
mlis
Pasjonat-
Postów
39 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O mlis

-
Przepraszam cię kolego jeśli poczułeś się urażony moją sugestią na temat przebiegu. Faktycznie jeśli dane auto ma 100, 200 czy 500 tyś to już tego teraz nikt nie zmieni i jesli pojawił się problem to trzeba próbować szukać rozwiązania. Według mnie i konsultowałem to również z dwoma dobrymi mechanikami wymiana oleju na syntetyk absolutnie w takim przypadku nie pomoże. Napisał to również kolega rookie. Objawy które opisujsz wyżej wskazują albo na kąt wtrysku albo na problemy z samym silnikiem. Skoro wykluczasz kąt wtrysku to zostaje jeszcze to drugie. Jeśli się to potwierdzi to poczytaj o tym środku o którym pisałem na początku www.ceramizer.pl. Pozdrawiam
-
200tys to on mial 10 lat temu A poza tym nie ma ograniczenia wlewania oleju syntetycznego zależnie od przebiegu :gwizdanie: To właśnie od kilku postów sugeruje. Nie ma się co oszukiwać, szczęśliwych egzemplarzy z przebiegiem 200 tyś. nie ma wiele (niestety). Co do stosowania syntetyka w dużych przebiegach to ok ograniczenia nie ma ale pod pewnymi warunkami. Jak silnik ma 300-400 tyś. i nie wiadomo czy olej regularnie był wymieniany i nie wiadomo na jaki był wymieniany, to żaden fachowiec od silników nie zaleci stosowania oleju syntetycznego.
-
Wyżej piszesz że kąt wtrysku masz obecnie ustawiony prawidłowo więc tu bym przyczyny nie szukał. Nie wydaje mi się żeby zalanie silnika z przebiegiem 200 tyś???? olejem syntetycznym było uzdrawiającym rozwiązaniem.
-
Po zapoznaniu się z twoim problemem od razu przypomina mi się pewien artykuł pod tytułem "odpicuj klientowi brykę", który niedawno pojawił się na onet.pl pod linkiem http://moto.onet.pl/1584565,3,artykul.html. Poniżej zacytuję ci fragment tego artykułu ale polecam zapoznać się z nim w całości. "...- Prawdziwym przyjacielem cwaniaków od aut jest „Moto Doktor” - uśmiecha się Krzysztof – To strasznie perfidne, ale działa. To specyfik, który zagęszcza olej silnikowy zamieniając go w gęstą maź. W ten sposób zakleja wszystkie nieszczelności, uzupełnia luzy zaworowe, nawet pękniętą uszczelkę pod głowicą da się w ten sposób ukryć. Jest jedno „ale” - po pierwszej wymianie oleju Moto Doktor zostaje wymyty z silnika, a ten zwykle nadaje się do generalnego remontu." Na chwilę obecną mogę zaproponować poszukanie informacji o preparacie "ceramizer" www.ceramizer.pl. Być może to w jakimś stopniu może poprawić pracę silnika. Pozdrawiam
-
U mnie podobno uszczelki nie było, przynajmniej tak twierdził mechanik. Ponadto podobno do AFN-a nie ma uszczelki więc uszczelnił masą ale tak jak pisałem wyżej nie wyszło mu to za bardzo.
-
Przy moim AFN-ie demontowali zawieszenie. Niestety chyba samego uszczelnienia nie zrobili dokładnie bo co prawda mniej ale nadal przecieka
-
Kilka dni temu razem ze znajomym postanowiliśmy przegonić jego passata który z fabrycznych 130 koników ma zrobione jakieś 150-160KM. Silnik był ciepły kawałek prostej i rura no i niestety ale w pewnym momencie gwałtowny spadek mocy i pobocze. Zgasiliśmy auto, zapaliliśmy ponownie i wszystko wróciło do nomy. Kolega pytał jakiegoś mechanika co mogło być przyczyną i on tłumaczył mu że jest tak zrobione celowo żeby nie przegrzać pompowtrysków, po prostu komputer sam wyhamowuje pracę pompy chroniąc ją przed przegrzaniem.
-
Ja próbowałem niestety historia czysta. Facet w ASO powiedział że we Włoszech raczej aut nie serwisują i jeszcze zanim wpisał VIN powiedział że może się założyć że nic tam nie będzie - no i wygrał
-
Nie wiem czy nie czasami turbo... Ostatnio znajomemu w passacie zaczęło silnikiem telepać, na mocy niby nie stracił ale dymek też się pojawił. W profesjonalnym zakładzie stwierdzono że ugięty jest wałek w turbinie i to jest przyczyna telepania silnikiem. Oprócz wałka stwierdzono tam jeszcze kilka innych ubytków i stąd było np. dymienie.
-
[B5 ADR] Strumienica czy uniwersalny katalizator ?
mlis odpowiedział(a) na ELVIS1104 temat w Audi A4 B5
wolałem się upewnić bo różne głosy na ten temat słyszałem. Niektórzy twierdzą że na samej rurze to nie ma prawa bytu i straszą jakimiś komplikacjami w auteczku. Z drugiej strony na forum ludzie raczej są zadowoleni po takim zabiegu więc jestem trochę rozdarty. Ostatecznie pewnie jednak zdecyduje się na samą rurę. -
[B5 ADR] Strumienica czy uniwersalny katalizator ?
mlis odpowiedział(a) na ELVIS1104 temat w Audi A4 B5
NIE MA ŻADNEGO. Wstaw po prostu prostą rurę tej samej średnicy. A strumienice sobie całkowicie odpuścić? -
[B5 ADR] Strumienica czy uniwersalny katalizator ?
mlis odpowiedział(a) na ELVIS1104 temat w Audi A4 B5
Ja mam troszkę inny problem. Od pewnego czasu noszę się z zamiarem wycięcie katalizatora. Byłem dzisiaj u kumpla na kanale zobaczyć jak ten cały wydech wygląda. Planowałem że w miejsce kata wstawię strumienicę no ale z tego co widziałem to nie będzie takie proste bo katalizator nie dość że idzie po ukosie w dół to jeszcze w bok a strumienice są zazwyczaj proste. Przerabiał ktoś u siebie ten temat? jak sobie z tym poradziliście? Kumpel coś sugerował żeby wyczyścić tylko środek kata a strumiencę wspawać kawałek dalej Jak myślicie, ma to sens? -
Ja podejrzewam uszczelniacz wału, u mnie przy robieniu rozrządu mechanik zasugerował wymianę uszczelniacza bo już delikatnie zaczynało z niego kapać. Popatrz jeszcze dobrze za obudową rozrządu czy gdzieś tam się nie sączy.
-
Jest jeszcze jeden mały szczególik. Ten górny dekielek przykręcony jest chyba 4 śrubami z czego jedna jest na specjalny klucz. Można tą śrubę co prawda naciąć i odkręcić wkrętakiem ale nie wiem czy warto tak kaleczyć. Ja za uszczelkę zapłaciłem 10zł a za wymianę w serwisie Bosha o ile pamiętam to też chyba dyszkę. Niestety w moim przypadku górna uszczelka nie załatwiła sprawy i z tego co mówili mechanicy to bardzo rzadko zdarza się żeby przy wycieku z pompy górna uszczelka była jedyną przyczyną.
-
Jeśli mi się uda wyrwać z imprezki komunijnej to pewnie na chwilę zaglądnę. Wczoraj próbowałem namówić znajomego ale jakiś oporny jest na razie