Skocz do zawartości

Mathis

Pasjonat
  • Postów

    121
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Mathis

Informacje

  • Imię
    Mateusz
  • Miasto
    Sieradz

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Limuzyna
  • Rok produkcji
    2000
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    ANB
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Mathis

  1. Mathis

    C7 Resident

    Mam od 2 lat taką 2015 - 182k nalatane już, auto znałem już od poprzedniego właściciela i wiedziałem co było robione i że przebieg oryginalny dlatego się zdecydowałem. Auto śmiga, jak na 190KM to ciężko powiedzieć aby był zamulaczem, bardziej niż brak mocy to przeszkadza niedowład tylnej osi xD Co do napraw to poprzedniemu właścicielowi padło AdBlue - wg serwisu adblue skrystalizowało się i uszkodziło pompę, naprawa przekraczała 10k, więc zdecydował się on wywalić cały układ adblue. Ja naprawiłem: - Świece, bo wyskoczył błąd 3ciej z czujnikiem ciśnienia, iestety 3szt po 45zł, 1szt za prawie 500zł - Przegub lewy, zaczął strzelać i niestety tutaj sprawa nie jest prosta, mimo zmian przegubów nadal było słychać chrupanie (ASO + 2 innych mechaników - łącznie 3 przeguby) - czym to było spowodowane, nie mam pojęcia ale przez ponad 6mc każdy skręt w lewo powodował podniesienie ciśnienia. W końcu wziąłem się sam za to i kupiłem całą półoś - miałem już brać chińczyka, bo nawet opinie dobre, ale przy rozmowie z kumplem który ma taką A6 ale 2013 rok wyszło, że przerabiał chińczyki i na trasie od 70km/h+ pojawiały się wibracje, więc ostatecznie zdecydowałem się na całą półoś SKF - wymiana pod domem na kostce w 2h (nigdy wcześniej tego nie robiłem) - i w końcu cisza! A koszt połowa tego co ASO za sam przegub. Oleju zeszło przez 9k km jakieś 15% wg komputera Średnie spalanie z ostatnich 16k mam 6.2
  2. @Langista - fabryczny komputer działał z immo, tylko padł ROM i niestety przestało auto odpalać, a jedyne co dostałem od ręki w normalnej cenie to komp od APU bez immo, myślę, czy jest szansa wysłać gdzieś mój ECU do naprawy? Jak nie to jak ogarnę pozostałe sprawy to będę szukał pełnego kompa od ANB z immo, aby wszystko działało jak fabryka chciała. Wymiana ECU pomogła w 100%, 2 tygodnie później komputer działa, auto pali bezproblemowo, ECU ewidentnie jest wyjęte z rozbitka bo był jedn błąd w ECU o wypadku, usunąłem ale jeszcze nie sprawdzałem czy wrócił.
  3. Udało mi się dostać komputer od APU, niestety lub stety z wyłączonym immo - auto odpala i nawet jeździ jak bozia przykazała. Jeszcze w przyszłym tygodniu podepnę komputer i zobaczę czy tam bałaganu nie ma. Czy jak immo jest wyłączony w ECU to KKLem mogę mimo wszystko zrobić adaptację i to uruchomi immo? PIN do zegarów mam na przywieszce kluczyka serwisowego.
  4. Ja wiem, że mam ME 7.5, czyli numer katalogowy może być inny byle wersja 7.5?
  5. No niestety, styki przeczyszczone, sprawdziłem połączenia i praktycznie bez oporów idzie. Na próbę podłączyłem też nowy akumulator i niestety zero poprawy, nadal nie odpala za drugim razem, także muszę kupić nowy komputer. Teraz pytanie - czy każdy komputer o moich numerach będzie pasował 4B0 906 018 AL? I Czy Jest różnica czy kupię takiego z Immo off, czy po prostu wyjęty? Każdy z nich będę mógł za pomocą VCDSa zsynchronizować z immo w zegarach? A może jakieś inne numery też będą pasować?
  6. Gdzie szukać tego niższego napięcia? Bo akumulator odpięty na klemach ma 12.8V, a ładowanie 13.9-14V.
  7. Pacjent to B5 z 2000r, auto służy do jazdy w koło komina i od wiosny stało w garażu z odpiętym akumulatorem, po włożeniu akumulatora odpalił od strzała, wyjechałem, umyłem, przygotowałem wszystko, wsiadam i kręci ale nie odpala... Pierwsza myśl, to pewnie przy myciu woda coś zrobiła, zaglądam gdzie się da ale sucho, był wieczór więc zostawiłem do następnego dnia, ale nadal nie odpalał, to wziąłem komputer i tutaj od razu rzuciło się w oczy brak komunikacji z ECU silnika. Więc zabrałem się za rozbieranie podszybia, bo może coś z podłączeniem ECU, ale wydaje się czysto. Więc na próbę odłączyłem aku na jakieś 10min, podłączam - auto odpala od strzał, gaszę - już drugi raz nie odpala. Więc ponownie odpinam aku, tym razem trochę dłużej, podłączam aku - auto odpala, podpinam komputer (nie gasząc auta) i mam komunikację z ECU, ale tam takie paskudne błędy: 16989 - Usterka sterownika P0605 - 35-10 - błąd pamięci ROM - Sporadyczny 16825 - Układ odpowietrzania zbiornika paliwa P0441 - 35-10 - nieprawidłowy przepływ - Sporadyczny 16795 - Układ doprowadzania powietrza wtórnego P0411 - 35-10 - wykryty nieprawidłowy przepływ - Sporadyczny 18010 - Zasilanie napięciowe zacisku 30 P1602 - 35-00 - napięcie za niskie I ten pierwszy błąd trochę przeraża, jeszcze czytając teraz sprawdzę dokładnie wszystkie styki itd. ale może ktoś miał już taki błąd i znalazł rozwiązanie bez wymiany ECU? Czy ktoś mądrzejszy może podpowiedzieć, dlaczego odłączenie akumulatora pozwala na odpalenie auta? Bo tego nie ogarniam.
  8. Wnioskować można pewnie po tym, że nikt nie mruga? Ja się zastanawiam nad led w H7 jako drogowe, w soczewce jest ksenon i by się lepiej prezentowały
  9. Sprawdzałeś błędy na komputerze? U mnie w B5 podczas awarii samopoziomowania wywalało błędy w diagnostyce.
  10. Ja miesiąc temu założyłem Bridgstone Turanza T005, wcześniej miałem Potenza RE050 Plusy Turanza: + cichsze + mniejsze spalanie Minusy: - słabsze w zakrętach na mokrym - wyglądają gorzej Rozmiar 225/45 R17
  11. Jak nikt nie ma kompletu na sprzedaż, to może ktoś wrzuci zdjęcie samego zawiasu?
  12. Mathis

    Ceny paliw

    Sieradz Orlen: Pb95 - 3,98zł Jak Iran rzuci swoje zapasy na rynek to powinno jeszcze iść w dół
  13. Znam i szukałem ale nie znalazłem tego czujnika
  14. a masz może numer części?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...