Skocz do zawartości

glapsson

Pasjonat
  • Postów

    104
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O glapsson

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia glapsson

1

Reputacja

  1. glapsson

    Turbina A4 b5

    Ciekawe sprzeczności...... może najpierw kolega napisze skąd pewność i wniosek że to turbina pada?
  2. glapsson

    Żle odpala po korektach

    A jaki tego ranka był kat wtrysku??? sprawdził ktoś? a błędy?
  3. glapsson

    Rozruch

    Co ty za bzdury wypisujesz?... Co ma piernik do wiatraka.............
  4. Witam - cieszę się że działa i że byłem pomocny. Dopisz może czego użyłeś jako pierścienia podkładki pod taśmę lub w jaki sposób to rozwiązałeś, może się innym przydać.
  5. Witam Ktoś za chwile odezwie się że zaśmiecam forum, ale jest to w pewien sposób uzupełnienie pierwszego postu. powielam niektóre rzeczy i opisy ale tylko po to aby ułatwić innym użytkownikom życie i aby nie musieli skakać pomiędzy stronami. opis jest uzupełniony o parę szczegółów miedzy innymi o podłączenie kabelków taśmy oraz zastosowanie okrągłej taśmy airbag ( tej tańszej ). pamiętamy o odłączeniu akumulatora żeby zaraz nie trzeba było vaga zapinać. W zależności od zasobności portfela i pomysłowości może wyglądać to troszkę inaczej aczkolwiek mój sposób na wymianę jest w 100% skuteczny i pewny. Wszystko pasuje idealnie nic nie trze nie ociera i się nie zacina , idealnie pasuje i nie widać żadnego efektu podmiany poza tym oczekiwanym oczywiście – czyli mamy kierę jaka chcieliśmy zawsze mieć. Kupujemy: Kierownicę: stan jak kto lubi …………. Bez znaczenia czy angielska….. Obudowę kolumny i co ważne zaznaczajmy przy zakupie że chcemy tę z okrągłym otworem na taśmę airbag, o ile chcemy takiej taśmy użyć. Również nie ma znaczenia czy to wersja angielska……… Następnym elementem jest taśma airbag numer jak widać na załączonym obrazku 1J0 959 653 Pozostały jeszcze cztery elementy 1 Redukcja kolumny kierowniczej Nowsza kierownica ma większą średnicę wieloklinu więc koniecznym jest zastosowanie końcówki która nam ten problem rozwiąże … inną metodą jest wymiana całej kolumny . uważam że to zbędny wydatek i kupa niepotrzebnej roboty. na zewnątrz 26 mm wewnątrz 17 mm Tuleja redukcyjna którą należy skrócić. 2 wtyczka….. i tutaj jest kilka możliwości. Oryginał – którego nie posiadałem. Inna wtyczka – całkowicie kompatybilna bez żadnych przeróbek do tego tak skonstruowana że nie sposób jej odwrócić i wcisnąć inaczej do tego trzyma się ciasno i idealnie pasuje. Ta inna wtyczka to wtyczka od zasilacza komputerowego do stacji FDD. A wygląda to tak: Jak widać naturalne blokady wtyczki i gniazda pasują idealnie. Jej rozmiar perfekcyjnie rozłącza mostek we wtyczce taśmy.( o tym za chwilę) Strzałką czerwoną zaznaczyłem blaszkę – ta blaszka to styk który po wyjęciu wtyczki mostkuje piny poduszki ( zwiera je zdaje się że ma to zabezpieczać poduszkę przed wyzwoleniem gdyby komuś przyszło do głowy od strony auta podać jakieś napięcie na odsłonięte piny). Jak widać sprawdzanie taśmy bez wtyczki mija się z celem bo zawsze będzie zwarcie taśmy poduszki chyba że jakoś odciągniemy ten styk lub wyjmiemy go z gniazda. Inna możliwość na forum w opisach była podpowiedź aby stosować wtyczki od płyty głównej --- nie polecam nie dają one pewności połącznie i pewności działania są zbyt wąskie i delikatne i lekkie wysuniecie powoduje błąd poduszki związany ze zwieraniem w/w styku gniazda taśmy. Dodam jeszcze słowo o czarnej strzałce Ja u siebie delikatnie przypiłowałem plastik taśmy tak aby wtyczka doszła do samego dna gniazda. Bo jak widać wtyczka komputerowa ma próg o który ta wypustka się może oprzeć i troszeczkę wtedy brakuje do dna – nie powinno to sprawiać problemu ale wolałem nie mieć wątpliwości. 3 Podkładka --- podkładka pod nakrętkę kolumny tu chyba nic nie muszę opisywać Wystarczy szeroka fi 18. 4 I ostatni element Można to nazwać druciarstwem ale niestety bez tego wszystko będzie niestabilne To co zaznaczyłem strzałkami to wysokość odsadzenia taśmy od manetek Musimy zaopatrzyć się w podkładkę – pierścień tej wysokości i podłożyć go pomiędzy taśmę a manetki. Ułożenie pierścienia zaznaczyłem czerwonym okręgiem Ważne żeby to był pierścień gdyż środkowa część taśmy się obraca i gdyby zastosować podkładkę np. filcową to elementy tarły by o siebie. PODŁACZENIE ELEKTRYCZNE TAŚMY BEZ MULTIFUNKCJI Sprawa jest prosta Od strony auta: piny airbag to dwa piny od prawej te z blaszka mostkującą ja ze swej strony przełożyłem złącza we wtyczce komputerowej w ten sposób że : piny żółty i czerwony to poduszka dwa czarne piny to klakson myślę ze takie rozwiązanie wyklucza możliwość późniejszej pomyłki końcówki kabelków wtyczki dolutowujemy do odciętych od starej kierownicy kabelków z wtyczkami jeżeli chodzi o poduszkę to nie ma znaczenia który z którym kabelek można je zamieniać ważne żeby połącznie było pewne najlepiej lutowane jeżeli chodzi o klakson to jeden czarny łączymy z kabelkiem z wtyczka a drugi czarny podciągamy do masy auta ( miejsce dowolne gdzieś pod śrubkę lub zacisk masy) . od strony kierownicy to tylko formalność wciśnięcia wtyczki - ale to już przy zakładaniu kierownicy stabilizacja taśmy u mnie za pomocą wieczka z wyciętym środkiem powiecie druciarstwo .... ok ale działa perfekcyjnie Wyciąłem środek i obciąłem rant na wymaganą wysokość pierścienia. Dlaczego wieczko ? a dlatego ze pierwszą moją myślą było wycięcie pierścienia z filcu gr 5mm ale takowego nie posiadałem później pomysł padł na wieczko od słoika ale nie chciałem stosować tam nic metalowego---- a po otwarciu szuflady w kuchni ukazał się mym oczom właśnie to wieczko które dodatkowo idealnie pasowało średnicą do wymaganego zestawu. Myślę ze niezłym rozwiązaniem była by również uszczelka gumowa od rury kanalizacyjnej fi 50 Ale nie testowałem -- możliwości jest wiele ważne żeby zachować wysokość i luz w środku i pewne przyleganie. W kwestii osadzania taśmy to jeżeli zostawiamy swoje stare manetki to jeden z zatrzasków taśmy ten zaznaczony na zdjęciu okaleczamy pozbawiając go samego zatrzasku umożliwi nam to wsuniecie tego plastiku taśmy w mały otwór w manetce od wycieraczek przy kierownicy blokuje to idealnie sama taśmę przed możliwością obracania razem z kierownicą. no i finał Na końcu dodam że najpierw najlepiej rozejrzeć się za kierownicą ale warto u tego samego sprzedawcy zapytać o inne cześć i zamiast się targować o cenę kierownicy poprosić żeby w cenie dorzucił obudowę i taśmę odliczając dodatkowe koszty przesyłek będzie taniej. ja za komplet z wysyłka uzgodniłem 180zł redukcje bywają w różnych cenach ale można kupić do 20zł z przesyłką. bywają dziwnie nazywane na all.... i ciężko znaleźć ....... mnie się jakoś udało wszystko wyszło mnie równe 200zł plus piwo i 40min roboty .... dłużej pisałem tego manuala.. odliczając że starą kierę sprzedałem za 30zł to bilans myślę wyszedł nieźle. Co do redukcji podczas poszukiwań warto wpisać w wyszukiwarkę serwisu aukcyjnego słowo NABA cokolwiek to znaczy pomaga. tylko pamiętajmy o wymiarach.
  6. Mam audi z 1996r i mam podgrzewacz starszego typu ze świecami żarowymi z zaciskami na nakrętki. Są to takie same świece jak świece żarowe do uruchamiania zimnego silnika w starym silniku 1.6D. Zeszłej zimy pikneło mnie i sprawdziłem te świeczki oczywiście wszystkie były martwe, po ich wymianie już po przejechaniu krótkiego odcinka kilkaset metrów do kilometra czuć było że coś cieplejszego wieje z kratek. Jasnym jest że jak rozkręcę dmuchawę na max to to co świeczki ogrzeją to ja wystudzę ale przy minimalnym nawiewie auto dochodzi znacznie szybciej. sterowane jest to przez ECU za pomoca przekażnika mozliwe są trzy tryby pracy jedna , dwie , trzy świece zależnie od obciążenia alternatora ( wydatku ładowania ) - przynajmniej tyle udało mi się ustalić W autach które tego nie maja sprawa polega na zamontowaniu króćca , przekaźnika no i kilku przewodów. kolega ma alhamberkę z Hiszpanii i oczywiście zimno u niego jak diabli bo na południu europy tego raczej nie montują. W nowszych audi zastosowane są świece na kopki nie na zaciski. Kopki znaczy na wcisk....... pin 6 i 26 ECU przekaźniki 92 Świece 130
  7. musisz zapiąć vaga i zrobić logi wszystkich grup np nie omawiana grupa 006 jest tak Group B: '006 Speed Brake Pedal Cruise Control Cruise present? TIME F/F47/F36 Cl/Br/Re/Ac/on/on STAMP km/h 0.00 47.0 0 0 0 11 1.0 te trzy zera to informacja co się dzieje po naciśnięciu pedału hamulca i sprzęgła ważne dla tempomatu ale również ma wpływ na moc auta informacja do komputera o wciśniętym hamulcu ogranicza dawki lampy światła itd 1996r nad linia lamp są switche S13 i S28 ten drugi to reverse czyli wsteczny Uploaded with ImageShack.us jak widać podłączenie jest bezpośrednie z szyny zasilania po stacyjce przez bezpiecznik i włącznik ( na skrzyni biegów) do odpowiednich żarówek w lampie.
  8. Vag bez problemu chodzi na win7 a jak nie chodzi 311 to polski 4,9 na pewno chodzi również 64bit wyjmij kompa z podszybia i sprawdź połączenie wężyka do kompa i wewnątrz bo w tym roczniku czujnik jest w środku ECU poza tym reszta też musi być bezbłędnie podłączona bo jak nie to nie ujedziesz. Trochę masz daleko ale jak będziesz się przemieszczał w okolicach Śremu ( k. Poznania ) to daj znać mam identyczne 1996 w manualu i posiadam Vaga coś zaradzimy. Jaki masz numer sterownika silnika?........... aaa już nie trzeba jest w logach. a tak na marginesie na fotkach wężyki masz w opłakanym stanie .. podarty oplot powoduje bezwładność układu bo wężyki się zaciskają lub nadmuc**ją sugeruje wymianę na nowe ImageShack.us ważna jest również długość poszczególnych wężyków Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us
  9. Wejdź w silnik zaloguj sie ( prawa strona 12233 ) nastepnie adaptacja 001 i odczytaj wartość później adaptacja 005 i odczytaj wartość powinny być ( fabryczne ) 32768 zwiekszanie wartości w adaptacji powoduje zmniejszanie wartości odczytu w 001 zmniejszanie odwrotnie jeżeli masz wartości fabryczne to bankowo było gmerane nastawnikiem i może nawet w środku .... błedne wskazanie temperatury paliwa moze pochodzic od tego właśnie lub od kombinacji z odpalaniem procedura ustawienia nastawinka za pomoca vaga opisana jest na forum w temacie o czyszczeniu nastawnika czy łapiesz jakieś błędy na silniku np N146? Co do bąka i przekaźnika najprawdopodobnie przekażnik odcina odczyt z czujnika temperatury silnika i podje wartość z rezystora ( wartość dla temperatury ok -30 C ) stąd po odpaleniu bączek , a w momencie jak alternator zacznie ładować system wraca do odczytu z czujnika silnika. Mówie , że prawdopodobnie bo słyszałem o różnych metodach drutowania aut..... ciekawe co będzie jak układ zawiedzie i cały czas poleci przez rezystor ... spalanie kosmiczne i batory za samochodem. Co do przepływki poszukaj cos o metodzie na diodę -- testowałem da sie tak sprawdzić mozna zrobić logi i wykluczyć np. wine turbo i potwierdzić niedomaganie przepływki. Tylko nie wolno tak jeździć !!! bo przepływka ( dioda ) cały czas wali na maxa a w rzeczywistości powietrza jest mniej. Ma to sens tylko dla logów dynamicznych i pedału rzyspieszenia wcisnietego na 100%
  10. a wczesniej pisałeś o czarnym bąku przy odpalaniu..... - kto i jak robił te mapy bo mi to smierdzi rezystorkiem z przekaźnikiem - opisz to dokładnie a tak na marginesie to robienie samej mapy startowej to tak jakby być w Rzymie i Papieża nie widzieć - toż to jeden krok do tuningu - sprawdź w adaptacji 001 jaka masz wartość o ile dobrze pamietam 32768 nominalna i dawka powinna być jak juz koledzy pisali ok 4,2 - przy okazji sprawdż w adaptacji grupe 005 jaka wartość - czy ktos już kiedyś gmerał przy nastawniku? pytam bo dawka na pograniczu 2,6 w 001 moze objawiać sie "stukaniem" Doprowadź najpierw auto do stanu fabrycznego a potem mozna sie dopiero zastanawiać co nie gra Jezeli grupy 001 i 005 nie sa zmodyfikowane to nalezy ustawić prawidłowo nastawnik tuning to sie robi poprzez modyfikacje map a nie gmeranie nastawnikiem kąt wtrysku z takim małym przesunieciem nie daje złych wyników - jest praktycznie nie odczuwalny no chyba ze zima przyjdzie to może gorzej palić
  11. Temat stary ja chiptuning ale po analizie parotygodniowej Pełen szacun dla tunerów którzy robią to zgodnie ze sztuką O ile wiedza jest do ogarnięcia to wkład finansowy w prowadzenie dzialalości potężny. Z mojej strony powiem : Macie racje softy z neta są " Gowno warte " kilka map w całości walniete + ( 10 lub 15 , lub 20%) Czuć to ale .... na dłuższą metę ... gnoju jest tak dowalone że cos sie ukręci. Da się zrobiś soft dla siebie """"program jakiś tam do tego programator ( trzeba wiedzieć co uzyc .... chyba że się ma ) no i super sprawa w starszych sterownikach stacja lutownicza - niezbedna lub kombinacje.... zysk nie warty ryzyka. Temat do zamknięcia .... wiem że ktokolwiek tu sie wypowie udzieli mi tylko krytyki. miałem tego nie robić ale co mi tam sam to pisałem i zapewne są błedy i braki ale jest sporo pomocy. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=2054050&highlight= Krytyka bywa konstruktywna. Ale do dyskusji raczej nic nie wnosi. Daje wskazówki tylko zainteresowanemu.... nie koniecznie trafne lub szczere.
  12. Na oryginalnym miałem kiedyś drżenie przy ok 2200 obrotów na wyższych biegach Było to jakiś czas temu ulgę przyniosło czyszczenie nastawnika i turbo ale co bardziej nie pamietam. Na tych wsadach nic nie drży --- na żadnym.
  13. Zgadza sięale każdy jakoś zaczyna a trzeba mieć jakiś materiał porównawczy .... przecież jak sam tego nie wydedykuję to nikt mi palcem nie pokaże na razie kończy sie urlop i będzie mniej czasu ale : 1 opanowane lutowanie podstawek nie było źle stacja lutownicza z termopincetą ( trochę to trwało bo dłubie w drugim kompie a musiałem sobie odpowiedniego w odpowiedniej cenie poszukać -- oryginał nie ruszany ) 2 czytanie i programowanie kości samodzielnie wykonanym willem ( dłubałem przy nim chyba ze 2 tygodnie) 3teraz kwestia zrozumienia co we wsadzie siedzi. korby mi chyba bokiem nie wyjdą na tych wsadach turbo chyba też nie ukręcą. ewentualne podpowiedzi lub naprowadzenie na nirktóre rozwiazania mile widziane. Nie liczę a w zasadzie nie chcę aby ktoś to zrobił za mnie bo chodzi o zrozumienie. Wystarczy jeżeli dostane podpowiedzi : " ciepło " " zimno "
  14. Zgadza się dopiero zaczynam mam wsadzone na razie dwójkę trójka strasznie rwała już od ok 1600 obrotów na 2 biegu po przyłożeniu gazu jedynka była jakaś mułowata w porónaniu do dwójki i trójki Co do turbo wyczyszczenie to pikuś zresztą zanim cokolwiek zaczałem robić to wymeniłem wężyki i wyczyściłem turbo kat wyciety i zaślepiony EGR Będę sie " uczył" auto już najmłodsze nie jest można je przeznaczyć na nowe hobby.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...