-
Postów
95 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
1O krzysmaj

Informacje
-
Imię
Krzys
-
Miasto
Rzeszów
Auto
-
Model
A4 B5
-
Nadwozie
Sedan
-
Rok produkcji
1997
-
Silnik
1.9 TDI
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
ON
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Problem Z Immobilizerem. Migająca Kontrolka Świec Żarowych.
krzysmaj opublikował(a) temat w Audi A4 B5
Cześć, mam problem z moją Audi i nie mam już pomysłów i źródła informacji. Samochód: A4, B5, 1,9TDI AFN 110KM, 1997 Opis: Pewnego dnia próbowałem odpalić samochód oryginalnym kluczykiem (zawsze go używałem od kiedy mam A4). Zapaliła się kontrolka immobilizera i silnik od razu zgasł. Przy kolejnych próbach silnik tylko zaskoczył i od razu gasł. Poszedłem po dorabiany na zapas kluczyk i na nim odpaliłem. Po odpaleniu na zapasowym kluczyku (tym dorabianym) samochód normalnie jeździł a w obrotomierzu migała kontrolka świec żarowych. Pojechałem do jednego ze speców w okolicy Rzeszowa. Skasował błąd i powiedział, że dotyczyło to wzrostu oporności na wtyczkach pomiędzy komputerem a zespołem zegarów. Zalecił przeczyszczenie połączeń sprayem kontaktowym. Tak też zrobiłem, ale we wtyczkach sucho i czysto. Przejechałem około 500 km i tu znowu podobna historia - silnik odpala na sekundę i gaśnie. Obróciłem kluczyk o 180 stopni i włożyłem powrotem do stacyjki. Silnik odpalił a na obrotomierzu znów zaczęła migać kontrolka świec żarowych. Wybrałem się po raz kolejny na kasację błędu, mechanik nie potrafił powiedzieć co konkretnie dolega pojazdowi. Po raz kolejny skasowałem błąd... I dziś znów to samo (przejechane od ostatniego incydentu około 700 km), z tą różnicą że na tym dorobionym kluczyku tylko pracował przez 1s i gasł. Nie pomogło obracanie itp. Podskoczyłem z kumplem po stary kluczyk i na nim odpaliłem (dziwne). Kontrolka ściec żarowych znów miga. Proszę o podpowiedzi co powinienem zrobić? Spotkaliście się kiedyś z podobnym problemem? Z góry dziękuję za odpowiedzi. Koledzy nikt nic nie podpowie? Jakieś pomysły? -
Koledzy proszę o waszą opinie: Kleber Krisalp HP2 mogę je nabyć za 215zł z montażem - wymiary 195 60 15'. Bieżnik wygląda zachęcająco. Czytałem już trochę o tych oponach i opinie są podzielone. Większość negatywnych opinii jest z przed kilku lat gdzie może firma nie udoskonaliła technologii, albo piszą ją kierowcy zwalniający do 25km/h gdy zobaczą śnieg na poboczu Teraz podobno mieszanka jest inna. Słyszałem też, że Kleber ma technologię MICHELIN bo należy do jej grupy. Jeżeli ktoś z was miał styczność lub na takich śmiga (nie starszych niż 3 sezony) to proszę o opinię.
-
Brawa za szczegółowy opis! Kilka moich spostrzeżeń: Przy wyciąganiu śruby dolnego-prowadzącego jest trochę kombinacji. Przy ponownym składaniu potwierdzam to co koledzy wcześniej napisali, że śrubę można bezproblemowo włożyć od drugiej strony (przez okno w "sankach"). Proponuje jeszcze wszystkie śruby i stożki posmarować smarem miedziowanym, by w przyszłości uniknąć siłowych rozwiązań Wymieniłem cały zestaw bez kanału i podnośnika. Jedyne co miałem to podstawki i podnośnik. Wszystkie śruby da się poodciągać bez kanału - wymaga to tarzania się po podłodze ale nawet dynamometrycznym się dojdzie Zapomniałem sprawdzić po dociągnięciu śrub, teorię znajomego mechanika. Twierdził, że jak wymienia dolny nośny to ustawia sobie tuleje wahacza i dociąga bez opuszczenia na koła. Robi to w ten sposób, że ustawia wycięcia na tulei równo do kostek wspawanych w sanki (widoczne na foto): Modele nowsze takie jak B6 nie mają już wspawanych kostek. Na pewno nie jeden z nas zastanawiał się lub będzie się zastanawiał jak dostanie cały zestaw Lemfordera, czy wahacz dolny prowadzący (banan) jest kompletny. Wcześniej miałem założony zestaw TRW, jeszcze z fabrycznymi natłoczeniami AUDI. Wahacz d. prowadzący miał na tulei dodatkowy plastik i gumę, a nowy Lemforder już nie. Początkowo myślałem, że czegoś brakuje w moim zestawie. Okazuje się, że Lemforder od jakiegoś czasu produkuje nowsza wersję tej tulei. Porównanie na fotografii: U góry Lemforder, dół TRW (z natłoczeniami Audi). Różnica jest również w długości wprasowanej tulei. Dodatkowym czynnikiem wprowadzającym w konsternację jest to, że można kupić osobno starą wersję lemfordera: Tutaj link do dyskusji na forum Passata: Wymiana Wahaczy ! Trudne czy nie ? - Strona 12 Wniosek jeden: Jeżeli wymieniasz to wymieniaj parami, jeżeli tylko z jednej strony sprawdź z drugiej jakiej konstrukcji masz tuleję Pozdrawiam.
-
[ALL B5] Wymiana przegubu zewnętrznego bez ściągania wahaczy
krzysmaj odpowiedział(a) na malpiszon temat w Audi A4 B5
Elegancki opis wymiany Ja się zabrałem za przeguby przy okazji wymiany wszystkich wahaczy, więc dostęp miałem bardzo dobry. Przeguby jakie założyłem to LOBRO (takie jak były pierwotnie) - LOBRO i SPIDAN to marki handlowe NGK Odpowiadając na pytanie kolegi pijjafca kilka postów wyżej - Tak musisz złożyć te części w poprawnej kolejności, ponieważ pierścień z tworzywa wyrobi się na półosi. Skutkiem tego może być zablokowanie przegubu, ponieważ półoś wsunie się w niego głębiej. Smar należy wprowadzić do przegubu przed montażem. W serwisówce "Sam naprawiam A4" jest podana ilość smaru jaka powinna znajdować się w samym przegubie a jaka w osłonie. Ja zrobiłem na oko dałem 3/4 smaru w przegub, a pozostałą część w osłonę (można dołożyć troszkę smaru grafitowego). Kilka zdjęć jakie zrobiłem podczas montażu: Na fotografi: przegub, osłona, smar, opaski, śruba, pierścień z tworzywa, pierścień zabezpieczający, 3 stalowe pierścienie (sprężyny) - wykorzystujemy jedną. Na tej fotografii kolejnosć montażu: opaska -> osłona -> sprężyna (zwrócić uwagę na kształt sprężyny) -> pierścień z tworzywa -> przegub. Pozdrawiam PS. Na youtube znalazłem filmik o wymianie przegubu - zawsze to dodatkowe zobrazowanie co i jak przy wymianie. -
[B5 AFB] Demontaż turbiny 2.5tdi AFB oraz czyszczenie
krzysmaj odpowiedział(a) na polok temat w Audi A4 B5
Eleganckie fotostory -
Promocyjne ceny na Motul, Liqui Moly, Valvoline. Części samochodowe najtaniej.
krzysmaj odpowiedział(a) na dzik temat w Pro Choice
Cześć zapytanie o części poszło na PW. Pozdrawiam -
Wyciek płynu z bloku silnika - zaślepka w bloku.
krzysmaj odpowiedział(a) na krzysmaj temat w Audi A4 B5
Dokładnie tak. 12zł jedna sztuka w ASO. -
Wyciek płynu z bloku silnika - zaślepka w bloku.
krzysmaj odpowiedział(a) na krzysmaj temat w Audi A4 B5
Od strony turbiny. Na dobrze widać na tej fotografii: -
Wyciek płynu z bloku silnika - zaślepka w bloku.
krzysmaj odpowiedział(a) na krzysmaj temat w Audi A4 B5
Dzięki kolego egon@ jutro zadzwonię do ASO i dowiem się za ile i na kiedy to dostanę. Powiedz jeszcze jaki czas temu to robiłeś i jak z przeciekami i tp.? -
Witam. Szukałem podobnego wątku na forum i niestety nie znalazłem odpowiedzi. Przy okazji wymieniania króćca/trójnika zauważyłem, że płynu ubywa w innym miejscu. Zlokalizowałem po mokrym rozruszniku. Dostęp jest ciężki ale aparat się zmieścił. Jest to zaślepka bloku, widziałem takie w ciężarówkach i ciągnikach rolniczych - przeważnie dodatkowe miejsce na grzałkę, ale w tu na co coś takiego? Jak na poniższym zdjęciu widać zaślepka/korek przerdzewiał/a. Kolejne pytanie jak to wymienić żeby trzymało - czy w ogóle sam tego dokonam bez specjalistycznych narzędzi? Wyciek z zaślepki/korka.
-
Kupuj według kodu i bez obawy dokładaj do molla - weź 85 - ale dla pewności sprawdź wymiary mocowania.
-
Przeglądnijcie jeszcze ofertę MOLL-a ja mam już druga zimę i nigdy nie zabrakło mocy rozruchowej. Przy cenie oscylującej w granicach 400zł warto dołożyć 50zł do czegoś zalecanego przez Audi. Dobierałem według kodu - plusem takiego dobierania jest to, że akumulator pasuje idealnie w mocowania i jest dedykowany pod parametry alternatora.
-
KOSTKA STACYJKI - wymiana, fotostory, manual, zdjęcia.
krzysmaj odpowiedział(a) na krzysmaj temat w Audi A4 B5
Koledzy ta kostka (zamiennik) nie wytrzymała trzech miesięcy. Miałem sporą rozmięknę z tym problemem ale chyba się udało. W podanym linku wszystko opisane + fotki zamiennika-kostki od wewnątrz http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/problem-podswietleniem-przycisku-awaryjnych-wyciagnieciu-kluczyka-254480/ -
Mam rozwiązanie. Sprawdziłem dziś przekaźnik 213/przekaźnik odcięcia X - okazał się sprawny. Miał trochę nad brudzone patynki ale nie nadpalone. Zainstalowałem go z powrotem i przy wkładaniu czuć jak elektromagnes załącza styki - czyli prąd jest cały czas podawany na przekaźnik. No to dalej po drodze do kostki stacyjki - nie podejrzewałem jej bo niedawno wymieniana. Jak pisałem, ponad 2 miesiące temu wymieniałem kostkę stacyjki (tani zamiennik z alledrogo). Miernik - multimetr w pozycji do sprawdzania diod (na piszczałkę). Test starej kostki: kostka w położeniu off nie ma prądu na innych złączkach jak tylko 30 i 30 (jedna końcówka testera na złączkę 30 a druga końcówką sprawdzane po kolei). Tutaj jak dostać się do kostki: http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/kostka-stacyjki-wymiana-fotostory-manual-zdjecia-247122/ WAŻNE! odpiąć KABLE Z akumulatora. Test kostki zainstalowanej 2 miesiące temu: kostka w pozycji off (ważne bez kluczyka w stacyjce) po przyłożeniu miernika do 30 i pozostałych okazuje się, iż na niektórych pinach jest zamknięty obwód. Ciśnienie mi skoczyło ale jednocześnie radość, że mam winowajce. Rozebrałem kostkę i niestety wykonanie okazało się mizerne w porównaniu z oryginalną kostka Audi. Plastik przemieszczający styki się wyrobił i w jednym miejscu zamiast podnosić blaszki po prostu je przesuwał - ze nic się nie zjarało uffff Niżej kilka fotek oryginalnej i zamiennika kostki dla zobrazowania usterki/jakości wykonania. Na Fot.1 widać jak plastikowa krzywka zamiast odchylać blaszki, przesuwa je do siebie nie rozłączając styków. Fot.1 Zamiennik z zachodzącymi na siebie stykami. Fot.2 Oryginalna z pęknięciem w górnej części. Fot.3 Zamiennik. Fot.4 Oryginał. Widać różnice w wykonaniu i materiale. W zamienniku nawet smaru poskąpione . Blaszki w ori są sztywniejsze i lepiej dopasowane. No nic... nowa kostka zamówiona w ASO (152 złote monety) i do odebrania jutro. Mam nadzieje, że po wymianie wszystko powróci do normy. Pozdrawiam
-
Spoty Rzeszowskie - Zapraszamy Niedziela Parking Kryty PODPROMIE
krzysmaj odpowiedział(a) na slaweq temat w Podkarpackie
Kiedy następny spot?