Skocz do zawartości

ks1954

Pasjonat
  • Postów

    51
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O ks1954

Informacje

  • Imię
    Krzysiek
  • Miasto
    Łódź

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1997
  • Silnik
    1.6
  • Kod silnika
    ADP
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Osiągnięcia ks1954

0

Reputacja

  1. Opisana w wątku sytuacja (nieodpalanie za pierwszym razem) powtarzała się sporadycznie aż do zeszłego czwartku, kiedy to immo przestało działać. Lampka kontrolna pulsowała ciągle. Zmieniałem kluczyki, odłączałem akumulator, próbowałem zsynchronizować immo ze sterownikiem głównym - bez rezultatu. Sprawdziłem połączenie wiązki z cewką immo i samą cewkę - wszystko w porządku. Ciągle pojawiał się błąd 17978 (P1570) - moduł sterowania silnikiem wyłączony. Zdecydowałem się na pomoc warsztatu. Poprosiłem o całkowite usunięcie immo. Odebrałem auto z informacją, że zawartość pamięci pozostała oryginalna ze zmianami koniecznymi do eliminacji immo. Lampka kontrolna immo nie świeci i samochód jeździ. Problem (a może nie?) jest w tym, że ciągle wyświetla się błąd 16989 (P0605) - wewnętrzny modył sterowania - błąd sumy kontrolnej. Przeczytałem w jakimś poście, że to niestarannie przeprowadzona ingerencja w zawartość pamięci. Jakie mogą być konsekwencje takiej sytuacji? A może nie zwracać na to uwagi, bo tak musi być?
  2. Narazie nic nie robiłem, a od tygodnia wszystko wróciło do normy i ani razu nie miałem problemu z odpaleniem za pierwszym razem. Cud!
  3. Dzięki za pomoc. Dam znać jak ogarnę temat. Od ostatniego wpisu obserwowałem sytuację i ani razu nie zdarzyło się, aby auto nie odpaliło po drugiej próbie. Wydaje mi się mało prawdopodobna przyczyna związana ze złym stykiem złącza, co jest sugerowane w wielu postach. Może ktoś miał podobną sytuację i wie co może być powodem takiego zachowania się immo.
  4. Witam. Ostatnio coraz częściej zdarza się, że silnik gaśnie po pierwszym uruchomieniu. Druga próba zawsze kończy się pozytywnie i silnik działa bez zakłóceń. Już wiem, że przyczyną jest immobilizer - miga kontrolka immo kiedy nie odpala i VAG pokazał błąd 17978/Engine Start Blocked by Immobilizer. Nie potrafię skojarzyć pojawienia się tego zjawiska z konkretną sytuacją. Narazie opisane uszkodzenie nie stanowi dla mnie większego problemu, ale chciałbym wiedzieć czego mogę się spodziewać i co może być powodem takich uszkodzeń. Czy np. transponder w kluczyku może ulec uszkodzeniu dającemu takie objawy?
  5. ks1954

    Spadki obrotów silnika

    Dzięki za informacje. Postanowiłem kupić tani, używany i podobno sprawny przepływomierz, aby się upewnić, że te problemy to jego wina a nie np. sterownika. Na Forum fachowcy radzą zakup używanego przepływomierza oryginalnego niż nowego zamiennika. Słyszałem, że firma Denso przejęła produkcję od Hitachi (mam AFH60-10B Hitachi). Czy ma ktoś doświadczenia z przepływomierzami tej firmy? @pox I taki pomiar wystarczy do wstępnej oceny jakości przepływomierza? ---------- Post dopisany at 14:18 ---------- Poprzedni post napisany at 11:11 ---------- Właśnie jestem po pierwszej jeździe próbnej z kupionym używanym przepływomierzem, który okazał się całkowicie sprawnym. Wszystko wróciło do normy. Z ciekawości zrobię później test VAGiem. Dziękuję za pomoc i dobre rady.
  6. ks1954

    Spadki obrotów silnika

    Dzięki xdanielx. Ponawiam prośbę o informację jakie wyniki pomiarów uznać za właściwe wykorzystując VAG przy wyborze używanego przepływomierza w moim silniku ADP.
  7. ks1954

    Spadki obrotów silnika

    Tak. Jedyną zmianą było kiepskie przyspieszenie szczególnie przy ruszaniu, ale to chyba normalne przy odłączonym przepływomierzu. Do czyszczenia kupiłem już spray CRC i mam świadomość zagrożeń, ale dzięki za ostrzeżenie. ---------- Post dopisany 15-12-2013 at 23:06 ---------- Poprzedni post napisany 20-11-2013 at 22:40 ---------- [/color]Czyszczenie nic nie dało. Zrobiłem log dynamiczny grupy 002: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Niestety, prawdopodobnie uszkodzony jest przepływomierz (zero wskazań). Przy opukiwaniu obudowy pojawiały się na moment odczyty. Wartości pokazywały się także po zwiększeniu obrotów, a na biegu jałowym odczyt był do momentu pierwszego spadku obrotów silnika. Jestem w trakcie załatwiania używanego przepływomierza, który chciałbym od razu skontrolować VAGiem, ale nie mam pojęcia jakich wartości mam oczekiwać w czasie pomiaru, aby uznać przepływomierz za sprawny. Dlatego proszę o wskazówki dotyczące procedury pomiarowej (silnik ADP).
  8. ks1954

    Spadki obrotów silnika

    pox, też mnie to zdziwiło, ale nie byłem przygotowany na szukanie przyczyny. xdanielx, odłączylem na dwa dni i spadki wystąpiły tylko 2-3 razy. Zamierzam wyczyścić przepływomierz i zobaczę co to da.
  9. ks1954

    Spadki obrotów silnika

    OK, ale zanim zrobię log dynamiczny przedstawię log, który zrobiłem na postoju - może w czym będzie pomocny. Grupy: 002 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
  10. ks1954

    Spadki obrotów silnika

    Witam. Problem występuje od kilku dni. Najbardziej widoczny jest na biegu jałowym (czasami nawet gaśnie silnik). W czasie jazdy też jest odczuwalne dławienie silnika, a przy ruszaniu obroty spadają zamiast rosnąć. Zjawisko występuje 1-3 razy na min. lub rzadziej. Myślałem, że ma to związek z pękniętą rurką odmy (w pokrywie zaworów), ale po naprawie nic się nie zmieniło. Z postów na ten temat wyczytałem, że powodem może być uszkodzenie odmy dolnej (pod kolektorem dolotowym), ale w moim ADP takiej odmy nie widziałem. Cyklicznie wyświetlany w VAGu jest błąd 16486 (masa lub poziom obwodu przepływu powietrza - niskie wejście). Konserwowałem złącze przepływomierza bez efektów. Moje pytania: - czy faktycznie w ADP nie ma odmy pod kolektorem dolotowym? - jakie testy VAG przeprowadzić w celu zdiagnozowania niesprawności? Z góry dzięki za pomoc.
  11. Jeżeli to była odpowiedź na moje pytania, to obawiam się, że niewiele mi to wyjaśniło, ale dzięki. Jakie oznaczenie mają klocki TRW do zacisku na zdjęciu? Czy żaden z Kolegów nie ma wiedzy o takim zacisku (Lucas CN3?)?
  12. Witam. Sorry, że podłączam się do tematu, ale mnie również czeka w B5/ADP/1997 wymiana przednich tarcz a może i zacisków. W autku są Lucasy CN3, jeżeli dobrze odczytałem wytłoczenie oraz tarcze 280/13. Nie znalazłem informacji na temat takiego modelu zacisków i stąd prośba o pomoc. Jeżeli wymiana zacisków nie byłaby konieczna, wymienię tylko tarcze na nowe (TRW 280/13) i oczywiście klocki. I tu moje pytania: 1) Jakie klocki najlepiej zastosować przy tarczach TRW (firma/model)? 2) Czy wspomniany zacisk Lucasa ma swój zamiennik/odpowiednik (to samo jarzmo)? 3) W wielu postach zaleca się zastosowanie tarcz wentylowanych 288, co wymaga wymiany zacisków i mocowania. Czy konieczne są inne zmiany (np. przewodów hamulcowych, felg) i jaki byłby przybliżony koszt takiej przeróbki (na rozsądnym poziomie)? 4) Jaki inny zacisk można tutaj zastosować z tarczami 280/13?
  13. A. Sonax - Zimowy płyn do spryskiwaczy - Koncentrat - Xtreme - NanoPro - 1l B. Sonax - Zimowy płyn do spryskiwaczy (-20°C) - Xtreme - NanoPro - 4l 2 litry B + 1 litr A
  14. Witam. A4 B5 ADP 1997 - proszę o ceny tylnych amortyzatorów (zawieszenie standardowe 1BA), prawego łącznika stabilizatora f-my TRW (tej firmy mam lewy), oleju Liqui Moly TOP TEC 4100 4-5l i filtru oleju. Pozdrawiam Krzysiek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...