Jump to content
0
przemek1259

Szarpanie dławienie na zimnym ...

Recommended Posts

Witam, od pewnego czasu pojawił się problem w mojej B6, jak silnik jest zimny (dopiero co przełączy się na LPG) to podczas ruszania, zmieniania biegów, szarpie, dławi silnik... Jak osiągnie temperaturę 90 stopni to już jest wszystko ok. Na benzynie ten problem nie występuje.

Co jest nie tak i co ewentualnie zmienić?


?

Share this post


Link to post
Share on other sites

przyczyn może być wiele, począwszy od źle ustawionego gazu po nieszczelności w układzie podciśnienia. Wcześniej tego problemu nie było ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

przyczyn może być wiele, począwszy od źle ustawionego gazu po nieszczelności w układzie podciśnienia. Wcześniej tego problemu nie było ?

nie, problem pojawił się w sumie z dnia na dzień. filtry gazu lub świece mogą być przyczyną?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zacznij właśnie od sprawdzenia tych świec i filtrów , chociaż nie wiem czy filtry coś mają do tego. A jeszcze jak byś napisał jaką masz instalacje to było by fajnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zacznij właśnie od sprawdzenia tych świec i filtrów , chociaż nie wiem czy filtry coś mają do tego. A jeszcze jak byś napisał jaką masz instalacje to było by fajnie.

STAG 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

STAG 4

A wtryski i reduktor? :)


Kiedy znajdziemy się na zakręcie...ręczny, gaz i odcięcie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

STAG 4

A wtryski i reduktor? :)

hehe :D nie wiem szczerze musiałbym zobaczyć w papiery. Ale według mnie nic to nie ma do tego, bo na ciepłym jest wszystko ok. Tylko na zimnym wariuje. Sprawdzę jutro świece... Możliwe że się sam rozregulował ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej mało prawdopodobne. No chyba, że coś było grzebane ^^. Możesz sprawdzić te świeczki. Aczkolwiek śmierdzi mi tutaj reduktorem :P.


Kiedy znajdziemy się na zakręcie...ręczny, gaz i odcięcie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej mało prawdopodobne. No chyba, że coś było grzebane ^^. Możesz sprawdzić te świeczki. Aczkolwiek śmierdzi mi tutaj reduktorem :P.

reduktor może dawać takie objawy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak nie opiszesz dokładnie jaką masz instalację i jak długo jest zamontowana w aucie to raczej wszystkie opinie będą wróżbami. Podłączałeś się pod sterowniki ? Co ostatnio robiłeś przy aucie? Im więcej szczegółów tym lepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak nie opiszesz dokładnie jaką masz instalację i jak długo jest zamontowana w aucie to raczej wszystkie opinie będą wróżbami. Podłączałeś się pod sterowniki ? Co ostatnio robiłeś przy aucie? Im więcej szczegółów tym lepiej.

instalacja ma około 1.5 roku. Nic nie robiłem i nigdzie się nie podłączałem, po prostu jeździłem, nic poza tym. No i lałem LPG :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do sprawdzenia czujnik temperatury reduktora,bez podpięcia kompa ciężko cokolwiek powiedzieć


Było: A4 B5 Avant 137 KM i 300 Nm by WWE-TUNING

Jest: E46 320d Touring

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim przypadku trzeba jechać do gazownika, żeby podłączył kompa i zobaczył, co tam się dzieję samemu nic się nie poradzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepnij Vaga i w bloku 033 sprawdz co się dziele z dawką paliwa gdy się przełączy na gaz. Dobrze by było byś najpierw zresetował kompa ECU (wystarczy skasować błędy w sterowniku benzyny nawet gdy ich nie ma) by wyzerować korekty długie w bloku 032 i potem właśnie zrób test co dzieje się z dawką. Z objawów wynika właśnie że silnik w fazie nagrzewania silnika dostaje za duża dawkę paliwa przez co jest zalewany i duszony. Jeżeli szarpie Ci nadal na ciepłym silniku podczas jazdy to najprawdopodobniej masz uszkodzone świece lub jeśli nie one to cewki ale prędzej świece. Jeśli natomiast dzieje się to tylko w fazie nagrzewania silnika to albo wtryski gazowe już się kleją przez co zanim się dobrze nagrzeją to leją paliwem stąd te objawy lub reduktor masz uszkodzony i daje gaz z podciśnieniem przez przepustnicę do dolotu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmień na początek świece. Kiedy wymieniałeś je ostatni raz? Wiesz, że przy gazie 15,000 na komplecie to maks? Ja dla spokoju zmieniam co 10,ooo. To najprostsze rozwiązanie na początek, jeśli przy montazu gazu nie zakładałeś nowych lub przejechałeś ponad 15tys na komplecie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

panowie podpinam się mam taki sam problem jak kolega tyle że u mnie od początku instalacji występował ten problem ! od pierwszego dnia kiedy wyjechałem, gazownik bawił sie ustawiał, nic. przyczepiał się do odmy i przepustnicy, ogarnalem to... problem dalej ten sam, ostatnio slyszalem ze mam za slaby reduktor (ALASKA) no i wtryski mogą być kiepskie (HANA) ktos napisał mi że ALASKA do 2.0 przy 131 KM nie wyrobi. chce to wyeliminować bo problem jest tragicznie uprzykrzający jazde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wrzuć foty z montażu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.directupload.net/file/d/4311/6fa64tr9_jpg.htm

http://www.directupload.net/file/d/4311/9yzhef9b_jpg.htm

http://www.directupload.net/file/d/4311/k2iz5tli_jpg.htm

http://www.directupload.net/file/d/4311/yz5ys2io_jpg.htm

http://www.directupload.net/file/d/4311/6lc5nqnd_jpg.htm


odswieżam !


odświeżam ! znalazłem trochę czasu, zainstalowałem vaga no i przeskanowałem dziada icon_smile.gif
wyskoczyły 2 następujące błędy:

16804 - Rząd cylindrów 1, system katalizatora działanie nieskuteczne. za mała skuteczność Dolna wartość skrajna przekroczona


17698 - Czujnik G83 temperatury płynu chłodzącego (wyjście z chłodnicy) za duża wartość sygnału


(w ostatnim logu wyskoczyły również błędy odnoście zamka centralnego tj. nie odryglowuje drzwi, nie zabezpiecza itp - tego nie licze bo to elektryka która została już zrobiona i wszystko się domyka, ot co błędy zostały)

czy może mieć to wpływ na moje problemy z gazem ? w koncu to czujnik temperatury który wariuje.

nie bede dalej opowiadać swojej amatorszczyzny :D

liczę na drobne podpowiedzi pozdrawiam !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym postawił na klejące się wtryski,reduktor jeżeli jest alaska to go wyrzuć bo jest za słaby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym postawił na klejące się wtryski,reduktor jeżeli jest alaska to go wyrzuć bo jest za słaby.

no mam alaske i juz od nie jednej osoby słyszę że jest to za słaby reduktor który obsłuży maxymalnie silnik 1.6 ..

wtryski hana cold

kurde no ale to gazownik powinien wiedziec ze w tym samochodzie ten reduktor bedzie za slaby i to on ponosi odpowiedzialnosc wiec mysle że powinien mi to trzasnąć na gwarancji jeżeli ta teza się potwierdzi.

narazie skasowałem te błędy i jeżdże na benzynie przez 2 dni. jezeli po nastepnym skanie bledy sie nie pojawią, to wiadomo ze to wina gazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja jestem trzecim w tym temacie ktoremu stag 4 szarpie w fazie nagrzewania, ja to celuje w sterownik, wszystkie opcje już przewertowałem, poczawszy od rozmiaru dysz, wydajnosci parownika, poprzez szczelność podciśnień, cewki, świece, filtry, kazdy z nas ma inne wtryski, parowniki a problem identyczny...

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka


Posiadam wszystkie częsci do a4 b6 w bogatym wyposażeniu 661-995-047

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie tez było szarpanie, owszem 3.0 i inny sterownik ale może i u was to jest, prawdopodobnie to zimny vag , vagi maja swoją metodę rozgrzewania i podczas rozgrzewania jest inna technika wtrysku paliwa, po osiągnięciu ok 70 stopni już przechodzi na normalny tryb pracy i wtedy dławienia znikają, pisze o pb ale na lpg to sie odbija dławieniami , ja to rozwiązałem dając korektę po obrotach na 500 obrotów dałem -10 a na 800 dałem -6 , czyli zubożyłem na niskich obrotach , na których zresztą się nie jeździ i po problemie,

Edited by kt65c453

Diagnostyka VAG, wykonywanie logów, naprawy ,poprawki lpg , klimatronic/ klapki/ zamki itp Będzin 730450852

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie tez było szarpanie, owszem 3.0 i inny sterownik ale może i u was to jest, prawdopodobnie to zimny vag , vagi maja swoją metodę rozgrzewania i podczas rozgrzewania jest inna technika wtrysku paliwa, po osiągnięciu ok 70 stopni już przechodzi na normalny tryb pracy i wtedy dławienia znikają, pisze o pb ale na lpg to sie odbija dławieniami , ja to rozwiązałem dając korektę po obrotach na 500 obrotów dałem -10 a na 800 dałem -6 , czyli zubożyłem na niskich obrotach , na których zresztą się nie jeździ i po problemie,

ja mam jeszcze 2 opcje do sprawdzenia, szczelność dolotu i czyszczenie przepływówki.

po cichu sądzę że to tylko kwestia ustawień. sproboje ustawić takl jak ty ; )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może ci się jeszcze pojawić problem z wolnymi obrotami ale jeśli dławienia znikną to tylko doregulować wolne obroty, niby wolne obroty ustawia się innym parametrem ale u mnie troszkę zgłupiały, a u mnie automat i wolne obroty ustawione w 2 punktach z obciążeniem i bez, ale to już doszlifowanie szczegółów, a dodam że ustawiłem też odciecie dotrysku paliwa na 2 ms ale nie wydaje mi się żeby to miało wpływ ale możecie też spróbować ale to jako ostatnie


Diagnostyka VAG, wykonywanie logów, naprawy ,poprawki lpg , klimatronic/ klapki/ zamki itp Będzin 730450852

Share this post


Link to post
Share on other sites

@TomOskroba, szkoda Twojego zachodu, może rzeczywiście wystarczy zubożyć dawke w tym zakresie obrotów, ja przyznam się że tylko autokalibracje robilem i żadnych korekt nie wprowadzałem

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka


Posiadam wszystkie częsci do a4 b6 w bogatym wyposażeniu 661-995-047

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jeździjcie tylko na auto kalibracji bo pożegnanie się z zaworami uszczelkami pod głowica i Bóg wie co jeszcze, nie znacie się zainwestujcie w strojenie u dobrego gazownika bo inaczej oszczędności wyjdą wam bokiem, a potem rodzą się bajki że gaz niszczy silnik, ale to tylko moja skromna propozycja.

Wysłane za pomocą Commodore C64


Diagnostyka VAG, wykonywanie logów, naprawy ,poprawki lpg , klimatronic/ klapki/ zamki itp Będzin 730450852

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam podobny problem i po zasięgnięciu opinii u różnych źródeł podobno to jednak kwestia klejących wtrysków.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli u kogoś kto wcześniej nie miał a teraz się pojawiło, owszem stawiał bym na wtryski

Dajcie znać czy u was taka metoda jak moja też działa, czy to tylko przypadek w moim aucie, aczkolwiek zasada zaburzenia na dole jest powszechnie przyjęta i praktykowana jak jest zimny vag

Wysłane za pomocą Commodore C64

Edited by kt65c453

Diagnostyka VAG, wykonywanie logów, naprawy ,poprawki lpg , klimatronic/ klapki/ zamki itp Będzin 730450852

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja jestem trzecim w tym temacie ktoremu stag 4 szarpie w fazie nagrzewania, ja to celuje w sterownik, wszystkie opcje już przewertowałem, poczawszy od rozmiaru dysz, wydajnosci parownika, poprzez szczelność podciśnień, cewki, świece, filtry, kazdy z nas ma inne wtryski, parowniki a problem identyczny...

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

To jest kwestia ustawień sterownika gazu tzw. mapowanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

odświeżam temat i mam jedno pytanie, ostatnio jak patrzyłem sobie kilka rzeczy pod maską zauważyłem że wtryski od gazu są zamontowane odrwotnie, nie powinno być że mocuje się je od rozrządu ? numeracja idzie od drugiej strony.

ma to jakiś wpływ ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...