
arekopl
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
22 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O arekopl

-
[B5 AVG] Trzęsienie silnikiem przy włączonej klimatyzacji
arekopl odpowiedział(a) na rikokodo299 temat w Audi
Cześć, mam to samo identyczne objawy, objeździłem 8 mechaników i nikt nie wie co to może być...Poduchy niby ok., ostatnio prostowali mi rurę wydech, bo byla skrzywiona i na chwilę jakby pomogło, ale za jakiś czas problem wrócił, ale nie na budzie czuć, a na silniku a dokładniej po rozgrzaniu silnika. jak zimny motor na klimie to samochód jak pszczółeczka, jak zagrzeje się do 90 st. i włączy klimę to wibruje jak maty masujące z Kauflandu:). Może ktoś nam pomoże?? Dodam że dawki podobno mam dobrze ustawione -
Witam, u mnie również była jazda po tarce w tym samym przedziale prędkości. Niestety musiałem wymienić sprzęgło hydrokinetyczne i teraz śmiga nie do poznania, Kosztowało mnie to 1450 zł wraz z wymianą klocków hamulcowych, 9 litrów oleju do skrzyni i regenerowane sprzęgło hydrokinet. z półroczną gwarancją. Pozdrawiam
-
[B5 AFN] Trzęsienie budą przy zmianie z 3 na 4 - automat 4 biegi
arekopl odpowiedział(a) na arekopl temat w Audi A4 B5
Witam, po naprawie. A więc jednak sprzęgło hydrokinetyczne. Po wymianie samochodzik hula jak się patrzy no i niestety 1,5 tys. nie moje(olej, sprzęgło i robocizna, a i jeszcze w tej cenie wymiana klocków i toczenie tarcz bo przy okazji mechanik zobaczył że klocki i tarcze jakieś nie bardzo, a wiedział że wybieram się w daleką trasę to od razu wymienił), i również uważam że gościu ze mnie nie zdarł, a mało tego chyba nawet wziął za mało, a wcześniej bo gdy dzwoniłem do Nadarzyna z zapytaniem o powyższą usterkę i cenę za tę usługą, odpowiedź brzmiała: ...startuje Pan od 4,500 zł+koszty części i robocizny ...., to aż mi się nogi ugięły i od razu podziękowałem)Ale najważniejsze że furka śmiga bez ślizgania się i drgań, a co do trzęsienia budy na wciśniętym hamulcu i na D to muszę podjechać do innego mechaniora żeby mi faktycznie poduchy sprawdzili, a jak z tym się uporam to na pewno poinformuję co było przyczyną. Jeszcze raz wielkie dzięki za zainteresowanie Pozdrawiam wszystkich -
[B5 AFN] Trzęsienie budą przy zmianie z 3 na 4 - automat 4 biegi
arekopl odpowiedział(a) na arekopl temat w Audi A4 B5
witam, tak Majkel masz zupełną rację co do sprzęgła hydrokinetycznego, moja furka ma naśmigane 228 000 km. i to samo powiedział mechanik do którego wczoraj oddałem auto. Sprzęgło poszło do regeneracji + wymiana oleju + robocizna 1400 zł nie moje , ale cóż czego się nie robi dla spokojnej głowy. Jeśli chodzi o zużycie sprzęgła tak samo mi mechanior powiedział, że poprostu się zużyło i nie ma w tym niczyjej winy. Dziękuję za podpowiedź i zainteresowanie moim postem. Pozdrawiam PS Jak będzie już naprawione to dam znać jak się niunia sprawuje. -
[B5 AFN] Trzęsienie budą przy zmianie z 3 na 4 - automat 4 biegi
arekopl opublikował(a) temat w Audi A4 B5
Witam, Mam pytanie odnośnie mojej niuni.. ostatnio zauważyłem że podczas jazdy ok. 80- 90km/h gdy skrzynia zmieni bieg z 3 na 4 i przy spadku obrotów do 1500 dodając lekko gazu na 1800 w samochodzie występują dziwne drgania (jakby jazda po bruku 2-3 sekundy lub w manualu za wysoki bieg na tyle obrotów) powyżej 2000 obr. ustają, lecz gdy wcisnę gas dynamiczniej przy zmianie tych samych biegów owa sytuacja nie pojawia się. I tu moje pytanie czy jest to wina skrzyni czy może czegoś innego. Ogólnie skrzynia zmienia biegi bardzo płynnie nie mam żadnych szarpnięć, olej i filtr był wymieniany 11000km temu. kat wtysku sprawdzony i ustawiony wczoraj razem z wymianą przepływki i N75. Jeszcze wracając do drgań gdy ustawiam przekładnię w pozycji "D" i trzymam dłuższy czas na hamulcu po 6-7 sek. znów samochód dostaje drgań i podczas ruszania one ustępują. Jeśli chodzi o same ruszanie samochód sam się toczy po przełożeniu dźwigni i nie muszę sprcjalnie dodawać gazu aby ruszył, a po przełożeniu dźwigni na "P" wszystko jest idealnie. I może zadam głupie pytanie, ale czy w takim przypadku czyli jeśli chodzi o drgania wpływ może mieć plecionka, lub może katalizator lub niestety skrzynia??? szczerze powiem że nie znam się na mechanice, także prosiłbym o poradę bo z mechanikami różnie bywa Dziękuję i pozdrawiam -
witam, No ja mam podobną sytuację, z tymże dzieje się tak gdy włączam klimę po chwili mam masaże w całym samochodzie dzieje się tak na rozgrzanym silniku, na zimnym jest wszystko ,ok.. Byłem u mechanika i podłączył mnie pod VAG'a, wyszło że ze strony kilmy nie wykazało żadnych błędów z koleii temperatura na czujniku temp paliwa wynosiła 176 st., więc nakazał że na pewno do wymiany (jeszcze nie byłem wymienic, jadę w poniedziałek). i z tego co mówił jeszcze o drżeniu nadwozia to problem może znajdowa się w jakimś tam filtrze w klimatyzacji. jak zrobię te rzeczy to napiszę czy się coś poprawiło. Ale zauważyłem tutaj ciekawą wzmiankę na temat wydechu i plecionki. jak nie pomoże to podsunę tę tezę dla manciora. Pozdrawiam wszystkich.
-
[B5 AFN] Automat - dziwne drgania silnika - co to może być ?
arekopl odpowiedział(a) na czeslaw555 temat w 1.9TDI
Witam, przyłączam się do pytania z tymże u mnie jest tak że D,3,2,1 drgania występują,a z kolei P,R,N, drgania słabną, drgania występują przeważnie przy rozgrzanym silniku 90st. Pozdrawiam -
witam, Ja u siebie zalewałem skrzynkę ESSO lt 71141, jak narazie zrobiłem 6 tys i jest ok, ale gośc od którego kupowałem ten olej i który również zajmuje się wymianami jak i naprawami skrzynek (koło poznania), powiedział że najpewniej to wymienic go po 30tyś., nawet książka Audi sam naprawiam zaleca tego typu olej tylko że tamten nazywa się ESSO EGL 71141
-
Witam, wszystkich ponownie i dziękuję za podpowiedzi, problemy z moja niunią zostały rozwiązane, a więc co do porannego odpalania furki za przysłowiowym dotknięciem problem wynikł w świecach żarowych wszystkie 4 szt. nadawały się tylko na szrot, po wymianie niunia pali za [dotknieciem], kopcenie z dwururki również zmniejszyło się diametralnie czyli nie ma już wielkiej zadymy, co do cykania w turbinie, jest to normalna praca turbo, gdyż pracuje tam elektrozwór (tak mi powiedział mechanik) Pozdrawiam
-
Witam!!! Mam kilka pytań odnośnie swojej niuni, gdyż od momentu spadku temperatury powietrza niestety ale moja niunia nie odpala za przysłowiowym "dotknięciem" tzn. że dwa razy muszę grzać świece i dopiero wtedy odpala, ale przy tym z dwururki wylatuje biały dym, co ważne nie wymieniałem od roku filtra powietrza i paliwa, czy to może mieć wpływ na poranne ciężkie odpalanie i białą zadymę, bo z tego co wyczytałem na forum powodem białego dymienia może być zły kąt wtrysków????? kolejne pytanie odnosi się do turbosprężarki, gdyż dziś zauważyłem że podczas pracy silnika na wolnych obrotach słychać w okolicy turbo takie cykanie bądź tykanie i czy to jest normalne zjawisko czy ostatnie jej tchnienia ??? Za podpowiedz z góry dziękuję
-
[B5 AFN] Olej do Automat. Skrzyni Biegów specyfikacja i włąściwości
arekopl opublikował(a) temat w Audi A4 B5
Witam, czy ktoś z Was forumowiczów zna, bądź gdzieś się spotkał ze specyfikacją oleju serwisowego nr. kat. G052162A2 (Esso EGL 71141) do automatycznej skrzyni biegów. Bardzo bym prosił o te dane gdyż zakupiłem olej ESSO lt 71141 i nie jestem pewien czy to jest dobry zamiennik. Pozdrawiam -
Miałem to samo, hehe może to śmieszne ale użyłem WD40 i problem znikł, powaga, od 3 msc nic mi nie piszczy, a zaczęło się pewnie od dokładnego wyczyszczenia uchwytów rolety....Pozdrawiam
-
[B5 AFN] [B5 AFN] Wymiana oleju auto. skrzyni biegów czy ktoś to robił sam.
arekopl opublikował(a) temat w Audi A4 B5
Witam, mam pytanie czy ktoś z forumowiczów wymieniał sam olej w 4 stopniowej autom. skrzyni biegów ? Jeśli tak to bardzo bym prosił o pomoc jak mogę to zrobić we własnym zakresie, gdyż niestety w naszych okolicach nikt tym się nie zajmuje. Pozdrawiam Witam właśnie jestem po wymianie oleju z pomocą mechanika (nie od skrzynek), przejechałem się i wszystko gra, skrzynia biegi przerzuca tak jak przerzucała, nie ma żadnych szrpnięć itp. na jutro zamówiłem tylko bagnecik do sprawdzania oleju i myślę że wszystko będzie git. Fakt że olej miał ciemną konsystencję ale nie było w nim opiłków. w sumie może coś wyjdzie w późniejszym okresie, ale narazie wszystko jest ok. Wymiana statyczna jest dość prosta choć nie dokładna, ale na jakiś okres powinno wystarczyć. W przyszłości i tak planuję oddać do jakiegoś mechanika od skrzyń. POZDRAWIAM -
Motor mam pytanie czy 300 zł to miałeś 2 zaślepki??? i czy były gruntowane czy też już w kolorze?? Pytam bo dzwoniłem do ASO i powiedzieli mi że 300 ale z 1 zaślepką... co kraj to obyczaj.
-
a skrzynia manual czy automat???? Podobno jeśli automat to może być problem z olejem i oczywiście skrzynią...