I oto lekarstwo:
Bardzo ważne dla posiadaczy Audi/VW/Skoda. W wielu pojazdach montowana jest antena dachowa ze wzmacniaczem (taki "ogon jamnika"). Do radia natomiast doprowadzony jest tylko przewód antenowy. Jak więc zasilany jest wzmacniacz? Sygnał zasilający jest doprowadzany razem z sygnałem antenowym jednym kablem podobnie jak to jest w przypadku domowych anten siatkowych. Jak mamy fabryczne radio to problem zasilania odpada, bo w sygnał antenowy jest wprowadzone zasilanie. Jak stosujemy inne radio nie ma już takiej sytuacji. Co zatem zrobić? Trzeba zastosować taki element co wprowadzi nam to zasilanie. Jest to taki cylindryczny metalowy element, z jednej strony ma gniazdo antenowe w standardzie ISO, z drugiej natomiast zakończone jest wtykiem antenowym DIN i ma wyprowadzony przewód do podłączenia w złączu ISO do styku A5. A co jest w tym metalowym pudełku? Między wejściem a wyjściem antenowym jest kondensator (odcina nam składową stałą - czyli napięcie zasilające), między przewodem zasilającym a wejściem (złącze od strony samochodu) jest dławik (po to aby odciąć sygnał w.cz. od wejścia zasilania).
cytat ze stronki: http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/