Mathis 0 Posted September 13 Share Posted September 13 Pacjent to B5 z 2000r, auto służy do jazdy w koło komina i od wiosny stało w garażu z odpiętym akumulatorem, po włożeniu akumulatora odpalił od strzała, wyjechałem, umyłem, przygotowałem wszystko, wsiadam i kręci ale nie odpala... Pierwsza myśl, to pewnie przy myciu woda coś zrobiła, zaglądam gdzie się da ale sucho, był wieczór więc zostawiłem do następnego dnia, ale nadal nie odpalał, to wziąłem komputer i tutaj od razu rzuciło się w oczy brak komunikacji z ECU silnika. Więc zabrałem się za rozbieranie podszybia, bo może coś z podłączeniem ECU, ale wydaje się czysto. Więc na próbę odłączyłem aku na jakieś 10min, podłączam - auto odpala od strzał, gaszę - już drugi raz nie odpala. Więc ponownie odpinam aku, tym razem trochę dłużej, podłączam aku - auto odpala, podpinam komputer (nie gasząc auta) i mam komunikację z ECU, ale tam takie paskudne błędy: 16989 - Usterka sterownika P0605 - 35-10 - błąd pamięci ROM - Sporadyczny 16825 - Układ odpowietrzania zbiornika paliwa P0441 - 35-10 - nieprawidłowy przepływ - Sporadyczny 16795 - Układ doprowadzania powietrza wtórnego P0411 - 35-10 - wykryty nieprawidłowy przepływ - Sporadyczny 18010 - Zasilanie napięciowe zacisku 30 P1602 - 35-00 - napięcie za niskie I ten pierwszy błąd trochę przeraża, jeszcze czytając teraz sprawdzę dokładnie wszystkie styki itd. ale może ktoś miał już taki błąd i znalazł rozwiązanie bez wymiany ECU? Czy ktoś mądrzejszy może podpowiedzieć, dlaczego odłączenie akumulatora pozwala na odpalenie auta? Bo tego nie ogarniam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langista 436 Posted September 13 Share Posted September 13 Odłączenie Aku czyści ROM, dlatego odpala bez żadnych adaptacji, wczyta wszystkie dane jakie zebrał i łapie błąd. Przyjrzyj się jeszcze temu napięciu, bo może być za niskie i też powodować taki problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathis 0 Posted September 14 Author Share Posted September 14 Gdzie szukać tego niższego napięcia? Bo akumulator odpięty na klemach ma 12.8V, a ładowanie 13.9-14V. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langista 436 Posted September 14 Share Posted September 14 A jak wyglądają klemy? Spróbuj je dokładnie przeczyścić włókniną zieloną, wraz z zasilaniem do ECU (powinien iść taki kabelek do kelmy dołączony),to samo oba terminale na alumatorze i połączenie masy z akumulatora na budę, przeczyścić i najlepiej dać smar miedziany w to miejsce. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathis 0 Posted Monday at 07:16 PM Author Share Posted Monday at 07:16 PM No niestety, styki przeczyszczone, sprawdziłem połączenia i praktycznie bez oporów idzie. Na próbę podłączyłem też nowy akumulator i niestety zero poprawy, nadal nie odpala za drugim razem, także muszę kupić nowy komputer. Teraz pytanie - czy każdy komputer o moich numerach będzie pasował 4B0 906 018 AL? I Czy Jest różnica czy kupię takiego z Immo off, czy po prostu wyjęty? Każdy z nich będę mógł za pomocą VCDSa zsynchronizować z immo w zegarach? A może jakieś inne numery też będą pasować? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langista 436 Posted Monday at 07:28 PM Share Posted Monday at 07:28 PM Tych z immo off bym unikał, nie wiadomo kto i co już w nich grzebał, że tego immo nie ma. Byle jaki numer nie podejdzie, były dwa sterowniki : ME 3.8 i ME 7.5, różnica między nimi jest chyba w przepustnicy pod tempomat i sadą szerokopasmową (CHYBA). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathis 0 Posted Monday at 08:18 PM Author Share Posted Monday at 08:18 PM Ja wiem, że mam ME 7.5, czyli numer katalogowy może być inny byle wersja 7.5? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Banan 105 Posted Tuesday at 11:15 AM Share Posted Tuesday at 11:15 AM (edited) najlepiej kup od ANB czyli numer ten sam , żebyś potem nie musiał softów innych wgrywać , a druga sprawa jak kupisz me7.5 np od AWT ( czyli z sondą szerokopasmową ) to tego w ogóle nie uruchomisz ANB to Immo2 , czyli jeżeli masz licznik VDO to wystarczy kabel KKL , VAGEppromProgrameer do odczytu pinu zegarów i vcds do adaptacji Edited Tuesday at 11:16 AM by Banan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now