Skocz do zawartości

Jarek4AD

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Jarek4AD

  1. U mnie w AVF przy niskim poziomie oleju pojawia się błąd (znaczek oliwiarki i napis min.) Zwykle poziom oleju jest wtedy jeszcze bezpieczny i bagnet nie jest jeszcze suchy:) Pozdrawiam Jarek4AD
  2. Witajcie! Przejechałem moim AVF'em 170000km, 2 razy przerobiłem wymianę czujnika poziomu znajdującego się na wahaczu przedniego lewego koła: nr czujnika 8E0 941 285 J ---cena ok 200zł w ASO. Każdorazowo pojawił się wspomniany błąd levellingu na wyświetlaczu (strzałki). Zawsze po wymianie czujnika wszystko wracało samo do normy... po zapaleniu świateł lampy ruszały się w górę i w dół, po czym osiągały właściwy poziom. Ostatnio pojawił się ponownie problem z samopoziomowaniem tym razem to nie był sensor, straciłem komunikację z modułem (kanał 55 VAG'a). Wymieniłem moduł 4Z7 907 357 znajdujący się pod schowkiem pasażera. Lampy znów działają jak kiedyś, ale nadal brak komunikacji ze sterownikiem i nie wiem dlaczego.... ? Jest jeszcze jeden moduł zabudowany za kanapą -- może on też padł? Co do trwałości żarówek Xenonowych na polskich drogach, pierwsza padła (eksplozja) po 33000km. Usterka nie objęta gwarancją! Cena żarówki 800zł w ASO (2004rok). W ubiegłym tygodniu koledzy śmiali się z mych świateł mówiąc, że jedna lampa świeci ciemniej... Nic sobie z tego nie robiłem a dziś pojawił się 2 razy błąd: left headlight depped. Czy ktoś z Was to przerabiał? Chyba żarówka się kończy? Na zagranicznych forach wszyscy piszą o tym błędzie a u nas w kraju cisza??? Pozdrawiam 4AD
  3. DW Letallec'a - jestem z Rudy Śląskiej, sam nie namieszałem w moim autku, było w ASO po próbie kradzieży i tak widać koledzy soft poukładali... że szkoda gadać.... Po dołożeniu tempomatu na początku maja manetka nie chce gadać Po głębszej analizie i usunięciu błędów - jak koledzy z forum poradzili W grupie [46-Centr Conv.] -> w systemie komfortu odkryłem, żę u mnie wartość kodowania soft coding to: 06986 (8E0 959 433 BC). U innych kolegów kodowanie w tym bloku wynosi 06976. Nie wiem skąd ta różnica? I czy powoduje, że nie mam komunikacji manetki z ECM'em silnika. Dodatkowo znalazłem, że w grupie [17 - Instruments] soft coding to: 00100 Czy to ustawienie jest prawidłowe? Nie mam pojęcia. Jeśli jesteś w stanie mi pomóc, ewentualnie powiedzieć co mam zezworkować w czujniku pozycji pedału sprzęgła to będę wdzięczny. Pozdrowienia![br]Dopisany: 19 Maj 2008, 19:56 _________________________________________________Nareszcie opanowałem temat instalacji tempomatu! Do wczoraj pomimo, że przeprowadziłem wszystkie operacje kodowania prawidłowo manetka nie działała... Wreszcie wykryłem przyczynę -> niesprawny czujnik 8E0 927 189B (pozycja sprzęgła)! Jeśli po zainstalowaniu manetki tempomatu tempomat nie będzie wam działał i brak jest błędów w Vag'u sprawdzcie pracę czujników określających pozycję pedałów sprzęgła i hamulca. W tym celu należy za pomocą VAG'a wywołać zakładkę [1 - Engine], następnie [Measures Blocks] --> group 006. 1. jeśli pedały są nie wciśnięte to prawidłowy odczyt wyniesie : 000 2. jeśli hamulec jest wciśnięty to odczyt wyniesie: 110 3. jeśli wciskamy sprzęgło i hamulec to odczyt wyniesie: 111 Jeśli odczyt nie jest taki jak podałem powyżej to wystarczy zakupić nowy czujnik i po odkręceniu osłony dolnej, znajdującej się pod kolumną kierowniczą wymienić wadliwy czujnik. Oczywiście do czasu jego zakupu wystarczy włożyć zworkę w kostce która jest w niego wpięta Pozdrawiam 4AD
  4. Potwierdzam, Zarówki L12V5W. Wymieniałem jedną 2 miesiącami, Kupiłem Philipsy. Podczas wymiany uwaga na śrubki, lubią się zapiec od zimowej soli, mnie została główka jednej z nich na końcu śrubokręta
  5. Witaj Alvaro, Po założeniu tempomatu i zakodowaniu sprzęt nie działa pomimoże wszystko wydaje się być OK... Goście z forum podpowiadają mi, że masz sposób na taki problem. Proszę powiedź jak sprawdzić czujnik sprzęgła, który jest przy pedale? Jeśli mam zrobić jakąś zworkę to proszę podaj gdzie i jak. Pozdrawiam 4AD[br]Dopisany: 18 Maj 2008, 17:16 _________________________________________________POMOCY! Proszę wszystkich, którzy jeżdzą A4 1.9TDI AVF 130KM ze skrzynią manualną o przesłanie wartości Soft Coding dla grupy "46" [46-Centr Conv.] -> w systemie komfortu U mnie jest wartość kodowania 06986 Mój moduł to: 8E0 959 433 BC. Założyłem manetkę tempomatu ale nie mam komunikacji SMLS'a z ECM'em, proszę pomóżcie! Nie mam już więcej pomysłów, może jakaś tęga głowa pomoże?
  6. Zdjęcie pokrywy ogranicza się do ściśnięcia plastykowych ramion, którymi pokrywa spięta jest ze schowkiem, po ich ściśnięciu ramiona wyskakują z prowadnic w których się przemieszczają. A propos pakietu oświetlenia schowka: mam wersję 1.9TDI AVF: 1. schowek jest podświetlany 2. podłokietnik jest podświetlany 3. podświetlana jest strefa dywaników 4. zamek w schowku jest zainstalowany 5. brak szuflad pod siedzeniami 6. brak uchwytów/ siatek na oparciach siedzeń Pozdrawiam 4AD
  7. Zgadzam się, że są na rynku "wynalazki" Blue Vision itp., reklamowane, że dają o 30% więcej światła lub niebieską poświatę, ale czy dają w rzeczywistości większe pole widzenia to już inna sprawa... -> testy fotometryczne tego nie potwierdzają... Jak dla mnie to najważniejsze, że żarówki się nie przepalają, widzę na FIS'ie stację radiową, której słucham i tyle Jeśli ktoś szuka "nice look" niech eksperymentuje... to kwestia gustu a o gustach się nie dyskutuje:)
  8. Zakładajcie Osramy to przejeździcie do kolejnej wymiany przynajmniej 6 miesięcy
  9. Reflektor czy jak wolisz odbłyśnik się z pewnością nie uszkodzi, gdy włożysz żarówkę 20W bo jest wykonany z BMC (Bulk Moulding Compound) kompozytu wytrzymującego > 200 stopni C, lakierowany top coatem a potem metalizowany. Nie zalecam Ci jednak używania żarówek 20W zamiast H6W bo w Audi A4 B6 lampa została fatalnie zaprojektowana przez Valeo Martos i ilość wydzielanego przez postojówkę ciepła jest i tak bardzo wysoka, ventingi założone z tyłu obudowy i tak mają problem z usunięciem nadmiaru ciepła, dlatego żarówki palą się tak często. Polecam żarówki Philipsa i Osram -> one jako jedyne przeżyją więcej niż pół roku.... jeśli będziesz miał szczęście.
  10. Współczuję, Przeżyłem już 2 próby kradzieży mojego autka od 4 lat... w takim kraju niestety żyjemy. Wyrazy współczucia dla kolegi. Wiem jak to jest gdy wychodzisz rano z domu i nie jesteś pewny pod którym drzewem zaparkowałeś aż..... uświadamiasz sobie, że hmm... nigdzie go nie ma Co do kluczyków powinny być 2 scyzoryki i jeden serwisowy.... Polecam sprawdzić czy poprzedni właściciel nie zrobił sobie ksera dowodu rejestracyjnego i nie zamówił kluczyka tuż przed sprzedażą samochodu.... trochę to wszystko podejrzane....
  11. Odradzam jakiekolwiek modyfikacje oświetlenia.... proponowane powyżej. Światła samochodowe zostały zaprojektowane by oświetlać drogę nie przeszkadzając innym użytkownikom dróg, jadącym z przeciwka. Różne firmy duże (zwykle to China speciality) i małe tzw. garażowe robią pseudo systemy ksenonowe i inne śmieci aby tylko zarobić pieniądze. Montując ksenony w standardowych obudowach reflektorów zmieniamy fotometrię lamp, licząc na "nice look" często widząc mniej lub oślepiając innych co nie miara. Jest prawdą, że producenci oświetlenia chcą obniżyć pobór energii, stosując LED (patrz Audi A8 W12 by Hella, nowe Audi A4 B8 by AL lub MB S class by AL) ale te systemy też mają wady.... LED nie wydzielają ciepła w obszarze szyby/ pokrywy z lakierowanego PC więc zimą trzeba drapać lampy nim wyjedziemy w trasę bo inaczej mamy problem Zalecam kolegom umiar, poczekajmy na LED'y i aktywne bending light'y jeszcze 2 lub 3 lata, ewentualnie montujcie w swoich cackach światła dzienne wykonane w technologii LED w zderzakach jako zamiennik lamp przeciwmgielnych -> patrz zestawy by Hella, polecam! Możecie obniżyć zużycie energii i uzyskać ciekawy efekt
  12. Użyłem poniższej - proponowanej przez kolegę sekwencji: [select] [01 - Engine] [Login - 11] Enter 11463 to activate cruise control [Do It!] ale tempomat nie zadziałał. Wiem, że nie mam żadnych błędów w VaG'u a poruszona manetka wystawia sygnały ON/OFF/ ACCELERATION/DECELERATION ale sam tempomat nie działa. Sprawdziłem to w Steering Wheel ->16, measuring block information ->group 004 ruszając manetką status się zmienia. Nie potrafię jednak zakończyć procedury adaptacji: 01-Engine ->Basic Settings-04 ->Group 063 -> Go! Activate the basic setting. [On/Off/Next] -> press the pedal to the floor and hold it 2 sec. Obserwuję pole 4 a tu nic ADP. O.K! się nie pojawia Często na forum piszecie o kabelku T16a/5 -co to jest? Czy muszę go dokupić aby wreszcie sprzęt ruszył? Co mam jeszcze sprawdzić? Pomóżcie.
  13. Zrobiłem ale wchodząc do grupy 46 - Comfort system wybieram adaptację, wpisuję kanał 21, [read] i w oknach pojawiają się Key w polu 1, pustka w polu 2, Adjustment w polu 3, i "-" w polu 4. Klikałem po przyciskach i za nic nie pojawił się not recogn. i nie zmienił się na recognized. Aktywowałem Tempomat Select -> 01 Engine -> Logine 11 -> 11463 i nic... Status w measuring block dla tempomatu się zmienia, gdy ruszam rączką tempomatu ale tempomat się nie włącza, lampka na desce się nie świeci i nic się nie dzieje... Nie wiem co mam dalej sprawdzać? Mam zmienić manetkę wycieraczek? Manetkę świateł? Czy mój moduł komfortu jest OK? Mam 8E0 959 433 BC a wszyscy mają 8E0 959 433 AR? Nic nie rozumiem... ale może podczas pobytu na serwisie w ASO coś się zdematerializowało.... tak jak cudem mój moduł 8E0 953 549 cudownie przemienił się w wersję "S" mimo, że nie mam gołej wersji...
  14. Proszę o pomoc, ostatnio wymontowałem z mego A4 B6 Avant sterownik 8E0 953 549S i założyłem w to miejsce sterownik 8E0 953 549L, założyłem manetkę tempomatu, zakodowałem wszystko VAG'iem jak opisali to pre_pl i Boberek a tu klops sprzęt nie działa... Czy ktoś może mi powiedzieć co może być przyczyną? Sprawdziłem w Steering Wheel #16 -> grupa 004 -> zmieniając położenia manetki status się zmienia.... On/ Off w polu 1 not operational w polu 2 Accel, Delay, Decel w polu 3 not installed w polu 4 Dodatkowa uwaga, kiedy kodowałem sygnał w grupie 46 - Comfort system -> [Adaptacja -10] w kanale 21 w polu 1 po lewej pojawia się napis Key w polu 2 jest pusto w polu 3 jest Adjustment w polu 4 jest " - " Blok w kanale 21 Not recogn. nie pojawia się. Co może być nie tak? Proszę o pomoc. Uparłem się, że moja noga nie wejdzie do autoryzowanego serwisu Audi, chyba że do sklepu:)
  15. Ja mam podświetlenie oryginalne (czerwony LED), wystarczy podpiąć podłokietnik i gotowe... właśnie dziś montuję nową pokrywę, bo połamałem sobie zaczepy w poprzedniej... nowa pokrywa to 180PLN w ASO... Pozdrawiam 4AD
×
×
  • Dodaj nową pozycję...