Jump to content

passoro

Pasjonat
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

0

About passoro

Informacje

  • First name
    pass
  • Location
    Wrocław

Car

  • Car model
    A4 B6
  • Car body
    Avant
  • Year of production
    2003
  • Engine
    1.8 T
  • Engine code
    BEX
  • Drive
    quattro
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    PB

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dokładnie, używane auto to loteria bo nie zdejmiemy głowicy przy zakupie, nie rozbierzemy skrzyni. @Marciol załóż szersze opony Powracając nie ma co się szczególnie obawiać napędu jeśli nie wydaję dźwięków, jeśli już głośno buczy skrzynia czy bije wał to będzie wskazywało na ekstremalne zużycie i wiązało się z kosztami. Wszystko z głową
  2. Tak jak napisał @azure nie opłaca się kupować B6 bez Q, miałem okazje przejechać się tym samym modelem bez Q i niestety moje odczucia są na minus, brak trakcji, kierownica przy tej mocy napina muskuły i to że silnik jest na zderzaku w zakrętach bywa kłopotliwe. Posiadam 1.8T BEX w Q sprowadzone ze Szwecji, lista rzeczy które zrobiłem aby jeździć spokojnie, (może to też rozjaśni sytuacje odnośnie kosztów i tego co trzeba i co powinno się zrobić/sprawdzić) - kpl. rozrząd, - pasek klinowy, napinacz, sprzęgiełko alternatora, - kpl. tarcz + klocki (+nadprogramowo jeden zacisk był zatarty), - oleje silnik, skrzynia, dyfr, - płyn chłodzący, hamulcowy i wspomagania, - wszystkie filtry, - czyszczenie smoka (odziwo był czysty), - napinacz łańcucha rozrządu wraz z łańcuchem i uszczelkami (słychać było 1-2 sek grzechotanie - po otwarciu faktycznie wytarte ślizgi ale znośnie) - czujnik temperatury płynu chłodzącego (gdyż miałem rozbieżność w VAGu ~12C) - 4x świece - i kilka dupereli typu wyłamany zatrzask podłokietnika itd itp. Do zrobienia i tak pozostał kpl. wachaczy i gdzie niegdzie są 0,5cm bąbelki rdzy po kamieniach do zaprawek. Do sprawdzenia także kompresja w silniku (u mnie pięknie bo 12,5 praktycznie na każdym cyl) oraz ciśnienie oleju (które także jest lepiej niż powinno być) Co dodałbym do sprawdzania napędu quattro to skręcić kołami na max lub prawie max w jedna i w drugą stronę ruszać i porobić kółka, najlepiej pod stromą górkę, wtedy możemy wsłuchać się w napęd, jeśli pojawią się głuche stuki to może być przegub na wale ale to też nie jest jakaś straszna kwota. Więc jak się podliczy to nie taka tania zabawka i trzeba się liczyć z tym, że jeśli chcemy pojeździć autem z 3-4 lata to trzeba zainwestować bo odkładanie na później może skutkować poważnymi awariami. Auto ma swoje lata i jeśli o nie zadbamy to będzie się odwdzięczać przyjemnością z jazdy i niezawodnością.
  3. @lysy1991 a na starym włączniku działało ? Masz hak ? Jeśli tak to może kwestia przepięcia wtyczki, bynajmniej ja tak miałem że musiałem rozebrać lewy tylny boczek i tam przepiąć aby działało
  4. Jak masz blisko to obejrzyj tego z Lublina natomiast widać, że jakiś amator kwaśnych jabłek przy nim grzebał (brewki, jakieś sprężynki przy zagłówkach[?]) ale jeśli jest technicznie w porządku to te pierdółki można zdjąć, dodatkowo nieoryginalne radio. Z lewej strony z tyłu dokładka zderzaka niespasowana. Drugi z Radomia od handlarza, szczerze wątpię w ten przebieg przy tym motorze i ogólnie w stan techniczny.
  5. Jakby ktoś potrzebował, zaznaczyłem na płytce gdzie ma być plus a gdzie minus dla diód, nie mogłem znaleźć schematu i podczas wymiany te które nie świeciły nie było jak sprawdzić który to który i niestety musiałem wszystkie przylutować jeszcze raz, stąd taki kipisz na płytce i pozrywane pola lutownicze Wrzuciłem na mijania zieloną diodę i w dzień wygląda jak żółta ale wieczorem już bardziej zielona Polecam polecieć z cyną po wszystkich stykach, u mnie trzy rezystory miały solidne zimne luty, że nie było przejścia.
  6. passoro

    Jaki olej do 1.8 T

    Ja używałem w poprzednim samochodzie (A3 8L) z silnikiem 1.8T AGU (150KM) i powiem szczerze, że bardzo dobrze się sprawował, ogólnie chodzi o to, że ten olej działa lepiej w wyższych temperaturach, czyli jak dajesz mu po garach to on wtedy zachowuje filtr olejowy za to na niskich obrotach/spokojnej jeździe jest ciut większe tarcie. Moje zdanie warto wlać jak masz Stage 2 bo strzelam, że masz cięższą nogę
  7. Rozumiem, czyli mogę trafić na studnie bez dna przy 3.0, jak mniemam coś podobnego Ciebie spotkało, miałem tak z A3 ale nie z silnikiem tylko wszystkim innym, zawieszenie, blacharka, plastiki itd. (auto było obite z każdej strony i przy zakupie nie badałem miernikiem, nie sprawdziłem VIN) Czyli szukać 1.8T, zawsze mniejsze koszta napraw wyjdą a co do 3.0 to nawet nie mam nikogo kto mógłby ze mną go sprawdzić przy zakupie. Dzięki raz jeszcze za informacje, jeśli faktycznie udam się po zakup to odezwę się do Ciebie przed
  8. Dziękuje za odpowiedź, Racja odnośnie 3.0, już czytałem forum na temat tych silników, że trzeba dobrze sprawdzić a i rozrząd mało ludzi potrafi ustawić na 0. Wcześniej miałem A3 1.8T AGU, nie powiem, ale głównie interesuje mnie 1.8TQ tylko nie każdy ma dobre wyposażenie i mam dylemat czy kupić tak jak wyżej 3.0 mocno wyposażoną czy 1.8T a np. nawigacje dokupić czy wstawić elektryczne szyby na tył Edit: Jeśli jesteśmy przy 1.8T to jest taka, wygląda ładnie może nie jest na wypasie natomiast są zdjęcia z miernikiem co jest na plus https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-audi-a4-b6-1-8t-bex-quattro-proline-pedantyczny-serwis-ID6BCr3A.html#870d0d29dd
  9. Serwus wszystkim, proszę o informacje dotyczące poniższego ogłoszenia, bardzo dobre wyposażenie, cena także dobra natomiast jest bez opłat więc z 20% trzeba doliczyć. A4 B6 3.0 V6 Quattro Rozmawiałem z właścicielem, sprowadził ją z Niemiec (nie ma innych aut, nie jest handlarzem), ogólnie mówił, że jest w bardzo dobrym stanie, jest rdza w jednym miejscu na klapie bagażnika poniżej wycieraczki. Otrzymałem numer VIN: WAUZZZ8E14A208709 <- jeśli ktoś ma dostęp do odszyfrowania to bardzo bym prosił. Mam do niej jakieś 400km stąd prośba o opinie czy warto. Pozdrawiam Konrad.
  10. Witam wszystkich serdecznie Jestem z Wrocławia, jeździłem A3 8L 1.8T ośka i przymierzam się do zakupu A4 B6/B7 Quattro, uważam, że znajdę u was dużo niezbędnych informacji Pozdrawiam !
×
×
  • Create New...