-
Postów
104 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
2O matekboss

Informacje
-
Imię
Mateusz
-
Miasto
100lica
Auto
-
Model
A5
-
Nadwozie
Sportback
-
Rok produkcji
2014
-
Silnik
2.0 TFSI
-
Kod silnika
CNCD
-
Napęd
quattro
-
Skrzynia
S-Tronic
-
Paliwo
PB
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
matekboss obserwuje zawartość Korekty na wtryskiwaczach w Audi A4 B5 1.9 TDI AHU , Luzy na półosi w Audi A4 B8 , Multitronic w A4 B8 nie może przejść adaptacji i 5 innych
-
To jest raczej suma wielu wypadkowych. W poliftach jak przedmówca napisał wsadzili kulkowe łożyska które przenoszą mniejsze obciążenia. Dochodzi do tego zużycie całego mechanizmu skrzyni, tu kilka setek tam kilka i na końcu półosi bedzie to już wyczuwalne. Właśnie częściej w poliftach spotykam się z wywalonym łożyskiem na prawej flanszy niż lewej co było zmorą manuali i przedliftowych stroniców. Dostęp jest w miarę tylko trzeba zwalić osłony termiczne i rozpórkę pod skrzynią biegów, plus dłuuuga przedłużka i dyfer jest nasz. Podobno ktoś widział łożyska SNR i Timken w tym rozmiarze ale mi się to nie udało a obleciałem 5 hurtowni które dysponują praktycznie każdym łożyskiem na rynku. Na pocieszenie dodam że mnie też to czeka bo przy ostatnim przeglądzie zawieszenia zauważyłem niewielki wyciek z uszczelniacza na prawej stronie więc już pojawił się luz który powoli wybija uszczelniacz i podszczywa olejem.
-
Multitronic w A4 B8 nie może przejść adaptacji
matekboss odpowiedział(a) na slawek_wkc temat w Audi A4 B8
Jeśli tarczki są zużyte adaptacja pomaga na kilkadziesiąt kilometrów i potem wraca do pierwotnego stanu albo w ogóle nie chce przejść adaptacji. W multitronicu jeśli nie masz pojęcia co robisz to gorąco odradzam zerowania nastawów skrzyni bo często kończy się to unieruchomieniem auta lub skrzynia wbija D jakby tramwaj wjechał w zderzak i auto wyrywa do przodu nawet na hamulcu, po resecie w sterowniku mogą wysypać się wszystkie ciśnienia i jest kombinacja alpejska żeby auto zaczęło normalnie jechać. Szanowni posiadacze Multitroniców, zrozumcie że w Waszych skrzyniach są tarczki sprzęgłowe które się zużywają tak samo jak w manualu i Stronicu i to one są przyczyną większości problemów z ruszaniem i poszarpywaniem szczególnie przy zmianie D-R, a przynajmniej od tego zaczyna się diagnozę jeśli dochodzi do takich historii. Plus niepewna historia serwisowania przez poprzedniego właściciela, a mam swoją teorię póki co podpartą kilkoma przykładami, że Multitronic jest o wiele bardziej wrażliwy na jakość oleju niż DSG i przeciąganie serwisu olejowego powoduje szybsze zużycie bieżni a to serce skrzyni i rzadko daje się odratować na starych gratach. -
Terkotanie/stukanie przy ruszaniu w Audi A5 8T 2.0 TFSI CNCD
matekboss odpowiedział(a) na matekboss temat w Audi A5 8T
Próbowałem wywołać ten efekt i bez powodzenia, nie mam pojęcia co to było, może jakaś lewa wacha mi się na stacji trafiła albo coś w napędzie, ewentualnie zawieszenie skrzyni i silnika. Będę jeździł obserwował bo jeśli to coś grubego to samo się nie naprawiło i co się odwlecze to nie uciecze i prędzej czy później wyjdzie. Może to LSPI, ale jakoś nie słyszałem żeby TFSI były na to szczególnie podatne, sprawdzałem na VCDS, brak wypadania zapłonu, zmienne fazy idą jak po sznurku z zadanymi, sprawdzę jeszcze cofki zapłonu na pełnym ogniu, może któryś wtrysk chce opuścić czat. Na pewno dam znać, póki co pozostaje czekać bo albo nawąchałem się rozpuszczalników i dostałem jakiejś schizy albo jakaś fata morgana. -
Terkotanie/stukanie przy ruszaniu w Audi A5 8T 2.0 TFSI CNCD
matekboss odpowiedział(a) na matekboss temat w Audi A5 8T
Wałki by stukały niezależnie czy dodawałbym gazu na luzie czy na biegu, poza tym zauważyłem ostatnio że mam spory luz na prawej flanszy więc to może z tego tak terkocze przy ruszaniu. -
Terkotanie/stukanie przy ruszaniu w Audi A5 8T 2.0 TFSI CNCD
matekboss odpowiedział(a) na matekboss temat w Audi A5 8T
Postaram się ale nagranie tego będzie dosyć skomplikowane. A ogólnie dwumas może tak grać przy ruszaniu? Ze stukaniem dwumasy na biegu jałowym albo przy gaszeniu to się spotkałem nie raz, ale przy ruszaniu to nigdy. -
Terkotanie/stukanie przy ruszaniu w Audi A5 8T 2.0 TFSI CNCD
matekboss opublikował(a) temat w Audi A5 8T
Witajcie. Ostatnio usłyszałem dziwne dźwięki z pod maski. Podczas mocniejszego wciśnięcia gazu przy ruszaniu np. ze świateł z okolic silnika wydobywa się takie stukanie/terkotanie podobne do uwalonego wtryskiwacza w dieslu tylko z 5 razy ciszej, ale mniej więcej w tych rejestrach. Ma to miejsce tylko w momencie gdy puszczam hamulec i naciskam gaz w tej pierwszej fazie ruszenia kiedy przód się unosi i trwa jakąś sekundę maks dwie potem cisza, na wstecznym to samo. Wrzucę na N i po dodaniu gazu zero terkotania, tak samo podczas jazdy, moc jest, auto idzie za nogą. Również przy spokojnym ruszeniu dźwięk nie występuje. W co celować? Wtryski? Rozrząd? Poduszki? A może dwumas albo coś z napędu rezonuje. Dźwięk jest o tyle dziwny że występuje tylko w momencie jakby zasprzęglania i ciężki do obserwacji na warsztacie. Prosiłbym o jakieś podpowiedzi. -
Zmiana punktów przełączania biegów w skrzyni 0ck(dl382) w Audi A4 B9
matekboss odpowiedział(a) na Chrupek007 temat w Łódzkie
Jeżeli masz 0CK II Gen to może się nie czytać, przynajmniej wg mojej ostatniej wiedzy, może coś wyszło nowego. -
Zgadza się, tam był jeszcze jakiś kod silnika ale żeby się z tego nie doktoryzować to generalnie wszystkie B8 z USA mają silnik Gen2, a w europejskich kładli Gen3 od bodajże 03/2013.
-
Ten konkretny pomiar był wykonany na zimnym czy rozgrzanym silniku?
-
Jest też gen3 CNCE 230KM, Gen2 224KM to CPMA ale mniejsza o większość. Generalnie różnicę widać na pierwszy rzut oka, z przodu silnika gen3 ma dwa czarne magnesy od zmiennych faz, gen 2 ma jeden. Sama pokrywa silnika w gen 3 jest taka jajkowata bardziej nowoczesna bym rzekł w gen2 jest taka prostokątna no i gen3 ma wkład oleju a gen2 metalową puchę. Wlew oleju w gen3 jest w lewym dolnym rogu, w gen2 bodajże bardziej na środku. Gen3 ma plastikową misę olejową.
-
Wybierasz user defined mode i musisz odznaczyć wszystkie ptaszki przy pozycjach gdzie jest nazwa Bose i BO.
-
Żeglowanie i wysprzęglanie po odjęciu gazu w Audi A4 B9 2.0 TDI
matekboss odpowiedział(a) na matekboss temat w Audi A4 B9
Przede wszystkim hamowanie silnikiem zmniejsza zużycie hamulców i sprzęgła a co najważniejsze bardzo fajnie spada EGT. -
Jaki olej do silnika 2.0 TDI DTPA w Audi A4 B9?
matekboss odpowiedział(a) na michael130 temat w 2.0TDI
Takich porównań na necie jest tysiące jak nie setki i mit został już dawno obalony. Jeśli mówimy o oficjalnej dystrybucji a nie z jakiegoś alledrogo od sprzedawcy o nicku allegrowicz47329476298347 to takim koncernom wizerunkowo nie opyla się robić takich machlojek. Poza tym ile to ja już się nasłuchałem jak to na zachodzie i pszczoły większe itd. -
Przy takim przebiegu powiedziałbym że są wybitne, chciałbym mieć takie korekty we współczesnym kopciu przy 200 tys.
-
Jaki olej do silnika 2.0 TDI DTPA w Audi A4 B9?
matekboss odpowiedział(a) na michael130 temat w 2.0TDI
Nie umniejszam jakości Motula, olej jak każdy inny. Lepiej lać Motula co 10 tys. niż latać 20-30 tys.km na Ravenolu czy tam innym Amsoilu. Z mojej strony diss idzie na takie marki jak Liqui Moly gdzie za półsyntetyk karzą sobie płacić jak za świetny pełny syntetyk, ale do brzegu. Jeśli mówimy o Motulu 8100 X-Clean+ 5W30 to jest skomponowany w oparciu o bazę HC z II i III grupy z niewielkim dodatkiem uszlachetniaczy syntetycznych. Technologia o której mówisz czyli GTL jest opracowana i opatentowana przez Shell i chyba ktoś z Exxon maczał w tym palce albo się dogadali na górze bo również w olejach Mobil 1 ta baza występuje. Zasadniczo nie można jej przypisać ani do grupy III ani IV, bo nie wytwarza się jej z ropy naftowej tylko z gazu ziemnego, a jednocześnie nie spełnia wytycznych grupy IV. Osobiście uważam że oleje na bazie GTL są spoko, ponieważ dzięki wytwarzaniu z gazu są pozbawione śmieci które występują w ropie a przy okazji są atrakcyjne cenowo bo plasują się gdzieś pomiędzy tymi sztandarowymi półsyntetykami jak Valvoline, Motul a droższymi syntetykami jak Ravenol, Millers i spółka.