Jump to content
IGNORED

[B5 AHH] właczająca się pompa ABS


Diablo
 Share

Recommended Posts

Panowie zauważyłem że doś czesto po zatrzymaniu samochodu jak puszczę pedał hamulca włącza się pompa ABS nie ważne czy puszczę go odrazu czy po chwili ale dzieje się tak tylko po zatrzymaniu. VAG nic nie znalazł. Co może by przyczyną.

Link to comment
Share on other sites

u mnie wlaczala sie pompa ABS w koncowej fazie hamowania (bez poslizgu kol) powodem byl za malo wcisniety czujnik ABS-u (za duzy odstep miedzy czujnikiem a pierscieniem)

wystarczylo docisnac czujnik i sprawa zalatwiona :)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za pomoc wyczyściłem przednie czujniki i jest ok.

Link to comment
Share on other sites

witam wsystkich. :audi::a4fan:

miam problem z abs po wymianie osłony przegubu. przy końcowej fazie hamowania (chwile przed zatrzymaniem przy "delikatnym" hamowaniu) wyczuwam działanie abs-u.

:th: po przeczytaniu waszych waszych opini stwierdzam ze jest podobna sytuacja jak wyżej, spróbuje docisnąc czujnik. :oklaski:

jesli ma ktos inna porade, bede bardzo wdzieczny :drunk::)

Link to comment
Share on other sites

Dużo jest roboty z tym czyszczeniem?

Link to comment
Share on other sites

Vitam !

Ja miałem uporczywie włączający się ABS przy małej prędkości. Czyszczenie czujników nic nie dało. Przyczyną był... pęknięty pierścień ABS na tylnym, prawym przegubie napędowym (!) Nie wiem dlaczego on pękł, ale była szczelina gdzieś na 1,5 mm :shocked:Po wymianie jak ręką odjął :)

Link to comment
Share on other sites

a jak dokładnie docisnąć ten czujnik (przednie prawe koło) bo dzis sie zabrałem zeby sie z tym uporac ale nie mogłem go woogule ruszyc, ani obrucic ani docisnąć... Czy on jest jakos przykrecony czy moze poprostu złapał korozji na połączeniu i tak sie zapiekł sam?

Link to comment
Share on other sites

u mnie była mała korozja i wystarczyło troche siły (tzeba przekrecic i wtedy sie poruszy).

Niestety umnie czyszczenie nic nie pomogło:(. w dalszym ciagu włacza sie ABS (wyczysciłęm i włożyłem czujnik)

Link to comment
Share on other sites

a ja mam pytanie jak abs powinien zachowac sie na slizgich powierzchniach jak lod?czy przy gwaltownym zachamowaniu na lodzie moze zblokowac kola.bo ja tak ma ze na asfalcie ok a na oblodzonej mocno drodze blokuje kola,raczej tak chyba niepowinno byc?prosze o odpowiedz

Link to comment
Share on other sites

a jak dokładnie docisnąć ten czujnik (przednie prawe koło) bo dzis sie zabrałem zeby sie z tym uporac ale nie mogłem go woogule ruszyc, ani obrucic ani docisnąć... Czy on jest jakos przykrecony czy moze poprostu złapał korozji na połączeniu i tak sie zapiekł sam?

Dobić ten czujnik można gumowym młotkiem, ale moim zdaniem to brud lub defekt owego czujnika,a nie jego wysunięcie się.

Wyjmuje się dosyć ciężko i przy tej operacji można uszkodzić element.

Link to comment
Share on other sites

Damos - a mialeś przy tej okazji jakeiś błędy w sterowniku ABS,

bo mnie nęka dokładnie ten sam problem (po wymianie lewego przedniego przegubu) Czujnik dociskany, regulowany i nic ciagle przy 5kmh abs się włącza.

Pytam o błędy na VAG bo na razie ostawiam ten lewy czujnik ale 100% pewności że to on nie mam.

Czujnik jest lekko drapnięty (podobno drapnięty a nie zeszlifowany) ale wcześniej tego nie było.

Update:

Sprawa rozwiązana -moc VAG'a wygrała -walka była nie z tym czujnikiem - wysunał się prawy przód (choć niby nie ruszany ;) ).

Dostał po łbie młotkiem i jest git.

Link to comment
Share on other sites

kolejny raz przystąpiłem do diagnozy czujnika w przednim prawym kole. VAG nic nie pokazał wiec stwierdziłem ze moze faktycznie się troche wysunoł ale nie, czujnik był tak zapieczony ze przy manewrowaniu poprostu sie rozleciał. Kupiłem nowy, przeczyściłem gniazdo,sprawdziłem pierścien na przegubie, zamontowałem, i d*pa... Dalej nawet mimo regulacji odstepu, przy końcowej fazie hamowania włącza sie pompa ABS. Zastanawiam się czy lekki luz na łozysku ma duże znaczenie w tej sprawie??? Dalszy etap to chyba bedzie sprawdzenie pozostałych czujników, oby nie skonczyło sie kolejnymi wymianami...

Link to comment
Share on other sites

moren - podepnij VAG - przejedź się z pasażerem i niech patrzy na prękości obrotowe kół pokazywane na VAG (kanał ABS - chyba jedyny działający w B5) - u mnie jak na dłoni było że przy okolo 5-7 kmhna prawym przodzie czujnik pokazywał 0 - no i ABS sięwłączał.

Ten trik działa do około 20 kmh, więcwystarczy mieć 20-30m podwórka.

Link to comment
Share on other sites

a gdzie to sprawdzales w bassis setting czy mass blocs bo u mnie to samo a niechcem ruszac wszystkich czujnikow bo skonczy sie wymiana i chcem wiedziec ktore kolo

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...