Mathis Posted September 13, 2023 Posted September 13, 2023 Pacjent to B5 z 2000r, auto służy do jazdy w koło komina i od wiosny stało w garażu z odpiętym akumulatorem, po włożeniu akumulatora odpalił od strzała, wyjechałem, umyłem, przygotowałem wszystko, wsiadam i kręci ale nie odpala... Pierwsza myśl, to pewnie przy myciu woda coś zrobiła, zaglądam gdzie się da ale sucho, był wieczór więc zostawiłem do następnego dnia, ale nadal nie odpalał, to wziąłem komputer i tutaj od razu rzuciło się w oczy brak komunikacji z ECU silnika. Więc zabrałem się za rozbieranie podszybia, bo może coś z podłączeniem ECU, ale wydaje się czysto. Więc na próbę odłączyłem aku na jakieś 10min, podłączam - auto odpala od strzał, gaszę - już drugi raz nie odpala. Więc ponownie odpinam aku, tym razem trochę dłużej, podłączam aku - auto odpala, podpinam komputer (nie gasząc auta) i mam komunikację z ECU, ale tam takie paskudne błędy: 16989 - Usterka sterownika P0605 - 35-10 - błąd pamięci ROM - Sporadyczny 16825 - Układ odpowietrzania zbiornika paliwa P0441 - 35-10 - nieprawidłowy przepływ - Sporadyczny 16795 - Układ doprowadzania powietrza wtórnego P0411 - 35-10 - wykryty nieprawidłowy przepływ - Sporadyczny 18010 - Zasilanie napięciowe zacisku 30 P1602 - 35-00 - napięcie za niskie I ten pierwszy błąd trochę przeraża, jeszcze czytając teraz sprawdzę dokładnie wszystkie styki itd. ale może ktoś miał już taki błąd i znalazł rozwiązanie bez wymiany ECU? Czy ktoś mądrzejszy może podpowiedzieć, dlaczego odłączenie akumulatora pozwala na odpalenie auta? Bo tego nie ogarniam.
Langista Posted September 13, 2023 Posted September 13, 2023 Odłączenie Aku czyści ROM, dlatego odpala bez żadnych adaptacji, wczyta wszystkie dane jakie zebrał i łapie błąd. Przyjrzyj się jeszcze temu napięciu, bo może być za niskie i też powodować taki problem.
Mathis Posted September 14, 2023 Author Posted September 14, 2023 Gdzie szukać tego niższego napięcia? Bo akumulator odpięty na klemach ma 12.8V, a ładowanie 13.9-14V.
Langista Posted September 14, 2023 Posted September 14, 2023 A jak wyglądają klemy? Spróbuj je dokładnie przeczyścić włókniną zieloną, wraz z zasilaniem do ECU (powinien iść taki kabelek do kelmy dołączony),to samo oba terminale na alumatorze i połączenie masy z akumulatora na budę, przeczyścić i najlepiej dać smar miedziany w to miejsce.
Mathis Posted September 18, 2023 Author Posted September 18, 2023 No niestety, styki przeczyszczone, sprawdziłem połączenia i praktycznie bez oporów idzie. Na próbę podłączyłem też nowy akumulator i niestety zero poprawy, nadal nie odpala za drugim razem, także muszę kupić nowy komputer. Teraz pytanie - czy każdy komputer o moich numerach będzie pasował 4B0 906 018 AL? I Czy Jest różnica czy kupię takiego z Immo off, czy po prostu wyjęty? Każdy z nich będę mógł za pomocą VCDSa zsynchronizować z immo w zegarach? A może jakieś inne numery też będą pasować?
Langista Posted September 18, 2023 Posted September 18, 2023 Tych z immo off bym unikał, nie wiadomo kto i co już w nich grzebał, że tego immo nie ma. Byle jaki numer nie podejdzie, były dwa sterowniki : ME 3.8 i ME 7.5, różnica między nimi jest chyba w przepustnicy pod tempomat i sadą szerokopasmową (CHYBA).
Mathis Posted September 18, 2023 Author Posted September 18, 2023 Ja wiem, że mam ME 7.5, czyli numer katalogowy może być inny byle wersja 7.5?
Banan Posted September 19, 2023 Posted September 19, 2023 (edited) najlepiej kup od ANB czyli numer ten sam , żebyś potem nie musiał softów innych wgrywać , a druga sprawa jak kupisz me7.5 np od AWT ( czyli z sondą szerokopasmową ) to tego w ogóle nie uruchomisz ANB to Immo2 , czyli jeżeli masz licznik VDO to wystarczy kabel KKL , VAGEppromProgrameer do odczytu pinu zegarów i vcds do adaptacji Edited September 19, 2023 by Banan
Mathis Posted September 22, 2023 Author Posted September 22, 2023 Udało mi się dostać komputer od APU, niestety lub stety z wyłączonym immo - auto odpala i nawet jeździ jak bozia przykazała. Jeszcze w przyszłym tygodniu podepnę komputer i zobaczę czy tam bałaganu nie ma. Czy jak immo jest wyłączony w ECU to KKLem mogę mimo wszystko zrobić adaptację i to uruchomi immo? PIN do zegarów mam na przywieszce kluczyka serwisowego.
Langista Posted September 22, 2023 Posted September 22, 2023 Jak masz kluczyk serwisowy z numerem immo, to po co był aktualny wykodowany? Wgrasz wsad ze starego licznika a i tak przepiszesz swoje immo, chociaż tu lepiej @Banan będzie wiedział.
Banan Posted September 23, 2023 Posted September 23, 2023 W A4 b5 immo musi być w włączone żeby adaptacja immo poszła
Solution Mathis Posted October 3, 2023 Author Solution Posted October 3, 2023 (edited) @Langista - fabryczny komputer działał z immo, tylko padł ROM i niestety przestało auto odpalać, a jedyne co dostałem od ręki w normalnej cenie to komp od APU bez immo, myślę, czy jest szansa wysłać gdzieś mój ECU do naprawy? Jak nie to jak ogarnę pozostałe sprawy to będę szukał pełnego kompa od ANB z immo, aby wszystko działało jak fabryka chciała. Wymiana ECU pomogła w 100%, 2 tygodnie później komputer działa, auto pali bezproblemowo, ECU ewidentnie jest wyjęte z rozbitka bo był jedn błąd w ECU o wypadku, usunąłem ale jeszcze nie sprawdzałem czy wrócił. Edited October 3, 2023 by Mathis
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now