
    Daniel
  • Miasto
    Brzozów

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1988
  • Silnik
    2.0
  • Kod silnika
    ALT
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia dabus997m

0

Reputacja

  1. Witam Panowie Reduktor AC r01, wtryski AC W03, komputer Q-Next, czujnik ciśnienia i temperatury PS-04. Samochód po przełączeniu na gaz dławi i szarpie. Np. jak ruszam z miejsca to nie reaguje na pedal gazu. Dopiero po chwili załapie. Na ciepłym silniku nie ma problemu. Problem od nowości instalacji. Przepustnica czyszczona, nowe wężyki od przepustnicy, nowy filtr powietrza (mann), nowe świece NGK jednoelektrodowe, cewki sprawne. Dodam, że sporadycznie kontrolka lpg zaczęła piszczeć oraz zniknął jeden pasek poziomu paliwa i przełączyło się na benzynę. Po zgaszeniu samochodu i ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy. Zawsze temu towarzyszyło szarpnięcie silnika. Gazownik mówi że nie pokazuje mu żadnych błędów. 3 raz byłem u niego i nic tylko każe pojeździć na benzynie i patrzeć co będzie. Jest to kłopotliwe ponieważ najczęściej LPG włącza się kiedy stoję na wzniesieniu wyjeżdżając z domu do pracy, aby włączyć się do ruchu. Muszę przygotować i sprzęgło dostaje po ....
  2. Zapobiegawczo mało jeździłem może 10 km. Dzisiaj nabiłem klimatyzację czynnikiem. Na manometrach na wysokim ciśnieniu pokazało około 6-7 bar przy 6 stopniach temp. zewnętrznej. Na niskim ciśnieniu 2-3 zdaje się. Poprzednio na niskim nie osiągało 1 bara. Ciężko mi jest ocenić czy jest lepiej bo na zewnątrz dzisiaj jest zimno więc obiektywnie nie mogę powiedzieć czy ten zabieg coś dał. Dobiorę się do parownika i spróbuję zmierzyć temperaturę.
  3. Garść cennych informacji dziękuję. 1. Jeszcze mam pytanie. Skoro kompresor cały czas pracuje to jak się zatrze to kolo pasowe się zablokuje tak? Bo jest cały czas sprzężone z wirnikiem. W takim wypadku pasek powinien się ślizgać po zablokowanym kole, a to natomiast by oznaczalo lawetę na trasie bo nie da sie jechać samochodem ryzykując zerwanie paska? 2. No tak, o sprzęgle zapomniałem. Moja wina bo jako praktyk warsztatowiec takie rzeczy sprawdzam niejako z automatu. Więc sprawdź czy na pewno wał sprężarki dostaje napęd, czy zawór dostaje napięcie, jakie ciśnienia są w pracującym układzie, strona "gorąca" ( gruby wentyl) powinna mieć koło 12 bar na wolnych obrotach, zimna strona 2-3 bar. Taką informację znalazłem na innym forum dotyczylo a4 b6 dodam że mowa o kompresorze z zaworem typu bypass. A to oznacza że wał sprężarki bez prądu nie dostaje napędu więc jestem skołowany. 3. Mogę spuścić azot zaworem wysokiego i niskiego ciśnienia ale na jego miejsce wskoczy powietrze co jest gorsze azot czy powietrze?
  4. Wiem że się kręci cały czas ale kompresor na mój rozum nie jest obciążony prawda? Jak odpalam klimę z panelu climatronic to widać po obrotach silnika że kompresor sie załącza czyli spręża gaz. Jak jest odłączony to raczej nie bije cisnienia na uklad źle rozumuję? Ponadto jak sie kompresor kręci a nie puszcza gazu w obieg to robi sobie ciśnienie sam od siebie napedzany paskiem?
  5. Kompresor gość odłączył od wtyczki żeby się nie załączył. Dyszę wyciągnie jeżeli naprawienie nieszczelności nie rozwiąże problemu
  6. Dzisiaj byłem u serwisanta miałem nieszczelność na oringu chłodnicy z prawej strony. Kazałem wymienić po obu stronach na wszelki wypadek. Gazu miałem zaledwie 105g. Teraz mam nabity azot i do wtorku czekamy by potwierdzić szczelność. Notabene facet za nabicie 500g czynnika ceni sobie 150zl dość tanio jak na dzisiejsze stawki.
  7. No to moja klima nie osiągała takich temperatur nawet po nabiciu. Obawiam się, że kompresor uwalony. Jutro się okaże.
  8. Bylem u wulkanizatora. Nabil zozonowal i tyle. Po tej akcji zaraz mierzyłem temperatury ze środkowych nawiewów i bylem średnio zadowolony okolo 14-16 stopni. Podejrzewam tez ze układ pomimo sprawdzenia szczelności jest nieszczelny bo teraz jest tylko gorzej. Zauważyłem też jak zgaszę samochód na klimie to przez kilkanaście sekund słychać syczenie pod maską. Dzwoniłem do goscia, który serwisuje klimę i powiedział że cisnienie w dużej mierze zależy od temperatury zewnętrznej. Mam podjechać w piątek ma to pomierzyć
  9. Panowie przeczytałem już chyba każdy wątek odnośnie różnic temperatur w climatroniku. W Maju tego roku oddalem samochód do serwisu klimatyzacji na sprawdzenie szczelności i nabicie czynnikiem. Po odebraniu samochodu kompresor się załącza ale szału nie było z nadmuchu. Po zgaszeniu samochodu było słychać pracę silniczków. Zgodnie z instrukcjami rozebrałem silniczki i wyczyściłem potencjometry. Silniczki przestały fiksować. W vcds nie pokazało żadnego błędu silniczków. Niestety jak włączam klimę na lo lub 18 stopni gdy na zewnątrz jest plus 30 z klimy wali gorącym powietrzem. Po przejechaniu około 15km dopiero letnie powietrze zaczyna dawać z lewej kratki od kierowcy i z lewej strony nawiewu na szybę. Pozostałe nadal walą gorącym powietrzem. Byłem u gościa, który ma komputer z pełnym vagiem na adaptację klapek sprawdzał wszystko 2x. 2x resetowal ustawienie silniczków. Wykazało 0 błędów wszystkie silniczki po kolei pięknie pracowały. W odczytach mówił że każdy silniczek pokazuje prawidłowe wartości. W kompie pokazało mi że mam ciśnienie klimy 6 bar. Co jeszcze może być nie tak? Dodam że najzimniejsze powietrze wali z lewej strony nawiewu na szybę natomiast z prawej letnie. Wizualnie po ściągnięciu schowka i przełączaniu panelem klimy każdy silniczek domyka klapy w pełnym zakresie.
  10. Witam. Jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem A4B6 Alt. Od zakupu usuwam w nim drobne usterki z powodzeniem. Z olejem się uporałem. Udało się zejść z 0.7l na 1000 na 0.4/0.5l na 1000. Dla mnie to już satysfakcjonujace. Mam nadzieję, że wasza życzliwość i fachowa opinia pomoże mi nie znienawidzić ten samochód do końca.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...