-
Postów
98 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
2O matekboss

Informacje
-
Imię
Mateusz
-
Miasto
100lica
Auto
-
Model
A5
-
Nadwozie
Sportback
-
Rok produkcji
2014
-
Silnik
2.0 TFSI
-
Kod silnika
CNCD
-
Napęd
quattro
-
Skrzynia
S-Tronic
-
Paliwo
PB
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Zmiana punktów przełączania biegów w skrzyni 0ck(dl382) w Audi A4 B9
matekboss odpowiedział(a) na Chrupek007 temat w Łódzkie
Jeżeli masz 0CK II Gen to może się nie czytać, przynajmniej wg mojej ostatniej wiedzy, może coś wyszło nowego. -
Zgadza się, tam był jeszcze jakiś kod silnika ale żeby się z tego nie doktoryzować to generalnie wszystkie B8 z USA mają silnik Gen2, a w europejskich kładli Gen3 od bodajże 03/2013.
-
Ten konkretny pomiar był wykonany na zimnym czy rozgrzanym silniku?
-
Jest też gen3 CNCE 230KM, Gen2 224KM to CPMA ale mniejsza o większość. Generalnie różnicę widać na pierwszy rzut oka, z przodu silnika gen3 ma dwa czarne magnesy od zmiennych faz, gen 2 ma jeden. Sama pokrywa silnika w gen 3 jest taka jajkowata bardziej nowoczesna bym rzekł w gen2 jest taka prostokątna no i gen3 ma wkład oleju a gen2 metalową puchę. Wlew oleju w gen3 jest w lewym dolnym rogu, w gen2 bodajże bardziej na środku. Gen3 ma plastikową misę olejową.
-
Wybierasz user defined mode i musisz odznaczyć wszystkie ptaszki przy pozycjach gdzie jest nazwa Bose i BO.
-
Żeglowanie i wysprzęglanie po odjęciu gazu w Audi A4 B9 2.0 TDI
matekboss odpowiedział(a) na matekboss temat w Audi A4 B9
Przede wszystkim hamowanie silnikiem zmniejsza zużycie hamulców i sprzęgła a co najważniejsze bardzo fajnie spada EGT. -
Jaki olej do silnika 2.0 TDI DTPA w Audi A4 B9?
matekboss odpowiedział(a) na michael130 temat w 2.0TDI
Takich porównań na necie jest tysiące jak nie setki i mit został już dawno obalony. Jeśli mówimy o oficjalnej dystrybucji a nie z jakiegoś alledrogo od sprzedawcy o nicku allegrowicz47329476298347 to takim koncernom wizerunkowo nie opyla się robić takich machlojek. Poza tym ile to ja już się nasłuchałem jak to na zachodzie i pszczoły większe itd. -
Przy takim przebiegu powiedziałbym że są wybitne, chciałbym mieć takie korekty we współczesnym kopciu przy 200 tys.
-
Jaki olej do silnika 2.0 TDI DTPA w Audi A4 B9?
matekboss odpowiedział(a) na michael130 temat w 2.0TDI
Nie umniejszam jakości Motula, olej jak każdy inny. Lepiej lać Motula co 10 tys. niż latać 20-30 tys.km na Ravenolu czy tam innym Amsoilu. Z mojej strony diss idzie na takie marki jak Liqui Moly gdzie za półsyntetyk karzą sobie płacić jak za świetny pełny syntetyk, ale do brzegu. Jeśli mówimy o Motulu 8100 X-Clean+ 5W30 to jest skomponowany w oparciu o bazę HC z II i III grupy z niewielkim dodatkiem uszlachetniaczy syntetycznych. Technologia o której mówisz czyli GTL jest opracowana i opatentowana przez Shell i chyba ktoś z Exxon maczał w tym palce albo się dogadali na górze bo również w olejach Mobil 1 ta baza występuje. Zasadniczo nie można jej przypisać ani do grupy III ani IV, bo nie wytwarza się jej z ropy naftowej tylko z gazu ziemnego, a jednocześnie nie spełnia wytycznych grupy IV. Osobiście uważam że oleje na bazie GTL są spoko, ponieważ dzięki wytwarzaniu z gazu są pozbawione śmieci które występują w ropie a przy okazji są atrakcyjne cenowo bo plasują się gdzieś pomiędzy tymi sztandarowymi półsyntetykami jak Valvoline, Motul a droższymi syntetykami jak Ravenol, Millers i spółka. -
Rób tak jak jest opisane w komunikacie. Najlepiej po jeździe gasisz silnik, czekasz te kilka minut(optymalnie wg mnie to około 5) odpalasz zapłon i sprawdzasz. Wtedy co opisujesz akurat trafiłeś na moment w którym czujnik odczytał poziom, bo on nie robi tego na żywo, czujnik sprawdza w jakichś interwałach czasowych/kilometrowych lub jak otworzysz maskę. Poziom mocznika można sprawdzić bodajże po kilku minutach od rozruchu.
-
Jaki olej do silnika 2.0 TDI DTPA w Audi A4 B9?
matekboss odpowiedział(a) na michael130 temat w 2.0TDI
Dobrze że użyłeś słowa niby, bo Motul 8100 X-clean fullsyntetykiem nie jest. Zdradzę lifehacka, jest szansa że pewnie go znacie, ale jeśli szukacie oleju i zastanawiacie się czy olej który chcecie kupić to syntetyk czy półsyntetyk to wchodźcie na niemieckie strony tych producentów i tam pobieracie kartę informacyjną. Niemieckie prawo jest najbardziej restrykcyjne w UE pod tym względem i to co u nas jest full syntetykiem tam jest opisane jako technologia syntetyczna czyli baza mineralna z niewielkim dodatkiem frakcji syntetycznej. Nad Wisłą zresztą jak i reszcie Europy wystarczy żeby przypiąć plakietkę pełnego syntetyka. -
Jaki olej do silnika 2.0 TDI DTPA w Audi A4 B9?
matekboss odpowiedział(a) na michael130 temat w 2.0TDI
Wiem bo dawno temu też należałem do tej sekty, ale całe szczęście profesorowie na polibudzie wyciągnęli mnie z jej szponów. -
Jaki olej do silnika 2.0 TDI DTPA w Audi A4 B9?
matekboss odpowiedział(a) na michael130 temat w 2.0TDI
No nie wiem czy półsyntetyk na bazie hydrokraku z homeopatyczną ilością dodatków przeciwzużyciowych za prawie 2x więcej hajsu jest lepszy. Nie chcę tu być panem marudą i niszczycielem uśmiechów dzieci, ale patrząc na wyniki badań laboratoryjnych w moim silniku prędzej zawita nasz rodzimy Orlen Oil niż ten produkt zza Odry. -
Brak możliwości kodowania VCDS w Audi A4 B9 2024
matekboss odpowiedział(a) na jawoks temat w Audi A4 B9
Po prostu UE zagrało va banque wprowadzając wyższe normy spalin i skomplikowanie jednostek napędowych żeby wykosić producentów z republik bananowych, a teraz te same republiki mówią sprawdzam. Kupcie piwko i popcorn bo najbliższe lata będą bardzo ciekawe, pytanie tylko dla kogo... -
Żeglowanie i wysprzęglanie po odjęciu gazu w Audi A4 B9 2.0 TDI
matekboss odpowiedział(a) na matekboss temat w Audi A4 B9
Pojeździłem, sprawdziłem i najśmieszniejsze że te opcje muszą być włączone.