Skocz do zawartości

moren

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O moren

Osiągnięcia moren

0

Reputacja

  1. szczerze to zabardzo nie widze odpowiedzi na moje pytanie... Można jaśniej?
  2. Miałem dziś na mieście nieprzyjemną sytuacje, przy w miarę dynamicznym zawracaniu nagle jakby wyskoczył bieg ale obroty i prędkość na zegarach nadal były... Jednym zdaniem efekt był taki jak bym nagle wcisną sprzęgło i wyrzucił bieg ale gaz nadal trzymal w tej samej pozycji. Kiedyś miałem podobny objaw po małej kolizji kiedy to na skeconych kołach udeżyłem w krawężnik. Obydwa przeguby zewnętrzne z przodu się rozpieły z czego jeden pękł (został wymeniony na nowy) a drugi że był cały został poskłaany do kupy, ale po pewnym czasie słychać było przy ruszaniu takie jakby kliknięcie, jak by miał jakiś jedak luz. Pytanie brzmi czy jeśli przegób nie strzela na skręconych kołach to czy ma prawo się sam wypiąć? Co jest tego powodem?
  3. Witam Jak w temacie. Czy ktoś posiada kodowania do silnika ACK ?
  4. A czy zna ktos login do silnika ACK ?Jakie wartości wpisac co do punktu 1 i 2, czy jeśli ma być nie mniej niż 2,2mg to wpisujemy 22? To samo tyczy się wolnych obrotów, jakie wartości? Również punkt 5, od jakich wartości zaczynać i co wpisać?
  5. O.k. Troche mi to rozwiało moje wątpliwości. A mozesz mi jeszcze powiedzieć do czego i co za zadanie ma robic ta czarna puszka podpięta do kostek ISO ?
  6. czyli jeśli dobrze rozumiem z tego wypowiedzenia pierścień z nacięciami który występuje na przednich przegubach, został zastąpiony z tyłu nacieciami na tarczach hamulcowych?
  7. Mam taki problem. Przełożyłem radyjko ALPINE z poprzedniego auta do A4 i efekt jest taki że ma strasznie słaby zasięg... wystarczy że jestem gdzieś na obrzeżach miasta i już automatyczne wyszukiwanie znajduje tylko parę stacji, a te które są zaprogramowane zaczynają szumieć. Słyszałem o czymś takim jak separator antenowy który ma na celu podanie napięcia na oryginalną antenę w Audi. Podobno takie urządzenia maja wbudowane już w sobie oryginalne radia AUDI, a do każdego innego niefabrycznego trzeba cos takiego dokładac bo inaczej bedzie gubić sygnał. Czy to prawda, czy ktoś coś takiego już miał?
  8. o.k. już wszystko jasne, znalazłem ciekawy opis: Zawór elektromagnetyczny zbiornika z węglem aktywnym N80 (system odpowietrzenia zbiornika paliwa) W obecnych pojazdach paliwo wtryskiwane jest bezpośrednio do cylindrów. Mieszanka paliwowo-powietrzna przygotowywana jest za pomocą sterowania powietrzem. Dlatego zbiornik z wkładem węgla aktywnego ma bardzo duże znaczenie dla utrzymywania odpwiedniego odpowietrzania układów paliwowych. Działanie układu zbiornika węgla aktywnego: Nad powierzchnią paliwa w zbiorniku tworzą się, zależnie od ciśnienia powietrza i temperatury otoczenia, mniejsze lub większe ilości oparów paliwa. Układ zbiornika węgla aktywnego zapobiega temu, aby emisja węglowodorów (HC) nie następowała do wdychanego powietrza. Opary paliwa przedostają się z najwyższego punktu zbiornika paliwa przez zawór bezpieczeństwa (zamknięty przy pochyleniu 45 stopni) i zawór odpowietrzający do zbiornika węgla aktywnego. Węgiel aktywny wchłania te gazy jak gąbka. Podczas jazdy z aktywną regulacją lambda (ciepły silnik), zawór magnetyczny N80, zwany także zaworem regenerującym, jest sterowany impulsowo przez komputer sterujący, w zależności od obrotów i obciążenia silnika. Czas otwarcia zależy od nadchodzących sygnałów. Podczas fazy przepłukiwania (regeneracja węgla aktywnego), wskutek podciśnienia w rurze ssącej, przez otwór napowietrzający zasysane jest świeże powietrze na dolną stronę zbiornika węgla aktywnego. Opary paliwa zmagazynowane przez węgiel aktywny oraz świeże powietrze zostają w sposób dozowany doprowadzone do komory spalania. Zawór odpowietrzający zapobiega zasysaniu oparów paliwa ze zbiornika wtedy, gdy otwarty jest zawór magnetyczny N80 i dochodzi podciśnienie z rury ssącej. W ten sposób gwarantowane jest, że najpierw opróżniony zostanie zbiornik węgla aktywnego. Bez zasilania prądowego (np. przerwa przewodu) zawór magnetyczny N80 jest zamknięty. Zbiornik węgla aktywnego nie może być opróżniany. Wskazówki - Połączenia węży są zabezpieczone opaskami sprężynowymi lub zaciskowymi. - Opaski zaciskowe zasadniczo należy wymieniać na sprężynowe. - W celu montowania opasek sprężynowych zaleca się stosować przyrząd VAS5024 lub cęgi VAG 1921. Naprawa/Części układu zbiornika węgla aktywnego 1 – zbiornik węgla aktywnego miejsce zamontowania: (w prawej, przedniej wnęce błotnika koła, przymocowany jest do karoserii. W celu wymontowania zdemontować osłonę przedniej prawej wnęki błotnika koła). 2 – moment dokręcania 10 Nm 3 – obudowa filtra powietrza 4 – pierścień mocujący, mocuje zawór magnetyczny 5 – zawór magnetyczny N80 (zawór jest sterowany (taktowany) przez komputer sterujący, gdy silnik jest ciepły). Położenie montażowe, strzałka zwrócona w kierunku przepływu. 6 – wtyczka zaworu magnetycznego (czarna 2-stykowa) 7 – jednostka sterująca przepustnicą 8 – pierścień uszczelniający typu o-ring (przypadku uszkodzenia wymienićna nowy) 9 – przewódod powietrzający Czarny (zwrócić uwagę na mocne osadzenie). 10 – śruba mocująca 11 – przewód doprowadzający powietrze Diagnostyka zaworu elektromagnetycznego N80 zbiornika węgla aktywnego: Zawór elektromagnetyczny zbiornika węgla aktywnego musi się włączać. Jeżeli zawór elektromagnetyczny nie włącza się (nie występuje słyszalny odgłos „kliknięcia”), można podejrzewać że nie pracuje właściwie lub jest uszkodzony. Należy wtedy sprawdzić poprawność działania zaworu lub instalacji. (Bez zasilania prądowego zawór magnetyczny jest zamknięty). Sprawdzanie zaworu elektromagnetycznego: Warunki sprawdzania: VAG silnik [01] grupa wskazań [04] pole wskazań [3]. Temperatura płynu chłodzącego co najmniej 80°C, (Bezpiecznik nr 29 sprawny) Sprawdzanie działania: VAG silnik [01] nastawy podstawowe [04] grupa wskazań [070]. Gdy wprowadzona zostanie diagnoza przez komputer sterujący, zawartość pola wskazań [4] zmieni się z [TEST/AUS] (test wył) na [TEST/EIN] (test wł). – pozostawić silnik na obrotach jałowego biegu dotąd, aż w polu wskazań [4] pojawi się wynik krótkiego testu symulacyjnego (Kurztrip): Wartość wymagana: [TEV iO] [TEST OK] (TEV oznacza zawór odpowietrzający zbiornik paliwa (zawór magnetyczny układu zbiornika węgla aktywnego). Jeżeli w polu wskazań [4] będzie widoczny napis [TEV niO] (zawór odpowietrzający niesprawny), wprowadzić sprawdzanie działania elementów wykonawczych i wysterować zawór magnetyczny zbiornika węgla aktywnego N80).
  9. Witam powiedzcie mi co to za ustrojstwo? znajduje się nad filtrem powietrza, wielkości kieliszka, Po paru minutach od zapalenia silnika zaczyna strasznie stukać, cykać i tak nawala cały czas, od czasu do czasu milknie.. efekt dzwiekowy jest taki jak by zawory cykały albo coś innego w silniku i troche psuje reputacje mego autka hehe wstawiłbym fote ale nie wiem jak...
  10. u mnie silniczek od zmiany temperatury działa (czerwona dźwigienka) wiec na 90% uwalona nagrzewnica. Koszt jej jest nie duży, u mnie 40zł ale za to wymiana już nie taka tania... ;(
  11. u mnie ten sam problem, klima chodzi wszystko cacy a ciepłego powietrza ani troche, nawet letnie już nie leci, samo zimno... Co sprawdzić na początek, które punkty w klimatroniku?
  12. Witam Jakie wartości powinny być na bezpiecznikach 16 41 42 bo wogóle ich nie mam, ktos poprzedni wyjoł... tylko po co?
  13. kolejny raz przystąpiłem do diagnozy czujnika w przednim prawym kole. VAG nic nie pokazał wiec stwierdziłem ze moze faktycznie się troche wysunoł ale nie, czujnik był tak zapieczony ze przy manewrowaniu poprostu sie rozleciał. Kupiłem nowy, przeczyściłem gniazdo,sprawdziłem pierścien na przegubie, zamontowałem, i d*pa... Dalej nawet mimo regulacji odstepu, przy końcowej fazie hamowania włącza sie pompa ABS. Zastanawiam się czy lekki luz na łozysku ma duże znaczenie w tej sprawie??? Dalszy etap to chyba bedzie sprawdzenie pozostałych czujników, oby nie skonczyło sie kolejnymi wymianami...
  14. a jak dokładnie docisnąć ten czujnik (przednie prawe koło) bo dzis sie zabrałem zeby sie z tym uporac ale nie mogłem go woogule ruszyc, ani obrucic ani docisnąć... Czy on jest jakos przykrecony czy moze poprostu złapał korozji na połączeniu i tak sie zapiekł sam?
  15. Witam. Problem pojawił sie miesiąc temu, myslałem ze to wisko ale po wymianie nadal to samo... W okolicach 1800obr/min wpada w jakies wibracje, troszke wyzsze i juz ich nie ma, na nizszych tez nie, tylko 1800. Zastanawiam sie czy przupadkiem jakies łozysko na wale sie nie wybija pomału... ;( Moze ktos wie o co chodzi?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...