Skocz do zawartości

Tamley

Pasjonat
  • Postów

    38
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Tamley

Informacje

  • Imię
    Damian
  • Miasto
    Płock

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2002
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Tamley

0

Reputacja

  1. Tamley

    Co to za felga?

    MyNamelsTDK http://www.original-felgen.com/4e0601025ab1h7.html
  2. Tamley

    Co to za felga?

    Wielkie dzięki! Szukałem na tej stronce i wcześniej nie zauważyłem
  3. Tamley

    Co to za felga?

    Czy to są oryginalne felgi?
  4. Tamley

    felgi 17 stki

    Ok. A kojarzysz co podaje dla 18"?
  5. Tamley

    felgi 17 stki

    Nie chcę zakładać nowego tematu bo praktycznie dotyczy tego samego. No chyba, ze autor ma cos przeciwko... 1. Dlaczego liczycie zamiennik od 235/45 R17, a nie np. od 205/55 R16? U mnie to jest fabryczny rozmiar. Licząc od R16 zamiennikiem o najbardziej zbliżonej średnicy jest 225/45 R17. Czy taki wlasnie powinienem wybrac? 2. W ogóle to najchętniej zostałbym przy szerokości 205. Mam seryjna moc i mimo, ze motor jest bardzo zdrowy to jakos nie chce obciazac go dodatkowymi oporami toczenia. Tym bardziej, ze jazda głównie bez szaleństw więc trakcji starcza. No chyba, ze 215? Sam juz nie wiem bo z drugiej strony nie są to jakies kolosalne roznice, ale totalnie nie mam porownania jesli chodzi o Audi z dieslem i dlatego prosze Was o rade. Wiekszość oryginalnych felg 17-calowych ma szerokosc 7,5 cala. Warto szukac 7J zeby moc zalozyc opone 205? Czy w ogole 205 na 17" bedzie slabo wygladac (za wąsko)? Znalezc bym cos na pewno znalazl tylko czy to ma sens? 3. No i kwestia ustawienia głebiej/na zewnątrz. We wszelkich parametrach doskonale sie orientuje jednak nie jestem pewny czy dobrze przeliczam roznice w szerokości felgi na jej odsadzenie. Przykład: 1 felga ma 7” i Et 42. 2 felga 7,5”. Czy, żeby 2 była w tym samym miejscu co 1, powinna mieć Et 48? Przyjalem, że 0,5 cala to 12 mm i podzieliłem to na pół (czyli 6 mm) bo ET jest parametrem do osi felgi. Skoro na strone przybylo 6 mm to wlasnie o tyle „wypchnęło” nam felge na zewnatrz nadkola stąd zwiększone ET o 6 czyli do 48. Prawidlowo? Cała wątpliwość polega na tym czy ta os zawsze wypada symetrycznie czyli na srodku felgi? Jeśli nie to nie da się dokladnie policzyc umiejscowienia felgi w nadkolu bo nigdy nie wiemy jak rozlozy się dodatkowa szerokość (na która strone felgi). Pozostaja tylko przymiarki. No chyba ze szerokosc felgi zostaje ta sama - wtedy bazujemy tylko na samej liczbie ET. Tutaj podziękowania dla Rob@k za wstawienie fotki poglądowej i informacje przy jakiej szer. i ET felga zrównuje się z nadkolem, czyli wg prawa osiąga maks. odsadzenie. Przy okazji bardzo fajna fela i własnie jej wzór (wklęsły środek) zachęca by ja porzadnie wysunac na zewnatrz. Mam jeszcze 2 inne modele upatrzone i tak jak przy w. w występuja one w kilku wariantach ET i teraz wlasnie pytanie ktore bedzie najoptymalniejsze stad wczesniejsze pytanie czy prawidlowo to licze... Na pewno nie chce głebiej niz mam teraz (7J, ET 42). Zawieszenie fabrycznie obnizone (1BE), ale to chyba nie ma znaczenia przy porownywaniu z innymi modelami B6 bez obnizenia?
  6. To w PZU może jakoś rozsądkowo podchodza zamiast wymiksować sie za wszelką cene od wypłaty i znaleźć wine po drugiej stronie. Ostatnio słyszałem o świrach którzy czepiają się diod led w postojówkach bo reflektor nie jest przeznaczony do ledów tylko do halogenowych żaróweczek W5W. Tak samo zastanawiam się czy odmówią wypłaty odszkodowania za niewystarczającą przepuszczalność światła w bocznych, przednich szybach. Myślałem, że z kołami są jakieś wytyczne typu dopuszczalna różnica w średnicy i rozstawie kół. Wtedy wystarczyłoby sie zmiescic w tolerancji W ogóle to wszelkie zamienniki liczyć od najmniejszego fabrycznego rozmiaru, czyli dla B6 to chyba 195/65 R15 czy od tych tzw. homologowanych z wlepki? Czy jest jeszcze inaczej i jakiś rozmiar uzależniony jest od wersji silnikowej i do liczenia bierzemy pod uwage tylko ten? Pytam bo np. wolałbym dać 215 opone zamiast 225 (opory toczenia), ale to juz wieksza rozbieznosc w srednicy no i nie chce jakichs przeklaman miec bo przeciez komp tez to zczytuje, system ESP itd.
  7. Mnie również interesuje jak to jest z tymi homologowanymi rozmiarami opon i felg. Jak sobie dobrze wylicze zamiennik koła z fabrycznym rozmiarem i np. 205/55 R16 zastąpie 225/45 R17, czyli różnica średnicy 0,38% to nie bedzie żadnych problemów na przeglądzie, kontroli policji przy kolizji lub u ubezpieczyciela? Musze tylko zmieścić się w różnicy średnicy do 1% tak? Gdzie jest wlepka o której mówicie?
  8. Warto zmienić Bridgestone Turanza ER300 na Continental ContiPremiumContact 5? Ewentualnie Nokian Line? Rozmiar to 205/55 R16.
  9. Wandej, Dev bardzo dziękuje za info. Orientujecie się czy można gdzieś kupić gumowe osłonki na linke od hamulca ręcznego?
  10. Czyli jak w ostatnim linku jest, że FDB1083 pasują do b5, a FDB1788 do b6 to nie sugerować się tym w ogóle?
  11. Panowie, a do mojego modelu i wersji silnikowej jakie Ferodo powinny być z tyłu? FDB1083 czy FDB1788? Udało mi się znaleźć dane, które wskazują, że trochę różnią się tylko wagą jednak FDB1083 opisane są jako przeznaczone do innych marek, natomiast FDB1788 tylko i wyłącznie marki VAG i jest wyszczególniony model mojego A4. Podaje linki: https://hamulcesklep.pl/o/FDB1083 https://hamulcesklep.pl/o/FDB1788 Zakładka "Zastosowanie" Na tej stronie: https://www.motointegrator.pl/produkty/208936-klocki-hamulcowe-ferodo-fdb1083 są jeszcze inne marki, ale są też koncernu VAG. Dane katalogowe to często bzdury, więc może dysponuje ktoś pewnymi danymi, żeby można było profesjonalnie dobrać model klocków? Wymiary są takie same, więc może różnią się mieszanką?
  12. Żeby była jasność - chodzi mi o zabezpieczenie miejsca kontaktu z piasta i innych miejsc gdzie nie pracuje klocek. Powierzchnia cierna jest mniej ważna bo tam klocek i tak ja zetrze.
  13. Do wymiany z tylu klocki i tarcze. Z przodu mam klocki + tarcze firmy ATE (zwykłe). Co polecicie na tył żeby hamowanie było możliwie jak najbardziej skuteczne biorąc pod uwagę takie podstawowe zestawy? ATE, Ferodo czy Textar? Brałem tylko te trzy firmy pod uwagę bo chyba prezentują podobny poziom i nie ma jakichś niespodzianek w jakości. Czy któraś w jakiś sposób się wyróżnia? O Ferodo mam informacje, że zabezpieczenie antykorozyjne jest słabe (albo w ogóle nie ma) i tarcze błyskawicznie rdzewieją... Zużycie nie jest priorytetem. Nie muszą wystarczyć na nie wiadomo ile. Ważne żeby możliwie jak najlepiej hamowały.
  14. lapidem miałem to samo. Dopiero na starej, najzwyklejszej nagrywarce (nie DVD) się udało. Najwolniejsza prędkość.
  15. Wielkie dzięki ale udało mi się już nagrać tą co mam i Navi czyta bez problemu Przyczyną była nagrywarka... Dorwałem starego kompa ze zwykłą nagrywarką CD. Tak więc wszystkie nowoczesne nagrywarki DVD light Scribe itp nagrywały i nie czytało a tu zwykła nagrywareczka i się udało
×
×
  • Dodaj nową pozycję...