-
Postów
86 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
1O matekboss

Informacje
-
Imię
Mateusz
-
Miasto
100lica
Auto
-
Model
A5
-
Nadwozie
Sportback
-
Rok produkcji
2014
-
Silnik
2.0 TFSI
-
Kod silnika
CNCD
-
Napęd
quattro
-
Skrzynia
S-Tronic
-
Paliwo
PB
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Brak możliwości kodowania VCDS w Audi A4 B9 2024
matekboss odpowiedział(a) na jawoks temat w Audi A4 B9
Po prostu UE zagrało va banque wprowadzając wyższe normy spalin i skomplikowanie jednostek napędowych żeby wykosić producentów z republik bananowych, a teraz te same republiki mówią sprawdzam. Kupcie piwko i popcorn bo najbliższe lata będą bardzo ciekawe, pytanie tylko dla kogo... -
Pojeździłem, sprawdziłem i najśmieszniejsze że te opcje muszą być włączone.
-
Witajcie. Jak można wyłączyć te ekotryby w silniku DTPA 204KM? Nie zależnie od wybranego trybu jazdy po odjęciu gazu albo wyłącza silnik albo wysprzęgla skrzynię, a chcę żeby po odjęciu gazu samochód klasycznie hamował silnikiem. Po przejściu w dynamic jedynie w trybie skrzyni Sport tak się da, ale wtedy auto jest dosyć narwiste, a to jest średnio potrzebne na nudnej trasie. Przewertowałem całe MENU i da się wyłączyć wszystko prócz tych ekowspomagaczy.
-
Brak możliwości kodowania VCDS w Audi A4 B9 2024
matekboss odpowiedział(a) na jawoks temat w Audi A4 B9
Tak, ale koncerny przytakiwały na te absurdy i dokręcanie śruby UE, bo wiedzieli że mają furtkę w postaci przygotowanych modyfikacji oprogramowania, więc stwierdzili niech tam sobie Bruksela gada co chce a my i tak swoje zrobimy, zamiast wtedy stanąć okoniem i przeforsować odwleczenie w czasie tych regulacji. Drugą bardzo zastanawiającą sprawą jest to że wszystko akurat wyszło w USA gdzie na te regulacje środowiskowe patrzą trochę przez palce. Tak jakby UE chciała zrobić monopol na montowanie europejskich silników w amerykańskich autach sprzedawanych tutaj w których ich V6 i V8 teoretycznie nie spełniały norm i stąd powstały takie potworki typu Mustang z silnikiem Focusa, ktoś się za oceanem wkurzył i stwierdził że jeśli nasze silniki wam śmierdzą to pa tera. -
Brak możliwości kodowania VCDS w Audi A4 B9 2024
matekboss odpowiedział(a) na jawoks temat w Audi A4 B9
W zasadzie to mi kompletnie wisi i powiewa kto to wymyślił, czy to było UE czy DE czy Watykan. Efekt jest taki że pod płaszczykiem regulacji koncerny zrobiły sobie kolejne źródło dochodu. Chce Pan sobie dokodować tempomat? Oj przykro nam, trzeba było pomyśleć przy zakupie auta, teraz musi Pan zapłacić 5x więcej, do widzenia. Zresztą sami są sobie winni, czytałem zeznania dyrektora VW ds. rozwoju który pracował w trakcie afery dieselgate i na końcu fabryki jak auto zjeżdżało z taśmy przejmował je zaufany pracownik, podpinał wtyczkę do OBD i pompował nowe oprogramowanie przygotowane pod konkretny rynek docelowy. Więc nic dziwnego że UE to ukróciła bo nie lubi jak jej się gra na nosie Też bym się zdenerwował. -
Brak możliwości kodowania VCDS w Audi A4 B9 2024
matekboss odpowiedział(a) na jawoks temat w Audi A4 B9
Gdyby było tak jak mówisz to byłaby określona metoda na weryfikację czy nie jesteś jakimś złoczyńcą w czarnym kapturze, a tu dajesz na tacę i łaskawy pan z niemiec daje ci pobawić się swoim samochodem. No to jak to nazwiemy? Pro bono raczej nie. -
Brak możliwości kodowania VCDS w Audi A4 B9 2024
matekboss odpowiedział(a) na jawoks temat w Audi A4 B9
Opcja kodowania jest, ale jak dasz pieniążek dla biednego VW. -
Sprawdź wtyczkę która idzie do skrzyni czy nie jest zgnita w środku, jeśli tam jest ok to prawdopodobnie wykasztanił się sterownik. Po samym roczniku auta nie mogę sprawdzić czy to 01J czy już 0AW ale do sterownika można wejść od zakrystii i nie trzeba zwalać skrzyni w razie czego.
-
Falowanie obrotów po wrzuceniu D w Audi A4 B8 1.8 TFSI
matekboss odpowiedział(a) na slawek_wkc temat w Audi A4 B8
Mam nadzieję że nie dostanę za to złotej łopaty, ale objaw ten to na 99% zużyty pakiet sprzęgła. Jeżeli ODISEM nie przechodzi adaptacja to znaczy że doszło do kresu zużycia i sterownik nie może tego skompensować. -
To samo, po myślniku w normach ISO podaje się metodykę badania. Adblue musi mieć 32,5% mocznika i tyle.
-
Problem ze skrzynią biegów w Audi A4 B8 2.0 TFSI
matekboss odpowiedział(a) na Beatabeti temat w Audi A4 B8
Zacząłbym od najtańszej rzeczy czyli sprawdzić czy piny we wtyczce która wchodzi do skrzyni nie jest zaśniedziała i czy jest sucha. Jeśli tam będzie ok to obawiam się że problem będzie z pozycjonerem który mówi pa pa, a to już robota z kategorii tych grubszych. -
S-tronic w Audi A4 B8 nie jedzie na R przy rozgrzanym silniku
matekboss odpowiedział(a) na Donq temat w Audi A4 B8
Jeżeli czujesz szarpnięcia przy zmianie na niskich obrotach do 2 tys. w szczególności biegi 1-2-3, a jak przeciągniesz do 4-5 tys. i nie szarpie to winowajcą na 99% jest ten zawór który zaznaczyłem. Tam w środku jest tulejka która się przyciera i na niskim wydatku pompy czyli właśnie dojeżdżanie do świateł, ecodriving ten zawór się przyblokowuje a jak mocniej staniesz na gazie, pompa buduje większe ciśnienie i mocniej napiera na ten zaworek. Wgraj też najnowszego softa, z tego co zauważyłem wygładza pracę tej skrzyni. Zresztą każdy DSG lekko szarpnie bo taka jest konstrukcja tych skrzyń, ważne żeby to nie było szarpnięcie że aż drobniaki w podłokietniku podskakują. -
S-tronic w Audi A4 B8 nie jedzie na R przy rozgrzanym silniku
matekboss odpowiedział(a) na Donq temat w Audi A4 B8
Ale poza historiami przy zatrzymywaniu się skrzynia zmienia biegi płynnie? -
S-tronic w Audi A4 B8 nie jedzie na R przy rozgrzanym silniku
matekboss odpowiedział(a) na Donq temat w Audi A4 B8
To jest właśnie jeden z częściej popełnianych błędów, czasami się wręcz zastanawiam czy wypuszczenie przez BorgWarner tego zestawu naprawczego to nie był taki prztyczek w nos dla nas, bo już legendy krążą o tych kolorowych wiązkach że takie lepsze i w ogóle, a prawda jest taka że one się niczym nie różnią od tych poprzednich tylko tyle ze są nowe, ale mniejsza o to. Do zestawu również nie wiedzieć czemu nie dołączony jest bardzo waży elektrozawór ukazany na zdjęciu. Jest to zawór od modulacji ciśnienia i też bardzo często potrafi płatać figle. Zawsze warto rozpołowić mechatronikę i bardzo często na płycie separacyjnej od przegrzania tworzy się przetoka na jednym łączeniu również ukazanej na zdjęciu. Dodatkowo w środku mechatroniki są okrągłe filterki siatkowe które zapychają się właśnie uszczelką z płyty separacyjnej bo zrobiona jest z takiego alla filcu. A to że skrzynia po adaptacji działa dobrze a za chwilę przestaje to właśnie wina tych małych elementów które zebrane w całość powodują takie problemy, bo gdzieś te ciśnienie albo się blokuje albo ucieka. Sam zestaw naprawczy pomaga w 95% przypadków, Ty wyciągnąłeś krótszą słomkę i trafiłeś do 5% elity, shit happens. -
S-tronic w Audi A4 B8 nie jedzie na R przy rozgrzanym silniku
matekboss odpowiedział(a) na Donq temat w Audi A4 B8
Teraz pytanie za 100 pkt., czy do mechatroniki był zakładany tylko ten duży zestaw naprawczy czy była rozbierana i regenerowana w jakimś zakładzie i sprawdzana na hydrateście ?