Skocz do zawartości

matekboss

Pasjonat
  • Postów

    77
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O matekboss

Informacje

  • Imię
    Mateusz
  • Miasto
    100lica

Auto

  • Model
    A5
  • Nadwozie
    Sportback
  • Rok produkcji
    2014
  • Silnik
    2.0 TFSI
  • Kod silnika
    CNCD
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. matekboss

    Adblue w Audi A4 B8

    To samo, po myślniku w normach ISO podaje się metodykę badania. Adblue musi mieć 32,5% mocznika i tyle.
  2. Zacząłbym od najtańszej rzeczy czyli sprawdzić czy piny we wtyczce która wchodzi do skrzyni nie jest zaśniedziała i czy jest sucha. Jeśli tam będzie ok to obawiam się że problem będzie z pozycjonerem który mówi pa pa, a to już robota z kategorii tych grubszych.
  3. Jeżeli czujesz szarpnięcia przy zmianie na niskich obrotach do 2 tys. w szczególności biegi 1-2-3, a jak przeciągniesz do 4-5 tys. i nie szarpie to winowajcą na 99% jest ten zawór który zaznaczyłem. Tam w środku jest tulejka która się przyciera i na niskim wydatku pompy czyli właśnie dojeżdżanie do świateł, ecodriving ten zawór się przyblokowuje a jak mocniej staniesz na gazie, pompa buduje większe ciśnienie i mocniej napiera na ten zaworek. Wgraj też najnowszego softa, z tego co zauważyłem wygładza pracę tej skrzyni. Zresztą każdy DSG lekko szarpnie bo taka jest konstrukcja tych skrzyń, ważne żeby to nie było szarpnięcie że aż drobniaki w podłokietniku podskakują.
  4. Ale poza historiami przy zatrzymywaniu się skrzynia zmienia biegi płynnie?
  5. To jest właśnie jeden z częściej popełnianych błędów, czasami się wręcz zastanawiam czy wypuszczenie przez BorgWarner tego zestawu naprawczego to nie był taki prztyczek w nos dla nas, bo już legendy krążą o tych kolorowych wiązkach że takie lepsze i w ogóle, a prawda jest taka że one się niczym nie różnią od tych poprzednich tylko tyle ze są nowe, ale mniejsza o to. Do zestawu również nie wiedzieć czemu nie dołączony jest bardzo waży elektrozawór ukazany na zdjęciu. Jest to zawór od modulacji ciśnienia i też bardzo często potrafi płatać figle. Zawsze warto rozpołowić mechatronikę i bardzo często na płycie separacyjnej od przegrzania tworzy się przetoka na jednym łączeniu również ukazanej na zdjęciu. Dodatkowo w środku mechatroniki są okrągłe filterki siatkowe które zapychają się właśnie uszczelką z płyty separacyjnej bo zrobiona jest z takiego alla filcu. A to że skrzynia po adaptacji działa dobrze a za chwilę przestaje to właśnie wina tych małych elementów które zebrane w całość powodują takie problemy, bo gdzieś te ciśnienie albo się blokuje albo ucieka. Sam zestaw naprawczy pomaga w 95% przypadków, Ty wyciągnąłeś krótszą słomkę i trafiłeś do 5% elity, shit happens.
  6. Teraz pytanie za 100 pkt., czy do mechatroniki był zakładany tylko ten duży zestaw naprawczy czy była rozbierana i regenerowana w jakimś zakładzie i sprawdzana na hydrateście ?
  7. A jakie są objawy? Czy po prostu patrzysz logi?
  8. Z ciekawości zapytam, poszło po OBD czy jednak na stole?
  9. Generalnie trzeba się trzymać świętej biblii czyli warunków gwarancji, w których jest wszystko napisane które przeglądy są obligatoryjne żeby zachować gwarancję oraz co można a czego nie. Coraz więcej warsztatów ma możliwość wpisywania przeglądów do bazy VW i normalnie figurują w elektronicznej książce serwisowej Audi. Poza tym nie podpadajmy w paranoje, bo jeśli nawet wymieniłeś olej u Pana Zdzisia pod blokiem, a potem padnie Ci wtryskiwacz albo zgaśnie lampa LED to tu nie ma powiązania i jeśli ASO będzie szczekać że auto nieprawidłowo serwisowane bla bla bla to przeciętny prawnik załatwia temat jednym pismem góra dwoma. Przypadków że ktoś np. sobie zmienił olej poza ASO a potem odmówili mu gwarancji to nie słyszałem, poza tym i tak jak silnik wytknie girę to zawsze pobierają próbkę oleju do badań, więc jeśli zamiast 0W30 wlane było 15W50 to to wyjdzie, ale to już naprawdę dyskusja akademicka nad skrajnymi przypadkami.
  10. Na rynku chińskim do bodajże końca 2023 roku można było zamawiać Passata z silnikiem VR6
  11. Rób swapa
  12. No widzisz, teraz wyobraź sobie że masz skrzynie 0CK/L wracasz z ASO i szukasz warsztatu który zmieni Ci filtry🙃 No nie da się zrobić żartu z żartu, o ile w ogóle jesteś tego świadomy bo 95% ludzi tego nie wie. Co do 8HP to już coraz więcej zakładów ma urządzenie do wymiany dynamicznej i sama obsługa nie wymaga takiego nakładu pracy jak przy S-tronicach gdzie trzeba zrzucać mechatronikę. Szkoda tylko że przy dynamicznej wymianie sporo oleju idzie niepotrzebnie w "kanał" no ale life is life.
  13. Faktycznie może lekko przesadziłem z tymi wielkimi fachowcami z ASO, ale wpienia mnie że po prostu z ludzkiej przyzwoitości nie puściłbym auta naprawionego w 70% mając tego świadomość bo części są od ręki itd. Niedługo to będą wciskać ludziom kit że oleju to się w ogóle nie zmienia tylko dolewa, taka nowa procedura. Mieli problem z poborem oleju to cyk norma 1l/1000km i elo, nawet ludzie którzy swoją wiedzę o motoryzacji oceniali w skali 1-10 na -2 twierdzili że to bardzo duży pobór.
  14. Po 1500 km pierwszy raz potem co 10,12. Może mamy różne doświadczenia jeśli chodzi o ASO, nie wiem jaki jest poziom wiedzy pracowników w Poznaniu albo Szczecinie tudzież Krakowie, ale w mojej okolicy na flance wschodniej mistrz serwisu kontaktuje się z bardzo ogarniętym "prywaciarzem" mechanikiem z grupy VW i pyta się jak to naprawić bo siedzą już kilka godzin i nie mogą dojść co i jak, a on im daje rozwiązanie w 15 minut, nie mówię że to źle bo sam bardzo często wiszę na telefonie z tymże człowiekiem i w końcu słyszę w słuchawce: "daj mi tego głąba". Co do tych nieszczęsnych filtrów w skrzyniach rozmawiamy tu o autach za grube setki tysiące zł a nie jakiejś Dacii albo innym BYD, serwis sam powinien wyjść na przeciw i dać wybór klientowi zmieniać czy nie, bo jeśli potrafią zmienić UPG to wymiana tych filtrów jest co najmniej śmieszną robotą.
  15. Dyrektywa unijna GVO znosi monopol ASO na przeglądy gwarancyjne. Czynności serwisowe muszą być wykonane zgodnie z procedurami producenta na oryginalnych częściach, ale tutaj ustawodawcy również zastosowali okienko bo można np filtr oleju zastosować Mahle albo Mann, ale lepiej nie kusić i zostać na czas gwarancji przy częściach ORI. Chyba już w 10 autach zmieniałem olej po docierce i dwa razy same filtry na mechatronice w stronicu bo wielcy fachowcy w ASO boją się 11 śrubek odkręcić. Co do późniejszych wizyt tych aut w ASO czy to na przeglądy okresowe czy na jakieś doraźne naprawy gwarancyjne to mechanicy mieli to albo totalnie w pompie albo sami chwalili że dobrze że po 1000 km zlało się ten brokat.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...