Skocz do zawartości

triodak

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O triodak

Informacje

  • Imię
    Robert
  • Miasto
    Poznań

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2000
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    AWT
  • Napęd
    AWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia triodak

0

Reputacja

  1. Witam, Latem walczyłem z rozładowywaniem się akumulatora na postoju. Po zamknięciu i uzbrojeniu alarmu auto pobierało 280mA. Po przeczyszczeniu punktów masowych, plusowych sprawdzeniu przekaźników, styków w liczniku w końcu wyszło że jest dobrze (choć przyczyny nie znalazłem). Przy walce z problemem doczytałem że możliwe że licznik po zamknięciu auta nie daje sygnału do modułów w celu ich uśpienia. Niestety ostatnio (2 tyg. temu) stwierdziłem że problem powrócił. Teraz dokładniej przyłożyłem się do pomiarów i mam następujące obserwacje: - po zamknięciu auta z pilota (jest centralny zamek, alarm fabryczny, moduł komfortu - domykanie szyb z pilota) auto potrafi pobierać: prawidłowy prąd = 25mA zawyżony prąd = 280mA (zjadało 10% akumulatora w dobę) zawyżony prąd = 680mA (zjadało 10% akumulatora w 10h !!!) Jest to losowe - dlatego mimo dwu krotnego sprawdzenia poboru prądu latem (z pozytywnym wynikiem) problem nie został rozwiązany. Nadmienię że sterownik LPG był odłączony przy testach i to nie on był/jest winowajcą. - przy prądzie 680mA odłączenie bezpiecznika nr.15 [Kombigerat, Klimaanlage] obniża prąd do 70mA. Bezpiecznik wkładam na miejsce i prąd nie rośnie już. (Po sprawdzeniu schematów w ElsaWin wychodzi że Licznik ma zasilanie z bezpiecznika nr.5 i nr.15.) - przy prądzie 70mA odłączenie bezpiecznika nr.16 [Elektron. Stabilitatsprogramm (ESP)] obniża prąd do 16 mA. Bezpiecznik wkładam na miejsce i prąd nie rośnie już. - przy prądzie 680mA odłączenie bezpiecznika nr.29 [Motorsteuerung] obniża prąd do 330mA. Bezpiecznik wkładam na miejsce i prąd nie rośnie już. (330mA = pobór licznika ok.275mA + ESP ok.55mA) - przy prądzie 330mA odłączenie bezpiecznika nr.15 [Kombigerat, Klimaanlage] obniża prąd do 70mA. Na podstawie takich wyników pomiarów poszedłem tropem wadliwego licznika. Na dzień dzisiejszy jestem już niemal pewien że padł mi licznik. Jest to poliftowy Jaeger 1/2 FIS z Immobilizerem 3 generacji o nr. 8D0920900T / 8D0 920 900 T oparty na Motoroli. Licznik jest podświetlony na czerwono - jak reszta auta. (Immo 3 na podstawie http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer - mam VIN i 14-cyfrowy Immo-ID przy łączeniu z licznikiem) Aby poradzić sobie z poborem prądu odłączałem notorycznie klemę minusową. Po jej podpięciu i przekręceniu stacyjki licznik czasami wstawał prawidłowo a czasami migał. Tak jak na filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=lZxm9Pg32oI Dziś niestety było już gorzej (może ze względu na mróz) i licznik już tylko w pętli odpalał i gasł. Zarówno na zgaszonym silniku: https://www.youtube.com/watch?v=iCbLxG5rFLE jak i na zapalonym: https://www.youtube.com/watch?v=RHTTB9Uv78Y Teoretycznie można jechać ale żaden wskaźnik nic nie pokazuje, kilometrów nie zlicza no i denerwująco miga. No i prąd zjada. Na chwilę obecną zakładam że wszystkie problemy to licznik i muszę go wymienić. Czy są jakieś inne sugestie w tej kwestii? Auto ma VIN: WAUZZZ8DZ1A093xxx czyli MY2001 (rok modelowy 2001). Po sprawdzeniu w ETKA wyszło mi że mamy następujące liczniki w/g opisu: 8D0 920 xxx x Przy czym odrzucam angliki z powodu MPH, diesle (bo inny zakres obrotów), "AUS" bo nie wiem co to znaczy itd. Zostają liczniki zaznaczone na niebiesko. combi-instrument with radio control digital clock F 8D-Y-000 001>> PR-U2A (2) 8D0920900MX 260KM/H diesel eng. (2) 8D0920900PX 260KM/H petr. engine combi-instrument with digital clock F 8D-Y-000 001>> PR-U1A,U1B (2) 8D0920901BX 260KM/H "AUS" (2) 8D0920900RX 260KM/H diesel eng. (2) 8D0920900TX 260KM/H petr. engine (2) 8D0920950EX 160MPH diesel eng. (2) 8D0920950GX 160MPH petr. engine combi-instrument with radio control digital clock for vehicles with additional instruments F 8D-Y-000 001>> PR-U2B (3) 8D0920900NX 260KM/H diesel eng. (3) 8D0920900QX 260KM/H petr. engine combi-instrument with digital clock for vehicles with additional instruments F 8D-Y-000 001>> PR-U1C,U1D (3) 8D0920901CX 260KM/H "AUS" (3) 8D0920900SX 260KM/H diesel eng. (3) 8D0920901X 260KM/H petr. engine (3) 8D0920950FX 160MPH diesel eng. (3) 8D0920950HX 160MPH petr. engine combi-instrument with radio control digital clock for vehicles with driver informationssystem -fis- F 8D-Y-000 001>> PR-U2B,U1U:9Q2 (3) 8D0920931TX 260KM/H diesel eng. (3) 8D0920932X 260KM/H petr. engine (3) 8D0920932AX 260KM/H petrol eng.+ AJL for vehicles with navigation system F >> 8D-Y-300 000 (3) 8D0920932AX 260KM/H petrol eng.+ AJL (3) 8D0920932CX 260KM/H diesel eng. dial colour: grey (3) 8D0920932DX 260KM/H petr. engine. dial colour: grey (3) 8D0920932EX 260KM/H petr. engine. + AJL dial colour: grey (3) 8D0920932BX 280KM/H S4 F >> 8D-1-080 000* (3) 8D0920933AX 280KM/H S4 F 8D-1-080 001>>* combi-instrument with digital clock for vehicles with driver informationssystem -fis- F 8D-Y-000 001>> 8D-Y-300 000 PR-U1C,U1D,U1U:9Q2 (3) 8D0920932FX 260KM/H diesel eng. (3) 8D0920932GX 260KM/H petr. engine (3) 8D0920931DX 260KM/H petr. engine for vehicles with navigation system (3) 8D0920932HX 260KM/H petrol eng.+AJL (3) 8D0920932JX 280KM/H S4 (3) 8D0920932MX 260KM/H "AUS" (3) 8D0920932PX 260KM/H "AUS":AJL (3) 8D0920930FX 280KM/H "AUS":S4 (3) 8D0920980JX 160MPH diesel eng. (3) 8D0920980KX 160MPH petr. engine (3) 8D0920980MX 160MPH diesel eng. dial colour: grey (3) 8D0920980NX 160MPH petr. Engine dial colour: grey (3) 8D0920980PX 160MPH petrol eng.+AJL dial colour: grey (3) 8D0920980LX 170MPH S4 combi-instrument with digital clock for vehicles with driver informationssystem -fis- F 8D-1-000 001>> PR-U1C,U1D,U1U:9Q2 (3) 8D0920932FX 260KM/H diesel eng. (3) 8D0920932GX 260KM/H petr. Engine 1.8-2.8ltr. (3) 8D0920932HX 260KM/H petrol eng.+AJL (3) 8D0920932JX 280KM/H S4 F >> 8D-1-080 000* (3) 8D0920933BX 280KM/H S4 F 8D-1-080 001>>* (3) 8D0920932MX 260KM/H "AUS", 1.8-2.8ltr. (3) 8D0920932NX 280KM/H "AUS":S4 F >> 8D-1-080 000* (3) 8D0920933DX 280KM/H "AUS":S4 F 8D-1-080 001>>* (3) 8D0920932PX 260KM/H "AUS":AJL (3) 8D0920980JX 160MPH diesel eng. (3) 8D0920980KX 160MPH petr. Engine, 1.8-2.8ltr. (3) 8D0920980LX 170MPH S4 F >> 8D-1-080 000* (3) 8D0920981AX 170MPH S4 F 8D-1-080 001>>* (3) 8D0920980MX 160MPH diesel eng. dial colour: grey (3) 8D0920980NX 160MPH petr. Engine, 1.8-2.8ltr. dial colour: grey (3) 8D0920980PX 160MPH petrol eng.+AJL dial colour: grey Cztery pierwsze to niestety niezalecany Jaeger/MM (jeśli dobrze odszukałem na fotkach z netu). Pozostają mi dwa: 8D0920932 8D0920932G (lub z końcówką X jak w rozpisce oznaczające że licznik jest regenerowany) Oba są VDO z tego co się zorientowałem no i pełny FIS. Kwestia jest taka że mój licznik 8D0920900T występuje w podgrupie: F 8D-Y-000 001>> czyli od nr. VIN: 8D-Y-000 001 chociaż realnie auto zalicza się już do nowszej podgrupy F 8D-1-000 001>> Zakładam że mogę wstawić licznik 8D0920932 ponieważ też występuje w tej podgrupie. Dobrze zakładam? Będzie miał Immo 3 a nie Immo 2 ? Jeśli nie to rozumiem że muszę szukać 8D0920932G. Aktualnie na naszej rodzimej platformie aukcyjnej jest jeden licznik 8D0920932 w ofercie, ale wyświetlacz FIS jest do wymiany. Czy są jakieś inne liczniki (nie zaznaczone na niebiesko) które by pasowały i działały jak należy po zwykłej adaptacji do auta po wpisaniu PINów? (bez zmiany tarczy i bez programowania) Jaki numer ma 1/2 FIS VDO z Immo 3? Występowało coś takiego w benzynie? Czy przy tak dobranym liczniku będzie problem z jakimiś kontrolkami, wskazaniami i potrzebą mostkowania jakichś pinów? Nie było pytania ;-) Przeczytałem świetny poradnik kolegi soulmaster3m "Zamiana pół FIS na Full-FIS.pdf" i się wiele wyjaśniło. http://urbinek.eu/audi_a4/Zamiana%20p%C3%B3%C5%82%20FIS%20na%20Full-FIS.pdf Kolejna kwestia to PIN Immo 3 który siedzi w liczniku Jaeger, a którego standardowo nie znam Mam zwykły kabel KKL na USB ( Czarny FT231x Viaken VID_0403_PID_AF77 ) z tego linku: http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2.html Kiedyś próbowałem wydobyć PIN z licznika różnymi programami ale nic nie zdziałałem (chciałem dopisać kluczyki). Generalnie doczytałem że prawidłowy odczyt z Jaegera to tylko z programatora. Podobno ani VAG-Tacho ani K-CAN Commander 1.4 nie odczytają prawidłowo wsadu. Czy tym przewodem i jakimś softem odczytam PIN z licznika 8D0920900T lub mojego ECU 4B0 906 018 CG (AWT) (zakładając że przy Immo 3 w ECU silnika jest PIN i jest on taki sam jak w liczniku) ? Jeśli tak to czym? Jeśli dobrze zrozumiałem przeróbkę na FIS to mając auto kombi potrzebuje manetki 8D9 953 503 D / 8D9953503D (od AVANT) do sterowania komputerem. No i czujnik temp. oleju (049 919 563 B / 049919563B) którego nie mam (dodatkowe wskaźniki w liczniku). Ze wszelkie uwagi w tym przydługim temacie będę wdzięczny.
  2. Witam koleżanki i kolegów! Jak w temacie, przyjmę kilka uszkodzonych cewek zapłonowych o wyglądzie jak ze zdjęcia (silniki 1.8T, 2.0 2,7T itp.). Może akurat ktoś ma i jeszcze nie zutylizował swoich jak mu padły Będzie motywacja by się na zlocie pojawić 'po odbiór' ale najbliższy termin (7 luty) mam pracujący Z góry dziękuję
  3. 1.9TDI AHU kod węża oryginalnego: 8D0 129 615 (bez literki) ETKA wskazuje zamiennik nr: 8D0 129 615 G + dwie opaski zaciskowe
  4. Witam Potrzebuję dowiedzieć się o skoku amortyzatorów w różnych rodzajach zawieszeń. Chcę podnieść auto z 1BE (-20mm) najlepiej do 1BB (+20mm) więc czeka mnie wymiana nie tylko sprężyn ale również amorów. Jeśli dobrze się doszukałem to wysokość do nadkoli w 1BA (standardowe) to ok.68cm. W 1BE jest to ok.66cm a w zawieszeniu 1BB (na złe drogi) powinno być ok. 70cm. Na podstawie opisów amorów KYB341842 oraz TRW JGS134T i JGS228T doszukałem się że amortyzatory sportowe przednie mają mniejszy skok (120mm zamiast 140mm). Z tyłu na podstawie opisu amortyzatora KYB341909 (uniwersalny do obu rodzajów zawieszeń) wychodzi skok amortyzatora 69mm (może miało być 70mm - przeliczałem z cali). Teraz pytanie czy fabryczne amory Audi 1BE mają taki sam skok jak 1BA i wynosi on ok 70mm? Czy ktoś wie jakim skokiem dysponują amortyzatory Audi 1BB przód no i najważniejsze tył? Jeśli skok tylnich jest taki sam w 1BE i 1BA to odpadała by mi wymiana amortyzatorów. Z drugiej strony dziwi mnie że skok z tyłu jest o tyle mniejszy.
  5. Firmy porządne a jaki model? Jeśli +50% i więcej procent światła to polecam jednak Philips Premium +30% światła (kiedyś sprawdzałem stosunek jasności do żywotności i wszystkie lepsze wypadają gorzej). Sprawdź napięcie ładowania na akumulatorze. Może masz za wysokie napięcie (padł stabilizator napięcia na alternatorze). Nie powinno być powyżej 14,4V chyba że fabrycznie instalacja w B6 jest przystosowana do akumulatorów 'tzw. bezobsługowych' i ma napięcie obniżone do 13,8V. Ale tego nie wiem. Jeśli masz powyżej 15V to to będzie przyczyną. Co do lumenów to jest to 100% prawdy. Przepisy konkretnie precyzują ile lm mogą mieć maksymalnie konkretne (H4,H7,H1,itd) żarówki i zarówno te zwykłe, jak i +30% czy '+100%' maja tyle ile jest dozwolone. Zmienia się grubość włókna wolframowego aby otrzymać wyższą temperaturę barwową ale realnie to nie ma więcej światła
  6. Możesz bezpiecznie wstawić bez żadnych efektów ubocznych (w stylu niedoładowanie) największy akumulator jaki fizycznie zmieścisz. Może być 100Ah. Poza wyższą ceną zakupu (jedyny minus) będziesz miał same plusy.
  7. Ja kupiłem za 8 PLN w sklepie Gembara w Poznaniu inny, równoważny przekaźnik, bez potrzeby obcinania nóżki: HFKS 012-1H z rezystancją cewki (osobiście zmierzoną) R=133 [Ohm] gdzie rezystancja przekaźnika oryginalnego wynosi R= 126 [Ohm] Specyfikacja przekaźników serii HFKS/HFKM Dostępny tu: 12V 20A/75V HFKS-012-1H | Przekaźniki lub na aukcjach u tego sprzedawcy z Krakowa. Allegro "MARKG_2006" Z tego co widzę ze specyfikacji to przekaźnik drugi (dwustykowy) od świateł awaryjnych byłby: HFKS 012-SH ale nie mogłem go namierzyć w sprzedaży (ja mam dwustykowy we włączniku 8D0 941 509 H / 8D0941509H ). Jeśli dobrze pamiętam to na forum pisano że ten włącznik z H na końcu jest gdy ma się z tyłu hak (ja akurat nie mam). Zdjęcia z wcześniejszych postów były bardzo pomocne ale że ściągałem plastiki po raz pierwszy nie wiedziałem czego się spodziewać i mimo delikatności też oderwałem po jednym zaczepie od każdej ramki Dodaje parę fotek i informacji. Aby wyjąć czarne ramki najlepiej nakleić na nie taśmę dwustronną, dokleić coś (np. elastyczną plastikową linijkę) i wtedy wyciągamy całościowo. Potem wyjąłem szufladkę na kubek i te trzy przyciski od halogenów jak radził krzyniek po czym lutownicą potraktowałem plastiki aby wyjąć cały włącznik. Było to nie potrzebne bo blaszki są tak zagięte że wystarczy tak jak krzyniek sugeruje dobrze dwoma śrubokrętami pociągnąć i wyjdzie bez połamania czegokolwiek chodź trzeba użyć sporej siły. Aby zdemontować czerwony guzik trzeba odblokować zapadki z boku guzika jak na foto (nie ciągnąć za czerwone bo wyrwiemy diody LED).
  8. Dzięki za chęci W przyszłym tygodniu mam urlop i sprawą zajmę się najprawdopodobniej dopiero w drugiej połowie sierpnia. Już wiem że KKL + VAG Eeprom programmer nie podejdą do tego licznika. Jedynie odpowiedni VAG tacho albo Commander ale jeszcze nie wiem który.
  9. Witam! Czy ktoś mieszka w okolicach Parku Wilsona i mógłby użyczyć kabel KKL lub inny którym mógłbym w końcu odczytać PIN do mojego Immo3? Mam interfejs KKL od Viakena ale z roku 2007 i programy VAG Eeprom programmer 1.18axim i 1.19g wywalają mi błędy "złej wersji oprogramowania". Chce kupić kabel ale że nie wiem który to chciałbym coś sprawdzonego. Mam taki licznik: Address 17: Instruments Protocol: KW1281 Controller: 8D0 920 900 T Component: KOMBI+WEGFAHRS. M73 D52 (Licznik JAEGER 1/2 FIS)
  10. Masz piny jak zaznaczyłeś: 4 (masa nadwozia) - dolny prawy 7 (sygnał linia K) - dolny lewy 16 (+12V po stacyjce) - górny lewy Czyli komunikacja w/g protokołu ISO 9141-2 i/lub ISO 14230 KWP2000. Przy trzech przewodach już powinno działać. Ten "Memo scan / vag 5053" to takie samodzielne (pomarańczowe?) urządzenie z wyświetlaczem? W instrukcji tego urządzenia (jaką znalazłem) brak informacji o typach obsługiwanych protokołów. Sprawdź miernikiem czy jest przejście z pinu 4 gniazda do metalowych szyn fotela (powinno być) oraz po załączeniu stacyjki czy jest +12V na pinie 16. Jak nie to sprawdź bezpieczniki. Ja żadnych schematów do B5 nie mam. Nic więcej nie jestem w stanie doradzić. Pzdr.
  11. Jaki kabel używasz kolego (RS232, USB, od Viaken, itp)? Jakie oprogramowanie? Jaki system w laptopie? W swoim aucie nie mogłeś się połączyć czy innym? Czy konfiguracja sprzętowa (to o co pytam) wcześniej w przeszłości działała a teraz przestała działać?
  12. Audi A4 Avant r.2000. Również bez linii L. Piny: 1 (permanentne +12V), 4 (masa nadwozia), 5 (minus dla sygnału), 7 (sygnał linia K), 16 (+12V po stacyjce) W/g stron: OBDII - On-Board Diagnostic's System - Does My Car Have OBD-II? The Connector and Communications. http://www.auterraweb.com/obdiipinout.html OnBoardDiagnostics.com - OBD-II Network Standards wynika że jest to protokół komunikacji ISO 9141-2/KWP2000. Do czego jest przewód na 1 pinie (czarny z niebieskim paskiem)? Po sprawdzeniu miernikiem na Pinie 1 mam +12V DC z akumulatora zawsze. Na Pinie 16 jest +12V DC które pojawia się po przekręceniu stacyjki.
  13. Witam Naczytałem się sporo na temat wymiany panewek. Trochę wniosków a potem pytania. 1.Sugeruje sie że panewki mogły się zużyć gdy: -coś zaczyna w silniku pukać przy jakimś określonym zakresie obrotów a czasami przy pełnym zakresie -miga kontrolka braku smarowania 2.Ocena wizualna stanu panewek przez ich demontaż (najczęściej od strony miski olejowej). A -mocno zajechane panewki (głębokie zużycie), wtedy najczęściej też wał jest już owalny B -/normalnie zużyte panewki/ C -wżery jak na załączonym obrazku Przy rozkręcaniu korbowodów nie wolno pomieszać odkręcanych stopek miedzy sobą. Śruby są specjalnie wzmacniane jednorazowego użytku (na pewno?). Dokręcane xx Nm+ 1/2 (1/4)obrotu. 3.Naprawa A -Wymiana panewek w/g oznaczenia wału/bloku + szlif wału. Ze względu na cenę polecane jest dorwanie innego wału z blokiem. B - Nie trzeba wymieniać ale jest to zalecane/dozwolone/korzystne? C - Trzeba wymienić. Moje pytanie.Czy wymiana panewek może zaszkodzić? Odnośnie (. Wyczytałem że wymiana panewek jest przewidziana przez producenta po wiekszych przebiegach (200tyś km i więcej). Zamiast czekać aż luzy i ubytek ciśnienia oleju mocniej zużyją wał warto dać nowy zestaw panewek pamiętając o ich docieraniu (do 1tys km). Wiem że wiele silników daje rade na oryginalnych powyżej 500tys ale jeśli chce by silnik służył mi dobrze i długo to wymianę uważam za rozsądna. Czy to jest prawidłowe postępowanie/rozumowanie? Jakie mogą być efekty uboczne jeśli istnieją? Proszę o opinię mechaników /Link do ciekawego postu o wymianie panewek i ze zdjęciami/ http://www.audi80.pl/1z-b4-uszkodzona-panewka-glowna-vt39793.htm
  14. Witam serdecznie wszystkich. Szczególne pozdrowienia dla Wielkopolan
×
×
  • Dodaj nową pozycję...