-
Postów
94 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
2O matekboss

Informacje
-
Imię
Mateusz
-
Miasto
100lica
Auto
-
Model
A5
-
Nadwozie
Sportback
-
Rok produkcji
2014
-
Silnik
2.0 TFSI
-
Kod silnika
CNCD
-
Napęd
quattro
-
Skrzynia
S-Tronic
-
Paliwo
PB
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Żeglowanie i wysprzęglanie po odjęciu gazu w Audi A4 B9 2.0 TDI
matekboss odpowiedział(a) na matekboss temat w Audi A4 B9
Przede wszystkim hamowanie silnikiem zmniejsza zużycie hamulców i sprzęgła a co najważniejsze bardzo fajnie spada EGT. -
Jaki olej do silnika 2.0 TDI DTPA w Audi A4 B9?
matekboss odpowiedział(a) na michael130 temat w 2.0TDI
Takich porównań na necie jest tysiące jak nie setki i mit został już dawno obalony. Jeśli mówimy o oficjalnej dystrybucji a nie z jakiegoś alledrogo od sprzedawcy o nicku allegrowicz47329476298347 to takim koncernom wizerunkowo nie opyla się robić takich machlojek. Poza tym ile to ja już się nasłuchałem jak to na zachodzie i pszczoły większe itd. -
Przy takim przebiegu powiedziałbym że są wybitne, chciałbym mieć takie korekty we współczesnym kopciu przy 200 tys.
-
Jaki olej do silnika 2.0 TDI DTPA w Audi A4 B9?
matekboss odpowiedział(a) na michael130 temat w 2.0TDI
Nie umniejszam jakości Motula, olej jak każdy inny. Lepiej lać Motula co 10 tys. niż latać 20-30 tys.km na Ravenolu czy tam innym Amsoilu. Z mojej strony diss idzie na takie marki jak Liqui Moly gdzie za półsyntetyk karzą sobie płacić jak za świetny pełny syntetyk, ale do brzegu. Jeśli mówimy o Motulu 8100 X-Clean+ 5W30 to jest skomponowany w oparciu o bazę HC z II i III grupy z niewielkim dodatkiem uszlachetniaczy syntetycznych. Technologia o której mówisz czyli GTL jest opracowana i opatentowana przez Shell i chyba ktoś z Exxon maczał w tym palce albo się dogadali na górze bo również w olejach Mobil 1 ta baza występuje. Zasadniczo nie można jej przypisać ani do grupy III ani IV, bo nie wytwarza się jej z ropy naftowej tylko z gazu ziemnego, a jednocześnie nie spełnia wytycznych grupy IV. Osobiście uważam że oleje na bazie GTL są spoko, ponieważ dzięki wytwarzaniu z gazu są pozbawione śmieci które występują w ropie a przy okazji są atrakcyjne cenowo bo plasują się gdzieś pomiędzy tymi sztandarowymi półsyntetykami jak Valvoline, Motul a droższymi syntetykami jak Ravenol, Millers i spółka. -
Rób tak jak jest opisane w komunikacie. Najlepiej po jeździe gasisz silnik, czekasz te kilka minut(optymalnie wg mnie to około 5) odpalasz zapłon i sprawdzasz. Wtedy co opisujesz akurat trafiłeś na moment w którym czujnik odczytał poziom, bo on nie robi tego na żywo, czujnik sprawdza w jakichś interwałach czasowych/kilometrowych lub jak otworzysz maskę. Poziom mocznika można sprawdzić bodajże po kilku minutach od rozruchu.
-
Jaki olej do silnika 2.0 TDI DTPA w Audi A4 B9?
matekboss odpowiedział(a) na michael130 temat w 2.0TDI
Dobrze że użyłeś słowa niby, bo Motul 8100 X-clean fullsyntetykiem nie jest. Zdradzę lifehacka, jest szansa że pewnie go znacie, ale jeśli szukacie oleju i zastanawiacie się czy olej który chcecie kupić to syntetyk czy półsyntetyk to wchodźcie na niemieckie strony tych producentów i tam pobieracie kartę informacyjną. Niemieckie prawo jest najbardziej restrykcyjne w UE pod tym względem i to co u nas jest full syntetykiem tam jest opisane jako technologia syntetyczna czyli baza mineralna z niewielkim dodatkiem frakcji syntetycznej. Nad Wisłą zresztą jak i reszcie Europy wystarczy żeby przypiąć plakietkę pełnego syntetyka. -
Jaki olej do silnika 2.0 TDI DTPA w Audi A4 B9?
matekboss odpowiedział(a) na michael130 temat w 2.0TDI
Wiem bo dawno temu też należałem do tej sekty, ale całe szczęście profesorowie na polibudzie wyciągnęli mnie z jej szponów. -
Jaki olej do silnika 2.0 TDI DTPA w Audi A4 B9?
matekboss odpowiedział(a) na michael130 temat w 2.0TDI
No nie wiem czy półsyntetyk na bazie hydrokraku z homeopatyczną ilością dodatków przeciwzużyciowych za prawie 2x więcej hajsu jest lepszy. Nie chcę tu być panem marudą i niszczycielem uśmiechów dzieci, ale patrząc na wyniki badań laboratoryjnych w moim silniku prędzej zawita nasz rodzimy Orlen Oil niż ten produkt zza Odry. -
Brak możliwości kodowania VCDS w Audi A4 B9 2024
matekboss odpowiedział(a) na jawoks temat w Audi A4 B9
Po prostu UE zagrało va banque wprowadzając wyższe normy spalin i skomplikowanie jednostek napędowych żeby wykosić producentów z republik bananowych, a teraz te same republiki mówią sprawdzam. Kupcie piwko i popcorn bo najbliższe lata będą bardzo ciekawe, pytanie tylko dla kogo... -
Żeglowanie i wysprzęglanie po odjęciu gazu w Audi A4 B9 2.0 TDI
matekboss odpowiedział(a) na matekboss temat w Audi A4 B9
Pojeździłem, sprawdziłem i najśmieszniejsze że te opcje muszą być włączone. -
Żeglowanie i wysprzęglanie po odjęciu gazu w Audi A4 B9 2.0 TDI
matekboss opublikował(a) temat w Audi A4 B9
Witajcie. Jak można wyłączyć te ekotryby w silniku DTPA 204KM? Nie zależnie od wybranego trybu jazdy po odjęciu gazu albo wyłącza silnik albo wysprzęgla skrzynię, a chcę żeby po odjęciu gazu samochód klasycznie hamował silnikiem. Po przejściu w dynamic jedynie w trybie skrzyni Sport tak się da, ale wtedy auto jest dosyć narwiste, a to jest średnio potrzebne na nudnej trasie. Przewertowałem całe MENU i da się wyłączyć wszystko prócz tych ekowspomagaczy. -
Brak możliwości kodowania VCDS w Audi A4 B9 2024
matekboss odpowiedział(a) na jawoks temat w Audi A4 B9
Tak, ale koncerny przytakiwały na te absurdy i dokręcanie śruby UE, bo wiedzieli że mają furtkę w postaci przygotowanych modyfikacji oprogramowania, więc stwierdzili niech tam sobie Bruksela gada co chce a my i tak swoje zrobimy, zamiast wtedy stanąć okoniem i przeforsować odwleczenie w czasie tych regulacji. Drugą bardzo zastanawiającą sprawą jest to że wszystko akurat wyszło w USA gdzie na te regulacje środowiskowe patrzą trochę przez palce. Tak jakby UE chciała zrobić monopol na montowanie europejskich silników w amerykańskich autach sprzedawanych tutaj w których ich V6 i V8 teoretycznie nie spełniały norm i stąd powstały takie potworki typu Mustang z silnikiem Focusa, ktoś się za oceanem wkurzył i stwierdził że jeśli nasze silniki wam śmierdzą to pa tera. -
Brak możliwości kodowania VCDS w Audi A4 B9 2024
matekboss odpowiedział(a) na jawoks temat w Audi A4 B9
W zasadzie to mi kompletnie wisi i powiewa kto to wymyślił, czy to było UE czy DE czy Watykan. Efekt jest taki że pod płaszczykiem regulacji koncerny zrobiły sobie kolejne źródło dochodu. Chce Pan sobie dokodować tempomat? Oj przykro nam, trzeba było pomyśleć przy zakupie auta, teraz musi Pan zapłacić 5x więcej, do widzenia. Zresztą sami są sobie winni, czytałem zeznania dyrektora VW ds. rozwoju który pracował w trakcie afery dieselgate i na końcu fabryki jak auto zjeżdżało z taśmy przejmował je zaufany pracownik, podpinał wtyczkę do OBD i pompował nowe oprogramowanie przygotowane pod konkretny rynek docelowy. Więc nic dziwnego że UE to ukróciła bo nie lubi jak jej się gra na nosie Też bym się zdenerwował. -
Brak możliwości kodowania VCDS w Audi A4 B9 2024
matekboss odpowiedział(a) na jawoks temat w Audi A4 B9
Gdyby było tak jak mówisz to byłaby określona metoda na weryfikację czy nie jesteś jakimś złoczyńcą w czarnym kapturze, a tu dajesz na tacę i łaskawy pan z niemiec daje ci pobawić się swoim samochodem. No to jak to nazwiemy? Pro bono raczej nie. -
Brak możliwości kodowania VCDS w Audi A4 B9 2024
matekboss odpowiedział(a) na jawoks temat w Audi A4 B9
Opcja kodowania jest, ale jak dasz pieniążek dla biednego VW.