Skocz do zawartości

matekboss

Pasjonat
  • Postów

    43
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O matekboss

Informacje

  • Imię
    Mateusz
  • Miasto
    100lica

Auto

  • Model
    A5
  • Nadwozie
    Sportback
  • Rok produkcji
    2014
  • Silnik
    2.0 TFSI
  • Kod silnika
    CNCD
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Oj tu nie ma jednoznacznej odpowiedzi bo czynników jest wiele, jaki olej, jak często zmieniany, czy sam olej nie był przegrzewany nadmiernie, czy był używany start/stop ponieważ siła działająca podczas rozruchu najbardziej daje się we znaki rozrządowi i dwumasie. Obserwując doświadczenia innych użytkowników i różnych marek to jednym ten sam model silnika przejeżdża pół bańki na fabrycznym łańcuchu a innej osobie strzeli po 100 tys. W TFSI 3gen z plastikową misą olejową z poprawionymi napinaczami, ślizgami i zmienionymi ogniwami łańcucha można te 200 tys. uznać jako pewnik. Nic jednak nie zastąpi prewencji i czasami trzeba tego silnika posłuchać szczególnie na zimnym czy nie szura o obudowę, co drugą lub trzecią wymianę oleju zajrzeć w okienko na napinaczu ile ząbków zostało, w VCDS wejść w adaptację rozrządu i sprawdzić czy mieszczą się w zakresie. Co do kosztów w zależności od użytego producenta części to tak okolice do 5 tys. zł, ale to już w zależności od tego u kogo będziesz robić i kto jak się ceni za robotę.
  2. Spróbuj z drugą osobą i w trakcie odblokowywania bujać samochodem do przodu i do tyłu, blokada to nic innego jak zapadka która wchodzi w koronkę i może stoi na zębie pod naporem. Jeżeli awaryjne odblokowanie nie pomoże to chyba tylko zostaje rozpięcie półosi i wału.
  3. Zwłoka przy ruszaniu jeżeli nikt wcześniej nie dotykał skrzyni i nie skopał adaptacji najczęściej jest objawem zużytych tarczek ciernych. Na początku jest problem z podjazdem pod wzniesie, następnie w stanie agonalnym będzie problem z ruszeniem z pod świateł bez dodania ostro gazu. Rzadko ale zdarza się i raczej tylko w mocniejszych silnikach po programie lub gdy auto jeździło w ciężkich warunkach mocno dociążone może uszkodzić się planetarka na koszu sprzęgłowym, ale to widać od razu po rozebraniu kosza.
  4. 1.8 i 2.0 TFSI na pasku występowały tylko w I generacji z połowy lat 2000, potem tylko łańcuch.
  5. Po specyfikacji wychodzi Castrol Transmax Manual V 75W-80, 5 litrów. Dla świętego spokoju zmień olej w tylnym moście Castrol Transmax Axle Long Life 75W-90, litrówka wystarczy.
  6. Tak, przy około +-2.5 do 3 trzeba już umawiać się na wymianę, bo o ile do tych 2 stopni łańcuch rozciąga się wolno i w miarę równomiernie to potem jak zużycie postępuje to kwestia kilkunastu tysięcy km i może już przeskoczyć więc lepiej tematu nie odkładać. Sprawdza się na rozgrzanym i najlepiej dokonać podwójnego sprawdzenia VCDS i napinacz, przy czym trzeba korek dobrze uszczelnić bo po sprawdzeniu lubi z niego ciec olej gdy włoży się go tak na sucho.
  7. Ja uważam że tu jest za dużo kitu nawalone. Zobacz jak na fabrycznym łączeniu wygląda, masa lekko wystaje a u Ciebie wygląda to jak wygląda... Nie bez powodu od środka na rancie obudowy jest rowek, wiadomo człowiek nie nałoży z taką precyzją jak robot ale w tym przypadku jak mawiają anglosasi "less is more".
  8. W takim razie zrób samą adaptację bo nowy soft zdejmie modyfikacje. Adaptacja i aktualizacja to zupełnie inne rzeczy.Sama adaptacja nie rusza bloków odpowiedzialnych za punkty zmiany biegów.
  9. W Twoim przypadku adaptacja jest obligatoryjna bo było wykonane dużo prac, od tego bym zaczął dalszą diagnozę, ale wydaje mi się że na tym się zakończy.Generalnie są tutoriale na YT jak robić adaptację VCDSem, ale nigdy nie podchodziłem do piłki bo nie miałem samochodu na testy żeby się bezkarnie pobawić, poza tym mam dostęp do Odisa więc sprawa była prosta. Takie "puknięcie w zderzak" przy zatrzymaniu często jest spowodowane starym softem, aktualizacja często pomaga na tę przypadłość. Na 100% jest w okolicach Pruszkowa zakład co zajmuje się grupą VAG i mają ODIS.
  10. Do 0CK wchodzi niecałe 4 litry bodajże. Łatwo sprawdzić z podnośnika, z boku jest korek z kapilarą w korpusie skrzyni, jak się go odkręci powinien kapać olej. Jeżeli podczas agresywnej jazdy jest lepiej to pewnie wina elektrozaworu odpowiedzialnego za tę przesuwkę z 4 na 3. Tam są 4 zawory i każdy manipuluje przesuwkami góra-dół zapinając poszczególne kombinacje kół zębatych na choince. Pojeździj trochę, może jak dostanie świeżego oleju to go przegoni, jeśli jednak efekt będzie się nasilał to lepiej zapobiegawczo zajrzeć do skrzyni bo tam są duże ciśnienia, te przesuwki to zapinają bieg w milisekundach i jak będzie się blokować jeszcze bardziej to może bardzo jej zaszkodzić.
  11. Objawy pojawiły się po serwisie jak rozumiem ? Ogólnie na starych nastawach jak wymienili ci sprzęgło skrzynia powinna być bardzo nerwista i bardzo twardo zmieniać biegi bo zaadoptowała się do zużytych tarcz i nagle dostała grubsze. VCDSa nie polecam bo adaptacja zaworów jest żmudna i można coś przeoczyć bo każdy krok trzeba robić na piechotę, do skrzyni raczej tylko ODIS.
  12. Do pełni szczęścia wypadałoby wymienić olej w części przekładniowej, jeśli to zostało zrobione to w porządku. Pojeździj, powachluj biegami w manualu i sporcie. Może któryś nastawnik w pozycjonerze się przycina albo przesuwka z 4 na 3 się przyblokowuje. Jak szarpanie z czasem się nasili na tych biegach to prawdopodobnie siada pozycjoner, bo przy wywalonym sprzęgle miałbyś kopnięcie w nery na każdym biegu albo na parzystych/nieparzystych. Ogólnie w tych 0CK/0CL poprawili błędy z 0B5 a przy okazji stworzyli nowe 😕 Np w wersji 4x4 olej w części mechanicznej nim dojdzie do torsena mija nawet minuta, a w tym czasie koła zębate są smarowane tylko tym co nie spłynęło po postoju.
  13. Czy zostały wymienione filtry na samej mechatronice ? Adaptacja po wymianie oleju jest wskazana, VCDSem da rade, ale żmudnie to idzie bo trzeba każdy zawór adaptować oddzielnie (przynajmniej w mojej wersji tak jest). ODIS radzi sobie z tym tematem bezsprzecznie lepiej, zaczął bym od tego. Sprawdź czy szarpanie występuje na sporcie, manualu we wszystkich trybach drive select.
  14. Raczej albo zapowietrzona nagrzewnica albo padła pompka która jest przed nagrzewnicą na podszybiu.
  15. Nie wróżę od razu awarii, ale jeśli po wykonaniu adaptacji problem z ruszaniem pod górę będzie nadal występował to jest już początek zużycia tarczek sprzęgła. Po prostu na wzniesieniu trzeba większej siły a tarcze już nie spinają.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...