• Ogłoszenia

9 9
Szymoonk

Wymiana kierownicy czteroramiennej na poliftową

    Rekomendowane odpowiedzi

    Szymoonk    0

    Wymiana starej kierownicy czteroramiennej montowanej od początku produkcji na czteroramienną poliftową montowaną od połowy 97r do końca produkcji.

    Różnice w kierownicach:

    Stara kierownica (wieloklin 17mm)
    4499dad92bb07325m.jpg
    Poliftowa nowa kierownica (wieloklin 26mm)
    bc7ed313fe85b842m.jpg

    Aby wymienić kierownice musimy zakupić:
    kierownice wraz z poduszką, taśmę (zwijak) wraz z wtyczką, osłonę plastikową kierownicy, dołożyć przejściówkę (reduktor) z małego wieloklinu na duży.

    nowa osłona
    05ea2f4b61d801c4m.jpg

    taśma(zwijak) z wtyczką
    5e26f314ea01121am.jpg
    Element do usunięcia zaznaczony kółkiem
    93f27453c620769em.jpg

    Przejściówka, reduktor, tulejka redukcyjna
    74be4357cede8864m.jpg
    Tuleja jest za długa dlatego trzeba ją skrócić do długości zaznaczonej na zdjęciu

    Zdejmujemy starą kierownice, odłączamy wtyczki od poduszek (odłączony akumulator) i klaksonu. Odkręcamy starą osłonę plastikową kierownicy.

    Na wystający wieloklin zakładamy naszą przyciętą tuleje redukcyjna i wciskamy ją do samego końca.
    104df147588dde16m.jpg
    585ae0511e3d3292m.jpg
    Czas zamontować taśmę poduszki. Jako że taśmy nowej kierownicy nie idzie spasować ze starymi manetkami lepiej zakupić taśmę w wersji „dużej” którą łatwiej dopasować i nie będzie się nam ruszała. Z tyłu taśmy ułamujemy jeden uchwyt i dzięki temu taśma ładnie będzie nam dolegać do starych manetek.
    5b54afb69df40c81m.jpg
    34f97042a52ec69em.jpg
    bbbb22ded3ac4202m.jpg
    c788c306d304f17cm.jpg

    Zostaje podłączyć klakson i poduszkę. Odcinamy stare kostki od klaksonu , poduszki i kabelki łączymy z nową wtyczką. Nie będę pisał o podłączeniu ponieważ mam kierownice multifunkcyjną gdzie jest więcej kabli wiec nie będę mieszał.

    Zakładamy nową obudowę plastikową kierownicy i przykręcamy.
    W tym momencie taśma trzyma się sztywno kolumny kierowniczej.
    b5b2fc7eb8849b90m.jpg
    0a836d92c5b7df19m.jpg

    Zostaje nam założyć nową kierownice która idealnie pasuje na zamontowany wcześniej reduktor.
    18aff3a20966ab73m.jpg

    Jako że otwór w nowej kierownicy jest większy do przykręcenia jej potrzebujemy dużej podkładki którą wkładamy pod starą nakrętkę. Nie wiem jaki rozmiar tej podkładki bo wziąłem pierwszą lepszą którą miałem pod ręką.
    9798ff75ee869934m.jpg
    5c450f067ed34e8em.jpg
    b0cb2c3f9868e856m.jpg
    Efekt końcowy wgląda tak, oczywiście zamiast tej można założyć każdą inną z dużym wieloklinem np. trójramienną:
    f10ef1504ee03c2bm.jpg
    8268a654ce455bb9m.jpg
    da9039d3c14279aem.jpg
    Powodzenia :hi:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    grubcio1980    0

    Pytanko.Jak jest z kierą od S-ki?Mam już tą nowszą,ale może wyrwe od S-ki w niezłym stanie.Będę musiał swoją do kumpla i od niego S-kę

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    seba1-2    0

    dokładnie to samo musiałem przerobić aby zamontować swoją kiere tyle ze s4 z polifta :hi: fajnie że zrobiłeś taki fotoopisik :good:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    ardian6    0

    Bardzo dobry opis!!! :>

    Jak przerobić wtyczkę poliftową do przedliftowej od poduchy i klaksonu??Pytam bo nie jest o tym napisane. :confused4:

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    lookas    0

    Gdzie można kupić taką przejściówkę na duży wieloklin?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    ardian6    0

    Kiedyś był na allegro za jakieś 20zł.Teraz to nie wiem

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    lookas    0

    Dostałem odpowiedź :)

    wymiary:

    na zewnątrz 26 mm

    wewnątrz 17 mm

    Także można brać :good:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    panowie, i jak? mógłby ktoś opisać jak połączyć wtyczki od poduchy i klaksonu?? tutaj kolega mi odpisał na PW że uzywał miernika, ale ja niestety się na tym za bardzo nie znam. Więc bardzo byłbym wdzięczny jak ktoś by opisał, że biały kabel łączysz z niebieskim, itd. Z góry dziękuje.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    drozdziu2    0

    Wydaje mi się że Szymoonk wrzucił zdjęcie na którym widać dobrze dolną stronę taśmy i wpiętą w nią wtyczkę z kabelkami..

    Sam przymierzam się do wymiany kierownicy typu "pufa" (audi 80) na 3 ramienną z wersji poliftowej. Zakupiłem już kierownicę, przejściówkę wieloklinu, taśmę do nowej kierownicy a nawet obudowę - pozostaje tylko jeden mały problem.

    Mianowicie : skąd wziąść jedną dodatkową żółtą wtyczkę na podłączenie taśmy do instalacji samochodu??

    Z tego co widzę to na allegro nie za bardzo można dostać samą wtyczkę. Kupno całej poduszki powietrznej tylko po to żeby obciąć tą wtyczkę nie wchodzi w grę..Help

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Szymonik a jak z multifunkcja ?? kolega dropsone już podłączył , jest podobno moduł już w kierownicy i wystarczy podłączyć

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wydaje mi się że Szymoonk wrzucił zdjęcie na którym widać dobrze dolną stronę taśmy i wpiętą w nią wtyczkę z kabelkami..

    Sam przymierzam się do wymiany kierownicy typu "pufa" (audi 80) na 3 ramienną z wersji poliftowej. Zakupiłem już kierownicę, przejściówkę wieloklinu, taśmę do nowej kierownicy a nawet obudowę - pozostaje tylko jeden mały problem.

    Mianowicie : skąd wziąść jedną dodatkową żółtą wtyczkę na podłączenie taśmy do instalacji samochodu??

    Z tego co widzę to na allegro nie za bardzo można dostać samą wtyczkę. Kupno całej poduszki powietrznej tylko po to żeby obciąć tą wtyczkę nie wchodzi w grę..Help

    Ja mam ten sam problem, tylko jeszcze nie kupiłem tasmy i obudowy. Mówisz o żółtej wtyczce. Poducha poliftowa ma dwa ładunki. do 50 km/h i od 70 km/h tutaj podłaczymy tylko jeden ładunek. A kostka pasuje od tasmy do auta P&P? musimy rozwałkowac ten temat, aby po Nas nikt nie miał takiego problemu i dylematu.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Szymoonk    0

    Wydaje mi się że Szymoonk wrzucił zdjęcie na którym widać dobrze dolną stronę taśmy i wpiętą w nią wtyczkę z kabelkami..

    Sam przymierzam się do wymiany kierownicy typu "pufa" (audi 80) na 3 ramienną z wersji poliftowej. Zakupiłem już kierownicę, przejściówkę wieloklinu, taśmę do nowej kierownicy a nawet obudowę - pozostaje tylko jeden mały problem.

    Mianowicie : skąd wziąść jedną dodatkową żółtą wtyczkę na podłączenie taśmy do instalacji samochodu??

    Z tego co widzę to na allegro nie za bardzo można dostać samą wtyczkę. Kupno całej poduszki powietrznej tylko po to żeby obciąć tą wtyczkę nie wchodzi w grę..Help

    Ja mam ten sam problem, tylko jeszcze nie kupiłem tasmy i obudowy. Mówisz o żółtej wtyczce. Poducha poliftowa ma dwa ładunki. do 50 km/h i od 70 km/h tutaj podłaczymy tylko jeden ładunek. A kostka pasuje od tasmy do auta P&P? musimy rozwałkowac ten temat, aby po Nas nikt nie miał takiego problemu i dylematu.

    Dużo słyszałem na temat tych dwóch ładunków, ale airbag w polifcie ma jeden ładunek tak jak w przedlifcie :wink4:

    Zdjęcie tyłu airbaga poliftowego

    2a4b5060.th.jpg

    Dopiero w nowych audi były dwa ładunki

    10269847851.th.jpg

    Jeśli się mylę to niech mnie ktoś oświeci :mysli:

    Szymonik a jak z multifunkcja ?? kolega dropsone już podłączył , jest podobno moduł już w kierownicy i wystarczy podłączyć

    Radio z CAN + moja kiera nie zechce ze sobą współpracować :thumbdown: więc temat odpuszczony :confused4:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    ardian6    0

    A czy ktoś może pokazać same wtyczki od airbaga z przed lifta i po lifta. Dobrze by było też opisać jak przełożyć kable z wtyczek :>

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Szymoonk    0

    Jak znajdę chwile to rozkręcę po raz setny wszystko i opisze jak podłączyć .

    A z tego co pamiętam .... Jeśli mamy nową kiere wraz z poduszką to w środku powinna być instalacja. Wtyczkę która jest w kierownicy (żółta) wciskamy w taśmę po założeniu kiery i tu mamy koniec. Z drugiej strony taśmy przychodzi identyczna wtyczka jak ta z przodu czyli żółta. Ułożenie kabli w niej jest chyba odwrotne niż w tej z przodu. W przedlifcie mamy dwie wtyczki od klaksonu i od aribaga a w polifcie już tylko jedną (żółtą).

    Kable w nowej żółtej wtyczce:

    -airbag

    +airbag

    masa (być może tylko w wersji z multifunkcją)

    klakson

    Stare wtyczki od klaksonu i airbag ucinamy i kabelki lutujemy do nowej (żółtej wtyczki)

    Schemacik zapodam jak będę miał czas ale nie nastąpi to szybko

    [br]Dopisany: 15 Maj 2010, 22:52_________________________________________________tak przy okazji tu macie aukcje z żółtymi wtyczkami tymi szerokimi :hi:

    http://moto.allegro.pl/item1037740694_kabel_przewod_kostka_airbag_poduszki_audi_vw_seat.html[br]Dopisany: 15 Maj 2010, 22:59_________________________________________________http://moto.allegro.pl/item1037881252_audi_golf_passat_kabel_przewod_wtyk_airbag.html

    http://moto.allegro.pl/item1019327504_kabel_airbag_air_bag_vw_golf_iv_passat_seat_leon.html

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Adam.S    0

    Witam a ja bym chciał zamontować taką kierownice do mojej niuni 5a8863fb86.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Szymoonk    0

    Sam przymierzałem się do zmiany na taką z B7, TT ale tu jest już właśnie problem z dwoma ładunkami w tej kierownicy :mysli: ale myślę że temat do opanowania ponieważ wieloklin się nie zmienia w tych nowych autach wiec dalej jest 26 mm, jedynie taśma uległa zmianie i nie wiem czy stara podejdzie do nowej kiery bo nowa taśma raczej na 100% nie wejdzie do B5 :hi:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    XC    0

    Ja mam takie pytanie, jak zdjac te plastikowa obudowe kierownicy? :wallbash: albo druga opcja, mam kiere od s4 i chcialem stara tasme zostawic i przelozyc sama kiere ale tasmt tez nie umiem odczepic od kierownicy :wallbash: totalne beztalencie. Podpowie ktos? :mysli:

    Ok znalazlem :szukaj: ze za obudowe dwie srubki z dolu sa odpowiedzialne, ale moze ktos sie wypowie na temat odczepienia kierownicy od tasmy i na odwrot :gwizdanie:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Szymoonk    0

    Żeby rozdzielić taśmę od starej kierownicy musisz odkręcić cały mechanizm ze środka kiery i na samym dole znajdziesz śruby odpowiedzialne za trzymanie taśmy :good:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Admirał    0

    Witam serdecznie.Kupiłem kierownicę multifunkcyjną lecz mam problem z kabelkami w czarnej kostce, czarnym i brązowym ponieważ zostały wyrwane z tej kostki i nie wiem gdzie je wpiąć.Może ma ktoś dokładne foto takiej kostki bo na tym zdjęciu nie za bardzo widać.

    27LcA.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    author0928    0

    Panowie, wsio gotowe i wyszło super, ale okazało się że koleś z allegro zamiast wysłać mi prawidłową obudowę kierownicy przesłał mi przedliftową taką jak miałem dotychczas... Swoją drogą odradzam zakupów wszelkich części u pana o nicku "autospeedy" z Tuchomia... Gość jest nie kompetentny, kantuje i przesyłki nadaje kiedy mu się zachce a nie jak pisze że codziennie... Zresztą wystarczy popatrzeć na jego komentarze...

    Swoją drogą nie o to chodzi... Chciałem napisać, że nie musicie wymieniać tej obudowy, wystarczy tylko dociąć odpowiednio swoją starą i wszystko ładnie pasuje i nic nie widać... Nie mam zdjęcia jak to zrobiłem, ale pod spodem zamieszczam foto gdzie na czerwono zaznaczyłem linie cięcia :). Może komuś się przyda :)

    obudowaz.th.jpg

    Uploaded with ImageShack.us

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Szymoonk    0

    Ale taki sposób montażu taśmy w obudowie przedliftowej zapewnia jej solidne trzymanie ? Z wymianą obudowy chodzi o to że taśma wchodzi pod nią i trzyma się na tych dwóch wystających do środka wypustach przykręcanych później śrubami :mysli:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    author0928    0

    Trzyma idealnie, wokół własnej osi się nie obraca bo dookoła niej jest osłona która ją blokuje i 2 wypusty w tyle które wchodzą na środu nad przełącznikami wycieraczek i kierunkowskazów. Przód/tył też nie lata bo blokuje ją sama kierownica i nie ma manewru...

    Swoją drogą u mnie trzeba było delikatnie obciąć nabę od przodu bo miała zbyt długi frez i był luz na kierownicy góra / dół po skręceniu

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    klysek    0

    Jak znajdę chwile to rozkręcę po raz setny wszystko i opisze jak podłączyć .

    A z tego co pamiętam .... Jeśli mamy nową kiere wraz z poduszką to w środku powinna być instalacja. Wtyczkę która jest w kierownicy (żółta) wciskamy w taśmę po założeniu kiery i tu mamy koniec. Z drugiej strony taśmy przychodzi identyczna wtyczka jak ta z przodu czyli żółta. Ułożenie kabli w niej jest chyba odwrotne niż w tej z przodu. W przedlifcie mamy dwie wtyczki od klaksonu i od aribaga a w polifcie już tylko jedną (żółtą).

    Kable w nowej żółtej wtyczce:

    -airbag

    +airbag

    masa (być może tylko w wersji z multifunkcją)

    klakson

    Stare wtyczki od klaksonu i airbag ucinamy i kabelki lutujemy do nowej (żółtej wtyczki)

    Schemacik zapodam jak będę miał czas ale nie nastąpi to szybko

    [br]Dopisany: 15 Maj 2010, 22:52_________________________________________________tak przy okazji tu macie aukcje z żółtymi wtyczkami tymi szerokimi :hi:

    http://moto.allegro.pl/item1037740694_kabel_przewod_kostka_airbag_poduszki_audi_vw_seat.html[br]Dopisany: 15 Maj 2010, 22:59_________________________________________________http://moto.allegro.pl/item1037881252_audi_golf_passat_kabel_przewod_wtyk_airbag.html

    http://moto.allegro.pl/item1019327504_kabel_airbag_air_bag_vw_golf_iv_passat_seat_leon.html

    :hi: nie masz moze taego sachamtu :decayed: bo w sparawach elektryka i lutowanie kabli jestem zielone jak las a mam juz wszytsko tylko niechce tych kabli pomieszac :wallbash:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    author0928    0

    Jest odwrotnie jak przy kierownicy więc jak przy kierownicy 1 i 2 masz poduche a 3 i 4 klakson tak z drugiej strony 1 i 2 klakson i 3 i 4 poducha... tylko w starym modelu do kostki klaksonu idzie jeden kabel natomiast tutaj jest dwa więc jeden wpinasz na kostkę a drugi masujesz gdzieś do kolumny kierownicy... Ja zmasowałem go z śrubką mocującą stacyjkę ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    klysek    0

    Jest odwrotnie jak przy kierownicy więc jak przy kierownicy 1 i 2 masz poduche a 3 i 4 klakson tak z drugiej strony 1 i 2 klakson i 3 i 4 poducha... tylko w starym modelu do kostki klaksonu idzie jeden kabel natomiast tutaj jest dwa więc jeden wpinasz na kostkę a drugi masujesz gdzieś do kolumny kierownicy... Ja zmasowałem go z śrubką mocującą stacyjkę ;)

    czyli wpinam -poducha

    -poducha

    - klakson

    i jeden pin zostaje wolny tak ???[br]Dopisany: 06 Lipiec 2010, 22:31_________________________________________________napisz mi tao jak takiemu prymitywowi w ktory pin co wpinac po kolei :decayed::polew:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Dyfer30    0

    Kable najlepiej połączyć złączkami elektrycznymi - takimi:

    http://allegro.pl/item1154897326_szybkozlaczka_konektory_cz.html

    Od lat takich używam i są świetne - bez żadnego lutowania i przecinania istniejących kabli można zmontować co trzeba ;-)

    Szymoonk dzięki za świetną fotoinstrukcję - skorzystałem i mam już piękną, skórzaną kierownicę :>

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    mercedres    0

    Panowie, mam problem... W moim aucie jest kierownica ta pierwsza przed liftowa i chce ja smienic na esowa z duzym wieloklinem. kierowince z airbagiem juz mam, wiem ze potrzebuje jeszcze redukcji do wieloklinu i tasmy do poduszki.

    Z redukcja sobie poradzilem:

    http://allegro.pl/item1177105121.html

    Znowu do tasmy nie jestem pewien do konca jakiej szukac, moze to ktoras z tych?

    http://allegro.pl/item1128644820.html

    http://www.allegro.pl/item1154227634.html

    Dodam ze na moim aribagu widnieje data: 21.10.1998 jesli to ma jakies znaczenie :)

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość fudi   
    Gość fudi

    Jak masz 3 ramienna od esy to bez redukcji to wszystko robisz tylko przekładasz i gotowe..

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    mercedres    0

    tylko ze moja ma duzy wieloklin.... a w aucie sprzed liftu z tego co sie orientuje jest maly, poprawicie mnie jesli sie myle...

    Zostaje mi jeszcze temat tasmy bo nie bardzo wiem jaka powinna byc?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    9 9

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy