Skocz do zawartości

triodak

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O triodak

Informacje

  • Imię
    Robert
  • Miasto
    Poznań

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2000
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    AWT
  • Napęd
    AWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Witam, Latem walczyłem z rozładowywaniem się akumulatora na postoju. Po zamknięciu i uzbrojeniu alarmu auto pobierało 280mA. Po przeczyszczeniu punktów masowych, plusowych sprawdzeniu przekaźników, styków w liczniku w końcu wyszło że jest dobrze (choć przyczyny nie znalazłem). Przy walce z problemem doczytałem że możliwe że licznik po zamknięciu auta nie daje sygnału do modułów w celu ich uśpienia. Niestety ostatnio (2 tyg. temu) stwierdziłem że problem powrócił. Teraz dokładniej przyłożyłem się do pomiarów i mam następujące obserwacje: - po zamknięciu auta z pilota (jest centralny zamek, alarm fabryczny, moduł komfortu - domykanie szyb z pilota) auto potrafi pobierać: prawidłowy prąd = 25mA zawyżony prąd = 280mA (zjadało 10% akumulatora w dobę) zawyżony prąd = 680mA (zjadało 10% akumulatora w 10h !!!) Jest to losowe - dlatego mimo dwu krotnego sprawdzenia poboru prądu latem (z pozytywnym wynikiem) problem nie został rozwiązany. Nadmienię że sterownik LPG był odłączony przy testach i to nie on był/jest winowajcą. - przy prądzie 680mA odłączenie bezpiecznika nr.15 [Kombigerat, Klimaanlage] obniża prąd do 70mA. Bezpiecznik wkładam na miejsce i prąd nie rośnie już. (Po sprawdzeniu schematów w ElsaWin wychodzi że Licznik ma zasilanie z bezpiecznika nr.5 i nr.15.) - przy prądzie 70mA odłączenie bezpiecznika nr.16 [Elektron. Stabilitatsprogramm (ESP)] obniża prąd do 16 mA. Bezpiecznik wkładam na miejsce i prąd nie rośnie już. - przy prądzie 680mA odłączenie bezpiecznika nr.29 [Motorsteuerung] obniża prąd do 330mA. Bezpiecznik wkładam na miejsce i prąd nie rośnie już. (330mA = pobór licznika ok.275mA + ESP ok.55mA) - przy prądzie 330mA odłączenie bezpiecznika nr.15 [Kombigerat, Klimaanlage] obniża prąd do 70mA. Na podstawie takich wyników pomiarów poszedłem tropem wadliwego licznika. Na dzień dzisiejszy jestem już niemal pewien że padł mi licznik. Jest to poliftowy Jaeger 1/2 FIS z Immobilizerem 3 generacji o nr. 8D0920900T / 8D0 920 900 T oparty na Motoroli. Licznik jest podświetlony na czerwono - jak reszta auta. (Immo 3 na podstawie http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer - mam VIN i 14-cyfrowy Immo-ID przy łączeniu z licznikiem) Aby poradzić sobie z poborem prądu odłączałem notorycznie klemę minusową. Po jej podpięciu i przekręceniu stacyjki licznik czasami wstawał prawidłowo a czasami migał. Tak jak na filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=lZxm9Pg32oI Dziś niestety było już gorzej (może ze względu na mróz) i licznik już tylko w pętli odpalał i gasł. Zarówno na zgaszonym silniku: https://www.youtube.com/watch?v=iCbLxG5rFLE jak i na zapalonym: https://www.youtube.com/watch?v=RHTTB9Uv78Y Teoretycznie można jechać ale żaden wskaźnik nic nie pokazuje, kilometrów nie zlicza no i denerwująco miga. No i prąd zjada. Na chwilę obecną zakładam że wszystkie problemy to licznik i muszę go wymienić. Czy są jakieś inne sugestie w tej kwestii? Auto ma VIN: WAUZZZ8DZ1A093xxx czyli MY2001 (rok modelowy 2001). Po sprawdzeniu w ETKA wyszło mi że mamy następujące liczniki w/g opisu: 8D0 920 xxx x Przy czym odrzucam angliki z powodu MPH, diesle (bo inny zakres obrotów), "AUS" bo nie wiem co to znaczy itd. Zostają liczniki zaznaczone na niebiesko. combi-instrument with radio control digital clock F 8D-Y-000 001>> PR-U2A (2) 8D0920900MX 260KM/H diesel eng. (2) 8D0920900PX 260KM/H petr. engine combi-instrument with digital clock F 8D-Y-000 001>> PR-U1A,U1B (2) 8D0920901BX 260KM/H "AUS" (2) 8D0920900RX 260KM/H diesel eng. (2) 8D0920900TX 260KM/H petr. engine (2) 8D0920950EX 160MPH diesel eng. (2) 8D0920950GX 160MPH petr. engine combi-instrument with radio control digital clock for vehicles with additional instruments F 8D-Y-000 001>> PR-U2B (3) 8D0920900NX 260KM/H diesel eng. (3) 8D0920900QX 260KM/H petr. engine combi-instrument with digital clock for vehicles with additional instruments F 8D-Y-000 001>> PR-U1C,U1D (3) 8D0920901CX 260KM/H "AUS" (3) 8D0920900SX 260KM/H diesel eng. (3) 8D0920901X 260KM/H petr. engine (3) 8D0920950FX 160MPH diesel eng. (3) 8D0920950HX 160MPH petr. engine combi-instrument with radio control digital clock for vehicles with driver informationssystem -fis- F 8D-Y-000 001>> PR-U2B,U1U:9Q2 (3) 8D0920931TX 260KM/H diesel eng. (3) 8D0920932X 260KM/H petr. engine (3) 8D0920932AX 260KM/H petrol eng.+ AJL for vehicles with navigation system F >> 8D-Y-300 000 (3) 8D0920932AX 260KM/H petrol eng.+ AJL (3) 8D0920932CX 260KM/H diesel eng. dial colour: grey (3) 8D0920932DX 260KM/H petr. engine. dial colour: grey (3) 8D0920932EX 260KM/H petr. engine. + AJL dial colour: grey (3) 8D0920932BX 280KM/H S4 F >> 8D-1-080 000* (3) 8D0920933AX 280KM/H S4 F 8D-1-080 001>>* combi-instrument with digital clock for vehicles with driver informationssystem -fis- F 8D-Y-000 001>> 8D-Y-300 000 PR-U1C,U1D,U1U:9Q2 (3) 8D0920932FX 260KM/H diesel eng. (3) 8D0920932GX 260KM/H petr. engine (3) 8D0920931DX 260KM/H petr. engine for vehicles with navigation system (3) 8D0920932HX 260KM/H petrol eng.+AJL (3) 8D0920932JX 280KM/H S4 (3) 8D0920932MX 260KM/H "AUS" (3) 8D0920932PX 260KM/H "AUS":AJL (3) 8D0920930FX 280KM/H "AUS":S4 (3) 8D0920980JX 160MPH diesel eng. (3) 8D0920980KX 160MPH petr. engine (3) 8D0920980MX 160MPH diesel eng. dial colour: grey (3) 8D0920980NX 160MPH petr. Engine dial colour: grey (3) 8D0920980PX 160MPH petrol eng.+AJL dial colour: grey (3) 8D0920980LX 170MPH S4 combi-instrument with digital clock for vehicles with driver informationssystem -fis- F 8D-1-000 001>> PR-U1C,U1D,U1U:9Q2 (3) 8D0920932FX 260KM/H diesel eng. (3) 8D0920932GX 260KM/H petr. Engine 1.8-2.8ltr. (3) 8D0920932HX 260KM/H petrol eng.+AJL (3) 8D0920932JX 280KM/H S4 F >> 8D-1-080 000* (3) 8D0920933BX 280KM/H S4 F 8D-1-080 001>>* (3) 8D0920932MX 260KM/H "AUS", 1.8-2.8ltr. (3) 8D0920932NX 280KM/H "AUS":S4 F >> 8D-1-080 000* (3) 8D0920933DX 280KM/H "AUS":S4 F 8D-1-080 001>>* (3) 8D0920932PX 260KM/H "AUS":AJL (3) 8D0920980JX 160MPH diesel eng. (3) 8D0920980KX 160MPH petr. Engine, 1.8-2.8ltr. (3) 8D0920980LX 170MPH S4 F >> 8D-1-080 000* (3) 8D0920981AX 170MPH S4 F 8D-1-080 001>>* (3) 8D0920980MX 160MPH diesel eng. dial colour: grey (3) 8D0920980NX 160MPH petr. Engine, 1.8-2.8ltr. dial colour: grey (3) 8D0920980PX 160MPH petrol eng.+AJL dial colour: grey Cztery pierwsze to niestety niezalecany Jaeger/MM (jeśli dobrze odszukałem na fotkach z netu). Pozostają mi dwa: 8D0920932 8D0920932G (lub z końcówką X jak w rozpisce oznaczające że licznik jest regenerowany) Oba są VDO z tego co się zorientowałem no i pełny FIS. Kwestia jest taka że mój licznik 8D0920900T występuje w podgrupie: F 8D-Y-000 001>> czyli od nr. VIN: 8D-Y-000 001 chociaż realnie auto zalicza się już do nowszej podgrupy F 8D-1-000 001>> Zakładam że mogę wstawić licznik 8D0920932 ponieważ też występuje w tej podgrupie. Dobrze zakładam? Będzie miał Immo 3 a nie Immo 2 ? Jeśli nie to rozumiem że muszę szukać 8D0920932G. Aktualnie na naszej rodzimej platformie aukcyjnej jest jeden licznik 8D0920932 w ofercie, ale wyświetlacz FIS jest do wymiany. Czy są jakieś inne liczniki (nie zaznaczone na niebiesko) które by pasowały i działały jak należy po zwykłej adaptacji do auta po wpisaniu PINów? (bez zmiany tarczy i bez programowania) Jaki numer ma 1/2 FIS VDO z Immo 3? Występowało coś takiego w benzynie? Czy przy tak dobranym liczniku będzie problem z jakimiś kontrolkami, wskazaniami i potrzebą mostkowania jakichś pinów? Nie było pytania ;-) Przeczytałem świetny poradnik kolegi soulmaster3m "Zamiana pół FIS na Full-FIS.pdf" i się wiele wyjaśniło. http://urbinek.eu/audi_a4/Zamiana%20p%C3%B3%C5%82%20FIS%20na%20Full-FIS.pdf Kolejna kwestia to PIN Immo 3 który siedzi w liczniku Jaeger, a którego standardowo nie znam Mam zwykły kabel KKL na USB ( Czarny FT231x Viaken VID_0403_PID_AF77 ) z tego linku: http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2.html Kiedyś próbowałem wydobyć PIN z licznika różnymi programami ale nic nie zdziałałem (chciałem dopisać kluczyki). Generalnie doczytałem że prawidłowy odczyt z Jaegera to tylko z programatora. Podobno ani VAG-Tacho ani K-CAN Commander 1.4 nie odczytają prawidłowo wsadu. Czy tym przewodem i jakimś softem odczytam PIN z licznika 8D0920900T lub mojego ECU 4B0 906 018 CG (AWT) (zakładając że przy Immo 3 w ECU silnika jest PIN i jest on taki sam jak w liczniku) ? Jeśli tak to czym? Jeśli dobrze zrozumiałem przeróbkę na FIS to mając auto kombi potrzebuje manetki 8D9 953 503 D / 8D9953503D (od AVANT) do sterowania komputerem. No i czujnik temp. oleju (049 919 563 B / 049919563B) którego nie mam (dodatkowe wskaźniki w liczniku). Ze wszelkie uwagi w tym przydługim temacie będę wdzięczny.
  2. Witam koleżanki i kolegów! Jak w temacie, przyjmę kilka uszkodzonych cewek zapłonowych o wyglądzie jak ze zdjęcia (silniki 1.8T, 2.0 2,7T itp.). Może akurat ktoś ma i jeszcze nie zutylizował swoich jak mu padły Będzie motywacja by się na zlocie pojawić 'po odbiór' ale najbliższy termin (7 luty) mam pracujący Z góry dziękuję
  3. 1.9TDI AHU kod węża oryginalnego: 8D0 129 615 (bez literki) ETKA wskazuje zamiennik nr: 8D0 129 615 G + dwie opaski zaciskowe
  4. Witam Potrzebuję dowiedzieć się o skoku amortyzatorów w różnych rodzajach zawieszeń. Chcę podnieść auto z 1BE (-20mm) najlepiej do 1BB (+20mm) więc czeka mnie wymiana nie tylko sprężyn ale również amorów. Jeśli dobrze się doszukałem to wysokość do nadkoli w 1BA (standardowe) to ok.68cm. W 1BE jest to ok.66cm a w zawieszeniu 1BB (na złe drogi) powinno być ok. 70cm. Na podstawie opisów amorów KYB341842 oraz TRW JGS134T i JGS228T doszukałem się że amortyzatory sportowe przednie mają mniejszy skok (120mm zamiast 140mm). Z tyłu na podstawie opisu amortyzatora KYB341909 (uniwersalny do obu rodzajów zawieszeń) wychodzi skok amortyzatora 69mm (może miało być 70mm - przeliczałem z cali). Teraz pytanie czy fabryczne amory Audi 1BE mają taki sam skok jak 1BA i wynosi on ok 70mm? Czy ktoś wie jakim skokiem dysponują amortyzatory Audi 1BB przód no i najważniejsze tył? Jeśli skok tylnich jest taki sam w 1BE i 1BA to odpadała by mi wymiana amortyzatorów. Z drugiej strony dziwi mnie że skok z tyłu jest o tyle mniejszy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...