Skocz do zawartości

seto

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    25
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O seto

Informacje

  • Imię
    Piotr
  • Miasto
    Kevelaer

Auto

  • Model
    A4 B9
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2017
  • Silnik
    1.4 TFSI
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. A możesz podpowiedzieć gdzie dokładnie bo szukałem to wczoraj i po 15 min poddałem się 🙁
  2. @pawel8383 @Muskel1 Wgrałem najnowsze poi według instrukcji z pierwszej strony tego tematu i wszystko super działa👍 Aczkolwiek mam pytanie o zmianę odległości do pojawienia się wizualnego i dźwiękowego ostrzeżenia. Czy można to jakoś zwiększyć bo mam wrażenie że pojawiające się sygnały są momentami zbyt późne.
  3. @BRUNOtak jak wyżej napisane pewnie masz do wymiany czujnik położenia w skrzyni. Ja natomiast mam inne pytanie. Mam skrzynię DL382 i jak przejdę na manualne sterowanie biegami M i jadę ze stałą prędkością i w miarę stałymi obrotami na dowolnym biegu to skrzynia po ok 30 sekundach sama przechodzi na D i automatycznie wrzuca bieg wyższy. Jeżeli w trakcie tych 30 sekund zmieniam manualnie biegi to cały czas jest na M nie przechodzi na D. Czy to normalne zachowanie?
  4. Czy ten opis wykonania adaptacji skrzyni DL382 (0CK) za pomocą vcds jest prawidłowy? A drugie pytanie to czy adaptacja może być zrobiona przed wymianą olejów i filtrów? Takie zalecenie dostałem od mechanika jak mu powiedziałem że skrzynia zaczyna lekko szarpać. Powiedział żebym najpierw zrobił adaptację by wykluczyć jakieś mechaniczne uszkodzenia skrzyni o dopiero jak po adaptacji będzie poprawa działania skrzyni to wtedy mam przyjechać na wymianę olejów i filtrów. Sam nie wiem co o tym myśleć?🤔 Przygotowanie do adaptacji Przed rozpoczęciem adaptacji upewnij się, że: • Masz zainstalowany program VCDS w najnowszej wersji (24.7.1) • Temperatura oleju w skrzyni biegów wynosi między 40°C a 60°C (przejechaj autem około 20 minut) • W sterowniku skrzyni biegów nie ma żadnych błędów • Auto stoi na równej powierzchni • Hamulec ręczny jest zaciągnięty Procedura adaptacji krok po kroku: Krok 1: Podłączenie i uruchomienie programu (około 2-3 minuty) • Stan silnika: WYŁĄCZONY • Pozycja skrzyni: Obojętna (auto wyłączone) 1. Podłącz interfejs VCDS do gniazda OBD w samochodzie 2. Uruchom program VCDS na komputerze 3. Kliknij “Select” i wybierz swój model samochodu (Audi A4 B9) Krok 2: Dostęp do sterownika skrzyni biegów (około 1-2 minuty) • Stan silnika: WŁĄCZONY • Pozycja skrzyni: P (parking) 1. Uruchom silnik 2. Ustaw dźwignię selektora w pozycji P 3. W głównym menu VCDS wybierz “02 - Auto Trans” (sterownik skrzyni biegów) 4. Kliknij “Basic Settings” (04) z menu po lewej stronie Krok 3: Kasowanie licznika procedur start-stop (około 1-2 minuty) • Stan silnika: WŁĄCZONY • Pozycja skrzyni: P (parking) 1. Z rozwijanej listy grup wybierz “Erase counter for start and stop process” 2. Kliknij przycisk “Go” 3. Poczekaj aż pojawi się komunikat “Not Running” lub “Finished correctly” 4. Kliknij “Stop” i “Done, go back” Krok 4: Kalibracja zaworów sprzęgła (około 3-5 minut) • Stan silnika: WŁĄCZONY • Pozycja skrzyni: P (parking) 1. Wróć do “Basic Settings” (04) 2. Z rozwijanej listy wybierz “Clutch valve calibration” 3. Kliknij przycisk “Go” 4. Silnik automatycznie zwiększy obroty o około 200 RPM 5. W tym momencie ze skrzyni mogą dobiegać różne dźwięki - to normalne 6. Poczekaj aż pojawi się komunikat “Finished correctly” 7. Kliknij “Stop” i “Done, go back” Krok 5: Kalibracja czujników odległości (około 5-8 minut) • Stan silnika: WŁĄCZONY • Pozycja skrzyni: P (parking) 1. Wróć do “Basic Settings” (04) 2. Z rozwijanej listy wybierz “Distance sensor calibration” 3. Kliknij przycisk “Go” 4. Poczekaj aż pojawi się komunikat “Finished correctly” 5. Kliknij “Stop” i “Done, go back” Krok 6: Reset punktów adaptacji do ustawień fabrycznych (około 2-3 minuty) • Stan silnika: WYŁĄCZONY, tylko ZAPŁON włączony • Pozycja skrzyni: P (parking) 1. Wyłącz silnik, ale pozostaw włączony zapłon (pozycja II kluczyka) 2. Wejdź ponownie do sterownika “02 - Auto Trans” 3. Przejdź do “Basic Settings” (04) 4. Wybierz “Reset start point adaptation to the factory setting” 5. Kliknij “Go” 6. Poczekaj aż pojawi się komunikat “Finished correctly” 7. Kliknij “Stop” Krok 7: Adaptacja punktów załączania sprzęgła (około 3-5 minut) • Stan silnika: WŁĄCZONY • Pozycja skrzyni: P (parking) 1. Uruchom silnik (pozostaw dźwignię w pozycji P) 2. Pozostając w menu “Basic Settings” (04) 3. Wybierz “Clutch engagement point adaptation” 4. Kliknij “Go” 5. Poczekaj aż pojawi się komunikat “Finished correctly” 6. Kliknij “Stop” i “Done, go back” Jazda adaptacyjna (około 30-60 minut) Po wykonaniu adaptacji za pomocą VCDS: 1. Przejedź około 20-30 km w różnych warunkach 2. Wykonaj kilka płynnych przyspieszeń i hamowań 3. Unikaj gwałtownych manewrów przez pierwsze 100 km
  5. Czy adaptacje powinno sie zrobic po wymianie oleju MTF (mechatronika) czy tylko po wymianie oleju ATF? Bede wymieniac na dniach sam MTF stad moje pytanie.
  6. Proszę o rozszyfrowanie numeru skrzyni biegów oraz części katalogowych do wymiany olejów i filtrów. VIN: WAUZZZF4XJA094943
  7. Witajcie forumowicze, Czy posiada ktoś wiedzę odnośnie dokładnych punktów zmiany biegów w w/w modelu auta i skrzyni? A dokładniej jakie najbardziej optymalne powinny być momenty zmiany biegów. Aktualnie jestem po zmianie tych punktów w prywatnym serwisie i wydaje mi się że trochę za wysoko zmieniane są biegi. Z 1 na 2 jest w miarę dobrze ale dalej to już chyba za wysoko. W dodanym filmiku jest to dokładnie pokazane. Za wszelkie sugestie będę bardzo wdzięczny. IMG_3013.mov
  8. Część @PatrykGd Mam taką samą konfigurację auta co ty. Napiszesz jakimi naprawami skończyła się twoja historia?Wymieniłeś filtry?
  9. @Muskel1 przesylam pelny auto-scan , @turzol blad w 5F to 1555 czyli "fachowiec" nie zrobil potwierdzenia Moge to teraz zrobic? Czym na dluzsza mete skutkuje ten blad 1555? Log-SETO-WAUZZZF4XJA094943-89745km-09.10.2024.txt
  10. To i ja zapytam dla pewności. Wgrywanie sport_layout powierzyłem „fachowcowi”. Jedynie co wiem to że było to robione Odisem. Wszystko jest ok ale nie jestem pewien czy ten krok z przeliczeniem wartości w kalkulatorze został wykonany bo mam jakieś błędy w sterowniku 5F. Czy mogę to teraz zrobić?Za co jest w ogóle te przeliczanie odpowiedzialne? ps. @Muskel1 tylko takie zdjęcie mam w telefonie. Jutro będę przy aucie to zrobię nowy skan i wyślę konkretny opis błędu👍
  11. Odświeżę temat. Poda ktoś aktualnego linka do majfrendów z pasującą kamerką dla A4 B9 Avant 2017r? @Lukaa5 @Muskel1 sorry za smietnik. Nie zauwazylem linka do Ali na pierwszej stronie 🤪
  12. Zmieniłem kodowanie według opisu i ekran powitalny zmienił się z S4 na A4 - także super👌 Ale ciągle mam 8 tyś obrotów😂 a powinno być już raczej 6 tyś🤷‍♂️ Podpowiesz jak to ustrojstwo zmienić?
  13. Ok 👍 Czyli HEX 68 i wartość 01101xxx będzie prawidłowa? A co jest w miejscu xxx ma znaczenie? Czy po tym kodowaniu muszę zamknąć auto pilotem i odczekać 10-15 min czy to jest w tym przypadku niepotrzebne?
  14. @Muskel1 Mam benzynę. Czyli TFSI.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...