
Pan_Sowa
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
14 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O Pan_Sowa

-
[ALL B5] Jak wyłączyć kwiknięcie syrenki fabrycznego alarmu przy otwieraniu?
Pan_Sowa odpowiedział(a) na Pan_Sowa temat w Audi A4 B5
Alarm jest fabryczny w pompce,i przy otwarciu też jest potwierdzenie klaksonem w nadkolu. Mam rozumieć że fabrycznie potwierdzenie ma być tylko przy zamknięciu i nie ma dostępnej takiej funkcji jak wyłączenie przy otwarciu? -
[ALL B5] Jak wyłączyć kwiknięcie syrenki fabrycznego alarmu przy otwieraniu?
Pan_Sowa opublikował(a) temat w Audi A4 B5
Witam mam pytanie jak w temacie i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi, chciałbym wyłączyć potwierdzenie syrenki fabrycznego alarmu przy otwarciu, we wszystkich opisach kodowania jest opcja włączenia/wyłączenia przy zamykaniu (+001024 - Quittierung schliessen (DWA-Hupen) / Close acknowledgement (DWA horns) / zamykanie centrala potwierdzone wyciem syrenki) Nigdzie nie mogę znaleźć jak wyłączyć ta funkcje przy otwieraniu. -
[ALL B5] Radio Pioneer6800 + ori zmieniarka Audi - możliwe????
Pan_Sowa odpowiedział(a) na Kowi87 temat w Nawigacja i car audio
popieram lepiej zainwestować w suba niż zmieniarkę do takiego radia -
[ALL B5] Radio Pioneer6800 + ori zmieniarka Audi - możliwe????
Pan_Sowa odpowiedział(a) na Kowi87 temat w Nawigacja i car audio
Fabryczna zmieniarka nie będzie funkcjonować z pioneerem, a tak poza tym wydaje mi się że zmieniarka do takiego radia mija się z celem jeśli na jedna płytę mp3 zmieści się więcej utworów niż na 6ciu płytach w zmieniarce, chyba że zależy ci na jakości oryginalnych płyt audio wtedy będziesz musiał rozglądnąć za zmieniarką pioneera, a fabryczną zmieniarkę z kablem można jeszcze sprzedać nawet za 200-300zł... -
Nie maiłem w rękach dokładnie tego urządzenia, ale często stykam się z różnego rodzaju nie markową chińszczyzna i za każdym razem to samo czyli lipa, sam wygląd zewnętrzny i jakość wykonania raczej na niskim poziomie, niejednokrotnie mało przejrzyste i nie dopracowane menu tak jak i obsługa nie wspominając już o kiepskiej jakości dźwięku , poza tym często się psują tego typu urządzenia ze względu na dosyć skomplikowana mechanikę otwierania monitora, często padają też taśmy łączące monitor z jednostką centralna wszystko to wynika z kiepskiej jakości materiałów jak i wykonania, ale z tond też bierze się niska cena jeśli za firmowe urządzenie tego typu trzeba zapłacić minimum 2-2,5tys zł. to na czymś musi polegać różnica. Oczywiście poza tym wszystkim urządzenie ma prawie wszystkie potrzebne funkcje, które nie zawsze w podstawowej wersji proponują nam markowe produkty, np bluetooth. Ja osobiście nie kupił bym takiego urządzenia, moim zdaniem lepiej dołożyć i kupić używkę ale firmową, można trafić na allegro za 1,5zł a nawet taniej. Oczywiście znam ludzi którzy mają tego typu tanie produkty i są zadowoleni ale znam tez takich którzy kupili i po wyjęciu z pudełka już było nie sprawne... Nie wspomniałem jeszcze o tym ze jeśli planujesz takie radio do swojego audi to lepiej to jeszcze przemyśl, bo wszystkie tego typu jednodniowe jednostki multimedialne po zamontowaniu wystają znacznie na zewnątrz w porównaniu do zwykłego radia(zobacz sobie na fotce w którym miejscu kończy się pół kieszeń) i moim zdaniem delikatnie mówiąc nie będzie się to ładnie komponować w twojej b6.
-
od czego sa te wtyczki (foto) + plus adapter (foto)
Pan_Sowa odpowiedział(a) na fusse temat w Nawigacja i car audio
potrzebujesz tą z ostatniego zdjęcia wejście sygnału jest tylko w żółtej kostce, zerknij tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/b5_all_pomoc_przy_podlaczeniu_radia-t98402.0.html opisałem tam mniej-więcej o co chodzi. -
[B5 ALL] Pomoc przy podłączeniu radia
Pan_Sowa odpowiedział(a) na kleeju temat w Nawigacja i car audio
http://www.allegro.pl/item763214768_audi_a3_a4_a6_a8_modul_tylne_glosniki_sub.html Można sie obejść bez tego, wszystko jest w żółtej kostce mini iso jest tam wejście sygnału lewy prawy oraz sterowanie wszystko wedle opisu kostek który powinien być na fabrycznym radiu: http://www.erta.ru/base/audi/pic/delta_pin.jpg wedle opisu który jest w linku interesuje nas kostka z prawej na dole(żółte mini iso) line out, mamy dwie opcje albo podłączamy pod ta kostkę sygnał niskiego poziomu z wyjścia rca pioneera(chinch po polsku czincze:)) masę z chinchów do pinu opisanego com, wystarczy masa z jednej wtyczki, i odpowiednio "gorący" przewód z prawego chincha do RR czyli prawy tył i lewy chinch do LR lewy tył, nie zapominamy o najważniejszym czyli sterowanie (na lewo od com'a) podajemy tam + najlepiej podłączyć tam sterowanie anteny z pioneera "remote" najczęściej w kostce od radia niebieski lub niebieski z białym, po włączeniu radia pojawia sie tam + . Druga opcja podłączenia jest prawie taka sam tylko zamiast sygnału z wyjść rca podłączamy sygnał z tylnych głośników radia i znowu wystarczy tylko jedna masa i odpowiednio z kostki od radia cały zielony do LR i cały fioletowy do RR to rozwiazanie jest o tyle lepsze że sygnał z wyjścia rca zwykłego radia jest bardzo niskiego poziomu, wejście we fabrycznym wzmacniaczu audi jest przystosowane do wyższego poziomu, oczywiście wyjście głośnikowe z radia ma znowu za wysoki poziom sygnału (tylne głośniki i woofer będą grały znacznie głośniej niż fronty) ale tą różnicę możemy wyrównać na radiu faderem. Ten moduł do którego dałem link to jest dokładnie to samo co podłączenie właśnie z wyjść głośnikowych radia tylko tyle ze wszystko zrealizowane jest na kostkach i oprócz tego po drodze mamy układ rezystorów które tłumią zamocny sygnał z głośników do odpowiedniego poziomu, to samo co można zrobić faderem na radiu... -
Obecnie w każdym alarmie jest jak napisałeś "czyli wyjście sterujące w taki czy inny sposób fabrycznym centralnym zamkiem, chyba ze masz na myśli tzw. interface do centralnego zamka, inaczej mówiąc układ który steruje bezpośrednio siłownikami, co w naszym przypadku do audi nie będzie potrzebne w B5 najłatwiej wykorzystać sterowanie masą, czyli potrzebujemy alarm który będzie miał takie wyjście-czyli w momencie uzbrojenia będzie podawał masę, i to samo przy rozbrojeniu tylko że na osobnym przewodzie, zasadniczo większość alarmów podaje masę, lub też ma na wyjściu centralnego zamka przekaźnik z wyprowadzonymi stykami i dzięki temu możemy zrobić dowolną potrzebną nam konfigurację, ale przede wszystkim jeśli chcesz mieć domykanie szyb, musisz kupić alarm który będzie miał możliwość ustawienia, przedłużenia tego impulsu masowego, krótki impuls tylko zamknie zamek, a jeśli go przedłużymy to domknie szyby jeśli są otwarte.Oprócz tego takim minimum według mnie są czujniki ultradzwiękowe. Co do scyzoryka to osobiście mam mieszane uczucia miałem już i na razie zrezygnowałem, ponieważ wszystkie chyba scyzoryki na naszym rynku to tania chińszczyzna, a co za tym idzie strasznie kiepska jakoś, plastik obudowy jest miękki i ząbki na których zatrzaskuje sie scyzoryk wyrabiają się, z czasem obudowa lubi się rozlatywać, grot się nie zamyka lub sam się otwiera, ale nie mówię że nie ogólnie jest to fajny gadzet. A poza tym wszystkim raczej odradzam zakup taniego chińskiego alarmu, niby ma wszystko co trzeba ale te urządzenia są naprawdę kiepskiej jakości, bywają z nimi problemy...
-
[ALL] Podpięcie radia nie fabrycznego
Pan_Sowa odpowiedział(a) na rakud29 temat w Nawigacja i car audio
Fabryczne radio w nowszych audi sterowane jest przez sieć can, tak że nie potrzeba mu drugiego plusa bo sygnał o włączonym zapłonie dostaje cyfrowo, jeśli chcesz podłączyć inne radio, nie fabryczne tak żeby się włączało "po kluczyku" i gasło po wyłączeniu stacyjki, musisz poszukać gdzieś w instalacji samochodu plus po zapłonie, (w audi cały czarny kabel) można go znaleźć w wiązce pod kierownicą idącą od stacyjki, w rejonie skrzynki bezpiecznikowej też powinien być, ale najlepiej sprawdzić to miernikiem albo kontrolką, a potem już tylko stałego plusa z kostki podłączasz do żółtego kabla w swoim nie fabryczny radiu, a czarny do czerwonego w wiązce od rada(chyba ze masz jakieś nie firmowe radio to te kolory mogą być inne)w starszych modelach plusa po zapłonie powinno się też dać znaleźć w klimatroniku ale nie wiem jak jest w B7. Oczywiście możesz tez podłączyć czerwony i żółty z radia razem do jednego stałego plusa w kostce fabrycznej tylko tak jak kolega napisał przede mną będziesz musiał radio ręcznie włączać i wyłączać. -
[ALL B5] żółty i niebieski kabelek głośnikowy
Pan_Sowa odpowiedział(a) na ekonom temat w Nawigacja i car audio
Jeśli mówimy o fabrycznej wiązce to powinny to być dwukolorowe kable np niebieski z brązowa kreską, i żółty z innym kolorem, gdzie te z brązowymi kreskami są - , ale najlepiej wyciągnąć radio i popatrzeć w kostce, w górnym rzędzie+ w dolnym -. -
Rozumiem ze mówimy o fabrycznym subie zabudowanym w boczku?Jeśli tak to nie polecam wymiany tego głośnika na inny mocniejszy, bo dając inny głośnik o innych parametrach rozstroimy obudowę, druga sprawa z tego co wiem tam jest głośnik dwucewkowym, małej mocy przeznaczony specjalnie pod słaby fabryczny wzmacniacz, efekt wymiany na inny głośnik może być odwrotny do zamierzonego.
-
[ALL B6] Gdzie znajduje się centralka alarmu
Pan_Sowa odpowiedział(a) na hebda temat w Audi A4 B6/B7
Jeśli masz syrenę to to nie jest alarm fabryczny(fabryczne alarmy miały klakson podłączony), więc nie zdiagnozujesz go vagiem, piszesz że "prąd do niej dochodzi" jeśli dochodzi prąd od strony alarmu to znaczy że centrala jest ok, w takim razie jeśli syrena jest sprawna to powinno wszystko grać,chyba ze masz na myśli stałego plusa? Więc albo nie masz masy dobrej do syreny skoro prąd dochodzi i syrena jest sprawna a nie wyje, lub jest to syrena z własnym zasilaniem i dochodzą do niej więcej niż dwa przewody, masa, stały plus i sygnał plusowy lub masowy z alarmu, w większości przypadków w chińskich syrenach czerwony stały plus, czarny masa, biały sterowanie plusem od alarmu, brązowy sterowanie masa od alarmu, uzbrój alarm otwórz drzwi kluczykiem, tak żeby się włączył zaczął mrugać kierunakmi i wtedy sprawdz co sie pojawia na poszczególnych kablach w wiązce. A ona nagle przestała działać czy już kupiłeś samochód z tym problemem, jeśli to jest syrena z własnym zasilaniem to ma na obudowie małą stacyjkę na kluczyk może po prostu ją ktoś wyłączył kluczykiem? Aha, a jeśli chodzi o to gdzie sie znajduje centralka to już zależy od inwencji tego kto montował, ale w większości przypadków pod kierownicą w szeroko rozumianym rejonie skrzynki bezpiecznikowej. -
[B6 BFB] Interfejs do domykania szyb z modułem komfortu - podpięcie do instalacji
Pan_Sowa odpowiedział(a) na kred temat w Audi A4 B6/B7
Ten cały moduł to nic innego jak układ wydłużający impuls masowy, przy jego pomocy nie masz wyjścia musisz sie wpiąć w drzwiach, jedynie tam znajdziesz sterowanie masą, nie znajdziesz tego pod kierownicą bo ta wiązka wchodzi do silnika od szyby, zwróć uwagę że do silnika podpięta jest wielopinowa kostka, tam jest jeszcze sporo elektroniki, z tego co mi wiadomo to nie znajdziesz nigdzie indziej tak prostego do zrobienia domykania. -
Osobiście nie polecał bym tego alarmu, nie miałem go nigdy w rękach, ale na pierwszy rzut oka widać że to typowa chińszczyzna nawet jeśli jest to sprzedawane pod polska nazwą, oczywiście jeśli chodzi o funkcje to ma wszystko co mieć powinien, i pod tym względem niczego mu nie brakuje, może oprócz czujników ultradzwiękowych. Nie chce nikogo odwodzić od zakupu tego urządzenia, ale naprawdę miałem do czynienia wielokrotnie z tego typu alarmami i wbrew temu co piszą na aukcjach, dużo im brakuje do wysokiej jakości, scyzoryki się rozpadają, czujniki dodatkowe miernej jakości ciężko je wystroić, a poza tym lubią sie psuć, wydaje mi sie że na alarmie nie warto oszczędzać, przekonasz sie o tym jak zacznie ci się sam włączać w nocy, albo padnie w najmniej odpowiednim momęcie i nie będziesz mógł zapalić samochodu. Różnica między tanim, a drogim alarmem jest taka sam jak miedzy radiem firmowym, a podróbką, niby to samo ale ogólnie jakość mierna. Oczywiście niektórzy mają takie alarmy i sobie chwalą, a ci co trafili na gorszy egzemplarz?Gwarancja gwarancjom, ale trzeba się trochę podenerwować że alarm nie działa, rozebrać samochód, wyciągnąć centralę, wysłać, czekać zastanawiając sie czy uznają gwarancje czy nie, znam to z autopsji. A co do samego montażu jeśli masz jakąś podstawową wiedzę na temat elektroniki, to jestem jak najbardziej za, stare A4 jest łatwym samochodem jeśli chodzi o alarm. Jeśli jednak nie czujesz się na siłach, to zastanów sie dwa razy, to nie jest aż tak różowe jak piszą na aukcji, wiem po sobie. Reasumując mój nudnawy wykład, alarm jest takim urządzeniem które jak zacznie sie psuć to potrafi dać w kość, dlatego ja osobiście odpuścił bym sobie ten alarm.Z drugiej zaś strony za te pieniądze ciężko kupić coś lepszego, wszystkie alarmy z allegro w tym przedziale cenowym są bardzo podobne do siebie, a znowu zapłaci 500zł za alarm z montażem to spory wydatek(z te pieniądze można by coś fajnego kupić/zrobić do samochodu ) możesz zaryzykować może nie będziesz miał żadnych problemów, ja jednak polecał bym ci dołożyć i kupić np. alarm SEO Concerto, lub ciut lepszy SEO dolphin, całkowicie polskiej produkcji, proste, bez awaryjne i w normalnej cenie, tylko tyle ze ciężko je kupić w detalu i na pewno bez instrukcji montażu do audi... Mam nadziej ze posiadacze tanich alarmów się nie obrażą
-
Witam, niedawno stałem sie szczęśliwym posiadaczem Audi a4 B5 1.6 + lpg Szukałem ciekawego forum o tematyce związanej z audi a4 i w końcu trafiłem...