Skocz do zawartości

kajek

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O kajek

Osiągnięcia kajek

0

Reputacja

  1. No to palnąłem sobie kolejne 4kkm i problem niestety pojawia się dalej (przy rozgrzanym motorze)pełna wymiana rozrządu planowana jest na 198kkm według stickera z ostatniego pełnego przegladu w ori serwisie. Wychodzi na to, że albo kaska popłynie albo konto w banku się zasili po sprzedaży niuni. Jednak może jest warto wymienić w/w elementy i bedzie cacy. Orientujecie się jakie mogą być koszty i czas wymianki.
  2. Kur.. wymienilem olej na mobil1, wszystkie filtry i jeszcze gorzej. Generalnie stukanko słychac tylko przy mocno rozgrzanym silniku. Nie wiem co mam dalej robic (wlalem połsyntetyk 10W40).
  3. Juz niedlugo zamierzam wymienic tarcze przód i tył oraz klocuszki. DZieki forum zastanawiam sie pomiedzy Zimmermanem(klocki ATE lub Ferodo DS 2000) a ATE PD(klocki ATE lub Ferodo DS 2000)+ tył ori (bo nie jest tak obciazony jak przód). Jednakze jak to wyglada w codziennym użytkowaniu. Z danych producenta tarcz Zimmerman grubosc 25 a minimalna 23, PD 22nominal 20 min. NIe wiem jak w ori. Troszkę mnie dziwi fakt ze mozna zrobic na tych tarczach +- 70kkm skoro tylko po 1 milimetrze z kazdej strony. W ori jest chyba wiecej ale nie mam danych. nie pametam gdzie na forum to wyczytalem ale ze lepiej wybrac Zimka bo otwory sa do konca wiec tarcza jest lepsza niz PD gdyz jak wyjezdzimy PD to mamy gładka stal. Troche nie kumam skoro mamy tylko po 1mm Wiadomo, ze szybkosc zuzycia tarczy jest zalezna od wagi nogi kierowcy i jego usposobienia ale przy normalnym uzyciu autka czy jest mozliwe 70kkm. CZy ktos posiada doswiadczenie jezeli chodzi o przebieg na odpowiednich tarczach bo nie wiem czy jest sens 1,5kzł wydawać na coś co starczy na sezon moze dwa. Bezpieczeńswo ponad wszystko ale cena jest tez wazna a raczej czy jest adekwatna do jakosci.
  4. Tylko temp wody, olej raczej nie powinien byc ciu...ty bo koles moze nie kozystal z wymian serwisowych od 130kkm ale po sprawdzeniu historii w serwisie(bo jest brak ksiazki) kupowal oryginalne czesci wiec raczej dbal o samochodzik. Samochod kupilem w Norwegi a tu mrozy duze i bardzo gorzysty teren wiec ojej musi byc dobry bo inaczej to lipa z jazdy.
  5. NIe wiem jaki olej (ale ma kolor taki bursztynowo brazowy-czyli chyba po wymiance)ale moze uda mi sie jutro dowiedziec. poczekam az ostygnie i az sie boje potem pocisnac, ale jak trza to trza. Gdyby nie ustalo to co mam robic jechac czy nie czy od razu mechanik.
  6. NIe jeso glosny ale nieprzyjemny stan oleju w normie ale zaraz zerkne jak opadnie, jaki nie wiem bo samochod mam od miesiaca i pierwsza wymiane robie w polsce ale to za ok 4000km. Stresik mnie ogarnal Sprawdzilem stan oleju i jest ok tzn w normie
  7. O ja pie...le, bylem przed chwila w sklepie zrobilem jakies 25 km silniczek 90 stopni wiec dalem troszke z buta do ok 5000rpm kilka razy na 2 i 3 biegu troszke muzyczki.... parkuje pod domem sciszam muzyczke czekam aby poczekac az ochlonie i co dziwny metaliczny dzwiek z silnika sie wydobywa. Stresik mam otwieram maske na wlaczonym a tu dzwiek z okolicy zaworow nigdy takiego nie bylo, co sie dzieje mam do zrobienia od soboty 5000km w kilka dni w tym trasa 2000 w jednej dobie. Ratunku samochodzik mam od miesiaca 168kkm na deseczce raczej bez cofki.Co mam robic.
  8. A ja zgłupiałem do granic możliwości że mi zaraz pompa stanie. Mam kodziki różne ale czy mogę mieć dwa silniki az maskę podniosłem i tylko 1 i bagażnik otworzyłem brak zapasowego, o co tu chodzi: M9L i M5S
  9. A mnie sie przysnily balony ze az sie obudzilem, poszukam ich jeszcze to moze znajde
  10. Podobne objawy mialem w astrze 1,7 td. Byla to wina uszczelki pod głowica, a sprawdzilem to w troche głupi sposób ale zadziałał. Po nagrzaniu silnika odkrecilem korek ze zbiorniczka wyrównawczego plynu do chlodnicy (bardzo niebezpieczne bo goraca para bucha jak w ciuchci) a tam normalnie wulkan (jak z saletry i cukru w piaskownicy :polew:).Zazwyczaj przy uszkodzonej uszczelce tloki sprezaja powietrze i pchaja je takze do ukladu chłodzenia. Owszem w korku zbiorniczka jest zawor cisnieniowy ale wychodzi na to ze otwiera przy wyzszym cisnieniu albo byl uszkodzony(ale nie wiem jak jest w B5 bo sam jestem posiadaczem od mieszka). Po wymianie uszczelki objawu wulkanu juz nie bylo a temperaturka wlasciwa i plyn stoi jak nalezy. To byla tylko Astra wiec nie wiem czy podobnie bedzie tutaj. Taki tescik nikomu nie zaszkodzi ale ostroznie.
  11. U mnie w innej bryczce(diesel) skończyło sie lawetą i kilku godzinnym postojem u mechanika (diesle malo palą ale do zera nie polecam fakt:wink4:) A ja moze pojade z wiatrem to moze cosik spadnie spalanko, pierwsze testy juz w sobote 2000km po górkach i dolinkach mam nadzieje na 9, a jak do Polszy to licze nawet na 7,5l ( czy to jest możliwe, hmmm )teraz od 10 do 14l na miescie.
  12. A może konkursik kto najmniej przejedzie na baku ( az zgasnie diselki), do 500km dociągnę jak spac mi sie chce.
  13. Witam serdecznie mam na Imie Krzysiek, pochodzę ze śląka jednak od dłuższego czasu mieszkam w przepieknej Norwegii gdzie pracuje i oczywiście baluję. Posiadaczem A4 jestem od niedawna bo od tygodnia więc niezbyt wiele wiem na temat bryczki, mam nadzieje że w krótkim czasie to zmienię także za pomoca forumkowiczów. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...